Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Redskaber til Technic Traktorer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Redskaber til Technic Traktorer

Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked Sortering i omvendt orden
Asger.Lindeblad Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 1774
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Asger.Lindeblad Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-Marts-2008 kl. 17:58

Det er f..... bondehobby på højt plan.......

Hatten af for Carsten

Til top
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 26-Januar-2004
Region: ikke oplyst
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-Marts-2008 kl. 15:56

Så har Dieselund Maskinstation fået et nyt stykke isenkram at lege med her i den tilstundende forårssæson.

Denne gang blev det til en bugseret spaderulleharve med forbillede i en Hankmo spaderulleharve med rørpakkevalse.

Jeg var som nævnt tidligere i tråden (det forsvandt ved servernedbruddet) helt fra starten ikke tilfreds med den første spaderulleharve.

I stedet for at bygge den om, gik jeg i gang med at bygge en ny, der forhåbentlig gerne skulle ligne forbilledet lidt bedre.

Da jeg skulle bruge en del af dimsedutterne fra den første spaderulleharve, så måtte den desværre lade livet (jeg gennemfotograferede den godt&grundigt inden).

Det gik vistnok lidt bedre denne her gang, for i mellemtiden er der jo kommet nye daaaaaajlige Technic-dimsedutter at gøre godt med - blandt andet denne nyttige dims:

... som jeg udover i den nye spaderulleharve også har brugt til min Unimog bjergningsvogn, som der kommer billeder af i den nærmeste fremtid, i selskab med en 3-akslet Kel-Berg blokvogn. Denne blokvogn kan også tilkobles traktorerne, og den kan snildt bære den Claas Lexion mejetærsker, som også er på vej (og som vejer ca. 2 kg!).

Den nye spaderulleharve blev dejligt solid, hvilket også er et "must", når den skal kunne holde til at blive pakket ned i en flyttekasse sammen med al muligt andet landbrugs-isenkram.

Til spaderullerne har jeg brugt en pæn dynge:

sammen med

...som sidder på 32L aksler, som jeg desværre måtte afkorte til 28L

Desuden indgår der:

, og  som er afkortet til 4L og en enkelt 5L, alle m. stop.

Dertil kommer en halv meter original LEGO-snor til wireopklappet.

Spaderulleharven har som nævnt wireopklap, hvilket dog ikke er helt realistisk ved et redskab af denne størrelse.

Til gengæld skulle hæve/sænke-funktionen gerne ligne forbilledet lidt bedre mht. realisme.

Én cylinder kan rigeligt magte at løfte spaderulleharven, da den ikke bærer vægten.

I løftet position (transportstilling) låses kærrehjulene ved hjælp af stop-pins, sådan at spaderulleharven ikke sænkes igen, når den frakobles traktoren, så trykket forsvinder.

Ved hjælp af et stangsystem hæves og sænkes tilkoblingen samtidigt med hjulene, sådan at spaderulleharven hæves og sænkes lodret, hvorved spaderulleharven altid er vandret.

Når det går løs med stubharvningen ude i marken svæver hjulene "over vandene" ligesom på forbilledet.

Formålet med stubharvning er at fremme den biologiske omsætning af stubbene, rodnettet og eventuel resthalm efter høsten, og at få eventuelle ukrudtsfrø og spildkorn til at spire bedre, sådan at de også kan blive omsat biologisk.

Spirerne får senere en gang Round-Up eller - ved økologisk landbrug - en omgang eller to med striglen, der river dem op med rod, sådan at de ikke kommer for godt igang.

Stubharvning kan indgå som en del af reduceret jordbearbejdning (pløjefri dyrkning). Denne dyrkningsmetode er mere skånsom overfor jordens fauna end pløjning. Især orme, bænkebidere, skolopendere o.l., som jo fremmer den biologiske omsætning, overlever bedre den gang "roden" i jordoverfladen, som stubharven står for, end at den øverste halve meter jord bliver vendt på hovedet - og hvor mågerne er klar til at guffe i sig af jordens nyttedyr.

Pløjningens hovedformål - at begrave ukrudtsfrø og spildkorn til omsætning nede i jorden istedet for på overfladen - løses istedet ved som nævnt at lade dem spire og derefter rive dem op med rode med striglen, inden de når at sætte frø, og inden afgrøden når at sætte for mange blade, og på den måde tørrer de ud og bliver omsat biologisk.

Her kan forbilledet ses hos Præstbro Maskiner A/S i Dronninglund her i Vendsyssel:

... og her ses en lignende spaderulleharve (med fire spaderuller, istedet for tre spaderuller + rørpakkevalse, samt fire hjul) i aktion i stubben:

Alle grå dele er nygrå.

Totalvægten blev 659 gram.

Link til mappen her.

Link til hele redskabsmappen her.

Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-Januar-2008 kl. 05:16

Citat: Heine.O Heine.O skrev:

Men den der ferie - var der ikke noget med, at det var en læseferie, og ikke en LEGOferie?

Jeg var til den sidste eksamen sidste onsdag, så nu er der "rigtig" ferie frem til semestestart på næste mandag (4. februar). Så nu skal traktorerne have noget gas!

Til top
Heine.H.Olsen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 10-Oktober-2005
Point: 1851
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Heine.H.Olsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-Januar-2008 kl. 18:55
Citat: Carsten.Thomsen Carsten.Thomsen skrev:

Hold da op, du får godt nok nogle MOCs for hånden

Jep. Jeg har nemlig ferie p.t., frem til 4. februar. Så jeg skal lige have afløb for alle idéerne, der har hobet sig op i løbet af semesteret  .

Snart følger en Schlüter traktor - den er sq grim, men har alligevel sin egen charme  . Og dertil lidt andet landligt isenkram.

Glæder mig til at se endnu mere. Men den der ferie - var der ikke noget med, at det var en læseferie, og ikke en LEGOferie?

Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-Januar-2008 kl. 18:03

Citat: Mads.Pedersen Mads.Pedersen skrev:

hvordan er det du har bygget den der tank på din tankvogn

Akke ja - her var jeg jo nødt til at ty til lidt "stable-klods-byggeri"  .

Du kan finde dimsedutterne i BrickLinks katalog.

Citat: Peter.Vingborg Peter.Vingborg skrev:

Ærede hr. Carsten Liftarm Thomsen - hvad med et billede af Dieselund Maskinstations samlede maskin- og redskabspark?

I starten kunne det være på ét billede altsammen - men det er ikke ladesiggørligt længere. Jeg har ikke plads til at stille alt op til futtegrafering på én gang - mit ledige gulvplads er i mellemtiden blevet optaget af et dejligt klaver og alt muligt andet halløj.

Jep. Jeg har nemlig ferie p.t., frem til 4. februar. Så jeg skal lige have afløb for alle idéerne, der har hobet sig op i løbet af semesteret  .

Snart følger en Schlüter traktor - den er sq grim, men har alligevel sin egen charme  . Og dertil lidt andet landligt isenkram.

Til top
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Heine.H.Olsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-Januar-2008 kl. 17:44

Jeg synes vandtankvognen er særdeles vellykket, men stenstrengslæggeren er også lækker og brutal

Til top
Peter.Vingborg Se drop down
Dæk
Dæk
Byggebladets redaktør

Medlem siden: 29-Februar-2004
Sted: LEGO Fan Land
Region: Vestjylland
Point: 8417
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Vingborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-Januar-2008 kl. 17:40

Ærede hr. Carsten Liftarm Thomsen - hvad med et billede af Dieselund Maskinstations samlede maskin- og redskabspark?

Redaktør på Byggebladet
Layoutmanager:
LEGO dage, Frilandsmuseet Hjerl Hede 2014-?
MODUVERSE DANMARK, SFW 2022 og 2023
Byg & Leg, Svendborg Teater 2022-?
Klodsfest 2024, Hvalsø
Klodsfest 2025, Thisted
Til top
Mads.Pedersen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 16-Januar-2008
Point: 887
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads.Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-Januar-2008 kl. 16:26
hvordan er det du har bygget den der tank på din tankvogn
Mads Møller Pedersen
Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Region: Hovedstadsområdet
Point: 7680
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-Januar-2008 kl. 10:08

Den er imponerende, Carsten! En af mine favoritter!

René Hoffmann

LEGO-holic by nature

Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Januar-2008 kl. 19:46

Så ankom endelig de længe ventede nye savklinger (som omtalt her), som kunne sætte prikken over i'et på min Grimme Stenstrengslægger, der har været færdig i et stykke tid.

Den har været undervejs siden efteråret og har taget lidt tid at lave - ikke mindst fordi der er gået 6 prototyper forud for denne 7. og "endelige" udgave.

Alene dét at lave alle de skrå vinkler har til tider budt på veritabelt hovedbrud

Apparatet ses her på slæb efter min New Holland Ford 8670, som også leverer trykluft til demo af tømning af stenbeholderen.

At kalde den en stenstrengslægger er nok ikke helt korrekt, eftersom at den mangler udlæggerbåndet agterude - så det er nok snarere en stensamler.

Men Grimme's unikke opsamlersystem, stjernevalser og rensekæde er det samme på begge udgaver - og jeg har forsøgt at eftergøre det så nogenlunde.

Stjernevalserne måtte gerne have været lavet af #41530 propellere...

...men de er ikke helt billige, og kan heller ikke fås i gul (endnu). 

Som det kan ses indgår bl.a.:

... som måske er brugt på en lidt "alternativ" måde. 

Skidtet snurrer fint rundt og ligner måske til forveksling forbilledets mekanik, meeeeeen den skal altså ikke en tur ud i haven (ligesom visse andre) for at se om maskineriet funker rigtigt!  

I stenstrengslæggerudgaven bruges forbilledet i forbindelse med bl.a. kartoffeldyrkning (muligvis også gulerødder ?).

Først køres med en speciel opfuringsplov, der laver de kamme, som kartoflerne lægges i.

Bagefter køres med stenstrengslæggeren, der graver kammen op, renser sten og jordknolde fra og lægger jorden pænt på plads bagved sig, også som en kam.

Undervejs lægges de frasorterede sten og jordknolde i furen ved siden af.

Så når næste kam renses, trykker traktorens hjul, som kører i furen, de frasorterede sten ned i jorden, sådan at de ikke kommer med op, når kartoffeloptageren engang tager kartoflerne op.

Kartoffeloptageren graver nemlig hele kammen op og sorterer toppe og kartofler fra, og så er det naturligvis en fordel at der kommer så få sten med op som muligt.

Stenstrengslæggerudgaven:

I stensamlerudgaven bruges den til at fjerne stenene helt med, istedet for bare at lægge dem tilbage på marken igen, så de bliver pløjet ned til efteråret og skal separeres fra igen næste gang, der skal dyrkes kartofler på marken, osv.

De bruges også i forbindelse med anlæg af golfbaner, bl.a. 

Stensamlerudgaven:

Hvis I synes at det er et grimt apparat, så skulle I næsten se Grimme's eller Dewulf's selvkørende kartoffeloptagere. De er måske ikke så kjønne, men sikkert yderst funktionelle  .

Sådan et bæst skal jeg sikkert også have bygget på et tidspunkt (men først skal min mejetærsker være færdig - det er en hård fødsel, idet den har været undervejs siden sommerferien og har "drillet" lidt).

Som det kan ses, så består apparatet af en herlig gang liftarmsfræs, og den blev rimeligt solid - og lidt vægtig, selvom jeg også her havde "simplicity" for øje.

Jeg er ikke helt tilfreds med geardrevet på siden af den, så det bliver muligvis lavet om på et tidspunkt. Det funker glimrende, men er ikke så kjønt at se på.

Alle grå dele er nygrå.

Totalvægten blev 877 gram.

Link til mappen her.

Redigeret af Carsten.Thomsen - 11-September-2011 kl. 11:08
Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Januar-2008 kl. 13:34

Næste redskab i rækken er en lille vandtankvogn, som Gårdmand Thomsen kan bruge til at trille ud i marken med en tår vand til kreaturerne.

Ikke alle enge er begunstiget med vandløb eller søer, eller udstyret med en brønd med en vinddrevet pumpe, så derfor denne lille simple vandtankvogn.

Den ses her på slæb efter min nye Bukh Jupiter, som jeg vil vende tilbage til senere.

(Edit: Bukh'en kan ses her).

Vandtankvogne af denne størrelse/type bruges også ved regioner og kommuner, blandt andet her i staden, til at bringe vand ud til blomsterkrukkerne, som indeholder diverse nydelige botaniske gevækster, der har det med at tørste i sommervarmen (vistnok ikke så meget i "sommeren" 2007... ).

Under tanken sidder et par runde blå og grå klodser, der skal illudere en elektrisk drevet pumpe til fyldning og tømning af tanken.

Det varede ikke mange minutter at flikke vandtankvognen sammen - det er straks værre med den gyllenedfælder, som jeg har på tegnebrættet. Det trækker lidt ud - fordi det at lave en tank med en diameter på over 8 knopper åbenbart ikke er så ligetil (?)

Alle grå dele er nygrå - undtagen endebundene, som er gammelgrå (og som derfor ser gullige ud på billedet).

Jeg søger nogen i Light Bluish Gray (jvf. denne tråd) - men de er ikke så ligetil at finde.

Totalvægten er 279 gram.

Link til hele mappen her.

Link til hele køretøjsmappen her.

Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-Januar-2008 kl. 12:07

Nåmmen, mon ikke at det var på tide at vise hvad Dieselund Maskinstation har fået leveret af nyt landbrugs-isenkram fra Technic værkstedet siden sommerferien ?.

Her er i hvert fald en enkelt af dem (den kan ses i min Brickshelf-mappe, når billederne engang er blevet godkendt).

Jeg har længe gået og funderet over hvordan&hvorledes man kunne lave en halvbugseret vendeplov, og det resulterede i denne 8-radede kærreplov.

Den har været undervejs i knapt et halvt års tid - og ligesom de fleste af mine andre redskaber er den sørme også rød!  

Den er her kommet på markarbejde sammen med min favorit-traktor Fendt Favorit 515C (som er blevet revideret lidt i mellemtiden).

Der mangler endnu landhjul på den bageste del, samt rulleskær og evt. fureknive/forplove, men det er desværre ikke så ligetil, så der går nok et stykke tid endnu, inden det bliver tilføjet.

Jeg har heller ikke kunnet greje hvordan dobbeltvirkende stenudløsere kunne laves, så det springer jeg sandsynligvis nok over.

Til gengæld er ploven udstyret med to rotorblik og lygtebom med advarsestrekant, så den lovligt kan transporteres rundt på de snoede sogneveje.

Det tog lidt tid at regne ud hvordan selve plovrammen skulle laves - den er jo fuld af "skæve" vinkler. Men efter 6 prototyper faldt alting endelig på plads mht. ramme, kærre, indstillingsmekanisme og vendemekanisme og blev til denne 7. og "endelige" udgave.

Jeg fandt nogle nye liftarmskombinationsmuligheder undervejs - alle uden at liftarmene bliver "voldtaget" og kommer til at sidde i spænd.

Ploven blev alt ialt rimeligt solid og kan nærmest kastes rundt med.

Det er også nærmest et "must", for den skal kunne holde til at rumstere rundt i en flyttekasse sammen med andre landbrugsting, uden at noget falder af.

Landevejstransport foregår i opret stilling, hvor hævekonsollet skal være hævet og plovrammen låst ved hjælp af den gule stop-pin forrest på kærren.

Som det kan ses, så kører ploven forskudt for traktoren under pløjningen - i det her tilfælde on-land, idet kærrehjulene kører dér, hvor der endnu ikke er pløjet, men som bliver pløjet af plovens bageste plovlegemer.

Ikke alle vendeplove kører on-land - det ene hjul kører da nede i en af plovfurerne, med risiko for trafiksål under plovfuren. At lave den slags strukturskader allerede inden såningen er jo ikke ligefrem optimalt.

Vinklen på plovskærene kan indstilles, og kærrehjulene er monteret på et hævekonsol, som 1 stk. pneumatic-cylinder mageligt formår at hæve og sænke, pga. vægtstangsprincippet.

Dvs. cylinderen er ikke vægtbærende, men bevæger kun de liftarms, som bærer vægten.

På den måde kan én cylinder løfte en meget stor vægt, og det "fjedrer" mindre.

Vendingen skulle have foregået med pneumatic, ligesom på min liftophængte vendeplov, men for det første var én trykluftcylinder ikke stærk nok til at kunne dreje ploven rundt - og dertil kommer, at der på traktorerne kun er trykluftudtag til én funktion. (Min bagtipvogn har godtnok to pneumatic-funktioner, så den er derfor udstyret med to ventiler - det ville jeg ikke "ofre" på ploven).

Så vendingen af ploven foregår ved håndkraft ved hjælp af snekketræk , som det kan ses nedenfor.

Indrømmet, det er ikke særligt realistisk, men til gengæld funktionelt.

Forbilledet kunne måske med lidt god vilje godt være en 8-radet udgave af en Kverneland.

Alle grå dele er nygrå.

Totalvægten er 477 gram.

Link til hele mappen her.

Link til hele køretøjsmappen her.

Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-September-2007 kl. 04:49

Citat: Lasse.Deleuran Lasse.Deleuran skrev:

Jeg ved godt du siger der findes flere landbrugsmaskiner, men er det ikke bare fordi du endnu ikke har taget billeder af dine modeller af dem?  

Jo, delvis. Jeg har en flyttekasse fyldt med halvt/næsten helt færdige projekter, som afventer den sidste finpudsning eller manglende dimsedutter eller den rette idé.

Blandt andet stensamler, mejetærsker, vandingsmaskine, roerenser, tallerkenharve, kombisåmaskine, snittevogn, staldgødningsspreder, selvkørende finsnitter, m.m.m.

Jeg kan faktsik godt lide dem allesammen, traktorer, skårlæggere, trailere osv., og jeg håber vi får det at se her til Skærbæk som der har været snak om.

Jeg kommer desværre nok ikke til Skærbæk. Jeg har ikke mulighed for at transportere tingene. Der er 20 flyttekasser med Technic-køretøjer.

Jeg har heller ikke mulighed for at komme selv, da Skærbæk er ret utilgængelig med offentlige transportmidler.

Angående den type klodser der bliver "savet" til og farvet. Er det virkelig uundgåeligt at lave disse modificeringer?

Ja. Ikke alle dimser fås i den rigtige farve/størrelse.

F.eks. "opfandt" jeg 1x13 liftarmen længe inden LEGO begyndte at lave den  - og idag indgår den 33 forskellige steder.

Men som jeg plejer at sige: Hver ny dimsedut giver blot endnu flere byggemuligheder (så frem med saven...).

Meeen jeg overholder LEGO-filosofien, når jeg saver/skærer/filer - ikke noget med 1x12 eller 1x14 liftarms  .

Og jeg "fremstiller" kun dele, som ikke findes i de rigtige farver/former. Hvis dimsedutten allerede findes, så nul savning/limning/maling/skæring!  

Min "dimsedut-ønskeseddel" kan iøvrigt ses her (når BS engang godkender billederne).

Til top
Lasse.Deleuran Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 20-Juni-2007
Region: Sydvestjylland
Point: 3741
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Deleuran Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-September-2007 kl. 03:29
Det var da utroligt som du kan blive ved. Jeg ved godt du siger der findes flere landbrugsmaskiner, men er det ikke bare fordi du endnu ikke har taget billeder af dine modeller af dem?

Jeg kan faktsik godt lide dem allesammen, traktorer, skårlæggere, trailere osv., og jeg håber vi får det at se her til Skærbæk som der har været snak om.

Angående den type klodser der bliver "savet" til og farvet. Er det virkelig uundgåeligt at lave disse modificeringer?
Se mine byggevejledninger og del dine egne på BrickHub.org
Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-September-2007 kl. 05:29

En stor del af vægten af den oprindelige 1-akslede halmvogn hvilede på traktorens trækgaffel, hvilket kunne få de mindre traktorer til at stejle.

Så vognen er nu forlænget - dog ikke mere end at den stadig kan være i en flyttekasse - og der er tilføjet en foraksel, samtidig med at bagakslen blev ændret en smule, så den nu kan vippe om længdeaksen, så vognen er "terrængående".

Nu kan de mindre traktorer også bruges som trækkraft, f.eks. Ford'en eller min nye Massey Ferguson.

Vognen er stadig både enkel, let og robust.

Alle grå dele er nygrå.

Totalvægten blev nu 692 gram.

Link til mappen her.

Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-Juli-2007 kl. 17:11

Tark-tark  .

Citat: René.Hoffmann René.Hoffmann skrev:

... Hvor får du al den tid fra?

Well, jeg ser ikke fjernsyn () og har pt. sommerferie (), så mine Technic-sortimentskasser står fremme hele tiden på mit LEGO-Technic-arbejds-hæve/sænke-byggebord her i mit hjemmekontor. (Det er et gammelt tegnebord - stort, tungt og med en gummiagtig tegnebordsbelægning, så LEGO-dimsedutterne ikke bliver ridsede).

Så hvis/når jeg tilfældigvis går forbi "byggebordet" så kan man jo godt risikere at "falde i" - og det kan jo godt lige vare et par timer, mens man sådan liiiiiiige skal løse et eller andet konstruktionsproblem/opgave, der ligger og venter på den rigtige idé.

Jeg har ellers ikke haft meget tid til Technic siden uge 8 (vinterferie) og juleferien, så nu skal den ikke have for lidt her i sommerferien. Der har lissom ikke rigtig været vejr til ret meget andet indtil videre.

I den nærmeste fremtid (forhåbentlig) følger nye redskaber (som nævnt på side 1). Der ligger en pæn dynge mere eller mindre færdige redskaber, der enten afventer dimsedutter eller den rigtige idé - eller begge dele. Det samme gælder for de nye traktorer, der er bebudet i de øvrige tråde.

Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Region: Hovedstadsområdet
Point: 7680
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-Juli-2007 kl. 16:56

Virkelig flotte modeller, Carsten!!

Specielt den sidste tipper kan jeg godt lide...

Men du er jo hyper-aktiv, Carsten... Hvor får du al den tid fra?

René Hoffmann

LEGO-holic by nature

Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Juli-2007 kl. 15:26

...ikke mindst set i lyset af min forkærlighed for landbrugsmaskiner

Jep, det er også en sand guldgrube af inspiration til både Techniske modeller i 8284-størrelse og klodsmodeller i minifig-størrelse - det sidste fremgår klart af de mange fine kreationer på Brickshelf, jvf. denne tråd.

Jeg har kigget lidt rundt i din BrickLink mappe - måske ikke nok - men kan ikke finde et galleri med din nye Renault TZ, som jeg ellers gerne vil kigge nærmere på?

Den afventer lige et par dimsedutter i den rigtige orange farve (til fronten), så er den klar til futtegrafering.

Senere følger en McCormick traktor m.fl.

Billederne af Renault'en og McCormick'en (m.fl.) vil kunne ses i denne tråd til den tid.

Til top
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Heine.H.Olsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Juli-2007 kl. 09:57

Rigitg mange fede nye modeller  Jeg synes vældig godt om dem alle - ikke mindst set i lyset af min forkærlighed for landbrugsmaskiner

Jeg har kigget lidt rundt i din BrickLink mappe - måske ikke nok - men kan ikke finde et galleri med din nye Renault TZ, som jeg ellers gerne vil kigge nærmere på?

Til top
Jesper.Thuesen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 29-Maj-2006
Point: 5515
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Thuesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-Juli-2007 kl. 16:15

Du duperer mig sgu' gang på gang, Carsten.

Du ER den uofficielle verdens-mester i LEGO landbrugsmaskiner.

Ingen tvivl om hvem LEGO burde ansætte, hvis de så meget som bare overvejer en TECHNIC-FARM-serie på et tidspunkt .

Lød det som en opfordring til LEGO?

Det er det nemlig !!

Jesper Konrad Thuesen
Forum-Moderator

"People don't stop playing because they are getting old, they get old because they stop playing!"
Oliver Wendell Holmes (1809 - 1894)

Til top
 Besvar Besvar Side  <1 4567>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.086 sekunder.