Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Octan Lastbil
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Octan Lastbil

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Lasse.Deleuran Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 3670
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Deleuran Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Octan Lastbil
    Sendt: 15-November-2010 kl. 19:46
Tilbage i 2007 præsenterede jeg denne lastbil med Octan trailer med blandede resultater.

Nu prøver jeg igen med en ny opskrift: 1:25 skala lastbil (Renault Magnum), motorisering og endnu flere tanke på traileren.


(Linker til video)

Tankene er bygget på en ny måde med jumpers for at opnå forskydninger på en halv knop. Den grønne bold viser den gamle måde at bygge på. Ulempen ved den nye type bolde er at der til hver går over 600 klodser.




Det er kun selve lastbilen der er motoriseret. Traileren slår støttebenene ned når den bakker.


Koblingen til traileren betjenes ved at dreje styrtøjet helt til siderne. Der kommer snart en opdateret byggevejledning til lastbilen hvor systemet virker lige så godt som på videoen.


Brickshelf galleri.
Se mine byggevejledninger og del dine egne på BrickHub.org
Til top
Jacob.Sparre Se drop down
Klods
Klods


Medlem siden: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 225
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jacob.Sparre Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-November-2010 kl. 02:37
Smukt!

Har du overvejet at SNOT'e tankene?
Til top
Adrian.Perslow Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 11-September-2010
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 4319
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Adrian.Perslow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-November-2010 kl. 02:48
For sulen da den er godt lavet - mildest talt imponerende.
 
Jeg har studeret dine tidligere kreationer i dit galleri, og selv om jeg er vild med mange af de andre, så syntes jeg at du er blevet bedre med tiden. Et eksempel er din forfining af tankene ved at bruge jumpers - godt tænkt.
Adrian Perslow
Til top
Per.Romer Se drop down
Flise
Flise


Medlem siden: 02-Marts-2010
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 25
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per.Romer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-November-2010 kl. 04:50
Det ser godt ud Clap
Til top
Jannick.Møller Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 17-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 181
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jannick.Møller Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-November-2010 kl. 04:51
vildt flot
 
er det en fjernstyret lastbil siden der er en batteribox Question
 
Til top
Rasmus.Damgaard Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 31-Marts-2009
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 1635
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus.Damgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-November-2010 kl. 08:45
Sådan skal det satme gøres (undskyld vi ikke censurerer sproget)! Nej hvor er den flot!Clap
 
Vi har undret os over, hvornår vi kom til at se noget fra din hånd igen, men nu ved vi da, hvad du har gået og puslet med.Tongue
 
Tankene er klart blevet forbedret fra den seneste udgave. At bruge jumpere giver den en lidt mere rund form.
Til top
Rasmus.Damgaard Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 31-Marts-2009
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 1635
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus.Damgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-November-2010 kl. 08:46
Citat: Jannick.Møller Jannick.Møller skrev:

vildt flot
 
er det en fjernstyret lastbil siden der er en batteribox Question
 
Hvis du ser videoen, tror jeg du finder svaret.Wink
Til top
Jannick.Møller Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 17-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 181
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jannick.Møller Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-November-2010 kl. 09:47

jeg kan ikke finde videoen Cry

Til top
Jesper.Thuesen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 29-Maj-2006
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 5515
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Thuesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-November-2010 kl. 09:58
Prøv at klikke på aller øverste billede (der hvor der står: Linker til video). Wink
 
Edit: Glemte at kommentere bilen.
 
Super model.
Når man nu kender dine modeller - skal pumpeanlægget ikke laves funktionsdygtigt?


Redigeret af Jesper.Thuesen - 16-November-2010 kl. 10:02
Jesper Konrad Thuesen
Forum-Moderator


"People don't stop playing because they are getting old, they get old because they stop playing!"
Oliver Wendell Holmes (1809 - 1894)

Til top
Jannick.Møller Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 17-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 181
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jannick.Møller Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-November-2010 kl. 10:09
tusind tak Smile
 
og sej video
Til top
Jan.Sørensen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 807
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jan.Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-November-2010 kl. 11:58
Super flot lavet og så elsker jeg, at du ikke bare har valgt den lette vej med tankene, men har gjort dem mere runde med brug af jumperner...
 
En af kommentarerne på Youtube siger vel nærmest det hele..."overvejer du at sælge" Smile det må vel tages som "Den model vil jeg sgu godt eje" og det kan jeg kun tilslutte mig.
 
---
Jan
Til top
Lasse.Deleuran Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 3670
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Deleuran Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-November-2010 kl. 12:22
Tak for kommentarene
Citat: Jacob.Sparre Jacob.Sparre skrev:

Har du overvejet at SNOT'e tankene?

Yep. Hvis man snot'er så alle 6 sider bliver lavet ligesom toppen, kan man få et rigtigt godt resultat med knopbyggeri (ligesom I ser det på Taj Mahal). Jeg ville gerne have tankene knopløse i denne omgang, da det ser bedre ud når man også bruger jumpers, og uden knopper er der ikke megen forskel på at snot'e. Til gengæld bliver den hvide stribe mere pikseleret hvis jeg snot'er den, så jeg valgte denne måde i stedet.
Der kommer en anden lastbil inden LEGO World 2011 hvor der bliver snot'et noget rundt.

Citér
Når man nu kender dine modeller - skal pumpeanlægget ikke laves funktionsdygtigt?

Det var da ikke nogen dårlig idee...


Det ser ud til jeg en anden gang skal lave et snydebillede der ligner en youtube video, men i stedet linker til videoen - det har før gjort at folk ikke har haft problemer med at se mine videoer.
Til top
Martin.Nygaard Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 10-December-2009
Sted: Denmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 2555
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Nygaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-November-2010 kl. 12:36
Super flot og vellignende lastbil

Men som Thuesen siger: Den har ikke så mage super seje funktioner som fx Coca Cola lastbilen, som var LIGE i øjet. Men Bare designet i den her får mig til at ønske jeg kan lave modelteam lastbiler som du gør ! Uff ..

Redigeret af Martin.Nygaard - 16-November-2010 kl. 12:37
Martin "Technic" Nygaard Schacht ..





Til top
Svend.Erik.Saksun Se drop down
Dæk
Dæk


Medlem siden: 07-Oktober-2005
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 10156
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-November-2010 kl. 16:36
Jeg kan godt lide dine nye tanke - ja resten af bilen - og alle dine andre lastbiler!
Til top
Jesper.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 2419
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-November-2010 kl. 17:04
Ja, ModelTeam er vist gået lidt i glemmebogen når man ser bort fra Lasses og få andres fede kreationer. Jeg har selv arbejdet lidt på en bybus, men jeg må nok indrømme at jeg ikke har styr nok på formatet til at jeg har fået gjort den færdig. Superfed tankbil Lasse.
Til top
Trine.Jensen Se drop down
Tagsten
Tagsten


Medlem siden: 14-November-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 491
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trine.Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-November-2010 kl. 17:18
Den er bare helt vildt flot !
Venlig hilsen Trine
Trine Dalsgaard Jensen
Til top
Lasse.Deleuran Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 3670
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Deleuran Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-November-2010 kl. 20:48
Så er der også kommet byggevejledning til lastbilen (samt en lidt mindre tung version af traileren) her



Den nye mekanik i lastbilen gør at traileren kan låses fast når hjulene er drejet helt til siden, som I kan se på videoen. Her er et billede af hvordan det virker:


Der blev også plads til et interiør.



Jeg ved ikke hvor tydeligt det er, men forlygterne er nu lavet af transparente erlinger, som gør at selve lysene placeres i top og bund af hver forlygte, ligesom på originalen.

Se mine byggevejledninger og del dine egne på BrickHub.org
Til top
Svend.Erik.Saksun Se drop down
Dæk
Dæk


Medlem siden: 07-Oktober-2005
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 10156
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-November-2010 kl. 08:03
Tak Lasse, man får helt lyst til at prøve...
Til top
Jesper.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 2419
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-November-2010 kl. 12:14
Det der med bevægelse kan jo ikke imponere mig, men størrelsesforholdet er vildt fedt og giver nogle muligheder som nemlig er ret fristende.
Til top
Marcus.Jørgensen Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 06-August-2010
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 183
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Marcus.Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-November-2010 kl. 16:27
Fantastisk!
Det ville ikke undre mig hvis den blev blogged af "The Brothers Brick"Wink
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.110 sekunder.