Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Wild west
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Wild west

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Ina.Nilsson Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 28-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 2777
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ina.Nilsson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Wild west
    Sendt: 07-August-2010 kl. 17:23
Så er jeg kommet godt igang med mit bidrag til næste års LEGO World ... Det bliver et western layout på 6*24 plader, så det er jo kun en brøkdel, som er bygget endnu, men bare vent... Det skal nok komme hen af vejen... Her i tråden vil jeg vise udviklingen efterhånden som layoutet vokser...

Bank og saloon...

Station og butik

Et fængsel hører også til...

STOR tak til Brian Albrechtsen og Christoffer Behrens for bygningen af dette flotte tog...

Butikken tæt på...

Liv i gaden ved saloon'en...

Banken med duel lige udenfor... og bedemanden er klar...

Ina Hjorth Nilsson

Til top
Marcus.Jørgensen Se drop down
Klods
Klods

Medlem siden: 06-August-2010
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Point: 183
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Marcus.Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-August-2010 kl. 17:53

Sikke et flot wild west layout du har bygget. Fyldt med liv og detaljer. Men husene er lidt ensformige... andre bygge teknikker og farver kunne pynte lidt.

Jeg glæder mig til at se det fulde layout og til at se det til næste års LEGO WorldSmile
Til top
C.Behrens Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 29-April-2008
Point: 5810
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Behrens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-August-2010 kl. 17:58

Hvor er : "Synes godt om knappen" ?

Tak for en hyggelig bygge dag! Held og lykke til med projektet.
Til top
Sandra.Almeida Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 28-September-2009
Region: Vestjylland
Point: 2317
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sandra.Almeida Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-August-2010 kl. 03:54
Ser godt ud Ina.
Men synes at den vil blive endnu bedre hvis du skifter de grå baseplates med tan baseplates.
AKA: Cassiebsg

- "There are those who believe that life here began out there..."

- "The Future? He can barely function in the present!"
Til top
Martin.Nygaard Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 10-December-2009
Point: 2578
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Nygaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-August-2010 kl. 03:58
Flot - flot - flot, Ina. Jeg glæder mig til at se hvordan alle 144 plader vil se ud..
Martin "Technic" Nygaard Schacht ..

Til top
ClausPedersen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 09-Marts-2009
Region: Vestjylland
Point: 2095
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausPedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-August-2010 kl. 04:30
Mange spændende detaljer og liv.
Jeg tror man nemmere kan forestille sig de støvede grusveje, med tan baseplates.
Og så er der godt nok mange brune bygninger. Mange nybyggere kom fra norden, så derfor ligner mange af husene svenske bræddehuse i farverne hvid, svenskrød, gul og lyseblå. Ofte med store snydefacader ud mod hovedgaden.

Forresten superflot western tog.
Claus Pedersen

"Klodset" - jeg fatter ikke en brik?
Til top
Kim.Hansen Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 30-December-2005
Region: Bornholm
Point: 700
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kim.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-August-2010 kl. 05:59
En rigtig flot start Smile
Spændende at se byen vokse Big smile

(en idé: et lille senario hvor et hus er ved at blive bygget af nybyggere?)
"By the POWER of LEGO!"
Til top
K.Gabriel Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 24-Juli-2008
Region: Hovedstadsområdet
Point: 950
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér K.Gabriel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-August-2010 kl. 06:12
Meget overbevisende som altid med mange gode idéer.
PS: Hvad med en rød diligence?
K.Gabriel
Til top
Martin.Bruun Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 24-Januar-2004
Point: 5296
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Bruun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-August-2010 kl. 06:35
Citat: Sandra.Almeida Sandra.Almeida skrev:

den vil blive endnu bedre hvis du skifter de grå baseplates med tan baseplates.

Også præcist det første jeg tænkte da jeg så billederne.

Og i samme moment, så burde de der Pink baseplates ved toget altså også skiftes ud med nogle grønne.

Men ellers synes jeg bygningerne og de forskellige detaljer ser rigtigt fint ud.
Martin Bruun

"A man builds with his brain and not with his hands"

- Brickelangelo
Til top
Svend.Erik.Saksun Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 07-Oktober-2005
Point: 10156
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-August-2010 kl. 06:59
Som sædvanlig er du godt i gang med finurlige detaljer og scener, som med garanti vil hæve layoutet over normalen Thumbs Up - MEN jeg er ikke vild med dine bygninger f.s.v.a. angår valg af farver og klodser. De brune palisadehuse virker ikke autentistiske og de grå farver på veranda og klipper er heller ikke fra the Wild West.

Så et godt råd - inden du går igang med resten af de 144 baseplates - kunne være, at gå tilbage på lageret og se hvad du har af tiles og plates i brunt og tan. Der er i mine øjne behov for et stil- og farveskift.

Her er et eksempel på hvordan en bygning så ud:
Læg bl.a. mærke til de tværgående brædder på facaden og døren ud til verandaen uden glasruder...

Og når du kommer til landskabet, så er her et - for mig - typisk billede fra de gange jeg har kørt rundt i Arizonas ørken:
Læg bl.a. mærke til klippeformationen i baggrunden. Den er ikke grå og der er ingen vegetation...

Jeg håber, du kan bruge mine kommentarer til noget... Held og lykke med fortsættelsen Smile
Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Facebook kaptajn

Point: 7680
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-August-2010 kl. 07:24
Wild West!! Hvor er det en god idé... Det har man set alt, alt for lidt til!!

Det glæder jeg mig til at se, når det er færdigt! Thumbs Up
René Hoffmann

LEGO-holic by nature

Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Lasse.Deleuran Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 20-Juni-2007
Region: Sydvestjylland
Point: 3755
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Deleuran Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-August-2010 kl. 16:06
Jamen du får jo stoppet en masse fine detaljer ind Ina, men du har vel også tænkt dig at give bunden en ordentlig overhaling? Med mønstre i tan/brun osv.
Til top
Ina.Nilsson Se drop down
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ina.Nilsson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-August-2010 kl. 17:40
Tusind tak til alle for ros, ideer og øvrige kommenterer... Pyh ha... I har godt nok givet stof til eftertanke....Wink ... Farverne på husene er et meget vanskeligt emne da de i mine øjne passer 'spot on' med meget af det materiale jeg har gravet frem... Men skal nu ikke udelukke at der alligevel kommer lidt små-justeringer hist og her... Har blandt andet fået noget lyseblåt ind i stationen idag hvilket i mine øjne fungerer ganske godt...
Med hensyn til den grå farve på jorden, så er den altså et must da det er den eneste farve jeg har i tilstrækkelige mængder af til at dække hele bunden, men, men, men... Der kommer også masser af tan, dark tan, brun osv ovenpå efterhånden og så tror jeg nu alligevel at effekten af en sandet og støvet prærie nok skal træde frem... Dertil kommer kaktusser, dark tan buske og en hel masse mere... Smile Bare vent og se ...Smile

Ina Hjorth Nilsson

Til top
Anton.Wrisberg Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 20-Juni-2007
Point: 1671
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anton.Wrisberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-August-2010 kl. 17:00
WAUW Hvor er det fedt Ina!
Jeg er især vild med vandtårnet og de skæve afstivere Clap
Derudover synes jeg at dark green passer RIGTIG godt ind i billedet Thumbs Up
Til top
Allan.Clausen Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 26-Maj-2009
Region: Lolland-Falster
Point: 349
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan.Clausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-August-2010 kl. 17:29
Hej Ina
Jeg syntes dit layout ser rigtig godt og lovende ud. Jeg kan godt følge dig i den gennemgående brune farve på de fleste af bygningerne, da det jo ligner meget godt de hele stammer man bruger / brugte til at bygge træhuse med.

Der kunne måske argumenteres for at de skulle ligge på den anden led, for at det skulle ligne et loghouse, hvor stammerne stables ovenpå hinanden.

En idé til layoutet kunne være et Fort, med kavaleri, hvor de brune klodser ihvertfald ville passe perfekt til.

med venlig hilsen bondemanden fra det Fla'e
Allan Clausen
Til top
Ina.Nilsson Se drop down
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ina.Nilsson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-August-2010 kl. 17:50
Så har jeg haft gang i byggeriet igen...og her kommer lige en ekstra stak billeder... Bemærk venligst at jeg har overgivet mig til den dyre løsning... Hele byggeriet får nu sandfarvet bund...

Ina Hjorth Nilsson

Til top
Martin.Bruun Se drop down
Dæk
Dæk

Point: 5296
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Bruun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-August-2010 kl. 19:34
Det pyntede da gevaldigt med tan som jord. Smile

Hotellet ser flot ud og fængslet er min klare favoritbygning af de små bygninger. Smedjen synes jeg dog ikke er så vellykket. Jeg kan ikke rigtigt finde ud af om det er en træbygning eller om det er en stenbygning. Hvis det er en stenbygning, så synes jeg du skal holde brun ude af væggene lige på den bygning. Den virker ikke godt som stenoverflade, og når nu den brune i forvejen også dominerer så meget i resten af layoutet, så brug hellere forskellige nuancer af grå og smid måske et par sandblå og sandrøde sten ind. Hvis det derimod er en træbygning, så er jeg lidt forvirret over det grå i væggen og under alle omstændigheder tror jeg det bliver pænere hvis du holder den brune farve ude af ovnen og skorstenen, så den "står ud" fra resten af bygningen. Brug kun nuancer af grå i den og brug gerne et bar grill-bricks for at give den lidt overflade. Og så lige til sidst - farven på taget. Den grønne synes jeg ikke passer ret godt hverken på bygningen i sig selv eller i forhold til de andre bygninger i layoutet.
Martin Bruun

"A man builds with his brain and not with his hands"

- Brickelangelo
Til top
Kenneth.N Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 22-Juli-2009
Region: Lolland-Falster
Point: 2224
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenneth.N Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-August-2010 kl. 01:12
Synes det ser rigtigt godt ud Ina SmileWink
Kenneth Nielsen
Til top
Bo.Jensen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 21-Oktober-2005
Point: 1261
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bo.Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-August-2010 kl. 01:51
Hej ser godt ud.Bliver der evt plads til at drive nogle kvæg ind igennem byen? bare en ide Hilsen Bo
Til top
Knud.Thomsen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 26-Januar-2004
Region: Sydvestjylland
Point: 6030
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knud.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-August-2010 kl. 04:50
Det begynder at ligne noget. Jeg vil dele Martins mening vdr. Smeden og det grønne tag. Måske du skal overveje dark tan til fortov?
Knud Richard Thomsen
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.098 sekunder.