![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Palle, Polle og Ruths røde bus |
Besvar
|
| Forfatter | |
Esben.K
Liftarm
Medlem siden: 09-Februar-2006 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 2098 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: Palle, Polle og Ruths røde busSendt: 05-Juni-2009 kl. 13:33 |
|
Hej alle,
Byggeplademedlemmer på min alder (ca. årgang '80-'85) samt medlemmer der måtte have børn på samme alder har formentlig ingen problemer med at genkende denne model ![]() ![]() ![]() ![]() Esben |
|
![]() |
|
Stefan.Sandbeck
Panel
Medlem siden: 30-Oktober-2008 Sted: Denmark Region: Vestsjælland Status: Offline Point: 1276 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 05-Juni-2009 kl. 13:47 |
|
UDE PÅ NOGET
palle polle og ruth
meget godt lavet
selvom jeg er 76er kan jeg godt huske det hehe
|
|
|
Stefan Sandbeck
Den ABS afhængige Autolakere(citat fra Kundby) TC8 |
|
![]() |
|
Mads.Pedersen
Panel
Medlem siden: 16-Januar-2008 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 887 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 05-Juni-2009 kl. 13:50 |
|
Uhhh.. det var dengang DR kunne lave rigtig børnetime
super flot model |
|
|
Mads Møller Pedersen
|
|
![]() |
|
Allan.Johansen
Liftarm
Medlem siden: 14-Juli-2005 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 2344 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 05-Juni-2009 kl. 14:04 |
|
Ah, minder fra dengang man var ung... |
|
![]() |
|
Rasmus.Damgaard
Panel
Medlem siden: 31-Marts-2009 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1635 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 05-Juni-2009 kl. 14:16 |
|
Har godt nok aldrig hørt om 'UDE PÅ NOGET' (siden jeg er fra 95) men den er virkelig flot lavet Esben.
![]() ![]() Rigtig mange gode og flotte detaljer.
|
|
![]() |
|
H.C.Grove
Liftarm
Medlem siden: 17-Februar-2009 Sted: Danmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 3388 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 05-Juni-2009 kl. 14:31 |
|
Jeg husker også "Ude på noget" som godt børne-tv, og genkendte Esbens flotte bus uden problemer. I følge Stefans link er serien fra 84, så folk fra den unge ende af det interval Esben angiver har nok ikke set den første gang (DR genudsendte den sikkert), til gengæld er der så også nogle lidt ældre (jeg er 77'er) der har set den. De yngre kan passende benytte Stefans link til at se hvor godt børne-tv kan være - serien kan for resten også købes på DVD. Men endnu en gang til Esben..Henrik |
|
![]() |
|
Jacob.Neergaard
Tagsten
Medlem siden: 09-August-2008 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 387 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 05-Juni-2009 kl. 14:36 |
|
Jeg kan også huske den og er 85'er, kunne med det samme se at det var derfra, så rigtigt godt lavet! .. og titel sangen er jo noget af det bedste der er lavet ;)
|
|
![]() |
|
C.Maglekær
Panel
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 869 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 05-Juni-2009 kl. 14:44 |
|
Den er bare super, jeg har hvis nok albumet på LP et eller andet sted.
|
|
![]() |
|
Christian.W.J
Bestyrelse
Næstformand Medlem siden: 02-Maj-2006 Sted: Denmark Region: Vendsyssel Status: Offline Point: 5061 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 05-Juni-2009 kl. 15:05 |
|
Jeg kan godt huske det program!
Super fed bus Esben, jeg vidste med det samme hvad det var! |
|
![]() |
|
René.Hoffmann
Dæk
Facebook kaptajn Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7680 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 05-Juni-2009 kl. 16:14 |
|
Ja, jeg må altså være på tværs....i jeres univers... ![]() Men jeg synes, at den serie var noget værre skod... ![]() Men vi kan godt blive enige om, at Esbens bus er længder bedre end serien! ![]() |
|
|
René Hoffmann
LEGO-holic by nature Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
|
![]() |
|
Lars.Kristensen
Liftarm
Medlem siden: 10-Januar-2006 Sted: Denmark Region: Østjylland Status: Offline Point: 2171 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 05-Juni-2009 kl. 18:56 |
|
Sidder du ...bag duggede ruder i en taxa?
(Ja - citat fra hele to en gruppe og en kvinde). Nej søg til side Anne Linnets mørke side var nu også fin i 80'erne
Jeg så ikke selv serien, man var ikke i tvivl om hvor bussen stammede fra. Ringtig fint lavet! |
|
|
Lars Kristensen
|
|
![]() |
|
Esben.K
Liftarm
Medlem siden: 09-Februar-2006 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 2098 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 05-Juni-2009 kl. 19:39 |
|
Nå, det lader til at jeg ikke er den eneste der kan huske den serie.
Nu er Brickshelf folderen blevet modereret så alle billeder kan ses her. Jeg har selv DVD'en med alle afsnit og bussen er bygget primært efter første afsnit hvor der er masser af fine billeder af bussens interiør, bagenden slået op, kondicyklen i aktion, den lumske fætter Sigurd Kæphøj på taget osv. Lidt flere billeder... det tog lidt tid at finde minifigs der nogenlunde matcher Palle, Polle og Ruth... findes der torsoer og ben helt i lyserødt? ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
|
Sten.Lassen
Tagsten
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 541 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-Juni-2009 kl. 03:10 |
|
Ja, Lyserøde ben findes, men de er urimeligt dyre $15.
Se http://www.bricklink.com/store.asp?p=Lassen
|
|
![]() |
|
C.Rasmussen
Panel
Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Midtjylland Status: Offline Point: 1628 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-Juni-2009 kl. 03:22 |
|
At skabe er at leve...
Christian Lindblad Rasmussen |
|
![]() |
|
Sus.Warming
Tagsten
Medlem siden: 25-Oktober-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 524 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-Juni-2009 kl. 05:27 |
|
Super fin Esben - og tak for turen ned ad memory lane (jeg er fra 74, men husker den så tydeligt at da ungerne spurgte hvad det var for en bus viste det sig at jeg kunne hele sangen uden ad... hmmm...)
Som altid fra din hånd er der mange detaljer, men jeg giver dig ret i at Ruths beklædning måske kunne være lidt mindre Sussi og Leo agtig :-)
Varme hilsener Sus |
|
![]() |
|
Allan.Johansen
Liftarm
Medlem siden: 14-Juli-2005 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 2344 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-Juni-2009 kl. 07:49 |
|
Blasfemi! Den serie var noget af det ypperste børne-TV som DR nogensinde har lavet… Ikke at det siger så meget... For resten, hvor er kameraet? |
|
![]() |
|
Esben.K
Liftarm
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-Juni-2009 kl. 08:08 |
Endelig, jeg tænkte nok der var nogen der ville lægge mærke til det ![]() Jeg har (havde?) ét sort kamera i min LEGO samling, senest blev det brugt som overvågningskamera på min lokalbanestation. Men nu er det væk, det sad ikke på stationen, da jeg skilte den ad for nylig. Men det passer jo egentlig meget godt til seriens historie... billederne er taget på et af de mange tidspunkter hvor kameraet er blevet væk. Esben |
|
![]() |
|
Michael.Poulsen
Tagsten
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: Østjylland Status: Offline Point: 300 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-Juni-2009 kl. 10:21 |
|
Den er super fed, Esben.. Masser af gode ditaljer.. Top klasse.. Kan også tydeligt huske den ( selv om jeg er ´72´er)... Men hvor er Flad-mast...???
|
|
|
Hilsen Michael Poulsen
|
|
![]() |
|
Besvar
|
|
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |