Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Julemandens værksted
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Julemandens værksted

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Ina.Nilsson Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 28-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 2777
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ina.Nilsson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Julemandens værksted
    Sendt: 01-December-2007 kl. 16:03

Så blev det d. 1. december og jeg synes det må være en god anledning til at fremvise starten af mit juleland...  Jeg  vil gradvist frem mod jul putte flere små og store ting på layout'et ...

Ina Hjorth Nilsson

Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Region: Hovedstadsområdet
Point: 7680
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-December-2007 kl. 17:25

Det er kanon-godt gået, Ina! Nu har du præsenteret dine to bedste MOC's (i mine øjne) indenfor to uger - fortsæt gerne i den gode stil!

Isbjergene er meget vellykkede... Det samme er igloen... Apropos iglo - hvad er det, han laver - ham ved siden af igloen?

Kan vi få lov til at se noget interiør fra julemandens værksted? Måske kan man komme til at se, hvad man får i julegave?

Og genial idé med at tilføje ting lidt efter lidt... Det er jo ligesom en julekalender til os nysgerrige...  

René Hoffmann

LEGO-holic by nature

Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 26-Januar-2004
Region: ikke oplyst
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-December-2007 kl. 17:31

Citat: René.Hoffmann René.Hoffmann skrev:

Apropos iglo - hvad er det, han laver - ham ved siden af igloen?

Han trutter da i sine narhvalshorn for at skræmme isbjørne væk. Kan du ikke se dét ?

Til top
Ina.Nilsson Se drop down
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ina.Nilsson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-December-2007 kl. 17:34

Ok...Af hensyn til de som vil se mere af værkstedet kommer her et par ekstra foto's

Tror du får en bamse i julegave Rene...

Ina Hjorth Nilsson

Til top
A.Engel Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 23-November-2006
Point: 964
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.Engel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-December-2007 kl. 17:48

Som lovet kommer her en kommentar.

Endnu engang en rigtig vellykket MOC fra dig Ina.

Ved godt at du synes at den isbjørn er sødest, men jeg syne snu at den der er i minifig scala er den kønneste. Men der er nok fordi den isbjørn du har brugt er til piger og den anden er til drenge.

Jehg synes også at dine rensdyr er rigtig vellykket.

Jeg synes også at det er en detalje den måde du har lavet næsen på i snemanden.

Din iglo er også godt lavet(godt du ikke lavede den i pink som du truede med).

Citat: René Hoffmann René Hoffmann skrev:

Nu har du præsenteret dine to bedste MOC's (i mine øjne) indenfor to uger - fortsæt gerne i den gode stil!

Hvad mener du René så vidt jeg husker er tøsebyen ældre.

Alexander Engel
Office manager - Skærbæk Fan Weekend
Til top
Ina.Nilsson Se drop down
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ina.Nilsson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-December-2007 kl. 17:57

UPS...Lad nu ikke børnene se hvad der sker i værkstedet... Så ved de jo hvad de får til jul...

...Og så lidt iskold hygge...
Ina Hjorth Nilsson

Til top
A.Engel Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 23-November-2006
Point: 964
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.Engel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-December-2007 kl. 17:59
Citat: Ina.Nilsson Ina.Nilsson skrev:

UPS...Lad nu ikke børnene se hvad der sker i værkstedet... Så ved de jo hvad de får til jul...

Ser ud til at du for en bamse René. 

Alexander Engel
Office manager - Skærbæk Fan Weekend
Til top
Lasse.Deleuran Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 20-Juni-2007
Region: Sydvestjylland
Point: 3755
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Deleuran Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-December-2007 kl. 18:36
Sikke et fint idyllisk snelandskab med værksted Ina, men hvor er Nordpolen som jeg spurgte til? Det er fint ligesom Bo's. Det eneste jeg har at bemærke er at igloen ser ud som om den svæver lidt hen over landskabet. Skulle der ikke nogle tiles ned under den?

P.S.
"master chief willson" siger det ikke ligner en kran.
Se mine byggevejledninger og del dine egne på BrickHub.org
Til top
Jesper.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Point: 2419
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-December-2007 kl. 04:51
Super flot arbejde- nu må du da være ved at løbe tør for hvide plates eller
hvad? Jeg lader mig lige inspirere til familiens juledekoration.
Til top
Ina.Nilsson Se drop down
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ina.Nilsson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-December-2007 kl. 08:00

Citat: Jesper.Hansen Jesper.Hansen skrev:

Jeg lader mig lige inspirere til familiens juledekoration.

Det skal du da være så hjerteligt velkommen til...

Ina Hjorth Nilsson

Til top
Jesper.Thuesen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 29-Maj-2006
Point: 5515
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Thuesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-December-2007 kl. 08:32

Stort og flot Ina.

Jeg er vild med dit isbjerg.

Har lige to ting; grantræer så tæt ved vandkanten (alt andet end saltvand, fryser vel til is?) - og så synes jeg måske at værkstedet er lidt for moderne i linierne (men måske er det bare mig, der er en gammel romantiker ).

Din iglo har inspireret mig til at lave endnu en selv. (Havde selv lavet en til vores igangværende julelandskab, da vi chattede sammen i går).

Glæder mig til at se, hvad det udvikler sig til? (Mit bliver nok ikke ligeså flot, med en pige på 2, der gerne vil flytte rundt / bygge om, og en dreng på 6, som kun vil bygge hvide rumskibe).

Edit: Åh ja, jeg vil også gerne vide, om Carsten Liftarm har ret?

Jesper Konrad Thuesen
Forum-Moderator

"People don't stop playing because they are getting old, they get old because they stop playing!"
Oliver Wendell Holmes (1809 - 1894)

Til top
Ina.Nilsson Se drop down
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ina.Nilsson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-December-2007 kl. 08:57

2.december... Det er blevet koldere i Julemandens rige og en ishule er blevet bygget...

Isbjørnen jager nu også noget mere realistisk end en rød skorpion...

Og jo... Carsten har ret i at  det er et hvalskelet, men om han trutter i det...!!!? Nej ikke lige netop... Han står der bare...

Ina Hjorth Nilsson

Til top
Lasse.Deleuran Se drop down
Liftarm
Liftarm

Region: Sydvestjylland
Point: 3755
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Deleuran Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-December-2007 kl. 17:13
Nuttet.

Det kan godt være du siger "ishule", men jeg kommer i stedet til at tænke på en af de gamle Superman- eller James Bond-film med sådan et slot.
Se mine byggevejledninger og del dine egne på BrickHub.org
Til top
Peter.Vingborg Se drop down
Dæk
Dæk
Byggebladets redaktør

Medlem siden: 29-Februar-2004
Sted: LEGO Fan Land
Region: Vestjylland
Point: 8669
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Vingborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-December-2007 kl. 17:36

Man bliver vildt betaget af den ret livagtige scene med isbjørnen stående klar, meget sulten - og måske også skuffet over at hovedretten i dag kun kunne blive en fisk. Leve det skal den. Den må derfor tænke sig til sælen. Ellers et ret godt nutidigt bygningsværk - Julemandens Værksted. Klodset snemand er der også.

Redaktør på Byggebladet
Layoutmanager:
LEGO dage, Frilandsmuseet Hjerl Hede 2014-?
MODUVERSE DANMARK, SFW 2022 og 2023
Byg & Leg, Svendborg Teater 2022-?
Klodsfest 2024, Hvalsø
Klodsfest 2025, Thisted
Til top
Dæk
Dæk
Byggebladets redaktør

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Vingborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-December-2007 kl. 18:48
Jeg har længe gået og grublet over  hvilken snu metode du har brugt til at få lavet ovenlyspanelet her og ovenlyspanelerne i svømmehallen. De ser ret fede ud
Redaktør på Byggebladet
Layoutmanager:
Klodsfest 2024, Hvalsø
Klodsfest 2025, Thisted
Til top
Ina.Nilsson Se drop down
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ina.Nilsson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-December-2007 kl. 17:11

Julen nærmer sig...og til min store glæde fik jeg idag en pakke fra USA med de sidste isbjørne til mit juleland...

De er så anbragt rundt omkring og i løbet af weekenden håber jeg så, at få tid til at bygge videre på en kælkebakke og lidt andet sjov istedet for toget...

Men her er i hvert fald endnu et par stemningsbilleder...

Ina Hjorth Nilsson

Til top
Dæk
Dæk
Byggebladets redaktør

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Vingborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-December-2007 kl. 18:26

Der mangler lige "det helt store isbjerg" i baggrunden - hvorfra de små flydende isbjerge har løsrevet sig  
Redaktør på Byggebladet
Layoutmanager:
Klodsfest 2024, Hvalsø
Klodsfest 2025, Thisted
Til top
Ina.Nilsson Se drop down
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ina.Nilsson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-December-2007 kl. 00:52

Citat: Peter.Vingborg Peter.Vingborg skrev:

Der mangler lige "det helt store isbjerg" i baggrunden - hvorfra de små flydende isbjerge har løsrevet sig  

Det må jeg se om jeg kan få gjort noget ved så....

Ina Hjorth Nilsson

Til top
Ina.Nilsson Se drop down
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ina.Nilsson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-December-2007 kl. 15:32

Så er der sket lidt nyt med mit juleland... Håber I kan li' det...

Ina Hjorth Nilsson

Til top
Heine.H.Olsen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 10-Oktober-2005
Point: 1851
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Heine.H.Olsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-December-2007 kl. 15:51
Jeg er ret vil med både hundeslæden og sneboldkampen  
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.090 sekunder.