Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - The Gatehouse to Reeling Glen Village WIP
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

The Gatehouse to Reeling Glen Village WIP

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Søren-Johansen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 18-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 6201
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (7) Tak(7)   Citér Søren-Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: The Gatehouse to Reeling Glen Village WIP
    Sendt: 03-Januar-2026 kl. 13:12
I det skotske højland er der en stor skov, hvor en fredelig landsby ligger. Omgivet af små klipper, står en prægtig port bygning med runde tårne. Dette er indgangen til landsbyen Relling Glen, hvor jarlen Cuthred bor. 

Ja nu er det på tide og vise jer mit nyeste middelalder projekt, dog  er det stadig WIP og som I kan se ikke færdigt endnu. Selve bygningen består af 3 stykker, hvor hvert tårn er seperate fra selve bygningen. Ideen om et port hus har jeg haft i noget tid og jeg startede på i oktober 2025. At bygge runde tårne er både svært og ekstremt klods krævende. Der er estimeret brugt 5000 dele pr tårn. Jeg valgte nogle andre farver til selv huset, så det kunne skille sig ud, men uden at blive for abstrakt. Blandingen af Dark orange og medium flesh som murværk og dark brown som bindingsværk står bare godt sammen. Under vinduerne har jeg lavet et meget besværligt mønster af 1x2 oste som ligger med de skrå sider mod hinanden. At få det til at passe nogenlunde sammen matematisk, var meget svært. I disse tavler ligger ostene godt i spænd, men kan godt falde ud. Når ostene ligger i spænd på denne måde, er det helt off i Lego geometri, så disse 5 stykker af huset på hver side passer ikke matematisk op til taget. Tårnene er bygget af ringe med 24 led og hvert led består af 5 klodser. Jeg vil undervejs til det står færdigt opdatere dette indlæg. Da det er et WIP opslag, deltager det ikke i moc konkurrencen.

Redigeret af Søren-Johansen - 03-Januar-2026 kl. 13:15
Søren Johansen
Til top
Jimmy.Mikkelsen Se drop down
Klods
Klods

Medlem siden: 30-Januar-2022
Region: Sydsjælland
Status: Offline
Point: 219
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jimmy.Mikkelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Januar-2026 kl. 15:45
Meget flot og imponerende byg. Virkelig detaljeret. Og du er altid god til at finde specielle byggeteknikker. 
Jimmy Mikkelsen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.143 sekunder.