![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
The Gatehouse to Reeling Glen Village WIP |
Besvar
|
| Forfatter | |
Søren-Johansen
Dæk
Medlem siden: 18-Marts-2012 Sted: Danmark Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 6201 |
Indlæg funktioner
Tak(7)
Citér Svar
Emne: The Gatehouse to Reeling Glen Village WIPSendt: 03-Januar-2026 kl. 13:12 |
|
I det skotske højland er der en stor skov, hvor en fredelig landsby ligger. Omgivet af små klipper, står en prægtig port bygning med runde tårne. Dette er indgangen til landsbyen Relling Glen, hvor jarlen Cuthred bor.
Ja nu er det på tide og vise jer mit nyeste middelalder projekt, dog er det stadig WIP og som I kan se ikke færdigt endnu. Selve bygningen består af 3 stykker, hvor hvert tårn er seperate fra selve bygningen. Ideen om et port hus har jeg haft i noget tid og jeg startede på i oktober 2025. At bygge runde tårne er både svært og ekstremt klods krævende. Der er estimeret brugt 5000 dele pr tårn. Jeg valgte nogle andre farver til selv huset, så det kunne skille sig ud, men uden at blive for abstrakt. Blandingen af Dark orange og medium flesh som murværk og dark brown som bindingsværk står bare godt sammen. Under vinduerne har jeg lavet et meget besværligt mønster af 1x2 oste som ligger med de skrå sider mod hinanden. At få det til at passe nogenlunde sammen matematisk, var meget svært. I disse tavler ligger ostene godt i spænd, men kan godt falde ud. Når ostene ligger i spænd på denne måde, er det helt off i Lego geometri, så disse 5 stykker af huset på hver side passer ikke matematisk op til taget. Tårnene er bygget af ringe med 24 led og hvert led består af 5 klodser. Jeg vil undervejs til det står færdigt opdatere dette indlæg. Da det er et WIP opslag, deltager det ikke i moc konkurrencen. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Redigeret af Søren-Johansen - 03-Januar-2026 kl. 13:15 |
|
|
Søren Johansen
|
|
![]() |
|
Jimmy.Mikkelsen
Klods
Medlem siden: 30-Januar-2022 Region: Sydsjælland Status: Offline Point: 219 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 03-Januar-2026 kl. 15:45 |
|
Meget flot og imponerende byg. Virkelig detaljeret. Og du er altid god til at finde specielle byggeteknikker.
|
|
|
Jimmy Mikkelsen
|
|
![]() |
|
Besvar
|
|
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |