Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Amazone UX 11201 Trailer sprøjte.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Amazone UX 11201 Trailer sprøjte.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Allan.Clausen Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 26-Maj-2009
Sted: Denmark
Region: Lolland-Falster
Status: Offline
Point: 345
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (5) Tak(5)   Citér Allan.Clausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Amazone UX 11201 Trailer sprøjte.
    Sendt: 13-Maj-2021 kl. 14:42
Det er alt for lang tid siden at jeg har præsenteret noget her på Forum.

Derfor synes jeg det er på tide at få vist min Amazone UX 11201 trailersprøjte frem til jer.
Den blev færdiggjort sidste sommer, så helt ny er den jo ikke. 

Og så er den nu heller ikke helt færdig, for softwaren til at styre den lader vente på sig, og der skal jeg have kyndig assistance af Martin Nygaard Schacht når han får tid.

Det er en 1:16 skala model af Amazones største traktor trukket trailersprøjte. Sprøjte bommen er udfoldet lidt over 2 meter i bredden, svarende til 36 meter i virkeligheden. Tanken kan indeholde 11.000 liter, men i modellens tilfælde bruges den til batterikassen, en Sbrick, en Sbrick Plus, to L motorer, og en servo.
Ude på sprøjtebommen sidder der to L motorer og to M motorer til at folde bommen ud.

Servoens funktion er at tilte bommen, så den følger jordens kontur, og for at den kan det, er der monteret en afstands sensor i begge sider af bommen. Og det er her Martins assistance kommer ind, for vi skal have programmeret, så sensorerne vi Sbrick Plus, kan justere tilt og højden på bommen automatisk når sprøjten kører.
Den har medstyrende aksler, så når vinklen mellem traktor og sprøjte ændrer sig, så drejer hjulene på sprøjten, og følger bedre i traktorens spor. Denne funktion har jeg venligst lånt og modificeret af Lorens Christian Meyer.

Den har desuden lys på bommen, en LED for hver dyse. Lyset er custom made ud af en mine jule lys kæde, og koblet til Sbrick, så det kan tændes og slukkes fra Ipad.

Den har også en trecylindret pumpe, som roterer når traktoren kører, via en kraftoverføringsaksel.








Håber i kan lide den.

Hilsen Farmer Clausens Agritechnic Smile


Redigeret af Allan.Clausen - 13-Maj-2021 kl. 14:46
Allan Clausen
Til top
Lorens.Christian Se drop down
Tagsten
Tagsten


Medlem siden: 19-Oktober-2015
Sted: Kværs
Region: Sønderjylland
Status: Offline
Point: 374
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Lorens.Christian Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Maj-2021 kl. 14:53
Kanon flot , jeg glæder mig til SFW, når den skal vendes og drejes, øh eller studeres fra alle vinkler 
Æ synnejye
Lorens Christian Meyer
Til top
Lars.Kristensen Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2114
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Maj-2021 kl. 16:39
Flotte farver og vilde lange sprøjtearme, men det jo den vej landbrugsmaskiner er gået.

Lars Kristensen
Til top
Stig.Delman Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Avatar
Bestyrelsesmedlem

Medlem siden: 19-Oktober-2015
Sted: Jordløse
Region: Fyn
Status: Offline
Point: 737
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stig.Delman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Maj-2021 kl. 17:51
Du kan bare det pis.... den ligner jo på en prik
Den før helt sikkert min stemme som månedens moc, når vi når dertil
Godt gåetThumbs Up
Stig

Tovholder på Klodsfest.dk
Junior medlem LEGO Festival Of Play fanzone
Klodsfestudvalget 2019   
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Maj-2021 kl. 22:47
Med min begrænsede viden om Technic: Fedt byggeri Clap
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Martin.Nygaard Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 10-December-2009
Sted: Denmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 2555
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Nygaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Maj-2021 kl. 08:16
Hele modellen er super gennemført - men én ting imponerer mig mere end andet - konstruktionen/bredden af bommen er vanvittig imponerende: 
Den er virkelighedstro, fuldt motoriseret, ikke særlig "Bulky" og imponerende 200cm bred?! 

Fantastisk model! 
 - Du må skubbe lidt til ham Martin, så du snart kan få den programmeret også.. Wink
Martin "Technic" Nygaard Schacht ..





Til top
Allan.Clausen Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 26-Maj-2009
Sted: Denmark
Region: Lolland-Falster
Status: Offline
Point: 345
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan.Clausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Maj-2021 kl. 09:55
Citat: Martin.Nygaard Martin.Nygaard skrev:

Fantastisk model! 
 - Du må skubbe lidt til ham Martin, så du snart kan få den programmeret også.. Wink

Takker mange gange!  Jeg har prøvet flere gange, men han har så travlt med det nye job. Jeg tror jeg prøver med en glidende tackling.. 😅
Allan Clausen
Til top
Anders.Sinding Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 07-April-2015
Sted: Ishøj
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3069
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Sinding Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Maj-2021 kl. 13:04
Citat: Allan.Clausen Allan.Clausen skrev:



Håber i kan lide den.

Hilsen Farmer Clausens Agritechnic Smile

Jeg kan godt lide den!👍😊

Spørgsmål: Vedr samlingen af de 2 grå liftarms yderst på bommen, (dem der er vinklet), har du et eller andet smart ellement i pin hullerne, eller har du brugt kniven.... og selv fremstillet noget smart?
Besøg min Instagram & Flickr her:
https://www.instagram.com/sinding.dk/
https://www.flickr.com/photos/133195951@N07/
Anders Sinding
Til top
Allan.Clausen Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 26-Maj-2009
Sted: Denmark
Region: Lolland-Falster
Status: Offline
Point: 345
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Allan.Clausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Maj-2021 kl. 13:33
[/QUOTE]
,
Jeg kan godt lide den!👍😊

Spørgsmål: Vedr samlingen af de 2 grå liftarms yderst på bommen, (dem der er vinklet), har du et eller andet smart ellement i pin hullerne, eller har du brugt kniven.... og selv fremstillet noget smart?
[/QUOTE]

Lige der har jeg ikke brugt andet end en grå pin. De er lidt mere løse idet end de sorte med friktion.

Til gengæld har jeg modificeret et par enkelte andre steder.. men dem har du ikke opdaget endnu. 😉
Allan Clausen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.109 sekunder.