Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - “ Let him pass “
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

“ Let him pass “

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
 Rangering: Emne rangering: 1 Stemmer, Gennemsnit 5.00  Emne Søg Emne Søg  Emne funktioner Emne funktioner
Søren-Johansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 18-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 5818
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (4) Tak(4)   Citér Søren-Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: “ Let him pass “
    Sendt: 12-Marts-2021 kl. 14:04
The city gates to Morwen

Så er jeg klar med min nye middelalder moc, som har taget 1,5 måned at bygge. Denne gang er det bygget på et lidt større landskab i efterårs farver. Selve bygningen består af 2 tårne forbundet med en buede port som indgang til byen. Buen er bygget op af swivel hængsler i et ulige antal og strækker sig over 16 knopper. For at dække de fleste gab i mellem ledende på buen, har jeg tættet det til med inverted slopes, som det nu var muligt med. Over buen er der bygget et tan farvet hus, men sorte bindingsværk bjælker. I første omgang var bjælkerne sorte tiles, men den ændrede jeg til plader, som jeg har vendt om, så tuberne vender ud af. Det giver en meget fin detalje. Tan væggene er lodrette bjælker af plader og tiles som sidder fast clippet fast på en flex tube bagved. Det gør at bjælkerne kan bliver lidt forskudte og giver et lidt pantina. Til taget er der også brugt flex tubes. Efter huset var færdig, blev tårnene bygget højere og sluttet af med kant/hul mur. Gulvet er træ planke belagt også med flex tube teknik. Sidst men ikke mindst det naturlige område rundt om bygningen, hvor vilde planter og et stort gammelt træ har sat sine rødder. Bagved træet sidder et par indbyggere og får en kop vin.




























Redigeret af Søren-Johansen - 12-Marts-2021 kl. 14:27
Søren Johansen
Til top
Klaus.Schmidt Se drop down
Tagsten
Tagsten


Medlem siden: 26-Oktober-2012
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 586
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Klaus.Schmidt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Marts-2021 kl. 14:20
Imponerende.... Ville ønske forummet kunne vise billeder bedre.

Klaus Schmidt
Til top
Finn.Olsen Se drop down
Panel
Panel


Medlem siden: 25-Maj-2012
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 807
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Finn.Olsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Marts-2021 kl. 14:26
puha. Man bliver helt svimmel. Så godt at det ikke kan beskrives. Søg nu en stilling i Billund.
Finn Olsen
Til top
Lasse.Vestergård Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2010
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 3383
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Vestergård Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Marts-2021 kl. 14:36
Det ser super godt ud Clap

Sjov idé at bruge tryllestave til vinduerne. Det har jeg ikke set før.



Lasse Vestergård

"At bygge er at hygge"

Mine MOCs kan ses her
Til top
Anders.Sinding Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 07-April-2015
Sted: Ishøj
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3069
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Sinding Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Marts-2021 kl. 14:45
Som sædvanlig, er det bare rigtig flot!! Jeg synes du bliver bedre og bedre. Fede detaljer hele vejen rundt!! Fave!! 👍😊
Besøg min Instagram & Flickr her:
https://www.instagram.com/sinding.dk/
https://www.flickr.com/photos/133195951@N07/
Anders Sinding
Til top
Niels.J.Smedegaard Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 21-April-2018
Region: Sønderjylland
Status: Offline
Point: 957
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niels.J.Smedegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Marts-2021 kl. 15:40
Kanonflot
Mvh
Niels
Lego Abuser Group
Til top
Lars.Kristensen Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2114
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Marts-2021 kl. 16:35
Fin harmoni mellem tårn højde og hvor huset er placeret og bredde teknisk. Meget flot byggeri.
Lars Kristensen
Til top
Rune.L.Petersen Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Avatar
Bestyrelsesmedlem

Medlem siden: 10-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1070
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rune.L.Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Marts-2021 kl. 22:22
Hvor er du blive god til det her tema Søren, det er rigtig fedt og i top kvalitet. 

Du har virkeligt udviklet dig og det er super fint med dejlige lækker detaljer.

Jeg elsker dine vinkler og dit træ samt hele bygningen 

Tårnet, træet og vejen er bare i toppen, marken er også god. 

En ting er dog du bruger meget olive grøn i din beplantning dog vil det også være okay hvis du giver træet eller marken en anden farve fordi ligesom dit tag ser godt ud med de andre farvet tagsten vil dine beplantning se godt ud med lidt forsklige farver alt efter hvilke plate det er. Der må også godt være et fugleskræmsel og lidt fugle i træet 
“Jeg bygger for hyggen, og den gode historie”
Til top
Søren-Johansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 18-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 5818
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren-Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Marts-2021 kl. 23:14
Citat: Rune.L.Petersen Rune.L.Petersen skrev:

Hvor er du blive god til det her tema Søren, det er rigtig fedt og i top kvalitet. 

Du har virkeligt udviklet dig og det er super fint med dejlige lækker detaljer.

Jeg elsker dine vinkler og dit træ samt hele bygningen 

Tårnet, træet og vejen er bare i toppen, marken er også god. 

En ting er dog du bruger meget olive grøn i din beplantning dog vil det også være okay hvis du giver træet eller marken en anden farve fordi ligesom dit tag ser godt ud med de andre farvet tagsten vil dine beplantning se godt ud med lidt forsklige farver alt efter hvilke plate det er. Der må også godt være et fugleskræmsel og lidt fugle i træet 

Tak Rune. Ja jeg bruger meget oliven grøn som beplantning. Lige i dette her tilfælde er det for at skabe en efterårs stemning, hvor farverne er lidt rå. 
Søren Johansen
Til top
K.Gabriel Se drop down
Panel
Panel


Medlem siden: 24-Juli-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 933
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér K.Gabriel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-Marts-2021 kl. 08:07
Virkelig imponerende byggeri. 
K.Gabriel
Til top
Brian.Vestergaard Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 29-Januar-2019
Sted: Kolding
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 262
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian.Vestergaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-Marts-2021 kl. 14:18
Det er altid imponerede og se det du laver Søren :) 

Elsker farverne. Passer godt med efterårs/fall farver til den lidt dystre middelalder.  :) 

Brian Vestergaard
Til top
Jeppe.Schmidt Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 27-Februar-2011
Region: Sydsjælland
Status: Offline
Point: 744
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jeppe.Schmidt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Marts-2021 kl. 08:05
Mega fed MOC. Mon ikke den kan give en topplacering i månedens MOC?Smile
Interessant teknik til vinduerne i huset mellem tårnene.
Jeppe Schmidt
Til top
Knud.A.Albrechtsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 02-November-2012
Sted: Danmark
Region: Midtjylland
Status: Offline
Point: 2614
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knud.A.Albrechtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Marts-2021 kl. 10:27
Det er bare super flot Søren Thumbs Up
Men du skal da vist have fyret den tømrer der har lavet træværket Big smile
Knud Ahrnell Albrechtsen

http://www.snakebyte.dk/lego
Til top
Kim.Thomsen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 23-November-2004
Sted: Denmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 917
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kim.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Marts-2021 kl. 20:06
For pokker den er flot Søren.
Til top
Henrik.Kunz Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 10-Februar-2013
Region: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 5393
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Kunz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Marts-2021 kl. 10:19
super byggeri.det kan der kigges længe på ClapClapClap
Henrik Kunz
Til top
Søren-Johansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 18-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 5818
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren-Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Marts-2021 kl. 12:40
Tak for alle de fine kommentarer. Her i dag kan jeg se at min moc er kommet på Eurobricks forside. 
Søren Johansen
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7233
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Marts-2021 kl. 23:37
Flot, Søren Clap
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Sanjeet.Sodhi Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 25-Marts-2020
Region: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 162
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sanjeet.Sodhi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-Marts-2021 kl. 15:41
Meget imponerende! Clap
Sanjeet // Legodut

LEGO Ideas // Facebook
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.109 sekunder.