Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Massey Ferguson 675
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Massey Ferguson 675

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Massey Ferguson 675
    Sendt: 08-September-2007 kl. 05:48

Under lagersalget i Knuds lade blev hans MF 675 med frontlæsser liiiige kigget nærmere efter i sømmene.

 

 

Det gav lidt inspiration til den udfordring, som det var at bygge en lidt mindre traktor til de lettere opgaver, såsom at køre med rotorriven eller være trækkraft for f.eks. den 4-hjulede tipvogn.

Og den skulle have samme funktioner som de større traktorer, men skulle i sagens natur fylde mindre.

 

Men som tænkt så gjort, og her i den forgangne sommerferie kom der således en Technic-udgave af den ene af Knuds traktorer til verden.

(Måske følger også en model af Knuds MF 65 på et tidspunkt - eller også en MF 26, som naturligvis skal være lysegrå).

 

Selvom "kernen" i traktoren kan have visse lighedspunkter med 8284, så er der her tale om en helt anden - og meget kompakt - konstruktion.

På billedet kan ses, at den er noget kortere end 8284, og både smallere og lavere.

Højden på redskabsophænget og trækgaflerne er dog den samme.

 

Ifølge min egen ringe mening blev den sådan lidt "nuttet"  .

Mikkel kan sikkert se hvor de to røde 1x7 liftarms, thin, som jeg købte i hans BL-butik, er blevet af.

Førerhuset og frontgrillen skulle have været Pearl Light Gray, men desværre kan enkelte af de nødvendige dele ikke fås i denne farve.

 

Traktoren har en 4-cylindret motor og pneumatisk redskabsophæng (på billederne mangler der at blive trukket slanger) - samt den obligatoriske tryklufttank, som er et "must", da den gør det lettere at hæve og sænke redskabsophænget præcist og forsyne redskaberne med tilstrækkelige mængder luft, via luftudtaget agterude.

 

Ligesom på min Claas Xerion har der været brug for en 3x5 zig-zag liftarm - her til at stabilisere agterenden med.

Håber at LEGO vil lave noget lignende engang - eller en Bionicle-dimsedut, som kan saves til.

Og apropos save, så er der brugt en light bluish gray 1x4 liftarm, der er savet midt over, hvorved der fremkom de nødvendige to 1x2 liftarme, hver med et aksel-hul og et rundt hul.

 

Modellens totalvægt er 663 gram.

Alle grå dele er nygrå.

 

Link til hele MF-mappen her.

Link til hele køretøjsmappen her.

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.125 sekunder.