![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Lav egne klistermærker? |
Besvar
|
| Forfatter | |
Nicolai
Gæst
|
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: Lav egne klistermærker?Sendt: 03-November-2013 kl. 15:23 |
|
Hej alle sammen,
Er der nogen er Jer, der kender et godt program eller en hjemmeside, hvor man kan lave klistermærker til sine egne Lego-modeller?
Håber I kan hjælpe mig.
Mvh.
Nicolai
|
|
![]() |
|
Ulrik.Hansen
Dæk
Medlem siden: 04-Marts-2008 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7437 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 04-November-2013 kl. 10:40 |
|
Som jeg ser det, er der to ting i det. Først skal grafiken skabes, eller det oprindelige klistermærke skal findes på nettet/scannes ind. Derefter skal man enten printe det selv (klistermærkeark kan købes forskellige steder), eller have fat i et pro-sted som printer dem for dig. Der er flere steder i processen hvor kvaliteten er i farezonen, hvis man ikke ved hvad man gør.
Jeg har desværre ikke en liste af steder til køb af ark eller forslag til klistermærke-websteder, og grafisk bruger jeg selv kun Photoshop (dyrt), fordi det program også indgår i mit arbejde. Måske andre her på Byggepladen har nogle erfaringer at byde ind med på et af områderne.
|
|
|
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
|
|
![]() |
|
Knud.A.Albrechtsen
Liftarm
Medlem siden: 02-November-2012 Sted: Danmark Region: Midtjylland Status: Offline Point: 2691 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 04-November-2013 kl. 10:57 |
|
Der findes et program til at lave den slags der hedder sticker generator.
jeg har dog aldrig selv prøvet at bruge det. |
|
|
Knud Ahrnell Albrechtsen
http://www.snakebyte.dk/lego |
|
![]() |
|
Nicolai
Gæst
|
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 04-November-2013 kl. 18:20 |
|
Tak for svarene. Det lyder som om, jeg har et lille projekt foran mig, når det til at lave klistermærkerne.
Når projektet engang er færdigt skal I nok få det at se herinde :) |
|
![]() |
|
Jens.Sørensen
Knop
Medlem siden: 21-August-2010 Sted: Danmark Region: Nordsjælland Status: Offline Point: 3 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 27-November-2013 kl. 06:58 |
|
Hej
Grafikken kan laves i mange forskellige programmer og gemmes i JPG, BMP, PNG eller GIF - som herefter kan printes ved hjælp af software fra Avery. Avery har også forskellige produkter der egner sig godt til klistermærker. Programmet kan downloades på dette link http://www.avery.dk/avery/da_dk/Skabeloner-%26-Software/Software/?Ns=Rank |
|
|
Jens Chr. Freiberg Sørensen
|
|
![]() |
|
Steen.Villumsen
Panel
Medlem siden: 07-August-2006 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1266 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 29-November-2013 kl. 11:33 |
|
VistaPrint tilbyder både at printe klistermærkerne OG de har en online-editor, måske en nem måde at komme igang på?
|
|
![]() |
|
Besvar
|
|
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan oprette nye emner i dette forum Du kan besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |