Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - LEGO Jeep Wrangler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LEGO Jeep Wrangler

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Morten.Frandsen Se drop down
Plade
Plade

Medlem siden: 06-August-2010
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 109
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Frandsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: LEGO Jeep Wrangler
    Sendt: 29-Maj-2012 kl. 16:46
Jeg har for nyligt været i Sydafrika. Der kørte jeg rundt i Kruger National Park i sådanne en bil.
Jeg er lidt en offroad-nørd, når det kommer til LEGO. Her er endnu en stivakslet 4hjulstrækker.
RC styring + spil (ikke rc).
Masser af detaljer. Såsom nyt forfinet hjulophæng, aftageligt tag, døre og oppakning(kører man nogensinde nogen steder uden en kæmpestor motorsav?)

Der er igen rigeligt med billeder. Og for de hjulophængsinteresserede er der detaljebilleder til sidst.

Jeg nåede lige et par billeder inden solen gik ned.
Ris og ros modtages gerne. (Helst ros naturligvis)

Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Point: 7680
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-Maj-2012 kl. 16:57
WOW - den er fed! Clap

Kølergrillen er rigtig godt ramt - og det samme er motorhjelmen med de nye paneler! Thumbs Up

....og så kan jeg godt lide al oppakningen og befæstningen af reservehjulet... Cool
René Hoffmann

LEGO-holic by nature

Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Carsten.Svendsen Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 19-November-2010
Sted: Danmark
Point: 748
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Svendsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-Maj-2012 kl. 17:02
Den er godt nok flot. Hele vejen igennem Clap
Men hvorfor har du ikke brugt tandhjul i differentialet? Der er da ikke meget idé I et låst differentiale? Med mindre det er permanent 4x4 selvfølgelig... ?

Redigeret af Carsten.Svendsen - 29-Maj-2012 kl. 17:03
Til top
Lars.Fink.Hansen Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Kasserer

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Region: Sønderjylland
Point: 3513
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Fink.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-Maj-2012 kl. 17:03
Den er supersej - detajleret og som René skriver er oppakningen suveræn ramt - de to første billeder er efter min mening de bedste da det viser bilen i sit rette element  - flere af dem tak  - fronten af bilen er spot on - kanon flot MOC Clap
Lars Fink Hansen
Til top
Matias.Bendtsen Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 02-September-2011
Sted: danmark
Region: Vendsyssel
Point: 654
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Matias.Bendtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-Maj-2012 kl. 17:13
er det pneumatiske styretøj til at bruge?Smile
hilsen matias (der ikke kan finde nogen fejlBig smile, den er perfekt Wink)
Matias bendtsen
UDEN H

simply building...

if you stop getting better, you stop being good.
Til top
Adrian.Perslow Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 11-September-2010
Region: Hovedstadsområdet
Point: 4294
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Adrian.Perslow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-Maj-2012 kl. 17:20

Redigeret af Adrian.Perslow - 11-August-2025 kl. 10:52
Til top
Lars.Mogensen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 05-Januar-2010
Region: Nordsjælland
Point: 1507
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Mogensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-Maj-2012 kl. 17:27
Helt utrolig flot! Har siddet og beundret billederne rigtig længe og vedbliver med at finde nye detaljer. Kan godt lide at den er så funktionel, samtidigt med at det er en utrolig vellignende model. Din kombination af Technic- og "almindelige" klodser er meget vellykket. Godt gået! Clap
Til top
Benjamin.Jakobsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 04-Februar-2012
Region: Østjylland
Point: 2123
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin.Jakobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-Maj-2012 kl. 17:33
Wow, super flot!
Til top
Erik.D.Petersen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 27-Oktober-2011
Point: 1136
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik.D.Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-Maj-2012 kl. 17:45
Har heller ikke lige Technic som primært område, men hold da kæ.. hvor din Wrangler bare i orden! Masser af lækre detaljer og finesser. Godt gået!Thumbs Up
Til top
Casper.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 16-Januar-2012
Point: 3008
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-Maj-2012 kl. 18:27
Ja, det er godtnok flot.Clap
Det pneomatik du bruger til styrtøjet, er det for at dæmpe stød fra underlaget?
De der differentialer, jeg tror godt jeg ved hvor du vil hen, men jeg kan ikke se at det skulle virke særligt godt.Confused
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer
Helt ærligt, Hvor klodset må man være?
Til top
Christian.Vils Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 15-Februar-2011
Region: Vendsyssel
Point: 619
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian.Vils Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-Maj-2012 kl. 18:44
Super fedClap. Får vi ikke lige et billede fra nationalparken også? - om ikke andet, så bare for at se motorsavenLOL
Christian Vils
Til top
Plade
Plade

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Frandsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-Maj-2012 kl. 02:35
Jeg har med vilje låst differentialerne. Jeg kunne have sat et par "knoglegear" ind i stedet. Men dem har jeg kun i gul og det ser ikke særlig godt ud.
Til top
Plade
Plade

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Frandsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-Maj-2012 kl. 02:36
Pneu. til styrertøjet er kun til pynt.
Til top
C.Behrens Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 29-April-2008
Region: Trekantsområdet
Point: 5800
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Behrens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-Maj-2012 kl. 09:32
Hold da op den er fed. Der har du virkelig ramt designet godt.
Hvilket størrelses forhold er den bygget i?

Smart fungerende donkraft du har lavet også. Fed lille detalje.
Til top
Allan.Clausen Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 26-Maj-2009
Region: Lolland-Falster
Point: 349
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan.Clausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Juni-2012 kl. 03:40
Må tilslutte mig koret, og sige at det er en fantastisk model du har kreeret. Men det krævede godt nok lidt hovedbrud at lure at pneumatik stemplet kun var til pynt, for slangetilslutningen gav ikke rigtig mening. Ihvertfald har jeg aldrig kunnet få et dobbeltvirkende stempel til at bevæge sig hvis det var tilsluttet således Wink. Kan godt lide dit hjulophæng, anderledes end tidligere set. Selvfølgelig skal differentialerne være låst til offroad kørsel, og igen har du tænkt ud af boksen ved din metode end at bruge de gule knokl dimser. Perfekt!
Detaljerigdommen er stor, lige efter min smag. Smile

Hilsen fra en anden Technic Nørd Wink
Allan Clausen
Til top
Casper.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 16-Januar-2012
Point: 3008
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Juni-2012 kl. 14:50
Knoglegear, jeg tror du har fundet et helt nyt ord.  Google kunne kun finde et resultat - dette! Clap

Tillykke med det nye ord, nu skal det bare optages i dansk retskrivningsordbog.LOL

Mente du:

Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer
Helt ærligt, Hvor klodset må man være?
Til top
Plade
Plade

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Frandsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Juni-2012 kl. 17:34
Knoglegear var faktisk det ord Ricco Rejnholdt Krog(Senior Design Manager ved LEGO Technic) brugte, da jeg var til jobsamtale hos ham for et par år siden.
Han tilbød mig faktisk jobbet som designer, men grundet forskellige personlige årsager kunne jeg ikke tage imod det på daværende tidspkt. Det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg ærgrer mig over det i dag. 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.102 sekunder.