![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Tysk regionaltog |
Besvar
|
| Forfatter | ||
Lars.Mogensen
Panel
Medlem siden: 05-Januar-2010 Sted: Denmark Region: Nordsjælland Status: Offline Point: 1518 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: Tysk regionaltogSendt: 13-Oktober-2011 kl. 17:26 |
|
|
Her kommer mit forsøg på at lave et tysk regionaltog fra DB, trukket af en BR110; et projekt der blev lidt svært grundet den knappe mængde af klodstyper i farven mørkeblå.
Motorvognen er en fire-akslet BR110 (også benævnt BR E10), et altmuliglokomotiv der var grundstammen i DB tilbage i 70-80'erne. Billede af virkeligheden: ![]() Motorvognen er praktisk talt bygget på hovedet (ren SNOT) og jeg har ladet mig inspirere af Märklin ved at have et internt chassis der holder motorerne og så en ydre skal der definerer selve vognen. Dette gør det nemt at arbejde på motordelen uden at skulle skille hele lok'et ad. Et regionaltog skal have nogle passagervogne: Taget kan løftes af og er lavet af Technic paneler, hvilket letter på vægten i forhold til at bruge curved slopes: Flere billeder: Hvad synes i om regionaltoget? |
||
![]() |
||
Morten.Øberg
Panel
Medlem siden: 20-November-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 904 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 17:38 |
|
|
Er nu mest vild med dine vogne
Det er piv frækt, at de er 7 knopper brede. Farverne er også herlige. Technic taget er også en god detalje
|
||
|
Morten Øberg
|
||
![]() |
||
Morten.Dalermoen
Panel
Medlem siden: 30-Juli-2010 Sted: Norge Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1658 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 17:52 |
|
|
WOW
|
||
|
Morten Dalermoen
|
||
![]() |
||
Frederik.Normann
Tagsten
Medlem siden: 14-Maj-2009 Sted: Denmark Region: Østjylland Status: Offline Point: 424 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 18:01 |
|
|
Hold kæft det ser bare super duper godt ud !!!! Jeg er syntes godt nok det er et rigtig flot tog du har fået stykket sammen !... Super farvevalg ! Og igen genialt med panelerne som tag ! Virkelig flot :)!
Egentlig en oplagt model at tilmelder til Lego World ! "Hint". :D Redigeret af F.Normann - 13-Oktober-2011 kl. 18:05 |
||
|
Venligst
Frederik Ankjær Normann ankjrdesign.com Deltager i LEGO Master 2021! |
||
![]() |
||
Lars.Kristensen
Liftarm
Medlem siden: 10-Januar-2006 Sted: Denmark Region: Østjylland Status: Offline Point: 2171 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 18:53 |
|
|
Dine vogne ligner KBH hovedbane anno 80'erne med de flere farvet vogne sat sammen! utroligt kreativt / virkelighedstro med taget! Men med den længde kan de så godt tage en alminde 8 skinner kurve uden at vælte?
Loko'en er utrolig vellignende og meget detaljerig!
|
||
|
Lars Kristensen
|
||
![]() |
||
Martin.Nygaard
Liftarm
Medlem siden: 10-December-2009 Sted: Denmark Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 2578 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 18:55 |
|
|
Rigtig flot tog - meget spændende med alle disse nye rullende materiel der kommer.
Som alle andre nævner et de grå (og attraktive!) paneler genialt brug til taget på vognene. Det giver en lettere, enklere og mere holdbar konstruktion og giver samtidig det "rå" look men de huller og samlinger der er - god idé!
kan godt lide at toget er bygget "up side down" - sjovt lille twist.
|
||
|
Martin "Technic" Nygaard Schacht ..
|
||
![]() |
||
Jacob.Sparre
Klods
Medlem siden: 07-Maj-2009 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 225 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 14-Oktober-2011 kl. 03:52 |
|
|
Rigtig flot!
Jeg er specielt glad for din tagkonstruktion på vognene. Har du forsøgt at få fronten på lokomotivet til at skråne lidt (som originalen)? |
||
![]() |
||
Gert.Hansen
Panel
Medlem siden: 05-Februar-2005 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1843 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 14-Oktober-2011 kl. 08:58 |
|
|
Også Lækkert tog og lækre vogne!
|
||
![]() |
||
Peter.Vingborg
Dæk
Byggebladets redaktør Medlem siden: 29-Februar-2004 Sted: LEGO Fan Land Region: Vestjylland Status: Offline Point: 8669 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 14-Oktober-2011 kl. 09:55 |
|
|
Godt gået Lars!
|
||
![]() |
||
Henrik.Hansen
Liftarm
Medlem siden: 01-April-2005 Sted: Denmark Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 2020 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 14-Oktober-2011 kl. 14:49 |
|
|
Jeg må sige at det er en super flot model
![]() Men som de andre der osse har skrevet, må jeg sige at farvevalget er helt perfekt og den måde som du har lavet taget på på passagervogne er super frækt ![]() Husk at tilmeld det til LEGO World |
||
|
Henrik Hansen
" Skal den spændetrøje virkelig stramme så meget !! " Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
||
![]() |
||
Lone.Pihl
Panel
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: Bornholm Status: Offline Point: 1007 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 15-Oktober-2011 kl. 04:24 |
|
|
Især taget på vogne er godt
|
||
|
Jo flere klodser jeg har, jo flere mangler jeg....
|
||
![]() |
||
Lars.Mogensen
Panel
Medlem siden: 05-Januar-2010 Sted: Denmark Region: Nordsjælland Status: Offline Point: 1518 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 16-Oktober-2011 kl. 10:00 |
|
Takker!, Kan desværre ikke til LEGO world , men vil nok prøve at melde dem til klodsfest . |
||
![]() |
||
Lars.Mogensen
Panel
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 16-Oktober-2011 kl. 10:08 |
|
Farverne er faktisk inspireret af virkeligheden: ![]() ![]() ![]()
De vælter ingenlunde, men selv om de er kortere end dem jeg lavede til mit MZ regionaltog eller min BR103 Rheingold, ser det måske stadig lidt kikset ud på en fuld 90 graders standard LEGO kurve: Man skal nok indsætte lige skinner imellem de buede eller lave kurver med lige skinner; en teknik der demonstreres i RailBricks #1. |
||
![]() |
||
Lars.Mogensen
Panel
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 16-Oktober-2011 kl. 10:10 |
|
Den vertikale front er et klart trade-off fra virkelighedens model. Ellers ja, jeg forsøgte at skråne fronten, men det førte til for mange sprækker i siderne som jeg ikke kunne finde klodserne i mørkeblå til at dække uden at det så kikset ud. |
||
![]() |
||
Ulrik.Hansen
Dæk
Medlem siden: 04-Marts-2008 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7437 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 16-Oktober-2011 kl. 21:54 |
|
|
Flot bygget, der !!
![]() |
||
|
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
|
||
![]() |
||
Esben.K
Liftarm
Medlem siden: 09-Februar-2006 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 2108 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 11:48 |
|
|
Meget gennemført togsæt!
Technic panelerne som tag er godt set og de medfølgende "ventilationshuller" giver et afbræk i et ellers meget langt og ensformigt tag.
Interessant at bygge lokomotivets indmad og ydre hver for sig... den idé kunne jeg godt finde på at genbruge ved lejlighed.
Fronten af lokomotivet er meget vellykket. Det eneste der slog mig ved første sammenligning med originalen er at de lysegrå gelændre ved dørene til førerhuset er meget bastante. Har du prøvet dem i en anden farve (mørkeblå, mørkegrå eller sort)? Eller helt at fjerne dem?
Esben
|
||
![]() |
||
Jesper.Hansen
Liftarm
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 2419 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 18:10 |
|
|
Superflotte tog
PS: Jeg synes at lyssværdene skal væk. |
||
![]() |
||
Lars.Mogensen
Panel
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 17:29 |
|
|
Har smidt lidt flere billeder her:
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=486944 Som kan ses når de bliver godkendt. |
||
![]() |
||
Lars.Mogensen
Panel
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 17:36 |
|
Har prøvet rigtig meget . Er enig i at de er meget markante om end de bryder en lang mørkeblå flade. Som jeg skriver i starten så har LEGO ikke produceret så mange klodstyper i mærkblå (end ikke lyssværd). Savnede især nogle modified klodser med clips på så jeg kunne placere gelænderne tættere på fladen. Men en LEGO MOC bliver jo som bekendt aldrig færdig , så det kan være at det bliver muligt at forbedre mere senere. |
||
![]() |
||
Christian.Herrig
Flise
Medlem siden: 16-August-2010 Sted: Danmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 46 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 22-November-2011 kl. 09:12 |
|
|
Når man ser sådanne et flot tog i syv bredde, s¨å får man jo næsten lyst til at prøve det!
|
||
![]() |
||
Besvar
|
|
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |