Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Maskottens hus anno 1958
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Maskottens hus anno 1958

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
 Rangering: Emne rangering: 1 Stemmer, Gennemsnit 5.00  Emne Søg Emne Søg  Emne funktioner Emne funktioner
Lasse.Vestergård Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2010
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 3384
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Lasse.Vestergård Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Maskottens hus anno 1958
    Sendt: 13-August-2011 kl. 16:31

De sidste mange måneder har min mor og jeg været i gang med at bygge på denne MOC. Det er vores hidtil største MOC og vi synes også selv, at det er vores bedste. Huset er bygget i dukkehusstil, så man kan se ind i værelserne. Da LEGO maskotten er fra 1950'erne, er huset selvfølgelig et 1950'er hus med fjernsyn, skrivemaskine, telefon, træk og slip toilet osv. som det så ud i 1958:

lego_mascot_home_100.jpg

Soveværelset:

lego_mascot_home_115.jpg

lego_mascot_home_125.jpg

lego_mascot_home_145.jpg

Gang:

lego_mascot_home_170.jpg

Badeværelse:

lego_mascot_home_175.jpg

lego_mascot_home_190.jpg

Entré:

lego_mascot_home_210.jpg

Køkken:

lego_mascot_home_215.jpg

lego_mascot_home_240.jpg

lego_mascot_home_225.jpg

Stue:

lego_mascot_home_255.jpg

lego_mascot_home_260.jpg

Loftrum:

lego_mascot_home_295.jpg

lego_mascot_home_300.jpg

lego_mascot_home_315.jpg

Idéen til denne model opstod ved, at jeg i januar fik fat i det originale LEGO maskot dukketøj fra 1950’erne. Desværre manglede den originale dukke. Derfor besluttede jeg mig for selv at bygge en dukke ud af LEGO klodser:

http://www.byggepladen.dk/forum/forum_posts.asp?TID=10333&title=lego-maskot

Senere byggede jeg sammen med min mor en stue til ham, som vi havde med til Klodsfest:

http://www.byggepladen.dk/forum/forum_posts.asp?TID=10859&title=maskottens-hjem-anno-1958

Da vi til Klodsfest i Vejle viste LEGO Maskottens stue frem, var der mange, der sagde, at det ville være skægt, hvis vi lavede et helt hus i samme stil. Det har vi nu gjort, og det var særdeles interessant at bygge. Den er bygget i ca. størrelse forhold 1:10, hvilket giver mulighed for at få mange detaljer med, som man ikke kan, når man bygger i minifig-skala. Huset måler: 38 x 128 cm i areal og 101 cm i højden.

Vi prøvede at søge projektstøtte til LEGO World, men uden held. Vi håber dog, at den alligevel er god nok til at komme med på LEGO World, men vi tvivler på at det vil lykkes. Men den vil blive udstillet i Skærbæk og Kundby og så må vi finde ud af, hvor mere vi kan få den udstillet.

Det selvlysende kors, der hænger over maskottens seng, forestiller dette gamle selvlysende LEGO kors:

http://www.brickfetish.com/toys/cross.html

Legetøjet på gulvet forestiller gammelt LEGO legetøj fra den tid:

Flere billeder af huset kan ses i vores Brickshelf-mappe:

http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=480995

Lasse Vestergård

"At bygge er at hygge"

Mine MOCs kan ses her
Til top
Sus.Warming Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 25-Oktober-2007
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 524
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sus.Warming Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-August-2011 kl. 16:46
Sjældent jeg mangler ord, men HOLD DA LIGE OP hvor er det fantastisk. Der er jo den ene fantastiske og innovative detalje efter den anden... Helt vildt fed MOC. Klart noget af det mest gennemførte jeg har set fra danske hænder.

/S
Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7659
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-August-2011 kl. 16:46
Hold.......nu.......KÆFT!!!!! .....hvor er den fed!!! Clown

Der er så mange fede detaljer, og den er så gennemført, at jeg ikke engang gider begynde at kommentere på alle de fede ting nu... Det er jo lige til at blive rundtosset af!! Wacko

Det vil jeg vente med, til jeg ser den live en dag... Hvis den ikke kommer med til Lego World - så fatter jeg ingenting.... Iøvrigt forstår jeg heller ikke, at den ikke har kunnet få støtte til LW - jeg synes da, at det er en fed MOC, som ovenikøbet tager udgangspunkt i Lego selv...

Jeg vil uden at tøve sætte den ind på min Top 5 over de bedste MOC's, jeg har set på Byggepladen nogensinde......og det er ikke engang pis!! ....og jeg synes helt klart, at det er en af de mest originale ideer, vi har set....

Jeg kaster mig på maven i støvet af bar beundring... Thumbs Up
René Hoffmann

LEGO-holic by nature



Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Brian.Lynnerup Se drop down
Plade
Plade
Avatar

Medlem siden: 07-April-2010
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 92
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian.Lynnerup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-August-2011 kl. 16:47
Virkelig flot lavet... super Lasse...:)
Til top
Thomas.Due.Larsen Se drop down
Klods
Klods


Medlem siden: 03-Juni-2011
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 139
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.Due.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-August-2011 kl. 16:53
Jamen den er jo for vild Clap Det hele er bare top klasse Wink
//Over and out agger_18
Til top
Ina.Nilsson Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 2774
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ina.Nilsson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-August-2011 kl. 17:33
FANTASTISK MOC... Super opriginal ide og en suveræn udførsel... Det er længe siden jeg har set en så gennemført og imponerende model... ClapClapClap ... Jeg glæder mig allerede meget til at se den i Skærbæk...Smile
Ina Hjorth Nilsson







Til top
Kenneth.N Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Region: Lolland-Falster
Status: Offline
Point: 2204
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenneth.N Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-August-2011 kl. 17:34
Det alle de andre skrev !!!248
Kenneth Nielsen
Til top
Martin.Bruun Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 5294
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Bruun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-August-2011 kl. 17:39
Jeg er også helt lamslået over alle de mange detaljer. Shocked
Badeværelset har mange fine ting. Bare væggene.. eller køkkenet. Det ligner køkkenet som jeg husker det i min farfars gamle sommerhus..
 
Vaskebaljen på loftet, hvad er det for et element?
 
Eneste lille detalje som jeg synes ser en smule forkert ud... det er skrivemaskinen. Jeg synes der er noget galt med den måde tasterne sidder på. Kan de ikke på en eller anden måde sidde lodret i et par "etager"?
 
Men for pokker mand, hvor er det en fed og utraditionel moc! Thumbs Up
Martin Bruun



"A man builds with his brain and not with his hands"

- Brickelangelo
Til top
Esben.K Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 09-Februar-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1817
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Esben.K Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-August-2011 kl. 18:26
Jeg kan kun tilslutte mig alt hvad der allerede er sagt. Der er et virkelig exceptionelt byggeri I præsenterer her. Med jeres 1:1 byggeri og nu 1:10 byggeri har I fundet en niche som I mestrer og jeg mindes ikke at have set noget på samme niveau på internettet.

Esben
Til top
ClausPedersen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 09-Marts-2009
Sted: Denmark
Region: Vestjylland
Status: Offline
Point: 1888
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausPedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-August-2011 kl. 18:32
Super, super flot med masser af flotte gennemarbejdede detaljer.
Korset husker jeg godt - når lyset blev slukket på børneværelset, hang det på væggen og "lyste op".
Vaskemaskinen er flot men hvis lidt for moderne i forhold til årgang 58?
Claus Pedersen





"Klodset" - jeg fatter ikke en brik?
Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7659
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-August-2011 kl. 18:54
OK....jeg kapitulerede... Jeg måtte lige kigge nogle detaljer på Brickshelf...

Jeg har spottet en HELT genial brug af en minifig-krop... Clap

....og jeg elsker hans frokost... LOL

Men hvor længe har i bygget på den MOC? Det må da have taget et år mindst? I må have været godt igang allerede til Klodsfest, hvor i præsenterede det enlige rum??


René Hoffmann

LEGO-holic by nature



Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Morten.Dalermoen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 30-Juli-2010
Sted: Norge
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 1658
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Dalermoen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-August-2011 kl. 19:07
ShockedWOW!! Det er bare en fantastisk moc, med så mange fede fantastiske detaljer...det finnes bare ikke ord for denne mocClap 
Morten Dalermoen
Til top
Nicki.Carstensen Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 30-Juli-2010
Sted: Damark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 586
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nicki.Carstensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-August-2011 kl. 19:13
Virkelig. Fed. MOC. Imponerende.

Citat: ClausPedersen ClausPedersen skrev:

Vaskemaskinen er flot men hvis lidt for moderne i forhold til årgang 58?
Min mormor havde en "Ferm" som hun brugte til helt oppe i midten af 90'erne. Jeg ved ikke hvornår hun fik den, men skal nok havde været i 50'erne engang.
Den så nogenlunde sådan her ud, bare uden rustpletter og med metalfarvet tønde:

Maskinen stod dog i bryggerset og ikke på badeværelset.

/Nicki
Til top
S.Skjødt-Ladefoged Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Avatar
Kasserer og LUGBULK General

Medlem siden: 07-Marts-2011
Sted: DK
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 14663
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér S.Skjødt-Ladefoged Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-August-2011 kl. 03:24
Jeg mangler ord.... super flot byggeriClap
Glæder mig til at se det i Skærbæk.
Søren Skjødt-Ladefoged.

Kasserer & LUGBULK General
Til top
Lasse.Vestergård Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2010
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 3384
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Vestergård Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-August-2011 kl. 04:47
Citat: ClausPedersen ClausPedersen skrev:

Vaskemaskinen er flot men hvis lidt for moderne i forhold til årgang 58?
 
Da hverken min mor eller jeg har levet i 1950'erne, har vi bl.a. været på Arbejdermuseet i København for at studere 1950'er ting. Derudover har vi kigget på diverse internetsider for at finde billeder af ting fra 1950'erne. På http://en.wikipedia.org/wiki/Washing_machine kan man bl.a. se dette billede af en vaskemaskine fra 1950'erne:
 
 
 
Citat: Martin.Bruun Martin.Bruun skrev:

Vaskebaljen på loftet, hvad er det for et element?
 
Det er en Duplo balje: http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=31447
 
Citat: René.Hoffmann René.Hoffmann skrev:

Men hvor længe har i bygget på den MOC? Det må da have taget et år mindst? I må have været godt igang allerede til Klodsfest, hvor i præsenterede det enlige rum??
 
Nej, da vi tog til Klodsfest i april med stuen, havde vi ingen planer om at bygge hele huset. Bl.a fordi vi ikke var sikre på om vi kunne lave etageadskillelser, der kunne holde. Men til Klodsfest gav Ina os et tip om, hvordan det kunne gøres. Og i bilen hjem blev min mor og jeg enige om, at det var dette projekt, vi ville satse på.
 
I slutningen af juni stod huset næsten færdigt, men vi måttte dog vente på nogle tiles fra Lugbop.
 
Lasse Vestergård

"At bygge er at hygge"

Mine MOCs kan ses her
Til top
Carsten.Svendsen Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 19-November-2010
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 748
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Svendsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-August-2011 kl. 06:28
Det var dog lige godt det mest imponerende jeg har set meget længe. Hold da op for alle de detaljer og veludført arbejde. Det hele er så stort at man ikke skulle tro det var lavet af så små klodser
Keep up the Good Work 76
Til top
C.Straaberg Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 6100
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Straaberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-August-2011 kl. 10:44
Citat: René.Hoffmann René.Hoffmann skrev:


Jeg har spottet en HELT genial brug af en minifig-krop... Clap

Den måtte jeg lide lede lidt efter... Men, ja, det er van(d)vittigt godt fundet på, Lasse!

Og, så melder jeg mig i hylekoret: Det er simpelthen verdensklasse, det der.

Hvis du en dag mener, den skal have det sidste pift, så kunne det være flot med loft i det enkelte rum i stedet for undersiden af pladerne.
Til top
Svend.Erik.Saksun Se drop down
Dæk
Dæk


Medlem siden: 07-Oktober-2005
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 10156
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-August-2011 kl. 10:56
Som ansvarlig for LEGO World Fan Zone kan jeg ikke kommentere på diverse hentydninger til modeller, der bør udstilles på LW... Men som Svend Erik må jeg tage hatten af og bukke mig dybt i støvet. Sublimt.
 
Kunne den rillede 1x2 klods i DBG ikke have været brugt til vaskebrædtet?
Til top
Anne.Mette.V Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-September-2007
Sted: Denmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 3920
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anne.Mette.V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-August-2011 kl. 11:29
Citat: Svend.Erik.Saksun Svend.Erik.Saksun skrev:

Kunne den rillede 1x2 klods i DBG ikke have været brugt til vaskebrædtet?
 
Jeg valgte den i pearl light grey, da jeg byggede det, fordi jeg syntes, at det ligner bedre i farven. Måske er det nemmere at se i virkeligheden end på billeder.
 
Og først nu opdager jeg, at Lasse havde vendt vaskrebrædtet den forkerte vej, da han tog billederne - Øv Unhappy.
Anne Mette Vestergård

Mine modeller på flickr
Til top
Tomas.Lørup Se drop down
Panel
Panel
Avatar
Suppleant i bestyrelsen

Medlem siden: 17-December-2010
Sted: Danmark
Region: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1529
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tomas.Lørup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-August-2011 kl. 01:52
WOW.... Er helt måløs det var den en imponerende måde at samle klodser på så mange detaljer.....

I beskriver jo sætningen med klodser
             I
             I
             I
            V
                                 
       
Intet er umuligt for den, der bærer viljen i hjertet.
Til top
 Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.221 sekunder.