![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Union Pacific " Big Boy " Locomotive 4-8-8-4 |
Besvar
|
Side 12> |
| Forfatter | |
Henrik.Hansen
Liftarm
Medlem siden: 01-April-2005 Sted: Denmark Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 2020 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: Union Pacific " Big Boy " Locomotive 4-8-8-4Sendt: 30-Maj-2011 kl. 17:14 |
|
Jeg har længe ville bygge denne model i lego, af den ene grund ; der er STOR, virkelig STOR....
Og da jeg så for et års tid siden faldt over et link til brugsvejledningen og så at man ovenikøbet kunne købe den
Brugsvejledningslink :
Lad mig sige med det samme, det var ikke en hel nem opgave at fremskaffe alle klodser ( men det problem har vi jo alle i foreningen
Tak til :
- Morten Øberg
- Anders Reinhard
- " Destroyer " Christian W.J
- Henrik Garder
- Carsten Svendsen
Da klodserne så var i hus og lokomotivet tog form undervejs, måtte jeg tage mig selv i at sidde mange nattetimer bare at græde af byggeglæde over resultatet, jeg ved det lyder selvfedt; men jeg har det godt med det
Fakta om lokomotivet ; LEGO-version :
Lokomotiv længde : 500 mm
Kulvogn længde : 270 mm
Lokomotiv og kulvogn : 770 mm eller 96 knopper
lokomotivet er/bliver IR-styret og indeholder 4 medium PF-motorer
Fakta om rigtig model :
Lokomotiv længde : 25.9 m
Lokomotiv og kulvogn : 40.5 m
Lokomotiv vægt : 345.6 Ton
Kulvogn vægt : 155.2 Ton
Vand ombord : 83 000 Liter
Real life :
LEGO :
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Redigeret af Henrik.Hansen - 30-Maj-2011 kl. 18:21 |
|
|
Henrik Hansen
" Skal den spændetrøje virkelig stramme så meget !! " Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
|
![]() |
|
Morten.Øberg
Panel
Medlem siden: 20-November-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 904 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 30-Maj-2011 kl. 17:37 |
|
Hej Henrik
Det er et vildt fedt tog. Håber at det kommer til at køre til LW en dag, om ikke andet, så på sin egen lille bane. Det er sku nok for bredt til at komme forbi stationerne.
Kan du ikke filme det i "aktion"? Glæder mig til at se det køre igennem et sving...
Hvor meget kan det trække?
Kan især godt lide den ene 1x6 grå halve liftarm
|
|
|
Morten Øberg
|
|
![]() |
|
Lars.Fink.Hansen
Bestyrelse
Kasserer Medlem siden: 03-Oktober-2010 Sted: Danmark Region: Sønderjylland Status: Offline Point: 3672 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 30-Maj-2011 kl. 17:39 |
|
Super flot
|
|
|
Lars Fink Hansen
|
|
![]() |
|
Henrik.Hansen
Liftarm
Medlem siden: 01-April-2005 Sted: Denmark Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 2020 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 30-Maj-2011 kl. 18:14 |
|
Jeg har kun prøvet at fører det med hånden igennem sving og skiftespor på et lille anlæg og det klare det faktisk rimelig åk ( jeg mangler den lange ledning til batteriboksen og en fjernbetjning |
|
|
Henrik Hansen
" Skal den spændetrøje virkelig stramme så meget !! " Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
|
![]() |
|
René.Hoffmann
Dæk
Facebook kaptajn Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7680 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 30-Maj-2011 kl. 18:16 |
|
....mangler.....ord......
Men får en glædeståre i øjenkrogen.... ![]() Vi vil se det live....!! |
|
|
René Hoffmann
LEGO-holic by nature Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
|
![]() |
|
Henrik.Hansen
Liftarm
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 30-Maj-2011 kl. 18:23 |
|
|
|
Henrik Hansen
|
![]() |
|
Henrik.Garder
Tagsten
Medlem siden: 24-Oktober-2008 Sted: Denmark Region: Himmerland Status: Offline Point: 568 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 31-Maj-2011 kl. 03:01 |
|
Super flot model, Henrik Kan godt se det har været et stort projekt.
Glæder mig også til at se "monsteret" køre
|
|
|
Henrik Garder
U=I*R |
|
![]() |
|
Ulrik.Hansen
Dæk
Medlem siden: 04-Marts-2008 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7437 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 31-Maj-2011 kl. 03:15 |
|
Jeg husker godt det tog (nogen må have postet nyheden her eller måske var det på bb). Det er sgu noget af en kleppert - brutal men elegant.
|
|
|
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
|
|
![]() |
|
Allan.Johansen
Liftarm
Medlem siden: 14-Juli-2005 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 2344 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 31-Maj-2011 kl. 03:38 |
![]() Rigtigt lækkert tog. Så mangler vi bare at se det i bevægelse... |
|
![]() |
|
Anders.Nielsen
Plade
Medlem siden: 20-August-2009 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 52 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 31-Maj-2011 kl. 03:39 |
|
Virkeligt smukt tog!
|
|
![]() |
|
C.Maglekær
Panel
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 869 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 31-Maj-2011 kl. 09:28 |
|
Nåh?! Så er jeg ikke den eneste der har købt den byggevejledning.
|
|
![]() |
|
S.Hemmingsen
Panel
Medlem siden: 28-Marts-2006 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 917 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 31-Maj-2011 kl. 09:40 |
|
Imponerende flot
|
|
![]() |
|
Henrik.Hansen
Liftarm
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 31-Maj-2011 kl. 10:08 |
|
|
|
Henrik Hansen
|
![]() |
|
A.Flyndersøe
Panel
Medlem siden: 22-September-2009 Sted: Denmark Region: Østjylland Status: Offline Point: 1994 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 31-Maj-2011 kl. 10:15 |
|
whou
|
|
|
Anders Thykjær Flyndersøe
|
|
![]() |
|
Ivan.Graff
Panel
Medlem siden: 03-Marts-2009 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1048 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 31-Maj-2011 kl. 13:24 |
|
Den er BIIIP flot der er lagt blod,sved og tårer i denne model
og der sikkert også kommet et par grimme ord som man ikke ligefrem siges i kirketiden
|
|
![]() |
|
Morten.Dalermoen
Panel
Medlem siden: 30-Juli-2010 Sted: Norge Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1658 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 31-Maj-2011 kl. 14:03 |
|
WOW
|
|
|
Morten Dalermoen
|
|
![]() |
|
S.Skjødt-Ladefoged
Dæk
LUGBULK General Medlem siden: 07-Marts-2011 Sted: DK Region: Østjylland Status: Offline Point: 16005 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 01-Juni-2011 kl. 03:33 |
|
Dette er simpelthen et super flot tog virkelig klasse
Men min nysgerrighed stiller et spørgsmål om hvorfor fronten er grå? på billed af real life kan jeg ikke se farve forskel på fronten.
Spørgsmålet må ikke tages som kritik for modellen er helt i top
|
|
|
Søren Skjødt-Ladefoged.
LUGBULK General |
|
![]() |
|
Verner.Petersen
Panel
Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Sydsjælland Status: Offline Point: 1440 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 01-Juni-2011 kl. 17:21 |
|
Rigtig flot tog det der Henrik, ligesom det andet du har lavet....
|
|
|
Verner Petersen
VVS 9 volt tog styre Medlem nr: 10 |
|
![]() |
|
Henrik.Hansen
Liftarm
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 01-Juni-2011 kl. 18:24 |
Jamen jeg tager skam ikke spørgemålet som kritik, der skal mere til
Grunden til at fronten er grå, er at det var den osse i den brugsvejledning som jeg købte....
Men du har skam ret i, at farven ikke stemmer overens med det virkelige lokomotiv, så det skal da ændres
|
|
|
Henrik Hansen
|
![]() |
|
Henrik.Hansen
Liftarm
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 01-Juni-2011 kl. 18:39 |
|
I andre skal ha' tak for jeres rosende ord omkring modellen, selvom det jo reelt kun er en udvidet "samlevejledningsmodel ", men det var en af de her ting, hvor man bare siger " jeg måtte bare bygge det "
|
|
|
Henrik Hansen
|
![]() |
|
Besvar
|
Side 12> |
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |