Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - "Firmabiler"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"Firmabiler"

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MortenHjortshøj Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 1202
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenHjortshøj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: "Firmabiler"
    Sendt: 28-Marts-2011 kl. 17:19
Her er nogle af køretøjerne fra Per Aarsleff, der hvor jeg arbejder.
Først "Kanonkongen"
Dimsen på ladet er en "kanonkugle" inden i er der rullet en lang filt sok(pose) sammen. Den skydes (med trykluft eller vand) ned i en kloak som skal repareres. Når den er helt rullet ud, bliver den fyldt med damp eller kogende vand. Det hærder de kemikalier som posen er behandlet med, så den bliver til et rør inden i røret. Der skæres af til stik ledninger m.m. Det er stedet for at grave kolakrørerne op og lægge nye ned.
Her er "efterligningen"WinkWink
Her er en kranbil/trækker ... den er jeg lidt glad for ...
Her er en af de store poser på vej ud til hvor den skal instaleres. Poserne må ikke komme over 20 grader, så begynder de at hærde. Derfor er de pakket ind i vinter måtter og IS
Og ja, den er rocker lang
En rigtig anhænger. Jeg kan prøve at finde nogle data på den(vægt, længde m.m.) hvis det har interesse....?
Her er posen ved at blive hejst op op det skrå transportbånd, på stiladset.
Sådan ser det ud
Når posen først er på transportbåndet, skal kranen ikke bruges mere.
Så bliver posen ført igennem den blå ring på stiladset og ned i kloakken.
Når posen er så stor som her(diameter ca 2 m)bliver der brugt vand til at presse den ud i kloakken.
Jeg arbejder på at sætte det hele i et senario, måske til Skærbæk 2011.
 
Morten Hjortshøj Rasmussen
Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7658
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Marts-2011 kl. 17:42
Hej Morten....

Det er nogle fine biler! Clap

Lastbilen har jeg ikke set før - selvom jeg kommer meget rundt - men den lille - den har jeg set, og jeg har tit undret mig over, hvad den var til... Så har jeg lært noget idag... Fedt... Tongue
René Hoffmann

LEGO-holic by nature



Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Peter.Aasholm Se drop down
Panel
Panel


Medlem siden: 05-September-2007
Sted: Denmark
Region: Himmerland
Status: Offline
Point: 769
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Aasholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-April-2011 kl. 13:37
Åh hvor jeg eeelsker kranbiler og deres blokvogne Smile Og jeg vidste ikke at Aarsleff også lavede den slags ting. Troede kun at det var skinner og havne, sådan fortrinsvis...

Det er et par rigtig fine biler Morten. Og kom endelig med noget data på vægt og længde på blokvognen med læs.
Peter Aasholm
Til top
MortenHjortshøj Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 1202
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenHjortshøj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-April-2011 kl. 07:37
Citat: Peter.Aasholm Peter.Aasholm skrev:

Åh hvor jeg eeelsker kranbiler og deres blokvogne Smile Og jeg vidste ikke at Aarsleff også lavede den slags ting. Troede kun at det var skinner og havne, sådan fortrinsvis...

Det er et par rigtig fine biler Morten. Og kom endelig med noget data på vægt og længde på blokvognen med læs.
 
Anlægs afdelingen, som laver bla. andet havne, er også den største.
Blokvognen er 28 meter lang men vægten ved jeg ikke.
Posen på blokvognen er 300m lang, 1200mm Ø og vejer omkring 80Tons.
Morten Hjortshøj Rasmussen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.145 sekunder.