Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Flintholm Station
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Flintholm Station

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
 Rangering: Emne rangering: 1 Stemmer, Gennemsnit 5.00  Emne Søg Emne Søg  Emne funktioner Emne funktioner
Esben.K Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 09-Februar-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1812
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Esben.K Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Flintholm Station
    Sendt: 24-Februar-2011 kl. 17:28
Hej,

Mit bidrag til LEGO World 2011 var en station i to etager bygget med Flintholm Station som forbillede. Se flere billeder af forlægget her.





Alle billeder af modellen (og der er mange gode) kan ses på Brickshelf her (efter moderation)

Modellen er bygget til at passe med Byggepladens niveaumoduler. Billedet herunder viser modellen på et tidligt stadie:



Det tog en krig (= 5 timer) at stille modellen op til LEGO World... til gengæld tog det kun en halv time at pille den ned igen, da den blev splittet til atomer på stedet Smile Der ligger lidt flere billeder fra forskellige tidspunkter i opsætningen i BS-mappen.



Og så til et par detaljerede billeder af modellen. Elevatoren kører vha. en Mindstorms NXT gemt i butikken... dvs. den kørte om lørdagen indtil snoren knækkede. Og det var simpelthen umuligt at komme til at reparere mekanismen uden at pille det meste ned igen.





Den nederste S-togsperron:



Den øverste S-togsperron:



Metroperronen:



Jeg har tidligere bygget både S-tog og metrotog i flere udgaver men de er alle gået til de evige klodsmarker for længst. Så Öresundstoget får undtagelsesvis lov at stoppe på stationen.

Det var lidt et eksperiment at bygge stationen i et vinterlandskab men jeg synes det er lykkedes ret godt. Og det passede fint ind i layoutet da stationen havde sin egen dal.

Hvad siger I til den?

Esben





Redigeret af Esben.K - 24-Februar-2011 kl. 17:33
Til top
Svend.Erik.Saksun Se drop down
Dæk
Dæk


Medlem siden: 07-Oktober-2005
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 10156
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-Februar-2011 kl. 17:33
En virkelig flot model, Esben.
Høj klasse!
Den var et aktiv for udstillingen!
Til top
Lars.Kristensen Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2112
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-Februar-2011 kl. 18:20
Stakkels pigen hvis hun skulle side der i elevatoren helt alene...
Ellers fyldt med mange detaljer som din billet automat, Søjle fremstilling og meget andet.
Du kan jo ikke gøre for je gikke kan lide det originale tag...
Lars Kristensen
Til top
Frederik.Normann Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 14-Maj-2009
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 424
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frederik.Normann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-Februar-2011 kl. 18:35
Det der er sørme et mesterværk !
Som taget ud af virkeligheden Det er virkelig flot, med rigtig mange fantastiske livagtige detaljer, Ja selv de gule striber på perronens gulv har du lavet !
Jeg syntes virkelig den var flot at kigge på til LW, Jeg var jo en af de heldige som så elevatoren virke
Virkelig flot model Esben
Venligst
Frederik Ankjær Normann

ankjrdesign.com

Deltager i LEGO Master 2021!
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-Februar-2011 kl. 20:13
Rigtig fedt !!
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Allan.Clausen Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 26-Maj-2009
Sted: Denmark
Region: Lolland-Falster
Status: Offline
Point: 345
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan.Clausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-Februar-2011 kl. 03:09
Hej Esben.
En top klasse Model, som skilte sig, ligesom meget andet.Shocked
Det jeg syntes var rigtig fedt at du lod ungerne deltage aktivt, ved at lade dem styre fjernbetjeningen til toget. Clap
Men man kan jo ikke gardere sig mod en ivrig knægt, som drejer den forkerte vej på remoten, og får toget til at køre baglæns, så det bliver afsporet. Håber du fik styr på det igen LOL
 
Utrolig detaljeret, som altid fra din hånd.
 
 
Allan Clausen
Til top
Anne.Mette.V Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-September-2007
Sted: Denmark
Region: Midtsjælland
Status: Online
Point: 3909
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anne.Mette.V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-Februar-2011 kl. 03:58
Fantastisk flot Clap
Anne Mette Vestergård

Mine modeller på flickr
Til top
Peter.Petersen Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 26-Februar-2009
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 209
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-Februar-2011 kl. 04:58
Fedt byggeri, med mange gode detaljer. Jeg syntes du har fanget livet på en station super godt.
Vi kender vist alle det med mangel på klodser, så flotte modeller må lade livet -  surt.
Peter Mikael Petersen
Når der hygges, skal der bygges
Til top
Jesper.Thuesen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 29-Maj-2006
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 5515
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Thuesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-Februar-2011 kl. 06:00
Igen en imponerende model fra dig, Esben.
 
Der er bare et eller andet med dig, og vellignende tog-relaterede modeller (nå ja og børnefjernsyns-relaterede). Clap
Jesper Konrad Thuesen
Forum-Moderator


"People don't stop playing because they are getting old, they get old because they stop playing!"
Oliver Wendell Holmes (1809 - 1894)

Til top
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-Februar-2011 kl. 08:18
Citat: Esben.K Esben.K skrev:

Hvad siger I til den?
Jeg synes at der er fedt, at du tager udgangpunkt i virkeligheden, Esben Thumbs Up
Dine modeller er nærmest en slags LEGO-udgave af modeltog, og dit udgangpunkt i virkelighedens tog og bygninger er med til at løfte LEGO-hobbyen op i "de højere luftlag"  Big smile
 
Citat: Jesper.1000 Jesper.1000 skrev:

Igen en imponerende model fra dig, Esben.
 
Der er bare et eller andet med dig, og vellignende tog-relaterede modeller
Det kunne måske være det ovennævnte  Big smile


Redigeret af Carsten.Thomsen - 25-Februar-2011 kl. 08:23
Til top
Frederik.Pedersen Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 31-Oktober-2010
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 146
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frederik.Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-Februar-2011 kl. 08:23
Esben, det kan du ikke være bekendt, havde lige fået min kæbe til at sidde ordenligt fast igen...
Men det er (var) virkelig en fed moc, du har bygget der..
 
Til top
Tommy.Jensen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 06-Maj-2006
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 1106
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tommy.Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-Februar-2011 kl. 08:39
Det er super flot Esben! Man fristes til at sige ... som det plejer Smile
 
Clap
Til top
Rasmus.Damgaard Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 31-Marts-2009
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 1635
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus.Damgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-Februar-2011 kl. 09:19
Nu så vi den også til LEGO World med elevatoren kørende, det er simpelthen genialt! Rigtig god idé at tage udgangspunkt i virkeligheden Esben.Clap
 
Vi kan virkelig ikke vente til du præsenterer din næste MOC!Smile
Til top
Martin.Nygaard Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 10-December-2009
Sted: Denmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 2555
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Nygaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-Februar-2011 kl. 09:30
Det er jo intet mindre end fantastisk - Dit layout var fuldendt helt ned til smattet i vejkanten - jeg ærgede mig gul og blå over at du valgte at holde frokostpause mens mine forældre var der, så min tekniske OG toginteresserede far ikke kunne se dine to super cool'e toge !!
- men alt i alt, en af mine favoritter fra LW!
Martin "Technic" Nygaard Schacht ..





Til top
Ivan.Graff Se drop down
Panel
Panel


Medlem siden: 03-Marts-2009
Sted: Denmark
Region: Sønderjylland
Status: Offline
Point: 1048
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ivan.Graff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-Februar-2011 kl. 11:01
Der er lagt en masse tid    blod  sved50   og tårer  Cry, synes bare den er kanon flot thumps up herfra Thumbs UpClap 
Til top
Morten.Øberg Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 20-November-2007
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 904
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Øberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-Februar-2011 kl. 13:14
Super flot byggeri som altid Clap  Er vild med:
 
Vintertemaet
SNOT perronkanten
Klippekorts automaten
Stickers
+ alle de andre små detaljer
 
En anden fed ting var, at børnene kunne lave noget ved din stand. At de kunne prøve toget selv, og ikke kun kigge på.
 
For slet ikke at nævne dit PF tog. Big smile
 
Byggeri i verdensklasse
Morten Øberg
Til top
Sandra.Almeida Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-September-2009
Sted: Denmark
Region: Vestjylland
Status: Offline
Point: 2091
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sandra.Almeida Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-Februar-2011 kl. 14:16
Esben, din station var en super positiv overraskelse blandt alle de fedt modellerne som var udstillet.

Skam jeg ikke så din elevator virke... min kunne jeg tænke på mekanisme, så den blev bare stille. Måske til klodsfest, hvis jeg kan tænke om hvordan.
Har du en video med elevatoren kørende?

AKA: Cassiebsg

- "There are those who believe that life here began out there..."

- "The Future? He can barely function in the present!"
Til top
Esben.K Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 09-Februar-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1812
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Esben.K Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Februar-2011 kl. 14:43
Hej alle,

Tak for kommentarerne, det glæder mig at I synes om modellen

Citat: Sandra.Almeida Sandra.Almeida skrev:


Skam jeg ikke så din elevator virke... min kunne jeg tænke på mekanisme, så den blev bare stille. Måske til klodsfest, hvis jeg kan tænke om hvordan.
Har du en video med elevatoren kørende?


Nej, jeg har ikke selv taget en video med elevatoren i aktion. Måske andre har?
Modellen blev skilt helt ad ved nedtagningen så den bliver aldrig vist igen. Og jeg er ikke sikker på at jeg kommer til Jylland til Klodsfest i år.

Esben
Til top
Peter.Vingborg Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar
Byggebladets redaktør

Medlem siden: 29-Februar-2004
Sted: LEGO Fan Land
Region: Vestjylland
Status: Offline
Point: 7820
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Vingborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Februar-2011 kl. 14:48
Citat: Esben.K Esben.K skrev:

....... jeg er ikke sikker på at jeg kommer til Jylland til Klodsfest i år.
Så er der jo også muligheden for en tur den sidste weekend i september - til LEGO Fan Weekend i SKÆRBÆK Fritidscenter Wink
Redaktør på Byggebladet
Layoutmanager:
LEGO dage, Frilandsmuseet Hjerl Hede
MODUVERSE DANMARK, SFW 2022 og 2023
Byg & Leg, Svendborg Teater
Julemessen MAGION, Grindsted
Klodsfest 2024, Hvalsø
Til top
Svend.Erik.Saksun Se drop down
Dæk
Dæk


Medlem siden: 07-Oktober-2005
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 10156
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Februar-2011 kl. 13:22
Citat: Esben.K Esben.K skrev:

Modellen blev skilt helt ad ved nedtagningen så den bliver aldrig vist igen.
Det er jeg rigtig ked af at høre...Cry Den er (var) noget af det ypperste i layoutet til LW 2011StarStarStar
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.105 sekunder.