Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Tidsskrifsholder 1:1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tidsskrifsholder 1:1

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
 Rangering: Emne rangering: 1 Stemmer, Gennemsnit 5.00  Emne Søg Emne Søg  Emne funktioner Emne funktioner
Lasse.Vestergård Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2010
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 3383
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Lasse.Vestergård Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Tidsskrifsholder 1:1
    Sendt: 02-Februar-2011 kl. 16:45
Så blev endnu en 1:1 MOC færdig efter lang tid. 
 
Jeg må desværre indrømme, at det var min mors idé, og at jeg til at starte med ikke troede på den. Så der gik lang tid, inden vi kom igang. Men nu synes vi begge, at den en af de bedre 1:1 MOCs vi har lavet. Men den når desværre ikke at komme med til LEGO WORLD. Blandt andet fordi vi også kom til at vente i flere uger på, at en langsom hollandsk bricklink-sælger sendte de sidste klodser. Til gengæld regner vi med at tage den med til Klodsfest sammen med de andre 1:1 MOCs, som vi har bygget.
 
 
Vi har også overvejet, om vi skal bygge en masse af dem og bruge dem til alle vores LEGO-brochurer, men vi synes det bliver lidt for dyrt i klodser LOL
 
 
Lasse Vestergård

"At bygge er at hygge"

Mine MOCs kan ses her
Til top
Henrik.Hansen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 01-April-2005
Sted: Denmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 1994
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-Februar-2011 kl. 17:48
Igen lasse og tilhørende mor Wink   En super kreation der ligner originalen på en mis.                                                         
 Og lasse, det er ikke altid så trosset de forslag ens forældre kommer med vel Wink
Henrik Hansen



" Skal den spændetrøje virkelig stramme så meget !! "



Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
C.Behrens Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 29-April-2008
Sted: Denmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 5436
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Behrens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-Februar-2011 kl. 18:05
Lasse, hvad er det lige for en klods den med s'et? Synes kun jeg kender det S fra en halevinge på et fly.
Endnu et fantastisk byggeri ! Thumbs Up  Jeg bliver bare aldrig træt af jeres 1:1 værker.
Til top
Jan.Sørensen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 807
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jan.Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-Februar-2011 kl. 18:35
Jeg tror det er den her:
 
 
S For Sterling. Bricklink # 3004px22
 
---
Jan
 
Til top
Jesper.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 2419
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Februar-2011 kl. 02:29
I bliver ved med at imponere.

Hvor meget er der for i klodser. Det kunne være en sej ting til Byggebladet. Måske kunne den laves som "sæt" til medlemmerne.
Til top
Martin.Nygaard Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 10-December-2009
Sted: Denmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 2555
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Nygaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Februar-2011 kl. 02:51
Fantastisk 1:1, du har stykket sammen der, Lasse.
- hvis det kan blive til et Byggeplade sæt som Jesper siger, så vil jeg da gerne aftage en til nogle af mine papirer
Martin "Technic" Nygaard Schacht ..





Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7233
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Februar-2011 kl. 14:19
Thumbs Up
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Lasse.Vestergård Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2010
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 3383
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Vestergård Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Februar-2011 kl. 16:36
Citat: Jesper.Hansen Jesper.Hansen skrev:

Hvor meget er der for i klodser. Det kunne være en sej ting til Byggebladet. Måske kunne den laves som "sæt" til medlemmerne.
 
Der er ca. for 200-250 kr. standard klodser. Det kommer selvfølgelig an på, hvor man køber dem.
 
Derudover er der 8 blå slopes:
Som desværre kun er med i et sæt i år 2000.
 
Og 2 blå buer:
Som er med i 8 sæt fra perioden 1972-1994.
 
Og Stering-klodsen:
Som kun er med i et sæt i 1972 og koster 75 kr. stk. på bricklink.
 
De blå slopes og buer er svære at skaffe i new, da det er længe siden, de sidst har været med i et sæt. Tilgengæld kunne man lave den i tan, da både slopes og buer har været med i sæt i tan fornylig. Sterling-klodsen kunne man måske undvære, og istedet købe en indgraveret klods med Byggepladens logo. Eller en klods hvor der står Byggebladet på.
 
 
Lasse Vestergård

"At bygge er at hygge"

Mine MOCs kan ses her
Til top
Jesper.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 2419
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Februar-2011 kl. 19:01
Nemlig - Tan er udmærket. Er der andre mulige farver?
Til top
H.C.Grove Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 17-Februar-2009
Sted: Danmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3303
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H.C.Grove Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Februar-2011 kl. 19:21
Med forbehold for at peeron har endnu ikke fået 2011 på farveskemaerne:

Sand (aka. tan): Buen har sidst været i et sæt i 2010, og slopen i 2009.

Medium stone (aka. light bluish gray): Begge har været i sæt i 2009.

Hvid: Buen i 2008, slopen i 2010.

Der er vist ikke andre farver der er realistiske, den eneste anden farven slopen er lavet i de sidste 7 år er mørkegrøn, og der findes buen ikke (jeg tror ellers tidsskriftsholderen kunne se godt ud i mørkegrøn). I 2003 kunne slopen fås i sort og gul, for begge farver gælder det at buen sidst var i et sæt i 2007.

.Henrik
Til top
C.Maglekær Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 869
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Maglekær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Februar-2011 kl. 20:21
Citat: Jesper.Hansen Jesper.Hansen skrev:

Nemlig - Tan er udmærket. Er der andre mulige farver?


Sort, Blå, Dark Green, Ligth Bluish Gray, Ligth Gray, Tan, Hvid, Gul.
Til top
Jesper.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 2419
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Februar-2011 kl. 04:44
Hvem der så bare havde en LDD fil.
Så kunne bladet måske lave en sponsoraftale med Design By Me.
Til top
Lasse.Vestergård Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2010
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 3383
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Vestergård Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Februar-2011 kl. 13:45
Nu har vi bygget den i tan. Jeg kan dog bedre lide den blå.
De første 12 byggeblade kan sagtens være i den. Der kan også være lidt flere.
 
 
 
Lasse Vestergård

"At bygge er at hygge"

Mine MOCs kan ses her
Til top
Svend.Erik.Saksun Se drop down
Dæk
Dæk


Medlem siden: 07-Oktober-2005
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 10156
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Februar-2011 kl. 14:32
Det er suverænt, Lasse og Anne Mette!
Ja, tidskriftholdere skal være blå!
Til top
Jesper.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 2419
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Februar-2011 kl. 16:39
Hver sin smag! Hvad blev det til med den LDD fil?
Til top
Lasse.Vestergård Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2010
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 3383
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Vestergård Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Februar-2011 kl. 12:01
Citat: Jesper.Hansen Jesper.Hansen skrev:

Hvad blev det til med den LDD fil?
 
Den kan desværre ikke bygges i LDD, da dette element desværre ikke findes i LDD:
 
Desuden bruger vi næsten aldrig LDD. Det tager for lang til at sætte klodserne sammen i LDD, og rigtig mange klodser findes slet ikke i LDD. Derfor kan vi bedre lide at bygge med rigtige klodser.
 
Men du kan godt få en beskrivelse af den:
 
Den er 8x30 knop i bunden og 32 klods + 1 tile høj.
Det hvide felt er 11 klods og to plates høj og er 4 klods og en plate under den øverste tile.
Hullet sidder 8 klods under det hvidefelt.
 
Lasse Vestergård

"At bygge er at hygge"

Mine MOCs kan ses her
Til top
Sandra.Almeida Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-September-2009
Sted: Denmark
Region: Vestjylland
Status: Offline
Point: 2097
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sandra.Almeida Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Februar-2011 kl. 12:34
Lasse, dette element findes faktisk i LDD... men du skal dog "åben" din LDD i Universe theme.

Her kan du finde information om hvordan man kan gøre det.
http://www.eurobricks.com/forum/index.php?showtopic=40794
AKA: Cassiebsg

- "There are those who believe that life here began out there..."

- "The Future? He can barely function in the present!"
Til top
Jesper.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 2419
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Februar-2011 kl. 13:02
Det er rigtigt Sandra, men i Universe Theme kan man nok ikke få den som Design by Me.

Til gengæld kan det give en fin byggevejledning.
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7233
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-Februar-2011 kl. 08:10
Hvor hurtigt det er at bygge i LDD, er vist et spørgsmål om brugeren Tongue 

Jeg tager altid udgangspunkt i LDD, fordi jeg er en fattigrøv, har et begrænset lager af elementer og hader at gå i stå når en potentielt fantastisk idé opstår; dem får jeg med jævne mellemrum Embarrassed

Men det kræver som nævnt, at man arbejder i Universe mode, hvilket jeg så altid gør. Til gengæld tjekker jeg selv hele tiden med BL, at elementet findes i den ønskede farve, så skuffelsen ikke bliver for stor bagefter. Jeg har prøvet at flytte en model via klippebordet fra Universe mode til Designed By Me mode og der kan det dog godt være lidt tricky at få luget alle de ikke-tilgængelige elementer fra, men så kan man til gengæld få prisen at vide.

Jeg vil gerne lave den kassette i LDD, hvis ikke andre insisterer. D.v.s. jeg er faktisk begyndt og med Lasses anvisning, bliver det noget nemmere Smile 
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Anne.Mette.V Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-September-2007
Sted: Denmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 3913
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anne.Mette.V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-Februar-2011 kl. 09:00
Citat: Ulrik.Hansen Ulrik.Hansen skrev:

Jeg vil gerne lave den kassette i LDD, hvis ikke andre insisterer. D.v.s. jeg er faktisk begyndt og med Lasses anvisning, bliver det noget nemmere Smile 
 
Vi har ikke brugt LDD før, men Lasse har vist fået den tegnet i LDD nu. Det kniber dog med at få den til at vende den ene bue på hovedet. Men det er måske øvelse? Og så skulle han lige finde ud af hvordan man linker til den...
Anne Mette Vestergård

Mine modeller på flickr
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.109 sekunder.