Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Volvo FH16 med Goldhofer hurtigløber 1:13
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Volvo FH16 med Goldhofer hurtigløber 1:13

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
A.Gaasedal Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 20-April-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 518
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.Gaasedal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Volvo FH16 med Goldhofer hurtigløber 1:13
    Sendt: 23-Maj-2005 kl. 08:49

Hejsa Allesammen,

 

Må jeg benytte lejligheden til at invitere forbi min hjemmeside http://www.gaasedal.dk - LEGO Trucks & Cranes, som jeg netop har udvidet med en Skala 1:13 Volvo FH16 6x2/4 520 Globetrotter, med en 3 akslet Goldhofer hurtigløber. Det er en model fra den danske vognmand, Henning Petersen A/S i Herrestrup.

 

Lastbilen er udstyret med kompressor, og hævelig boggie, traileren er luftaffjedret, kan trækkes ud, gøres bredere, har pneumatiske ramper og støtteben, styrbar aksel, spil, og meget meget mere...

 

Jeg har taget en masse billeder og videoer, og lavet en lang beskrivelse af modellen og den originale lastbil - kig forbi min side.

 

Kommentarer er meget velkomne,

 

Med venlig hilsen

Anders Gaasedal Website
"10-4 Good Buddy"
Til top
Jimmi.Andersen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 25-Oktober-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 1017
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jimmi.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Maj-2005 kl. 09:15

 

FLOT FLOT!!! Anders

Endnu en MEGET detaljeret lastbilen

Og fine Videoerne du der har fået lavet...

 

      og 10          

 

Jimmi

 

 

Til top
Anders.Ginnerup Se drop down
Tagsten
Tagsten


Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 381
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Ginnerup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Maj-2005 kl. 16:00
Dine andre modeller har været enormt gode, men den her er bare endnu bedre !

Utroligt med alle de detaljer der er blevet plads til, og mange af dem er endda ret utrolige i sig selv, fx den måde som ramperne foldes sammen.

Fronten på lastbilen er også rigtig flot bygget og klistermærkene passer perfekt. Desuden ret fedt at du har brugt sandblå, og ikke bare normal blå, hvilket ellers nok ville have været meget nemmere.

Til top
Martin.Bruun Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 5294
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Bruun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Maj-2005 kl. 16:28

Jeg har ikke nærstuderet alle detaljerne endnu, men den ser jo imponerende ud.

 

Har du et gæt på den samlede klodsudgift? ... Du har selvfølglig sparet på Guld-tiles'ne i forhold til Sweet Candy , men Sandblå er da heller ikke den nemmeste (og billigste) farve at bygge i.... Eller det er måske ikke så slemt?

Martin Bruun



"A man builds with his brain and not with his hands"

- Brickelangelo
Til top
Per.Langkilde Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 5932
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per.Langkilde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Maj-2005 kl. 20:44

 Jeg er stum........

 

Modellen er FLOT. Men funktionerne er FANTASTISKE.

Til top
Lars.Lange Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1127
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Lange Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Maj-2005 kl. 21:45
Man kan ikke undgå at blive andet end fyldt med imponade!  
Jeg fristes til at skrive "som sædvanlig" en utroligt flot og ikke mindst meget gennemført model fyldt med funktioner som den rigtige har.  Anders du burde flytte til Billund, mon ikke der kunne være basis for et modelbygger job
/Lars Lange

"Growing old is mandatory; growing up is optional!"

Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Maj-2005 kl. 23:14

Citat: Lars.Lange Lars.Lange skrev:

Man kan ikke undgå at blive andet end fyldt med imponade!  

...troede at det var noget, man kom i håret, når man skulle imponere.


Citat: Lars.Lange Lars.Lange skrev:

Anders du burde flytte til Billund, mon ikke der kunne være basis for et modelbygger job

Ja, hvad dælen nøler LEGO efter ?.

Om ikke andet kunne Anders da komme tættere på selve "forsyningskilden".

 

Det er endnu en superflot kreation, Anders . Jeg håber ikke at du måtte "slagte" nogle af dine tidligere kreationer for at få dele nok.

Gad vide om det ender med at du "støvsuger" BrickLink for 24x43 hjul ?.

Efter at jeg nærmest "støvsugede" BL for syncroringe sidste år har priserne undergået en himmelflugt >GYS<  - fra $2-4 op til nu $25.

Pr. stk., vel at mærke. Jeg håber ikke at det samme sker for "lastbilhjulene".

 

Forresten, hvad vejer modellen ?.

Til top
A.Gaasedal Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 20-April-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 518
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.Gaasedal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Maj-2005 kl. 23:18
Citat: Martin.Bruun Martin.Bruun skrev:

Har du et gæt på den samlede klodsudgift? ... Du har selvfølglig sparet på Guld-tiles'ne i forhold til Sweet Candy , men Sandblå er da heller ikke den nemmeste (og billigste) farve at bygge i.... Eller det er måske ikke så slemt?

 

Hmm,. nej jeg har med vilje ikke turde lægge bricklink-udgifterne sammen for modellen, men du har ret, de sandblå klodser har tæret lidt på SU-budgettet...men som jeg plejer at sige,..'Det koster at have det sjovt'...

Anders Gaasedal Website
"10-4 Good Buddy"
Til top
A.Gaasedal Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 20-April-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 518
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.Gaasedal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Maj-2005 kl. 14:02
Citat: Carsten.Thomsen Carsten.Thomsen skrev:

 

Om ikke andet kunne Anders da komme tættere på selve "forsyningskilden".

 

Ja det ville jo ikke være ringe....

 

Citat: Carsten.Thomsen Carsten.Thomsen skrev:

Jeg håber ikke at du måtte "slagte" nogle af dine tidligere kreationer for at få dele nok.

Gad vide om det ender med at du "støvsuger" BrickLink for 24x43 hjul ?.

Efter at jeg nærmest "støvsugede" BL for syncroringe sidste år har priserne undergået en himmelflugt >GYS<  - fra $2-4 op til nu $25.

Pr. stk., vel at mærke. Jeg håber ikke at det samme sker for "lastbilhjulene".

 

Arrh, jeg har da nok støvsuget lidt rundt, men nu har jeg fået samlet mig et lille lager så jeg har til de næste par projekter jeg har i tankerne... men det er stadig muligt at købe hjulene, og priserne er ikke steget så voldsomt endnu...

 

 

Citat: Carsten.Thomsen Carsten.Thomsen skrev:

Forresten, hvad vejer modellen ?.

 

Jeg skal prøve at veje den næste gang jeg kommer i nærheden af den.

Anders Gaasedal Website
"10-4 Good Buddy"
Til top
A.Gaasedal Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 20-April-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 518
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.Gaasedal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-Maj-2005 kl. 10:22
Citat: Carsten.Thomsen Carsten.Thomsen skrev:

Forresten, hvad vejer modellen ?.

 

Lige godt 10 kilo, 5 kilo trækker, og 5.2 kilo trailer.

 

Mvh.

Anders Gaasedal Website
"10-4 Good Buddy"
Til top
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Juli-2005 kl. 16:40

Anders, på 1000steine fandt jeg billeder af nogle af dine "kollegaers" kreationer.

Her er der anvendt pneumatic i rigt mål - og enkelte liftarms, til især kranarme.

Læsseskovlen på den grønne lastbil på billede 1, hvor der er anvendt to stk. #4700, er da ligefrem genial.

 

Til top
A.Gaasedal Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 20-April-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 518
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.Gaasedal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-Juli-2005 kl. 13:47

Hey, ja, jeg kender godt kollegaerne. Og læsseskovlen er temmelig smart på Roberts grønne 'mercer'. Jeg har ikke set den i virkeligheden, men jeg vil tro at de to #4700 desværre er lidt tunge for løftecylindrene. (læs,...LEGO, se at få sat nogle større cylindre i produktion!!)...Men konstruktionen ser meget virkelighedstro ud.

 

3-vejs tippet på bilen med bordmatic er også værd at bemærke.

 

Mvh.

Anders Gaasedal Website
"10-4 Good Buddy"
Til top
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31-Juli-2005 kl. 01:03

Citat: A.Gaasedal A.Gaasedal skrev:

3-vejs tippet på bilen med bordmatic er også værd at bemærke.

Hvis det er ladet på den grønne "Mercer", du mener, så kan det vel kun være 2-vejs tip, for ellers skal læsset jo forbi kranen  .

3-vejs tip kan uden tvivl også laves, især i denne skala.

 

Der kan læses mere om Roberts fine kreationer på http://www.brickforge.de/mocs/actros.de.html .

Til top
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Oktober-2005 kl. 01:19
Citat: Carsten.Thomsen Carsten.Thomsen skrev:

Gad vide om det ender med at du "støvsuger" BrickLink for 24x43 hjul ?.

Efter at jeg nærmest "støvsugede" BL for syncroringe sidste år har priserne undergået en himmelflugt >GYS<  - fra $2-4 op til nu $25.

Pr. stk., vel at mærke. Jeg håber ikke at det samme sker for "lastbilhjulene".

BTW, nu er priserne oppe i $10 pr. stk. for de dyreste. De sælgere med de billigste hjul har som regel kun 1 stk.

Som ved mange andre wheel/tire assemblies, så kan ofte bedst betale sig at købe hjul for sig og dæk for sig - ofte hos den samme sælger, som tager forholdvis mere for et samlet hjul! . Hm.

Til top
Jimmi.Andersen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 25-Oktober-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 1017
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jimmi.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-Oktober-2005 kl. 11:53

Har du set denne Anders?

kenworth_k100_aerodyne_00.jpg

http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=151764

 

Jimmi

 

Til top
Chris.Paton Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 02-Juni-2004
Sted: Greenland
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 1321
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chris.Paton Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-Oktober-2005 kl. 11:55

Hej Jimmi

 

Ja, det har vi vist set samtidig!

Til top
A.Gaasedal Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 20-April-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 518
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.Gaasedal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-Oktober-2005 kl. 16:23
Ja, den er ret cool, og lækkert at se den færdig, jeg har fuldt lidt med undervejs.
Anders Gaasedal Website
"10-4 Good Buddy"
Til top
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-December-2005 kl. 16:47

Man skal lære at kravle, før man kan gå, siger man.

Her er en Deglaas1 kommet rimeligt godt fra start udi størrelse 1:13.

Til top
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-Januar-2006 kl. 16:12

Her er nogle billeder fra et Lowlug træf i Oss idag.

Her er der yderligere billeder.

Til top
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-Juli-2006 kl. 14:46

Citat: Jimmi.Andersen Jimmi.Andersen skrev:

Har du set denne Anders?

http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=151764

Nu har samme gut også begået en rød Kenworth W900 Long Nose.

Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.125 sekunder.