![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Byggemøde i Vrå |
Besvar ![]() |
Side <1 567 |
Forfatter | |
Carsten.Thomsen ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 4842 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
@Martin: Jeg tager ikke selv Technic med til byggehyggemøde, så du kunne i stedet overveje at sætte mig i sving med at bygge noget agrikulturelt isenkram til Pjaltenborg AgriTech, ligesom jeg plejer - og begynde at overveje hvad det skal være
![]()
|
|
![]() |
|
Martin.Nygaard ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 10-December-2009 Sted: Denmark Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 2568 |
Jeg kommer til byggehyggemøde lørdag den 14. maj, kl. 9:00 - indtil I synes, at I vil hjem:
Martin Nygaard
Carsten B. Thomsen Jeg vil gerne lige opfordre jer til at skrive jer på denne liste, hvis I kan og vil på lørdag om 11 dage ![]() - også mht. mad. Skal jo bestille så Gitte kan nå at lave noget i tide ![]() |
|
Martin "Technic" Nygaard Schacht ..
|
|
![]() |
|
G.Christensen ![]() Tagsten ![]() Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 711 |
Jeg skal lige checke med min datter. - Og hun er desværre ikke opdraget ordentligt. - Hun er i hvert fald ikke LEGO-interesseret.
![]() Skal nok vende tilbage snarest. |
|
![]() |
|
Christian.Vils ![]() Tagsten ![]() ![]() Medlem siden: 15-Februar-2011 Region: Vendsyssel Status: Offline Point: 619 |
Hvis det ville være ok, så kan det godt være at jeg kan finde en lejlighed til at kigge forbi, men jeg tør ikke at love noget endnu. Hvor er det mere præcist det foregår?
![]() |
|
Christian Vils
|
|
![]() |
|
Martin.Nygaard ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 10-December-2009 Sted: Denmark Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 2568 |
Det skal du skam have lov til, Christian!
![]() Det foregår 2km nord for Vrå, som ligger i smørklatten mellem Hjørring og Brønderslev .. Kør efter lugten af gylle, så når du frem .. ![]() Redigeret af Martin.Nygaard - 06-Maj-2011 kl. 18:06 |
|
|
|
![]() |
|
Jeg har fået afbud fra Gert, men mangler stadig at høre fra Kim og Henrik.
![]() |
|
|
|
![]() |
|
Henrik.Garder ![]() Tagsten ![]() ![]() Medlem siden: 24-Oktober-2008 Sted: Denmark Region: Himmerland Status: Offline Point: 565 |
Jeg arbejder stadig på at få de sidste brikker på plads, mangler stadig at få løst børnepasningen.
Regner med det nok skal lykkes, men kommer nok ikke før ved 10 - 11 tiden.
|
|
Henrik Garder
U=I*R |
|
![]() |
|
Til jer der ikke ved hvor i kan finde Pjaltenborg, skal i sætte GPS'en til:
Borupvej 170, 9760 Vrå |
|
|
|
![]() |
|
Henrik.Garder ![]() Tagsten ![]() ![]() Medlem siden: 24-Oktober-2008 Sted: Denmark Region: Himmerland Status: Offline Point: 565 |
Så faldt brikkerne på plads.....
Jeg kigger forbi.
|
|
Henrik Garder
U=I*R |
|
![]() |
|
Superb, og Kim har skrevet at han kommer hvis han får tid ..
![]() |
|
|
|
![]() |
|
Nu er huset klar, pølserne og noget til tørsten købt ind og jeg er allerede tyvstartet. Vi ses imorgen, folkens!
![]() Lige en lille ps'er - jeg købte forleden en Micromotor - skulle nogle af jer der kommer ligge inde med en pulley til den? Troede der var en aksel på den ![]() og evt. hvis en af jer har 2 stk. af de nye hjul ophæng i DBG så er min manitou pt. på tre hjul, så det skal helst fikses snart. ![]() |
|
|
|
![]() |
|
Carsten.Thomsen ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 4842 |
Jeg tager 1 stk. Micro Motor Pulley + 2 stk. hjulophæng af den nye slags + 7 stk. sorte 1x5 Liftarms, Thin, med til dig imorgen.
Og så blev det vist sovegodnattid... Redigeret af Carsten.Thomsen - 13-Maj-2011 kl. 19:07 |
|
![]() |
|
Det er luksus det der, Carsten - Tak
![]() |
|
|
|
![]() |
|
GlennGuldhammer ![]() Tagsten ![]() ![]() Medlem siden: 17-Oktober-2008 Sted: Vendsyssel Region: Vendsyssel Status: Offline Point: 344 |
Nå, konen har bestilt tid ved fotografen i dag, så ungerne kan blive foreviget, så det bliver vist ikke i dag at jeg når forbi. go dag til i andre
![]() |
|
Glenn Guldhammer
|
|
![]() |
|
Tak til Martin + familie for hyggelig byggemøde.
Det var hyggeligt at møde jer technic nørder
![]() |
|
Henrik Garder
U=I*R |
|
![]() |
|
Jeg siger bestemt også tak - det var som sædvanligt rigtig hyggeligt, og vil snart blive gentaget
![]() |
|
|
|
![]() |
|
Hello Martin
Ligeledes tak til dig og din far for husly og god forplejning ved byggehyggemødet på Pjaltenborg igår.
Det var rigtig hyggeligt - og ligeledes hyggeligt at hilse på dig, Henrik.
Det er glædeligt, at du tilsyneladende ikke lod dig skræmme af, at (også) dette møde stod i Technic'ens tegn - men Technic var jo heldigvis heller ikke helt fremmed for dig
![]() Idag vågnede jeg så op med mega-halsbetændelse - måske kunne jeg ikke tåle al den landluft igår.
Anyways, så kan det måske give mig den ro, der skal til, for at få skrevet mit Bachelorprojekt færdigt.
Og når projektskriveriet er overstået på torsdag 18. maj vil jeg igen give den gas med Technic-byggeri og få alle de mange næsten-færdige projekter, som jeg har liggende, bygget helt færdige.
Og der er skam også andet end agrikulturelle ting&sager iblandt, kan jeg hilse at sige
![]() Jeg håber at vi vil kunne afholde et byggehyggemøde igen inden længe, sådan at modellen af Pjaltenborg's 1:1 udgave af Deutz 6507 kan blive bygget færdig.
Martin - som åbenbart godt kan lide at køre i Deutz'en - tog en æresrunde på Pjaltenborg og stillede til sidst køretøjet udenfor byggehyggerummets vinduer, så jeg havde den at tage bestik efter, undervejs i byggeriet af modellen (se i øvrigt nedenfor).
Her vil jeg lade scenetæppet gå op for nogle billeder fra byggehyggedagen her i Vendsyssel:
Tak til Johanne for den fine velkomst
![]() Ved byggemødet fik undertegnede (endelig) lejlighed til at se Pjaltenborg AgriTech's Case IH Axial Flow 9120, som Gert vist kom til at løfte lidt af sløret for ved byggehyggemødet i oktober sidste år og undertegnede ved byggehyggemødet i november sidste år
![]() Både Henrik og Johanne trådte til som gratis arbejdskraft for Pjaltenborg AgriTech, som på den måde fik sig to nye redskaber til maskinparken, nemlig en JF-STOLL Triple-skårlægger, hvortil Johanne byggede alle tre slåmaskineenheder, og en korntæt tandemtrailer med bagtip, hvortil Henrik byggede ladet og undertegnede undervognen, med udgangspunkt i Dieselund Maskinstation's 3-akslede lastbilanhænger.
Jeg fik ikke taget billeder af resultaterne, idet tiden pludselig var gået, men måske lægger Martin nogle billeder ud ved lejlighed (når de sidste detaljer på modellerne er på plads) ?.
I baggrunden ses desuden undertegnedes midistørrelse-udgave af den nye #8070 Supercar, som havde forvildet sig ned i min taske til de medbragte landbrugsredskaber.
Og på skærmen på Martin's bærbare ses sørme et billede af en traktor - big surprise! - og det endda af den nedenstående traktor, mere om dette:
Efter at byggeriet af undervognen til ovennævnte tandemtrailer var færdigt, kastede undertegnede sig som nævnt over byggeriet af en model af Pjaltenborg's Deutz 6507.
Modellen blev dog ikke helt færdig inden tiden var gået (eller rettere, fløjet afsted!), så byggeriet af denne må genoptages ved det (forhåbentlig) næste byggehyggemøde.
Blandt andet er styretøjet af samme slags som det, der var byggeopskrift til i Byggebladet nummer 11, og måske vil bagakslen tage udgangspunkt i en af de bagaksler, der var vist i Byggebladet nummer 13 - når byggeriet engang kommer så vidt.
Og så skal modellen udstyres med en frontlæsser, muligvis med udgangspunkt i frontlæsseren på Dieselund Maskinstation's RigiTrac - fronten er i hvert fald forberedt til det.
Der kan ses flere billeder på Brickshelf (når de engang er blevet godkendt). Redigeret af Carsten.Thomsen - 15-Maj-2011 kl. 10:26 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 567 |
Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |