![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Byggemøde i Vrå |
Besvar ![]() |
Side <1 34567> |
Forfatter | ||
Martin.Nygaard ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 10-December-2009 Sted: Denmark Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 2568 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ja - da vi ikke er så mange nordjydere samt det er historeins første nordjyske byggemøde. Hvis du er med på vognen, så bliver vi igen 4, da Frederik Normann som også var med sidst ikke deltager denne gang. ![]() - men selvom det er lille er det stadig hyggeligt. ![]()
Lige pt. har jeg alt mit over hele bordet, man alt vil blive sorteret inden lørdag - derved kan jeg holde styr på alt mit. og hvis du vil bygge af mine klodser, er det også en mulighed. Selvfølgelig kan vi ikke bygge en model bestående af både dine og mine klodser. Håber du forstår. ![]() |
||
Martin "Technic" Nygaard Schacht ..
|
||
![]() |
||
Carsten.Svendsen ![]() Tagsten ![]() ![]() Medlem siden: 19-November-2010 Sted: Danmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 748 |
|
Jeg må så gå ud fra at det er hele dagen? For hvis det kun er 4-5 timer så gider jeg ikke
|
||
![]() |
||
Martin.Nygaard ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 10-December-2009 Sted: Denmark Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 2568 |
|
Det kan du også se længere tilbage i tråden .. Hvis du ankommer sammen med Gert, så er det fra ca. klokken lidt i ni om formidagen til klokken ca. fem om eftermiddagen. Derved er vi oppe på en 8-9 timer ..
![]() Tilføjelse: Sidste gang var Gert der i 12 timer, men denne gang skal jeg dog ud af døren efter aftensmad klokken 1800. ![]() Redigeret af Martin.Nygaard - 20-November-2010 kl. 19:15 |
||
|
||
![]() |
||
Carsten.Svendsen ![]() Tagsten ![]() ![]() Medlem siden: 19-November-2010 Sted: Danmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 748 |
|
Aha, jamen så kommer jeg også
Byggemøde i Vrå lørdag den 27. november 2010 fra kl. 9:00 - indtil I vil hjem Jeg kommer:
Gert Christensen
Martin Nygaard
Carsten B. Thomsen Carsten Svendsen
EDIT: Det passer mig faktisk fint at vi slutter en 5-6 stykker. for jeg skal nå noget derhjemme klokken 7. Det må jo så blive 8 timers sjov og ballade ![]() Redigeret af Carsten.Svendsen - 20-November-2010 kl. 20:21 |
||
![]() |
||
Henrik.Garder ![]() Tagsten ![]() ![]() Medlem siden: 24-Oktober-2008 Sted: Denmark Region: Himmerland Status: Offline Point: 565 |
|
Ja nu er det så anden gang I planlægger byggemøde på en lørdag hvor konen skal på arbejde
![]() |
||
Henrik Garder
U=I*R |
||
![]() |
||
|
Det lyder super, Carsten !
![]()
Nå, for søren - ja vi må se om ikke vi kan få det lagt lidt bedre en anden gang .. ![]() |
||
|
||
![]() |
||
G.Christensen ![]() Tagsten ![]() Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 711 |
|
Ja så skulle du jo måske have givet dit besyv med, da byggemødets dato blev planlagt, da det jo blev lagt ud af Martin, at det også var lidt op til os, der gerne vil med, hvornår det skulle være.
![]() Men prøv at følge med her på Forum til næste gang (for jeg er sikker på, at Martin har fået så meget blod på tanden, at der bliver en næste gang igen igen
![]() Det var i hvert fald rigtigt hyggeligt sidste gang Martin havde byggemøde deroppe i det nørrejyske.
![]() |
||
![]() |
||
Henrik.Garder ![]() Tagsten ![]() ![]() Medlem siden: 24-Oktober-2008 Sted: Denmark Region: Himmerland Status: Offline Point: 565 |
|
Ja så skulle du jo måske have givet dit besyv med, da byggemødets dato blev planlagt, da det jo blev lagt ud af Martin, at det også var lidt op til os, der gerne vil med, hvornår det skulle være.
![]() Men prøv at følge med her på Forum til næste gang (for jeg er sikker på, at Martin har fået så meget blod på tanden, at der bliver en næste gang igen igen
![]() Det var i hvert fald rigtigt hyggeligt sidste gang Martin havde byggemøde deroppe i det nørrejyske.
![]() Jeg følger skam med hele tiden, desværre sker det tit at der kommer en sygemelding hvor der lige må tages en ekstra vagt, og så bliver det lidt svært at planlægge lang tid frem
![]() Men lad os håbe at det kan lykkes næste gang, hvor end det bliver.
|
||
Henrik Garder
U=I*R |
||
![]() |
||
|
Jeg har ombestemt mig. Det er lidt for langt væk alligevel, når nu jeg bor omkring Ringøbing. Mon ikke der kommer et byggemøde igen i vestjyllland engang?
|
||
![]() |
||
G.Christensen ![]() Tagsten ![]() Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 711 |
|
Jamen det må vi da håbe.
![]() |
||
![]() |
||
|
|
||
![]() |
||
|
Jeg bliver nok desværre nødt til at melde fra på lørdag.
Sabelkatten ligger på sygehuset i Viborg, og jeg er i den forbindelse hundepasser.
Hvor længe det varer ved, ved vi ikke. Men hvis hun kommer hjem på orlov i weekenden, synes jeg ikke, at jeg kan tage nogen steder.
Men i må have et godt møde deroppe på Pjaltenborg.
|
||
![]() |
||
Carsten.Thomsen ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 4842 |
|
@Gert: Det kan jeg godt forstå. Sabelkatte har nu engang højere prioritet end LEGO. God bedring til hende og hav en god weekend.
@Carsten: Det er godtnok også en lang tur nordpå, især i det her vejrlig - meeen det kunne da være hyggeligt at mødes en anden god gang, så
![]() @Martin: På lørdag kommer jeg ommertrent direkte fra nattevagt, eftersom at jeg er blevet tildelt ekstra vagter i denne uge. Meeen, jeg dukker op som planlagt - det bliver dog kun til en gang non-stop "speed-building", eftersom at jeg skal tidligt hjem igen senest kl. 13.52 fra Vrå H, sådan at jeg kan nå at sove lidt inden jeg skal på arbejde igen om aftenen.
Så må vi se om vi kan nå at bygge din Welger ballepresser færdig, samt bygge en ny traktor til Pjaltenborg AgriTech.
Redigeret af Carsten.Thomsen - 25-November-2010 kl. 18:54 |
||
![]() |
||
|
Det er helt forståeligt, Gert. God bedring til din sabelkat!
Det lyder godt - dog er vi kun 2, og i relativ kort tid, MEN - det skal nu nok blive super hyggeligt alligevel! (især når det er 2 landbrugs"nørder") ![]() |
||
|
||
![]() |
||
|
Mange tak for forståelsen.
![]() Jeg håber på, at jeg snart kan komme med til et byggemøde i Vrå igen. Det var rigtigt hyggeligt sidste gang.
![]() |
||
![]() |
||
|
Tunsind tak til Gårdmand Thomsen, som trods mangel på deltagere, dukkede op, og byggede.
![]() Det var et rigtig hyggeligt, og vi fik da også smækket en traktor + et par GBC moduler sammen. - og hvor må alle der ikke var med da være misundelige, for Carsten havde medbragt en hel kasse ALT for gode småkager. Mmmmh .. ![]() Gårdmand Thomsen ligger billeder op på BS når han får tid. ![]() |
||
|
||
![]() |
||
|
![]() |
||
![]() |
||
Carsten.Thomsen ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 4842 |
|
Jeg siger skam også tak for en rigtig hygsom lørdag formiddag/tidlig eftermiddag på det snedækkede Pjaltenborg.
Tak til Johanne for velkomsten - hvor hun allerede havde taget hul på nytåret med en omgang nytårsserpentiner:
Der var god plads til flere deltagere omkring byggebordet. Så denne gang fik Technic-modellerne, deriblandt Martins GBC-moduler, rigtig lov til at brede sig.
I starten så byggebordene således nogenlunde ryddelige ud: Slægtsgårdens gamle stuehus (som er årgang ca. 1840) er under dækning af trådløst Internet, så der f.eks. kan slås op i BrickLink's katalog undervejs eller findes billeder frem fra Internettet til inspiration (af landbrugsmaskiner og deslignende, forstås) - og ikke mindst lidt god musik til arbejdet.
Ved enden af byggebordet har Martin indrettet sig med et byggehyggehjørne... ...og der fik Martin bl.a. bygget videre på sine GBC-moduler, som skal være klar til forårets LEGO World udstilling...
...og Martin fik også revideret sin Welger Ballepresser lidt og bygget den ommertrent færdig.
Den ses her sammen med Dieselund Maskinstations tilsvarende ballepresser, som vender forkert og hvis PTO-aksel endda roterer den forkerte vej, hvorved den jo kunne tilkobles traktoren sammen med Martins ballepresser, via et split-PTO, så der kunne presses baller i stereo
![]() Traktoren er Pjaltenborg AgriTech's nye JCB-traktor, som kom til verden på byggemødet, og som er ganske magen til Dieselund Maskinstation's JCB 3185.
Ved siden af ses Pjaltenborg AgriTech's ombyggede 8284'er, forspændt Pjaltenborg AgriTech's 3-radede vendeplov.
Nedenunder ses Dieselund Maskinstation's JCB'er forspændt Pjaltenborg AgriTech's skærebordsvogn:
Bagefter byggehyggeløjerne var der det herligste rod...
...og eftersom at det pludselig skulle gå lidt stærkt med at komme afsted, så fik jeg sørme ikke tid til at hjælpe med at rydde op
![]() Den havde - sammen med min nedstryger - været brugt til at tilpasse (nogle ville sikkert sige lemlæste...) nogle LEGO Technic-dimsedutter med. Og det slap Gert jo således for at opleve - men du er måske også knapt kommet dig, Gert, ovenpå oplevelsen ved sidste byggemøde, hvor saven og kniven også var i brug ?.
Tusind tak til Martin og Verner for husly til byggehyggemødet, tak for afhentning/bringning til Vrå Station, og ikke mindst tak for god mad
![]() (Og jep, de dér Gille småkager med belgisk chokolade (men heldigvis uden tilsat kunstigt hokus-pokus) var da vistnok alt, alt for gode
![]() (Jeg har lagt alle 16 billeder fra Byggehyggemødet ud på Brickshelf).
Redigeret af Carsten.Thomsen - 28-November-2010 kl. 19:55 |
||
![]() |
||
|
Nu (eller sidste søndag) hvor havemøblerne skulle frem, så skulle klodserne også - så jeg har igen indtaget Pjaltenborg - og derved fået det 40m² byggerum igen .. (eller dvs. at de har aldrig været væk, men blot først nu de forlader mit eget værelse.
![]() ![]() - og brugere af stabel-klods-teknikken er også meget velkommen! ![]() Dato vedtages som sædvanlig af hvad der passer bedst! ![]() Redigeret af Martin.Nygaard - 02-April-2011 kl. 17:18 |
||
|
||
![]() |
||
|
Hej Martin.
Jeg vil skam meget gerne komme op til Vrå igen. - Det har jeg vist også givet udtryk for.
Hvornår? Tjah som sidste gang jeg var med, vil en lørdag nok passe mig bedst, men jeg skal selvfølgelig ikke bestemme dagen.
Jeg kommer til at tænke på, at denne tråd da er ved at være ret lang - 7sider. Måske (og det er også kun et forslag, der kan forkastes eller vedtages efter behag) det kunne være en idé at lave en ny tråd?
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 34567> |
Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |