Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Kom til byggemøde
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Byggemøde i Vrå
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Byggemøde i Vrå

Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
G.Christensen Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 711
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér G.Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Oktober-2010 kl. 15:48
Hehe man kan vel altid lade sig inspirere. - Om ikke andet så til et byggemøde. Wink
Til top
Martin.Nygaard Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 10-December-2009
Region: Trekantsområdet
Point: 2568
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Nygaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Oktober-2010 kl. 15:57
Helt enig.
- Men dette er vist ved at blive til en samtale i stedet for en alm. tråd, så jeg går lige "Back to the track".

Indtil videre er vi 4 deltagere. Jeg mangler stadig at høre fra Søren Aasholm, som virkede interesseret sidst jeg snakkede med ham ?
Og Gert - ingen har meldt sig fra Midtjylland af, eller hvordan ser det ud?

Jeg skal have besked senest Torsdag, hvis I vil have del i poretærten. (det smager GODT)
- der kommer også et alternativ.

Jeg påbegynder oprydning og rengøringen af Pjaltenborg imorgen, så det er klar til at blive indvaderet at LEGO fans på lørdag!!
Martin "Technic" Nygaard Schacht ..

Til top
Tagsten
Tagsten

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér G.Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Oktober-2010 kl. 08:21
Citat: Martin.Nygaard Martin.Nygaard skrev:

Og Gert - ingen har meldt sig fra Midtjylland af, eller hvordan ser det ud?
Nej desværre ikke Martin. Men det kan nåes endnu. Wink

Jeg regner med at starte hjemmefra omkring kl. 7,00, runde Randers omkring kl. 7,20, Hobro kl. 7,40, Ålborg kl.8,00-8,10 og lande i Vrå omkring kl. 8,45-9,00.
(Så er der lidt tider, hvis nogle vil med op og køre.)

PS.: Jeg har modtaget mine aktuatorer til 8043'eren med posten i dag, så den skulle meget gerne blive samlet på lørdag. Clap

Redigeret af G.Christensen - 06-Oktober-2010 kl. 08:23
Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Nygaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Oktober-2010 kl. 09:30
Det lyder super. Så skal jeg jo tidligt op.
Jeg sidder i skolen - håber den ligger i postkassen derhjemme.

Til top
Tagsten
Tagsten

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér G.Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Oktober-2010 kl. 15:42
Det kunne jo være, jeg skulle tage med din far og Gårdmand Thomsen rundt og kigge på gamle traktorer... LOL
Desuden tager jeg lige min kamerataske med. - Kan tage nogle billeder og måske nogle videoklip, der kan lægges online. Wink Det er jo altid hyggeligt at kigge på billeder bagefter. Så er der nok også nogle, der bliver misundelige over, at de ikke tog med, og som så kommer med næste gang. Thumbs Up

Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Nygaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Oktober-2010 kl. 15:52
Det tror jeg du er mere end velkommen til !
- jeg smutter også med ud en tur, trods jeg har set alle et par gange i forvejen ..

Næste gang - du har da vist den optimistiske hat på i dag. Men jeg håber også det bliver en succes og gentagelse.

Til top
Tagsten
Tagsten

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér G.Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-Oktober-2010 kl. 17:47
Citat: Martin.Nygaard Martin.Nygaard skrev:

Det tror jeg du er mere end velkommen til !
- jeg smutter også med ud en tur, trods jeg har set alle et par gange i forvejen ..

Næste gang - du har da vist den optimistiske hat på i dag. Men jeg håber også det bliver en succes og gentagelse.
Man SKAL da være optimist Martin. Alt andet er så negativt og kedeligt. Det gider jeg altså ikke. (Hov nu kom jeg til at bruge det der udtryk, jeg ellers ikke kan fordrage - 'gider ikke'.) LOL
Som oftest starter ting i det små. Også vores kære forening. Så selvfølgelig bliver det da en succes, der sagtens tåler gentagelse. Wink

Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Nygaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-Oktober-2010 kl. 17:55
Citat: G.Christensen G.Christensen skrev:

Man SKAL da være optimist Martin. Alt andet er så negativt og kedeligt. Det gider jeg altså ikke. (Hov nu kom jeg til at bruge det der udtryk, jeg ellers ikke kan fordrage - 'gider ikke'.) LOL
Som oftest starter ting i det små. Også vores kære forening. Så selvfølgelig bliver det da en succes, der sagtens tåler gentagelse. Wink

- Det er nemlig rigtigt.

Og til Carsten (og måske Frederik) så kører der et tog klokken 08:35, og der er i Vrå klokken 9:20. Vil det sådan nogenlunde passe? Så må Gert og jeg klare os alene indtil da.

Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Nygaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-Oktober-2010 kl. 15:47
Jeg siger MANGE tak til Gårdmand Thomsen, som byggede en kopi af hans modificeret traktor og hans vendeplov til mig

Og fordi jeg måtte byge en kopi en hans ballepresser. Den er lidt nuttet.
Ligeledes tak til Gert og Frederik som også deltog for at gøre dagen rigtig hyggelig ! Det var en succes, og bliver derfor helt sikkert gentaget på et tidspunkt. Om det bliver om 3 måneder, 6 eller hvor mange - det ved jeg ikke, men den kommer.

Til top
Tagsten
Tagsten

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér G.Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-Oktober-2010 kl. 17:22
Ja så er jeg landet hos Sabelkatten. - Uden at blive flået, fordi jeg ikke lige nåede 'hjem' til aftensmaden... LOL
Jeg vil sige MANGE tak til Martin og hans far for, at i ville lægge lokaler, strøm, boller og så videre til det rigtigt hyggelige byggemøde. Og også stor tak til Gårdmand Thomsen og Frederik samt Martins lillesøster for en hyggelig dag.
Martin: Som jeg sagde: Det kunne kun blive en succes ikke? Wink Sådan er det, når positive mennesker mødes. Også selv om vi kun var 5 (incl. din lillesøster) til byggehyggemødet. Så det må du gerne gentage en anden gang. Hvis det kan passe med tiden, kommer jeg gerne igen til Pjaltenborg.

Til top
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 26-Januar-2004
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-Oktober-2010 kl. 06:34
Tak for en rigtig hyggelig byggehyggedag i går, og især tak til Martin, Verner og Johanne for værtsskabet, og tak for god hjemmelavet mad Big smile  Mums!
En særlig tak til Johanne for den flotte velkomst:

Også tak til Verner og Martin for rundvisningen på bedriften.
Jeres John Deere mejetærsker (som var en 1065'er, ikke ?), ligner et oplagt LEGO Technic byggeprojekt. Der fås jo både Technic paneler og hjul i de rigtige John Deere farver nu om dage.

Vi skrev jo historie igår, eftersom at det var det første Byggepladen-byggehyggemøde i det nordjyske. Som nævnt før, så stopper alle tog på Vendsysselbanen i Vrå, både Regional-, InterCity- og InterCity Lyn togene, og Pjaltenborg ligger kun 5 km fra afkørsel 5 på E39 Hirtshalsmotorvejen, så resten af landet har dermed gode trafikforbindelser til Vrå.

Jeg glæder mig allerede til næste byggehyggemøde i Vrå.
Mon ikke at der kan klemmes endnu et byggehyggemøde ind i kalenderen inden nytår (?)

Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Nygaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-Oktober-2010 kl. 06:59
Jo - jeg vil i hvert kæmpe som en gal, for endnu et inden nytår.
Nej, det var en John Deere 945. Du skulle have været her for 4 uger siden hvor man kunne se den i fuld funktion.

Vi har rigtig godt forbindelser - også bus til løkken, men mig bekendt kommer der vist ingen medlemmer derfra.

Og Carsten glemte hans Jordpakker, så nu bliver jeg jo nød til at kigge forbi med den, og så må man jo samtidig liiiiige se dieselund maskinstation.

Faktisk blev der skrevet endnu en historie, da der også blev skabt en ny virksomhed. Deiselunds konkurrent - der bliver kamp om opgaverne nu!

Pjaltenborg AgriTech

Til top
Frederik.Normann Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 14-Maj-2009
Region: Østjylland
Point: 424
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frederik.Normann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-Oktober-2010 kl. 07:22
Ja, Jeg siger også tak for igår.
Det var et rigtig hyggeligt hygge-byggemøde. Også mit frste byggemøde. Jeg følte mig faktisklige fremmed, blandt alle disse hardcore tecnich entusiaster. Men jeg fik jo også lov at bygge mit første tecnich sæt, på egen hånd. Pyhaa det er jo en helt anden verden. Men det var sjovt så længe det varede. for tider går jo bare hurtigt når man har det sjovt. Og det må man vel bare sige, at sådan forløbe dagen også igår.
Venligst
Frederik Ankjær Normann

ankjrdesign.com

Deltager i LEGO Master 2021!
Til top
Tagsten
Tagsten

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér G.Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-Oktober-2010 kl. 09:00
Hehe Martin... Det er da godt, Carsten og du ikke er naboer. Så ville der da virkelig være konkurrence om kunderne til jeres maskinstationer. LOL

Men jeg kan måske byde ind med nogle entrepenøropgaver så. - Selv om der er langt op til Vendsyssel her fra Midtjylland.
Jeg må hellere se, om der ikke kan blive til en transporter til mit entrepenørmateriel. Thumbs Up Hvis jeg skal til at have opgaver i det nordjyske...

Mon ikke Set No: 8258  Name: Crane Truck ville være god til opgaven? Den har kræfterne til at trække og kranen, hvis noget skal læsses.
Mangler bare en blokvogn så...

Redigeret af G.Christensen - 10-Oktober-2010 kl. 09:11
Til top
Tagsten
Tagsten

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér G.Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-Oktober-2010 kl. 17:52
Så kom der lidt billeder fra byggemødet. Som det kan ses, var temaet mest Technic. Wink

Det er Martins søster Johanne, der på billedet er ved at bygge 8265'eren færdig, som Frederik fik startet på

Og undertegnede, der er ved at bygge 8043'eren (med de nye LA'er).

TECHNIC!!! Masser af TECHNIC!!! Clap

Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Nygaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-Oktober-2010 kl. 17:55
Aaaaij - nu blev mit "uafsløret" projekt jo afsløret :P
Min Case IH technic mejetærsker på bælter ..

Til top
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 26-Januar-2004
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-Oktober-2010 kl. 20:18

Hehe Martin... Det er da godt, Carsten og du ikke er naboer. Så ville der da virkelig være konkurrence om kunderne til jeres maskinstationer. LOL
Well, der er jo god plads og højt til himlen her i Vendsyssel, så mon ikke nok at det går an med en maskinstation på hhv. Vest- og Østkysten.
Og mon ikke at der snarere er tale om kollegaer end om konkurrenter ? Wink LOL

Citat: F.Normann F.Normann skrev:

Ja, Jeg siger også tak for igår.
Det var et rigtig hyggeligt hygge-byggemøde. Også mit frste byggemøde. Jeg følte mig faktisklige fremmed, blandt alle disse hardcore tecnich entusiaster. Men jeg fik jo også lov at bygge mit første tecnich sæt, på egen hånd. Pyhaa det er jo en helt anden verden. Men det var sjovt så længe det varede. for tider går jo bare hurtigt når man har det sjovt. Og det må man vel bare sige, at sådan forløbe dagen også igår.
Ja, tiden løb næsten fra os til sidst, hvor vi skulle med futtoget fra Vrå H.
Det var et ommertrent knopfrit byggehyggemøde, men med plads til alle.
Du klarede ellers liftarmsbyggeriet i fin stil, Frederik. Måske bliver du bidt af det en dag ? Wink
Og du spurgte om nutidens Technic dele egentlig kunne kaldes klodser.
Det er immervæk stadig LEGO, meeeen mon ikke at dele, dimser eller dimsedutter som generel betegnelse er mere på sin plads her, end klodser ?.

BTW, Gert, det har forhåbentligt ikke givet dig mareridt, nervøse trækninger og tics at overvære en Technic aksel og nogle Technic stoppins blive savet over, vel ? LOL  Nogle LEGO fans ville måske hellere foretrække den skrigende lyd af tavlekridt mod en tavle eller en gaffel, der smutter på en tallerken, frem for nedstrygerens lystige saven i LEGO-dimsedutter.

Jeg må hellere se, om der ikke kan blive til en transporter til mit entrepenørmateriel. Thumbs Up Hvis jeg skal til at have opgaver i det nordjyske...

Mon ikke Set No: 8258  Name: Crane Truck ville være god til opgaven? Den har kræfterne til at trække og kranen, hvis noget skal læsses.
Mangler bare en blokvogn så...
Der er snart en ny blokvogn på vej til Dieselund. Mon ikke at en gul udgave af den ville matche her - selvom den er i skala ca. 1:18 - 1:20, mens #8258 er i skala ca. 1:22-1:25 ?

Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Nygaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-Oktober-2010 kl. 08:30
Citat: Gårdmand Thomsen Gårdmand Thomsen skrev:

Well, der er jo god plads og højt til himlen her i Vendsyssel, så mon ikke nok at det går an med en maskinstation på hhv. Vest- og Østkysten.
Og mon ikke at der snarere er tale om kollegaer end om konkurrenter ? Wink LOL

Jo, måske man skal kalde os kolegaer, når nu du sådan "låner" din jordpakker ud til mig.

BTW, Gert, det har forhåbentligt ikke givet dig mareridt, nervøse trækninger og tics at overvære en Technic aksel og nogle Technic stoppins blive savet over, vel ? LOL

Schyyyyyyyy !!

Til top
Tagsten
Tagsten

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér G.Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-Oktober-2010 kl. 08:50

BTW, Gert, det har forhåbentligt ikke givet dig mareridt, nervøse trækninger og tics at overvære en Technic aksel og nogle Technic stoppins blive savet over, vel ? LOL

Er du gal??? Jeg får stadig både mareridt og koldsved alene ved erindringen!!!
- Var lige ved at overveje, om jeg skulle have tændt kameraet og optaget en video af det til bevismateriale... 51
Meen man kan måske få 'hævn' for mareridt og koldsved... - Et enkelt billede jeg har taget med en vis gårdmand på... (Der dog ikke saver (YRRK) i LEGO klodser)

Frederik forrest sidder med et for ham noget fremmed element: Technic...
Og i baggrunder en vis Gårdmand... Wink

Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Nygaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-Oktober-2010 kl. 18:11
Det var en stor succes sidste gang Derfor er jeg (og jeg ved at Gårdmand Thomsen også er) interesseret i at gentage det.

Igen kan jeg ligge lokaler, lys vand og varme (samt lidt godt til munden) til arrangementet.. (samt lidt Technic .. )

Og jeg tror vi gør som sidst. Afholder det den dag flest kan, vil og har lyst!
Jeg vil foreslå Lørdag d. 20 November, men datoen kan SAGTENS ændres!

Jeg er interesseret i en gentagelse:
Martin Nygaard

Til top
 Besvar Besvar Side  <12345 7>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.117 sekunder.