Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Dieselund Totalentreprise
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dieselund Totalentreprise

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Martin.Nygaard Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 10-December-2009
Sted: Denmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 2568
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Nygaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-September-2011 kl. 01:47
Super flot kreation, Carsten - jeg må sige at dette er en af de flotteste jeg har set ad slagsen endnu. SeTechnic.fr havde engang en konkurrence kørende med at bygge netop sådan en vejhøvl. Der var også flotte og kreative bidra, men ikke nær så gennemført, da der var loft på 900(tror jeg nok) elementer.

Har ingen kritik af modellen - skide godt bygget
Martin "Technic" Nygaard Schacht ..

Til top
Matias.Bendtsen Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 02-September-2011
Sted: danmark
Region: Vendsyssel
Point: 654
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Matias.Bendtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-September-2011 kl. 02:49
man kan ikke andet end atClapClapClap
Matias bendtsen
UDEN H

simply building...

if you stop getting better, you stop being good.
Til top
Carsten.Svendsen Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 19-November-2010
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Point: 748
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Svendsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-September-2011 kl. 11:16
Det ser bare godt ud det der. Som alle dine andre nyanskaffelser er denne absolut ikke mindre imponerende Big smile
Til top
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 26-Januar-2004
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-September-2011 kl. 20:53
Tak for de pæne ord, drenge Big smile

Som nævnt kommer der decals på vejhøvlen, så snart jeg får dem printet, og knækstyringen bliver ændret engang ved lejlighed.
Og nu hvor det som nævnt her ser ud til at vi får de små Technic paneler #87080 og #87086 i orange engang i løbet af foråret, så vil UniMOC'en til den tid kunne få sig et orange førerhus.
Allerede nu er der desuden mere nyt på vej til Dieselund Totalentreprise, blandt andet i første omgang en tavlevogn med diverse signalmateriel, dertil en valsetromle, en kompaktor, en tjæretraktor og engang med tiden bl.a. også en asfaltlægger (med bælter), en mobilkran og maskineri til nedramning.
Kommentarer og idéer modtages som altid gerne Big smile
Til top
Tagsten
Tagsten

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Matias.Bendtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-September-2011 kl. 11:33
Citat: Carsten.Thomsen Carsten.Thomsen skrev:

Tak for de pæne ord, drenge Big smile

Som nævnt kommer der decals på vejhøvlen, så snart jeg får dem printet, og knækstyringen bliver ændret engang ved lejlighed.
Og nu hvor det som nævnt her ser ud til at vi får de små Technic paneler #87080 og #87086 i orange engang i løbet af foråret, så vil UniMOC'en til den tid kunne få sig et orange førerhus.
Allerede nu er der desuden mere nyt på vej til Dieselund Totalentreprise, blandt andet i første omgang en tavlevogn med diverse signalmateriel, dertil en valsetromle, en kompaktor, en tjæretraktor og engang med tiden bl.a. også en asfaltlægger (med bælter), en mobilkran og maskineri til nedramning.
Kommentarer og idéer modtages som altid gerne Big smile
ud med sproget!
hvordan vil du lave en kost i den størrelse?Ermm
Matias bendtsen
UDEN H

simply building...

Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-September-2011 kl. 21:39
Citat: Matias.Bendtsen Matias.Bendtsen skrev:

hvordan vil du lave en kost i den størrelse?Ermm
Hehe, jeg har mine hemmeligheder - og dem afslører jeg, når traktoren står færdig inden alt-for-længe.
Men jeg kan da røbe, at kosten er lavet af LEGO-dele Wink

Og i mellemtiden har jeg også lavet ny knækstyring på vejhøvlen med mindre slør i, og så har jeg (endelig) fundet ud af at lave et styretøj med tilt, sådan at vejhøvlens forhjul kan skråtstllles.
Jeg uploader billeder af disse ændringer indenfor den nærmeste fremtid.
Til top
Tagsten
Tagsten

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Matias.Bendtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-September-2011 kl. 02:15
helt iordenBig smile
Matias bendtsen
UDEN H

simply building...

Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-Oktober-2011 kl. 21:16
På denne stille nattevagt kunne jeg jo lige vise Dieselund Totalentreprise's nyeste leverance fra Technic-værkstedet frem.
Denne gang drejer det sig om en New Holland-lignende 2WD traktor (fra T5000-serien), udstyret med tjærespreder og fejemaskine:

Modellen er inspireret af NCC Hjørring's New Holland tjæretraktor, som i august 2009 kunne ses i Frashawn Vestby.
De gæve NCC-folk inviterede mig i samme omgang til at komme forbi i Hjørring, når asfaltsæsonen var slut, og kigge på maskineriet, når det skulle serviceres vinteren over (som nævnt her) - en invitation, som jeg desværre ikke har haft tid til at benytte mig af (endnu). Men SÅ skal der tages billeder til den tid, især af de indre "mysterier" i en asfaltudlægger, sådan at jeg måske engang vil kunne bygge en model af sådan en fætter, sådan at den forhåbentlig svarer nogenlunde til forbilledet, både med hensyn til form og funktion.

Der skal lige arbejdes lidt mere med bagskærmene, for at få dem til at ligne lidt bedre - umiddelbart kan jeg desværre ikke bruge samme metode som ved New Holland traktoren, som er trækdyr for Sandormen, så derfor må en løsning på dette lige rumstere en rum tid endnu oveni tænkeboksen .

Rammen er forlænget et stykke agterud, og herpå står "trykkogeren".
Under denne er der en trækgaffel, som nogenlunde overholder "8284-standarden", og under den er selve sprederen, som kan hæves og sænkes ved hjælp af det røde håndtag.
Indrømmet, modellen er noget forsimplet i forhold til forbilledet, meeen selvom det slangeoprul, som ses på forbilledet, i første omgang er udeladt, så kommer det muligvis med ved en kommende revision - sammen med enkelte andre detaljer og ikke mindst også decals.

Indtil da må de brave vejbyggerfolk nøjes med slangen på den modsatte side, når der manuelt skal lægges et lag tjæreemulsion langs kanter og omkring dæksler.

Der er rør og armaturer på kryds og tværs på sådan et apparat, så derfor kan det være lidt vanskeligt at gennemskue, hvordan det fungerer.
Men alene tilstedeværelsen af den kompressor-lignende tingest kunne måske antyde, at "trykkogeren" fungerer efter hydrofor-princippet (?) - og de tynde rør på siden er så muligvis rør til (tryk-)luft ?.
Alene tykkelsen på dækslerne på flangerne i toppen af "trykkogeren" kunne måske antyde, at de er af en vis trykklasse (i hvert fald minimum PN 5).

Foran er der en almindelig frontlift, som også findes på nogle af Dieselund Maskinstation's traktorer, og hertil har jeg bygget en fejemaskine, som dog adskiller sig en del fra forbilledet, først og fremmest alene i og med, at den monteres i almindelig frontlift.
Fordelen er naturligvis, at den så også kan bruges til de øvrige traktorer med frontlift.
Fejemaskinen kører på egne hjul, som driver kosten rundt, så den derved snurrer lystigt, når traktoren kører.

For at fejemaskinen skal kunne monteres i en almindelig frontlift, så må "ukrudtsstålbørsten" derfor monteres på selve fejemaskinen - med det resultat, at den jo kun kan bruges, når fejemaskinen samtidig er sænket (og dermed også kører rundt). "Simplicity" kan jo desværre også være forbundet med ulemper...

"Ukrudtsstålbørsten" kører på sit eget hjul, som så driver "ukrudtsstålbørsten", sådan at den også snurrer så vældig lystigt rundt.

Afmonteret ser fejemaskinen således ud. Som det ses, så er den yderst simpel.
Selve kosten er lavet af originale LEGO-dele, men hvilke dele, det drejer sig om, kan I få lov til at gætte på Big smile

I "maskinrummet" kunne der lige skohornes en 3-cylindret motor ned - lidt er vel bedre end ingenting.
Selve traktoren er som nævnt her opbygget efter et helt nyt byggeprincip for mindre traktorer.
Styretøjet følger opskriften i Byggebladet #11, mens bagakslen i princippet er magen til bagaksel #3, der var vist i Byggebladet #13.

Et lignende forbillede ses her i aktion "et sted i Danmark", sammen med diverse andet vejbygningsisenkram.
På billedet ses netop nogle af de andre typer køretøjer, som nok kunne være nyttige for et ekspanderende entreprenørfirma som Dieselund Totalentreprise og som derfor også er i vente (engang - forhåbentlig snart) - heriblandt en tavlevogn, asfaltudlægger, valsetromle, kompaktor og en 4-akslet entreprenørlastbil med isoleret lad til asfalt.

Også undervejs mellem "gerningsstederne" kan tjæretraktoren ligeledes være til nytte, idet den er fast "trækdyr" foran Dieselund Totalentreprise's mandskabsvogn, som både er uundværlig ved større og længerevarende opgaver i almindelighed, og som ramme for den tidligere omtalte lettere løsslupne skurvogns"kultur" i særdeleshed Big smile .

Traktoren styres via rotorblinket på taget, og idet der (for en gangs skyld) ikke er Pneumatic på denne model, så begrænser de øvrige Techniske funktioner ud over styretøj sig til frontlift og hæve/sænke-funktion for tjæresprederen agterude.

Hermed sniger mængden af entreprenør-isenkram sig op på 5 stk. "af de gule" plus 1 stk. mandskabsvogn.

Igen-igen-igen-igen-igen-igen-... manglede jeg 3 x 4 L-Shape Thick liftarms...

...denne gang 2 stk. i sort (til førerhus) og 3 stk. i gul (til fejemaskinen). Så her måtte nogle ridsede og brugte 3 x 5 L-Shape Liftarms "ofres" i sagens tjeneste.

Og så skal jeg da vist liiige have fat i et par Trans-Clear Bionicle-tænder (til forlygterne) - er der nogen her i "klubben", der har sådan et par stykker til salg ?.

Alle grå dele er som nygrå.
Vægten blev foreløbig 890 gram (incl. fejemaskine).

Redigeret af Carsten.Thomsen - 01-November-2011 kl. 16:15
Til top
Martin.Nygaard Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 10-December-2009
Region: Trekantsområdet
Point: 2568
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Nygaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-Oktober-2011 kl. 06:22
Uha - det ser godt ud - jeg glæder mig til at se på den ved selvsyn den 19. November.
Martin "Technic" Nygaard Schacht ..

Til top
Tagsten
Tagsten

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Matias.Bendtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-Oktober-2011 kl. 08:10
den kost ser dog fantastisk dyr ud.Confused

selvfølgelig glæder jeg mig også til at se den live i vrå.Big smile
Matias bendtsen
UDEN H

simply building...

Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Region: Hovedstadsområdet
Point: 7680
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-Oktober-2011 kl. 12:09
Som sædvanligt er det byggeri af høj klasse, Thomsen! Clap

Jeg sad godt nok og grublede over, hvad det var for en del, du havde brugt til kosten, indtil jeg nåede afsnittet med, at det ikke var Lego-dele... LOL

Det kunne være sjovt - når asfalt-maskinparken en dag er komplet - at se en fuld opstilling af en motorvejs-asfaltering.... Smile
René Hoffmann

LEGO-holic by nature

Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
ClausPedersen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 09-Marts-2009
Region: Vestjylland
Point: 2070
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausPedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-Oktober-2011 kl. 12:18
Citat: "Selve kosten er lavet af originale LEGO-dele, men hvilke dele, det drejer sig om, kan I få lov til at gætte på". 

Er der en præmie??

http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=59389c01

Redigeret af ClausPedersen - 30-Oktober-2011 kl. 12:19
Claus Pedersen

"Klodset" - jeg fatter ikke en brik?
Til top
Peter.Vingborg Se drop down
Dæk
Dæk
Byggebladets redaktør

Medlem siden: 29-Februar-2004
Sted: LEGO Fan Land
Region: Vestjylland
Point: 8419
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Vingborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-Oktober-2011 kl. 12:49
Citat: René.Hoffmann René.Hoffmann skrev:

Jeg sad godt nok og grublede over, hvad det var for en del, du havde brugt til kosten, indtil jeg nåede afsnittet med, at det ikke var Lego-dele... LOL
Hvor står det, at det ikke er LEGO dele? Det er nemlig LEGO DUPLO - som Claus også skriver/viser.
Til top
Carsten.Svendsen Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 19-November-2010
Point: 748
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Svendsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-Oktober-2011 kl. 15:14
Det ser bare godt ud det der Carsten. Slangeoprulleren ville da være prikken over i'et, men hvordan det kan konstrueres aner jeg ikke.
Jeg tænkte nok at enten var nogle Duplo- /Bionicledimser og der kan man bare se. Men hvordan er de lavet? Sidder der en metalstang igennem dem alle sammen, og så har du boret hul i enden af dem for derefter at lime en 3L aksel i ?
Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Point: 7680
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-Oktober-2011 kl. 16:31
Citat: Peter.Vingborg Peter.Vingborg skrev:

Citat: René.Hoffmann René.Hoffmann skrev:

Hvor står det, at det ikke er LEGO dele? Det er nemlig LEGO DUPLO - som Claus også skriver/viser.

Ja - René - man skal starte med at læse med ØJNENE!! LOL

Jeg mente også nok, at jeg kunne kende de gule børster - men jeg havde ikke lige overvejet at tænke i sønnens Duplo-lager... Smile
René Hoffmann

LEGO-holic by nature

Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Tagsten
Tagsten

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Matias.Bendtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-Oktober-2011 kl. 17:41
Carsten har så været så smart at sætte resterne af kostene til salg på bricklink.LOL
Matias bendtsen
UDEN H

simply building...

Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-November-2011 kl. 17:34
Tak for de pæne ord, drenge  Embarrassed

Citat: Carsten.Liftarm Carsten.Liftarm skrev:

Hermed sniger mængden af entreprenør-isenkram sig op på 5 stk. "af de gule" plus 1 stk. mandskabsvogn.
Well-well-well, en vis Mr. Liftarm glemte at tælle UniMOC'en med (som også står overfor en revision snart), så dermed sniger antallet sig op på 6 stk. af "de gule" - og der er som nævnt flere på vej inden længe.

Citat: Martin.Technic.Nygaard Martin.Technic.Nygaard skrev:

jeg glæder mig til at se på den ved selvsyn den 19. November.
Den kommer med i tasken til Byggehyggemødet i Vrå, sammen med rendegraveren.

den kost ser dog fantastisk dyr ud.Confused
Det kunne skam være værre - det skal bruges knapt 2½ Duplo-fejemaskine for at få kostedimsedutter nok.
Fejemaskinerne koster cirka $3 pr. stk. på BrickLink, mens de gule paneler er fra dette års LUGBOP-runde, hvor prisen i den grad var OK  Big smile

Citat: René.Hofstarr René.Hofstarr skrev:

Det kunne være sjovt - når asfalt-maskinparken en dag er komplet - at se en fuld opstilling af en motorvejs-asfaltering.... Smile
Jeg vil gøre mit bedste Embarrassed  (og glæder mig også selv).
Som navnet antyder ønsker Dieselund Totalentreprise dog at kunne byde på ommertrent alle slags bygge- og anlægsopgaver, ikke kun på vejbyggeri, og disse ambitioner vil også kræve en mobilkran, gravemaskine ("gravko"), frontlæsser ("gummiged"), bulldozer, maskineri til nedramning, diverse mindre maskineri, kompaktor, valsetromle, udlæggervogn, kompressor- og generatorvogn, asfaltudlægger, asfaltfræser, tavlevogn, etc. etc.

Citat: ClausPedersen ClausPedersen skrev:

Er der en præmie??
Øhm, næ - ikke ud over æren Embarrassed

Citat: Carsten.Antonov.Svendsen Carsten.Antonov.Svendsen skrev:

Slangeoprulleren ville da være prikken over i'et, men hvordan det kan konstrueres aner jeg ikke.
Ingen problem - det var bare mine "simplicity"-bestræbelser, der havde taget overhånd (og for at spare på den dyre Pneumatic-slange).
Slange med oprul kommer med ved den kommende revision.

Citat: Carsten.Antonov.Svendsen Carsten.Antonov.Svendsen skrev:

Men hvordan er de lavet? Sidder der en metalstang igennem dem alle sammen, og så har du boret hul i enden af dem for derefter at lime en 3L aksel i ?
Ingen lim eller metal, og ingen fusk (eller i hvert fald ikke ret meget Embarrassed ).
Man fatter sin skruetrækker (for en gang skyld ikke nedstrygeren, hobbykniven eller filen) og skiller den fejemaskine ad, som Claus henviser til...

...og den består udover den grønne skærm og den gule todelte aksel (som er samlet på midten med skrue) også af 10 stk. kostelignende dimsedutter.
Kostedimsedutterne findes tilsyneladende i mindst to forskellige nuancer (en mere farvemættet gul og en mere transparent gul), så derfor måtte jeg investere i 5 stk. fejemaskiner for at have nok kostedimsedutter i samme nuance.
Idet de er købt via næsten ligeså mange småordrer på BrickLink - nogle af dem i butikker primært med duplo-ting - røg der i hver butik også lige lidt øvrige duplo-ting (blandt de øvrige Technic- og knopting) med, som med garanti også vil kunne gøre nytte hos et stadig ekspanderende entreprenørfirma.
Og hvad det er, vil jeg vende til tilbage til, når den tid kommer Big smile .

Dernæst fattes med høire Haands Tommel- og Pegefinger 1 stk. 32L Technic Aksel...
...som i dette tilfælde desværre måtte afkortes (til 25L).

Denne aksel overtrækkes med 7 mm Ribbed Hoses...
...i en samlet længde på 21L.
I dette tilfælde brugte jeg diverse grimme og brugte eksemplarer af forskellig længde, købt på BrickLink og andetsted, og som hunden eller lille Fritjof havde gnasket så vældig lystigt i.

Dernæst tages 24 stk. kostedimsedutter...
...som skal vendes således i forhold til hinanden, at kløerne ("han"- og "hun"-siden af kostedimsedutterne) griber fat i hinanden som de skal.

Og dernæst afsluttes med 2 stk. micro motor pulleys...

...én i hver ende, og de sidder tilpas godt fast på akslen til, at kostedimsedutterne holdes på plads, og diameteren på remskiven er tilmed lige tilpas meget større end hullet i kostedimsedutterne - hvor heldig kan man være ? Big smile

And the rest is history - eller rettere, resten af fejemaskinen er en gang herlig Technic panel- og liftarmsfræs Big smile .

Carsten har så været så smart at sætte resterne af kostene til salg på bricklink.LOL
Jep, lille Fridtjof "et sted derude i verden" kunne jo måske nok bruge nogle reservedele, f.eks. hvis såfremt ifald at klipsene på bagsiden af hans fejekost er brækket af.
Og det er vel også bedre bare end at smide resterne i skraldespanden - man smider jo ikke LEGO ud, vel ? Embarrassed

Anyways, valsetromlen står sandsynligvis for tur som næste stykke maskineri i rækken - den ligger indtil videre som indtil flere designstudier blandt mange andre halvt og knapt færdige modeller i en af mine "projektkasser" (som er 3 stk. rummelige flyttekasser).
Men mere om dette til den tid, når den rulller ud fra Technic værkstedet og er klar til drift hos Dieselund Totalentreprise K/S Big smile .

Redigeret af Carsten.Thomsen - 03-November-2011 kl. 18:02
Til top
Tagsten
Tagsten

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Matias.Bendtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-November-2011 kl. 18:04

for en gang skyld ikke nedstrygeren, hobbykniven eller filen

mange takWink

...som i dette tilfælde desværre måtte afkortes (til 23L).

mange u-takOuch
Matias bendtsen
UDEN H

simply building...

Til top
Jakob.Hestbæk Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse

Medlem siden: 28-November-2010
Point: 2817
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakob.Hestbæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-November-2011 kl. 19:14

Som navnet antyder ønsker Dieselund Totalentreprise dog at kunne byde på ommertrent alle slags bygge- og anlægsopgaver, ikke kun på vejbyggeri
Jeg ser frem til at du begynder at lave maskiner til anlæg og renovering af jernbaner.Tongue   Og ikke mere af det der asfaltpjat. Wink
Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-November-2011 kl. 21:16
Citat: Jakob.Hestbæk Jakob.Hestbæk skrev:

Som navnet antyder ønsker Dieselund Totalentreprise dog at kunne byde på ommertrent alle slags bygge- og anlægsopgaver, ikke kun på vejbyggeri
Jeg ser frem til at du begynder at lave maskiner til anlæg og renovering af jernbaner.Tongue   Og ikke mere af det der asfaltpjat. Wink
Well, bygning af skinnegående materiel i LEGO bliver aldrig tilfældet, for ifølge min hovedregning er:
Jernbaner + LEGO = minifigs
Og det regnestykke går ikke helt op, fordi:
Minifigs  Technic
Mit hjerte banker skam varmt for jernbanens sag, så at sige, og tog og jernbaner har da også gennem mere end 30 år været min interesse nr. 1  - Technic er "kun" nr. 2, og minifigs er slet ikke med på listen (stor overraskelse! Big smile ).
Og den interesse dyrker jeg hellere i 1:87, og lidt i 1:1 - og ikke i LEGO.
Det drejer sig her om 2-skinne H0 (DCC) i korrekt længde, dvs. alt andet end Märklin, selvom jeg da - indrømmet - efterhånden også har en del moderne Märklin godsvogne, fordi de er flotte og korrekte, og fordi den lokale modeltogspusher sælger dem til en spiselig pris og gratis skifter akslerne til isolerede aksler.
Märklin's nyere modeller kan desuden sagtens tåle at stå side om side med materiel fra Fleischmann, Roco, Heris, LS Models, Acme, Heljan, Rivarossi, Sachsenmodelle, MG Togmodelle, Brawa, Kibri, Jouef, Electrotren, Hobbytrade, Epokemodeller, Trix, Lima, Piko, Mehano, og hvem der nu ellers laver flotte og korrekte vogne og lokomotiver, der kan bruges på en forhåbentlig engang kommende model af Skagensbanen, Hirtshalsbanen, Sæbybanen og Vendsysselbanen.
MEN det er jo en helt anden historie - og en helt anden interesse, som jeg hellere dyrker på bl.a. sporskiftet.dk og jernbanen.dk og ikke her på Byggepladen. 
Så i LEGO Technic sammenhæng vil fokus derfor fortsat være vejgående køretøjer og deslignende, og her er noget nær det eneste LEGO, der ikke kan bruges, jo netop minifigs, mens selv duplo - som du kan se - kan være leveringsdygtig i nyttige dimsedutter i en Technisk sammenhæng.
Og så tilbage til Technic-byggeriet igen Big smile

Redigeret af Carsten.Thomsen - 03-November-2011 kl. 06:42
Til top
 Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.164 sekunder.