Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Kom til byggemøde
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Byggemøde i Århus?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Byggemøde i Århus?

Besvar Besvar Side  <1234 8>
Forfatter
Besked
Allan.Johansen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 14-Juli-2005
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 2344
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan.Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Oktober-2007 kl. 07:04
Hvad så Lasse, har du fundet en tid?
Til top
Lasse.Deleuran Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 20-Juni-2007
Region: Sydvestjylland
Point: 3768
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Deleuran Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Oktober-2007 kl. 13:04
Ja jeg har følgende tider som lokalet kan bookes i:

Hele november med undtagelse af d. 2-4 og 19-20.
Hele december med undtagelse af d. 2.
Se mine byggevejledninger og del dine egne på BrickHub.org
Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan.Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-August-2009 kl. 04:56

Den her tråd gik vist lidt død...

Nå, men jeg var jo nede i den nye LEGO butik i fredags og fik en god lang snak med ejeren. Vi snakkede blandt andet om muligheden for at lave en ”klub” eller lignende. Der er god mulighed for at bruge noget af første sal som aktivt byggeområde hvor man kunne mødes en gang imellem og arbejde på forskellige projekter – både privat og i forbindelse med butikken.

Er der nogen der ville være interesseret i at mødes et par gange om måneden i Århus midtby?

Til top
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 26-Januar-2004
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-August-2009 kl. 09:52

Hvis det bliver om lørdagen er der næsten ingen undskyldning for ikke at deltage i eventuelle byggemøder i Jyllands hovedstad.

For der gælder DSB's Sviptursbilletter hele dagen - kom frem og tilbage på udvalgte strækninger samme dag for ialt 119,- kr - f.eks. Frashawn-Århus. Det kan ikke gøres billigere.

Og når/hvis arrangementerne foregår på Bruunsgade, lige ved siden af Århus H, så kan tilgængeligheden vist ikke være meget bedre  .

Til top
Jan.Sørensen Se drop down
Panel
Panel

Point: 807
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jan.Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-August-2009 kl. 11:48

Jeg/vi kunne bestemt godt være interesseret. Ved dog ikke om det kan blive til et "par" gange om måneden, men lad os endelig få noget sat i gang

---

Jan

Til top
Kim.Andersen Se drop down
Panel
Panel

Region: Himmerland
Point: 1432
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kim.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-August-2009 kl. 13:15
Ja - Jeg synes også at et par gange om måneden bliver for meget, der er alligevel et stykke til århus (1 time hver vej).
Kim Andersen
"Hvis plan A ikke virker, så husk, at alfabetet har 28 bogstaver."
Til top
Lasse.Deleuran Se drop down
Liftarm
Liftarm

Region: Sydvestjylland
Point: 3768
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Deleuran Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-August-2009 kl. 13:32
Sådan lidt ligesom Bygningen i Vejle, men med lidt tættere samarbejde med selve LEGO-butikken og dens udstillinger?

Det lydder som en glimrende idé.
Til top
Sus.Warming Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 25-Oktober-2007
Point: 524
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sus.Warming Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-August-2009 kl. 02:51

Jan har vist tilkendegivet sin interesse, men jeg vil da ikke undlade at sige at jeg også meget gerne deltager.

En gang om måneden vil f.eks. passe mig godt - Mere kan vi nok ikke skaffe pasning af ungerne til.

Men lad os da endelig få fastsat en dato snarest muligt.

Varme hilsener

Sus

Til top
Mads.Pedersen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 16-Januar-2008
Point: 887
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads.Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-August-2009 kl. 04:23
jeg vil også gerne, såfremt det passer med transport og arbejde
Mads Møller Pedersen
Til top
Steen.Villumsen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 07-August-2006
Point: 1266
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen.Villumsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-August-2009 kl. 11:00
Idéen om at mødes i Århus midtby er jeg også tiltalt af - hit med nogle
dato-forslag Jeg er nok også mest til én gang om måneden...
Til top
Lars.Kristensen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 10-Januar-2006
Region: Østjylland
Point: 2172
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-August-2009 kl. 17:48

Jeg er også med - hvis datoen passer, er der en tov holder som tejkker med LEGO butikken om hvordan mulighederne reelt er? SÅ der kan komme nogle datoer på bordet.

Er primært stemt for søndag, da lørdag ofte er afsat til anden siden - hvis det bliver i weekenden.

Lars Kristensen
Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan.Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-August-2009 kl. 04:30

Jeg har haft snakket med dem om det et par gange. Det bliver nok en i butikkens åbningstid (måske i forlængelse af den). Personalet vil jo også gerne hjem på et tidspunkt...

Lige nu har jeg en aftale med dem om at vi snakker videre om det når åbningen er overstået og der er kommet lidt ro på. Så ser vi om vi kan komme frem til et passende tidspunkt.

Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan.Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-August-2009 kl. 11:25

Jeg var forbi butikken i dag og fik en hyggelig snak med dem.

Vores foreløbige bud på en byggedag er lørdag 10 - 14. Med mulighed for at udvide "åbningstiden" hvis der er stemning for det.

Ideen er, at lave en byggedag for alle interesserede - også folk som ikke umiddelbart har forbindelse med Byggepladen. Der vil blive lavet et "byggehjørne" på anden sal i butikken hvor vi kan sidde og bygge. Kunderne kan så kigge forbi, få en hyggesnak, og forhåbentlig blive interesseret i at deltage.

Hvis det lyder som noget folk har interesse i, så lad os få aftalt en dato for første møde...

Til top
Sus.Warming Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 25-Oktober-2007
Point: 524
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sus.Warming Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-August-2009 kl. 19:21

Hmm... Jeg er bestemt frisk på at prøve det af, selvom det måske ikke var helt det setup jeg forestiller mig når jeg tænker på byggemøder. Noget af det jeg synes vil være særligt fedt ved at mødes til en byggeaften ind imellem er det sociale aspekt i at mødes med andre (voksne) legoentusiaster og udveksle erfaringer og snakke internt.

med ovenstående setup hvor det er åbent for hvem som helst kan man rissikere at der konstant sidder 10 børn og bygger (mens mor og far handler i Bruuns galleri) - ligesom det at folk kommer og går også ville kunne skabe noget uro og gøre snakken mindre "fri".

MEN - Nu er det jo unægteligt vanskeligt at stille krav om andet når nu det altså er mandens butik, så lad os da se hvordan det går og så kan man jo altid gøre noget andet senere.

Uden at vi egentligt havde snakket om ugedage eller noget havde Jan og jeg vist forestillet os en hverdagsaften om måneden ligesom det er de andre steder i landet der er byggemøder (med stor succes), men kan da godt se det er svært hvis det skal holdes indenfor butikkens åbningstider.

Vi er friske på at prøve det af...

KH

Sus

Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan.Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-August-2009 kl. 05:33

Jeg tror ikke vi risikerer at der ”sidder 10 børn og bygger”. Som jeg har forstået det, så er meningen at vi selv medbringer projekter som vi vil have bygget. Jeg tror ikke at vi skal regne med at der ligger klodser til fri afbenyttelse.

Der er, som sagt, også mulighed for at ligge det efter åbningstid hvis vi hellere vil det. Men det vil så kræve at vi selv lukker butikken ned og sikre den når vi går. Om vi så vil stå med det ansvar...?

Lørdag blev valgt for at Carsten kunne komme herned på billigbillet – som han selv nævnte tidligere i tråden. Hvis det ender med at lørdag ikke passer folk, så må vi jo finde et andet tidspunkt. Men hvis det skal være en hverdag, så bliver det nødvendigvis efter åbningstid – og så står vi igen med ansvaret for at lukke efter os...

Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan.Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-August-2009 kl. 04:13

Og det var så lyden af larmende tavshed...

Skal jeg forstå det sådan at folk alligevel ikke er interesserede?

Til top
Jan.Sørensen Se drop down
Panel
Panel

Point: 807
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jan.Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-August-2009 kl. 05:12

Det tror jeg ikke er tilfældet. Kan du/vi ikke bare prøve at fastsætte en lørdag i næste måned. Hvis man nu satser på en i sidste halvdel (jeg/vi kan ihvertfald ikke d. 12) så har folk også lidt tid til at finde en plads i kalenderen.

Det kan jo godt være der ikke kommer vildt mange den første gang (Vejle var der vist ikke så mange i starten), men når det er løbet i gang og vi skriver hvor godt det (forhåbentlig) er, så tror jeg bestemt den larmende tavshed forsvinder.

---

Jan

Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-August-2009 kl. 05:53

Hej Allan

Som Jan skriver så skal det lige løbes igang.

Jeg tror det hjælper at starte et nyt emne eksempelvis: Byggemøde Århus d. xx.xx kl. 10 - 14

Så er chancen for at folk vågner og tænker - det lige noget for mig -  større?

Hvilke weekend det skal være er umuligt at sige, der vil altid være noget der forhiindre nogen.

Så mit bud er, hvornår kan du og hvordan passer det ind i forretningen.

Til et start giver jeg dig ret i at det bør være åbningstiden, hvis vi opnår den fortrolighed der skal til, så kan man overveje om vi kan lære at lukke butikken ned.

Men efter efterårsferien lyder som et godt bud, så kan der lige nåes 2 gange inden jul?

Er det muligt kommer jeg gerne forbi noget af tiden, det er dejligt centralt for Grenåbanen Big smile hvilket vil være billigere end end P-billet i bruuns Galleri Confused

Lars Kristensen
Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan.Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-August-2009 kl. 07:13

Det lyder som en ide.

Jeg kommer alligevel forbi midtbyen i eftermiddag. Så kan jeg lige stikke hovedet ind og høre hvad han siger til det.

Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-August-2009 kl. 08:32

Godt du er så vedholden Allan!

Du bør måske lige vende hvordan "reglerne" for anvendelse af lokalerne er: Borde/stole, køkken faciliteter (kaffe/the - køleskab til madpakke), toilet mulighed, husleje.

Kan vi sidde og bygge/hygge som Byggepladen, eller ønsker han at bruge muligheden for at annoncere "kom og byg med egne klodser" bredt?

For i sidste ende er hans ønske vel at sælge LEGO også selvom han har en gammel forkærlighed for samme.

Der var også noget om udstilling - egne klodser - eller lånte (hans).

Kunne det eventuelt være et opstartsprojekt, og i givet fald hvad kunne det være som skulle bygges (stort/simpelt) - noget århusiansk?

Der er sikkert meget mere men det var lige det jeg kunne komme i tanke om.

held og lykke med besøget.

Lars Kristensen
Til top
 Besvar Besvar Side  <1234 8>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.080 sekunder.