Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Trebuchet "Blide"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Trebuchet "Blide"

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Kim.Sørensen Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 05-Januar-2009
Sted: Middelfart - DK
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 621
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kim.Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31-Juli-2013 kl. 07:28
Citat: Jesper.Lindbæk Jesper.Lindbæk skrev:

Jeg tror en
kan bruges.
Det er blot lidt svært at beskrive hvordan den skal monteresSmile
Jeg prøver. Krogen på 88072 skal holde den del af posen der skal slippe. Krogen skal pege fremad når svingarmen er i lodret/topposition- Så bør vægten af det der skal kastes tvinge posen væk fra krogen og komme ud at flyve.
Jeg håber min forklaring giver mening. Det er helt klart i mit hovedLOL

Hehe faktisk var den det første jeg prøvede, virkede ikke helt, men jeg tror det var fordi den ikke sad rigtigt på toppen, men nu her hvor jeg har sat en brun mast i, så er det lidt mere vanskeligt at få den til at passe ind, det er godt nok en hjerne vrider, og jep den giver go mening Wink

Citat: Torben.Rønnebæk Torben.Rønnebæk skrev:

Hej Kim
Nu er jeg ikke inde i den tids krigsmaskiner som sådan og syntes at bilden ser noget stor ud i forhold til minifigurerne. Er målstoksforholdene i overensstemmelse derimellem og mellem model og gamle optegnelser?
Spørger af rent nysgerrighed.

Legohilsner

Hej Torben.
Well faktisk byggede jeg bare efter "øjemål" hvad jeg syntes så godt ud, om den passer 100% i forhold til minifigs. har jeg ingen ide om må jeg godt nok indrømme Embarrassed

Citat: Kenneth.N Kenneth.N skrev:

Jep, størrelsesmæssigt er den ok synes jeg.

Har set dem i Nykøbing Falster affyre beton kugler op til flere gange. De er fede

Det er de nemlig, har altid gerne ville lave en Blide i LEGO. men det krævede nogle brune klodser som jeg ikke havde, indtil for nylig, hvor en handel gik i hus Big smile

Til top
Joost.Haugmark Se drop down
Klods
Klods

Medlem siden: 17-December-2007
Sted: Denmark
Point: 167
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Joost.Haugmark Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-August-2013 kl. 17:30
Den ser rigtig fin ud. Jeg tror evt. du kan forsøge at forlænge slisken hvor posen ligger, så stenen får mere tilløb.
Til top
Kim.Sørensen Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 05-Januar-2009
Sted: Middelfart - DK
Point: 621
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kim.Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-August-2013 kl. 08:18
Citat: Joost.Haugmark Joost.Haugmark skrev:

Den ser rigtig fin ud. Jeg tror evt. du kan forsøge at forlænge slisken hvor posen ligger, så stenen får mere tilløb.

Ja, det er da værd at prøve Big smile
Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Point: 7680
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-August-2013 kl. 17:12
Mht. hvor stærke de er i virkeligheden... Prøv at søge på youtube... Der er nogle engelske gutter, der har bygget en, der kaster en Trabant et pænt stykke ud på marken... Et flygel fyldt med benzin med ild i ryger også afsted....
René Hoffmann

LEGO-holic by nature

Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
 Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.066 sekunder.