Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Drejeskive
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Drejeskive

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Dennis.Tomsen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Fyn
Status: Offline
Point: 6047
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Januar-2013 kl. 18:10
Spændende konstruktion, som da også har fået min støtte på Cuusoo Thumbs Up
Til top
Jesper.Ottosen Se drop down
Klods
Klods

Medlem siden: 11-Juni-2010
Sted: DK
Region: ikke oplyst
Point: 246
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Ottosen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Januar-2013 kl. 18:14
Re:brick'ed 

Redigeret af Jesper.Ottosen - 16-Januar-2013 kl. 18:15
Til top
Jesper.Lindbæk Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 17-Januar-2011
Region: Nordsjælland
Point: 939
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Lindbæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Januar-2013 kl. 20:10
Dybt dybt imponeret. Sådan en mangler der helt klart i sortimentet.
Der skal tørres op, for jeg har siddet og savlet...Wink
Jesper Westlund Lindbæk

Oderint dum metuant

I don't suffer insanity, I enjoy every minute of it!
Til top
Alex.M.Hansen Se drop down
Plade
Plade

Medlem siden: 16-Januar-2012
Point: 83
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alex.M.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Januar-2013 kl. 04:41
Mega godt lavetThumbs Up
Til top
Rasmus.Fachmann Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 12-Februar-2012
Point: 543
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus.Fachmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Januar-2013 kl. 04:54
Gad vide om man kunne nå at få en færdig version med på LEGO world. Jeg har dog ikke alle klodserne til den på nuværende tidspunkt.
Til top
A.Flyndersøe Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 22-September-2009
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Point: 1994
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.Flyndersøe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Januar-2013 kl. 04:57
For sejt !!

Har du gjort noget for at sikre drejeskiven rammer skinnerne præcist når den drejer? eller er det per øjemål?
Anders Thykjær Flyndersøe
Til top
Tagsten
Tagsten

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus.Fachmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Januar-2013 kl. 05:03
Det er øjemål. Men den køre også så tilpas langsomt at det er nemt at ramme. 

Til top
Tine.Gudiksen Se drop down
Klods
Klods

Point: 304
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tine.Gudiksen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Januar-2013 kl. 05:59

selvom jeg ikke er tog nørd, så må jeg sige jeg er imponeret....jeg vil også mene, der sidder en masse tog"nørder" derude som ville elske denne..jeg har også lagt min stemme på  den på Lego CUUSOO
Til top
Tagsten
Tagsten

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus.Fachmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Januar-2013 kl. 06:16
Hej Trine. Tak for din stemme. 

Det er heller ikek fordi at jeg er tog samler at jeg lavede den. Det var faktisk fordi jeg blev 
opmærksom på at der ikke var lavet en drejeskive der fungerede på et gulv. Alle andre
skulle hæves alt for højt til at det var realistisk. Det var den udfordring jeg fandt mest 
spænnende.
Til top
Ivan.Graff Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 03-Marts-2009
Point: 1048
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ivan.Graff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Januar-2013 kl. 06:56
Jeg er sku' helt væk i denne Turntable hold da k... Shocked den er er lavet og den skal på listen over ting der skal prøve bygges når man engang får tid Wink
Til top
S.Hemmingsen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 28-Marts-2006
Point: 917
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér S.Hemmingsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Januar-2013 kl. 07:43
Jeg har altid været vild med 10027:

som din model måske er inspireret af.
(den mulige inspiration ses måske tydeligere på billeder, hvor 10027 er slået ud, men jeg kan ikke lige finde et billede af det).

Jeg er vildt imponeret Clap

Redigeret af S.Hemmingsen - 17-Januar-2013 kl. 07:46
Til top
Tagsten
Tagsten

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus.Fachmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Januar-2013 kl. 09:06
Prøvede for første gang at blive blogget i dag. 

Til top
Kenneth.N Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 22-Juli-2009
Region: Lolland-Falster
Point: 2224
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenneth.N Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Januar-2013 kl. 09:59

Nu er jeg ikke selv tog fan(atiker) men det er et kanont projekt du har sat i gang! Held og lykke med det Smile

Men jeg skal lige høre (lidt off topic, håber det er ok) du skriver noget af det er 3D. Hvilke programmer har du brugt? Er lidt nysgerrig da jeg selv har forsøgt lidt med at "bygge" i LDD og så "konvertere" det, men uden held indtil nu.

Og dit ser jo fantastisk ud, så et eller andet må du jo have styr på Wink
Kenneth Nielsen
Til top
Tagsten
Tagsten

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus.Fachmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Januar-2013 kl. 10:12
Jeg har brugt dette her. Det er nemt at bruge når installationen først er klaret. Her skal man dog holde tungen lige i munden.

Til top
C.Behrens Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 29-April-2008
Region: Trekantsområdet
Point: 5810
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Behrens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Januar-2013 kl. 10:19
Citat: Rasmus.Fachmann Rasmus.Fachmann skrev:

Prøvede for første gang at blive blogget i dag. 

Tillykke med det Rasmus  Clap  Meget velfortjent må man sige.

Jeg håber at det kan være med til at starte en lavine, så projektet kommer op på 10.000 stemmer i en fart.
Til top
Kenneth.N Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 22-Juli-2009
Region: Lolland-Falster
Point: 2224
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenneth.N Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Januar-2013 kl. 11:11
Citat: Rasmus.Fachmann Rasmus.Fachmann skrev:

Jeg har brugt dette her. Det er nemt at bruge når installationen først er klaret. Her skal man dog holde tungen lige i munden.

Er ikke helt sikker på hvor jeg kan se hvilket program du har brugt ?? Embarrassed
Kenneth Nielsen
Til top
Tagsten
Tagsten

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus.Fachmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Januar-2013 kl. 18:04
Ups forkert link. Her er det rigtige

Til top
Per.Søndergaard Se drop down
Plade
Plade

Medlem siden: 22-Marts-2012
Point: 57
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per.Søndergaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Januar-2013 kl. 07:49
Hold da op det er flot.

Må sige du har ramt den lige i r****. Lige det man har ledt efter. Har naturligvis støttet den.

Godt gået!!!
Til top
Casper.Hansen Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Suppleant

Region: Nordsjælland
Point: 3032
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Januar-2013 kl. 09:49
Super fedt, genialt at det er delt op i moduler så man kan "nøjes" med en lille remise.

Rigtigt godt laver. Clap

Det så ud til at fungere godt i går (Byggemødet i Tåstrup)  Desværre havde du ikke selve remisen med - den ville jeg også gerne have set på (læs rørt ved)

Jeg skal nok give det min stemme.Thumbs Up

Øh, er du sikker på at taget kan holde, der ser lidt tyndt ud.Confused

Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer
Helt ærligt, Hvor klodset må man være?
Til top
Peter.Vingborg Se drop down
Dæk
Dæk
Byggebladets redaktør

Medlem siden: 29-Februar-2004
Sted: LEGO Fan Land
Region: Vestjylland
Point: 8669
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Vingborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-Januar-2013 kl. 00:25
På RailBricks har de via deres Facebookside linket til theBrickBlogger.com: http://thebrickblogger.com/2013/01/lego-cuusoo-lego-train-turntable-and-roundhouse/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+thebrickblogger+%28TheBrickBlogger%29

Redigeret af Peter.Vingborg - 22-Januar-2013 kl. 00:28
Til top
 Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.063 sekunder.