![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Carstens Maskinstation |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
S.Eisenhardt ![]() Tagsten ![]() Medlem siden: 10-November-2006 Sted: Greenland Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 412 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 24-Januar-2008 kl. 04:38 |
||
jeg havde forleden den glæde at blive inviteret indenfor på Dieselund Maskinstation (Carstens hule) i Frederikshavn,og se de mange modeller i virkeligheden. Jeg blev meget betaget af de anstrengelser Carsten gør for at få det til at ligne og fungere som de virkelige maskiner. Tak for en hyggelig eftermiddag. |
|||
![]() |
|||
Martin.Bruun ![]() Dæk ![]() ![]() Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 5294 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Hvis jeg en dag kommer i nærheden af Frederikshavn, så har jeg helt klart også et besøg på Diesellund Maskinstation på min to-do-liste!
Jeg er måske ikke den der hyppigst kommenterer MOC's når de bliver præsenteret, men udover at den enkelte MOC kan være imponerende i sig selv, så er Carstens MOC'eri også imponerende alene i kraft af hans produktivitet. Og den viden om de rigtige maskiner som altid skinner igennem når MOC'sne bliver præsenteret er også imponerende. |
|||
Martin Bruun
"A man builds with his brain and not with his hands" - Brickelangelo |
|||
![]() |
|||
René.Hoffmann ![]() Dæk ![]() ![]() Facebook kaptajn Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7680 |
||
Jeg kan kun tilslutte mig Martins indlæg...
Faktisk er Carstens imponerende produktivitet medvirkende til, at man ikke altid får kommenteret på nye MOC's... Desværre...
Jeg er også imponeret over den detail-baggrundsviden, som den mand rabler af sig... FREAK! |
|||
René Hoffmann
LEGO-holic by nature Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
|||
![]() |
|||
Carsten.Thomsen ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 4842 |
||
Tak for roserne, gutter
I er naturligvis allesammen meget velkomne til en rundvisning på Dieselund Maskinstation, hvis jeres vej en dag fører jer til Vendsyssel. Motorvej E45 og DSB's jyske længdebane fører næsten lige til døren - der er 300 meter ned til E45 (Skagensvej) og knapt 800 meter ned til DSB-stationen. I er jo så usandsynligt heldige derude i resten af landet at være forbundet med Frashawn City via gode trafikforbindelser
Tak for besøget, Svend - det var hyggeligt. Håber at du fik smag for det knopløse byggeri Kig endelig forbi, når du igen er i staden - og god tur tilbage til Maniitsoq på mandag. |
|||
![]() |
|||
Michael.Poulsen ![]() Tagsten ![]() Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: Østjylland Status: Offline Point: 300 |
||
Generelt imponerende.Tænk, hvad én enkelt model har ført med sig.. En stor samling af giniale og vellignende køretøjer og redskaber. Det kribler både i øjn og fingre, hver gang, du kommer med nyt.. Ville fryde, hvis jeg kunne se det live. Men det er alt for sjældent, man kommer så langt nordenfjords.. Men super fede kreationer..
|
|||
Hilsen Michael Poulsen
|
|||
![]() |
|||
Lasse.Deleuran ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: Sydvestjylland Status: Offline Point: 3741 |
||
Det vil også oplagt være en turistattraktion for mig hvis jeg kom forbi området, men jeg håber nu mere at Carsten kan få transportlejlighed så vi kan se det hele til et event. Vi er ved at være så mange i foreningen spredt ud over landet at vi burde kunne hjælpe hinanden mere med sådan noget.
(Jeg kører f.eks. fra Grindsted nær Billund til KlodsFest i år) |
|||
Se mine byggevejledninger og del dine egne på BrickHub.org
|
|||
![]() |
|||
Carsten.Thomsen ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 4842 |
||
I er som nævnt super velkomne her i det vendsysselske - måske hvis I en dag skulle være blandt de par millioner turister, som hver feriesæson valfarter herop ?
Akke ja - for LEGO har det i hvert fald i hvert fald betydet en merafsætning af Technic her til matriklen Faktisk gik jeg med ønsket om at bygge traktorer længe inden 8284 kom frem. Det var dengang jeg især byggede biler i 1:10, og så skulle en eventuel traktor jo naturligvis også være i 1:10. Men LEGO laver jo desværre ikke hjul, der matcher den skala, så ønsket "strandede" dér. Men 8284 "viste vejen" (dvs. markvejen) mht. skalaen - selvom baghjulene også her er alt for små i forhold til virkeligheden.
Jeg kunne måske lige nævne nogle af de modeller, jeg har planer om at bygge til Dieselund Maskinstation i den nærmeste fremtid:
Traktorer: John Deere 3650 Deutz-Fahr Agrotron Lamborghini 950 Premium (hvid) Landini (Medium Blue) Claas / Challenger Steiger / CASE IH STX JCB Fastrac Massey Ferguson Dynashift Fowler 2-cylindret veterandamptraktor med markise
Selvkørende maskiner: Claas Lexion 420 mejetærsker Claas Jaguar 840 finsnitter
Redskaber Fasterholt vandingsmaskine (med lille PF-motor) Tredobbelt betontromle (Model BB Byggebjerg Beton A/S) Roerenser (á la Thyregod) Transportbånd (også med lille PF-motor) Kreaturvogn (med pneumatisk hæve/sænke funktion) JF Staldgødningsspreder (med bogie) New Holland 4820S Midiballepresser Pöttinger snittevogn Danfoil marksprøjte med bom Kongskilde Stonebear stensamler Kongskilde Demeter Multi Seed kombisåmaskine (incl. frontpakker med planérplanke) Kongskilde Demeter Drill Jet bugseret pneumatisk såmaskine VJ Stål foderhæk Fransgaard græsrive Kverneland tallerkenharve med pneumatisk hæve/sænke funktion og wireopklap Gyllenedfælder med sammenklappelig spredebom (her kniber det gevaldigt med at lave en tank, jvf. denne tråd)
Hvis/når der engang skal holdes pause i traktorbyggeriet, så har jeg også planer om en lime-grøn Brian-blærebil i 1:10 som ren liftarmsfræs. |
|||
![]() |
|||
Mads.Pedersen ![]() Panel ![]() Medlem siden: 16-Januar-2008 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 887 |
||
hvor mange maskiner har du efterhånden, Carsten?
|
|||
Mads Møller Pedersen
|
|||
![]() |
|||
||
Jeg prøver at holde styr på tingene ved hjælp af nedenstående skema. Det er godtnok kun til "internt" brug, men det kunne være at det besvarede dit spørgsmål
Traktorer: (8284-numerologi) Veterantraktorer: Trykluft Færdig bygget (V/÷) Bagdæk Status Redskab ÷ trykluft ÷ 82 Fowler Damptraktor ÷ Blokvogn ÷ 84 ÷ ÷ 86 ÷ ÷ trykluft ÷ 88 Massey Ferguson TE20 V ÷ 4 radet vertikal høvenderive Små traktorer: Trykluft Færdig bygget (V/÷) Bagdæk Status Redskab Lufttank V 222 Massey Ferguson 675 V V Dual Rotor Central Discharger Combirive Lufttank V 224 Bukh Jupiter V V Lille vandtankvogn ÷ 226 ÷ Lufttank V 228 Volvo BM 700 tandemtraktor V V 4 radet vendeplov ÷ 242 ÷ ÷ 244 ÷ ÷ 246 ÷ ÷ 248 ÷ ÷ 282 ÷ Lille betontromle ÷ trykluft V 284 Ford 5000 V ÷ Rød bagskovl ÷ 286 ÷ Lufttank V 288 Mercedes MB Trac 700 Turbo V ÷ Kreaturvogn med hæve/sænke funktion 2WD traktorer (á la 8284): Trykluft Færdig bygget (V/÷) Bagdæk Status Redskab Lufttank V 422 McCormick MTX 120 V ÷ Pöttinger snittevogn Lufttank V 424 John Deere 3650 V ÷ UM 15000 Gyllenedfælder m sprederbom/skivenedfælder ÷ 426 FIAT Agri DT 90-90 V ÷ New Holland 4860S midiballepresser Lufttank V 428 Fendt Favorit Lufttank V 442 Renault TZ V V 4-hjulet 3-vejs tipvogn Lufttank V 444 New Holland Ford 8670 V V 2-rækket strigle Lufttank ÷ 446 Landini 2 ÷ Danfoil marksprøjte Lufttank V 448 Case IH CS94 V V Kongskilde Stonebear 3000 stensamler Lufttank ÷ 482 Deutz-Fahr Agrotron V V 2 rækket harve med wireopklap Lufttank V 484 Schlüter 1250VL Compact V V Grimme CS1700 stenstrenglægger/stensamler Lufttank ÷ 486 Massey Ferguson Dynashift 2 ÷ JF Staldgødningsspreder med bogie Lufttank ÷ 488 Lamborghini Premium 950 2 V 3-radet grubber Lufttank ÷ 622 John Deere 6920S V ÷ Kongskilde Demeter Drill Jet D4608 ÷ 624 ÷ ÷ 626 ÷ ÷ 628 ÷ ÷ 642 ÷ ÷ 644 V Bugseret spaderulleharve ÷ 646 ÷ ÷ 648 ÷ ÷ 682 ÷ ÷ 684 ÷ ÷ 686 ÷ ÷ 688 ÷ 4WD traktorer: Trykluft Færdig bygget (V/÷) Bagdæk Status Redskab Lufttank V 822 Fendt Xylon V (÷) Læssearm til træ (front) Lufttank V 824 Mercedes MB Trac 1300 Turbo Intercooler V ÷ ÷ 826 ÷ Lufttank V 828 Claas Xerion V ÷ Claas Disc mover (front + bag) Mangler ÷ 842 JCB Fastrac 2140 V V Bagtipvogn med bogie og hævekonsol ÷ 844 ÷ ÷ 846 ÷ ÷ 848 ÷ ÷ 882 ÷ ÷ 884 ÷ Mangler ÷ 886 Steiger / Case IH STX (knækstyret) bælter V Kongskilde MS3000 kombisåmaskine (m. frontpakker) Lufttank V 888 Massey Ferguson 4900 (knækstyring) V (Power Puller) V 8-radet halvbugseret vendeplov Lufttank V 8284 Claas Arés 500 (LEGO 8284 ombygget) V V Väderstad foldetromle Selvkørende maskiner: (8274-numerologi) Lufttank V 272 Claas Maxi Swather V V Vogn til skærebord Lufttank ÷ 274 Claas Lexion 420 V V Vogn til skærebord Lufttank ÷ 276 Claas Jaguar 840 V V Vogn til skærebord ÷ 278 ÷ Lufttank V 472 Manitou ManiScoPic MLT 523 telehandler V V 4-hjulet halmvogn ÷ 474 ÷ ÷ 476 ÷ ÷ 478 ÷ ÷ 672 ÷ ÷ 674 ÷ ÷ 676 ÷ ÷ 678 ÷ ÷ 872 ÷ ÷ 874 ÷ ÷ 876 ÷ ÷ 878 ÷ Uden nummerplade: Trykluft Færdig bygget (V/÷) Bagdæk Status Redskab ÷ trykluft ÷ 8457 Power Puller ÷ ÷ trykluft V u. nr. Farm Stock Power Puller ÷ Lastbiler m.m. Lufttank V 82 222 Falck Unimog V V Kel-Berg blokvogn (påhængsvogn) ÷ trykluft 82 224 Mælketankvogn
Det er min plan at der skal være mindst ét redskab pr. traktor. Udover de redskaber, der er nævnt i skemaet, så har jeg også planer om at bygge et transportbånd, en wrapper, m.m.m. Indenfor 8284-numerologien var der desværre ikke nok numre, så jeg har måttet indføre et 6-tal også, for at "lukke hullet" mellem 2, 4 og 8. Selvkørende "ikke-traktorer", dvs. mejetærsker, finsnitter, skårlægger og måske også kartoffeloptager og selvkørende marksprøjte, får numre efter 8274-numerologien. Jeg har endnu ikke fået rettet numrene på mine p.t. færdige modeller jvf. skemaet, men det vil ske i de nærmeste dage, inden ferien slutter på mandag. (Inden da håber jeg at have mere nyt maskineri klar til futtegrafering). |
|||
![]() |
|||
Jesper.Thuesen ![]() Dæk ![]() Medlem siden: 29-Maj-2006 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 5515 |
||
Kan bestyrelsen ikke lige tælle knapperne, og se hvor meget der er til tilskud til transport af Carstens sager (inkl. Carsten, Frederikshavn-Tåstrup Tur/Retur).
Ganske enkelt imponerende, din nørd.
Jeg bøjer mig i støvet |
|||
Jesper Konrad Thuesen
Forum-Moderator "People don't stop playing because they are getting old, they get old because they stop playing!" Oliver Wendell Holmes (1809 - 1894) |
|||
![]() |
|||
Mads.Pedersen ![]() Panel ![]() Medlem siden: 16-Januar-2008 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 887 |
||
hvad med at lave en fodervogn eller en knækstyret teleskoplæsser? ellers meget imponeret |
|||
Mads Møller Pedersen
|
|||
![]() |
|||
||
Jow, jeg har skam overvejet at bygge en fodervogn ligesom Knud Thomsens og/eller en traktortrukket fuldfodervogn.
Indtil videre må Dieselund Maskinstation nøjes med den firehjulsstyrede Manitou teleskoplæsser
Udover de planlagte modeller, der er nævnt i skemaet, har jeg også planer om at bygge et transportbånd (med lille PF-motor), en knækstyret minilæsser (á la Schäffer 3036) - og desuden lurer jeg lidt på, om den nævnte CASE IH STX med bælter skal være fjernstyret og med Power Functions á la Technic Bulldozeren 8275. Den skal naturligvis kunne bruge samme redskaber som alle de andre Technic traktorer. Men redskabophænget skal hæves/sænkes med en PF-motor istedet for pneumatic - og ligeledes efter vægtstangsprincippet, så der opnås stor løftekraft, uden at motoren "overanstrenges". Det kunne da sikkert være meget sjovt |
|||
![]() |
|||
||
nemlig |
|||
Mads Møller Pedersen
|
|||
![]() |
|||
Kim.Andersen ![]() Panel ![]() ![]() Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: Himmerland Status: Offline Point: 1431 |
||
Så du den schäffer som jeg havde med til klodsfest sidste år? |
|||
Kim Andersen
"Hvis plan A ikke virker, så husk, at alfabetet har 28 bogstaver." |
|||
![]() |
|||
||
Jeg har desværre ikke været til nogen af Klodsfesterne endnu (fy, skamme... Har du billeder af den liggende på Brickshelf ?.
|
|||
![]() |
|||
Kim.Andersen ![]() Panel ![]() ![]() Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: Himmerland Status: Offline Point: 1431 |
||
Nej jeg har faktisk ikke nogen til at ligge. Men jeg har lige været ved at tage nye billeder af den, så jeg kunne jo lige oprette den her inde på forumet.. |
|||
Kim Andersen
|||
![]() |
|||
C.Straaberg ![]() Dæk ![]() ![]() Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 6117 |
||
Er det ikke den, der står her på hjørnet?
|
|||
Carsten.
|
|||
![]() |
|||
||
Jep, Carsten det er den.. Tak
Den er faktisk også her i et nær billede: |
|||
Kim Andersen
|||
![]() |
|||
||
Den ligner lige nøjagtigt den model, jeg lurer lidt på (3036). Den ser fin ud, Kim Min vil dog blive noget mindre, dvs. i 8284-traktor skala. |
|||
![]() |
|||
||
Well, well, well, det ser ud til at Dieselund Maskinstation er på vej til at få en kollega i Tyskland
Franzhe har begået et par redskaber til 8284, som han har to af. Heraf er den ene forsynet med pneumatic. Høriven ser måske lidt bekendt ud ? Hvis han har fundet inspiration til den et-eller-andet andet sted på Brickshelf, så er det jo bare herligt. Det er jo en af den slags ting, vi har Brickshelf til. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |