![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Amsterdam huse |
Besvar
|
Side 12> |
| Forfatter | ||
Lasse.Vestergård
Liftarm
Medlem siden: 20-Juni-2010 Sted: Danmark Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 3533 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Emne: Amsterdam huseSendt: 22-November-2010 kl. 13:20 |
|
|
I efterårsferien var min mor og jeg i Amsterdam i forbindelse med en tur til LEGO World i Zwolle. Vi blev meget facinerede af de mange flotte kanalhuse, som er så karakteristiske for Amsterdam. Da vi kom hjem gik vi igang med at bygge nogle. Forsiden:
![]() Bagsiden:
![]() I de mange af Amsterdams kanalhuse er trapperne så smalle, at man ikke kan bære møbler op ad dem. Derfor har de en krog, så man kan hejse møblerne ind gennem vinduerne:
![]() Flere billeder kan ses her:
Vi håber på at kunne få dem med til LEGO Word i febuar.
|
||
![]() |
||
Brian.Lynnerup
Plade
Medlem siden: 07-April-2010 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 92 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 22-November-2010 kl. 13:43 |
|
|
Super sejt... fede detaljer...
|
||
![]() |
||
Esben.K
Liftarm
Medlem siden: 09-Februar-2006 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 2097 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 22-November-2010 kl. 14:02 |
|
|
Lasse, det er noget af det mest gennemførte der er præsenteret på Byggepladen længe! Jeg er meget imponeret over dine (og din mors) evner og husene ligner spot on. De er lige til Mini(fig)land.
Gaden er også et glimrende eksempel på hvordan man selv med et stærkt begænset klodsudvalg i visse farver alligevel kan skabe et helt hus ved at bruge en neutral farve (her hvid) til detaljer, vandrette linier, afslutninger osv. Kan det passe at jeg kun tæller to forskellige dark tan klodstyper? Hvem der bare havde været lige så talentfuld i den alder... Esben |
||
![]() |
||
Jannick.Møller
Klods
Medlem siden: 17-Oktober-2010 Sted: Danmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 181 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 22-November-2010 kl. 14:17 |
|
|
vildt flot
og seje detaljer
|
||
![]() |
||
Knud.Thomsen
Dæk
Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Sydvestjylland Status: Offline Point: 6029 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 22-November-2010 kl. 14:33 |
|
|
Det må jeg sige, det er bare super!
|
||
|
Knud Richard Thomsen
|
||
![]() |
||
Kim.Gammeltoft
Plade
Medlem siden: 14-Maj-2009 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 75 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 22-November-2010 kl. 14:51 |
|
|
ja hatten af, siger jeg bare
![]() Sidste weekend knoklede jeg med mit første MOc hus og tænker bare hold da helt op et udvalg af klodser i må have når i kan præsterer sådan en hel række af huse. Flot og godt ser det ud. Mvh Kimosan
|
||
![]() |
||
Peter.Aasholm
Panel
Medlem siden: 05-September-2007 Sted: Denmark Region: Himmerland Status: Offline Point: 771 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 22-November-2010 kl. 14:53 |
|
|
Flot gade. Og så må jeg altså sige at i meget produktive, dig og din mor :-)
Jeg kan godt lide at husene er forskellige i nivau og at etagehøjden heller ikke er ens. |
||
|
Peter Aasholm
|
||
![]() |
||
Sandra.Almeida
Liftarm
Medlem siden: 28-September-2009 Sted: Denmark Region: Vestjylland Status: Online Point: 2317 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 22-November-2010 kl. 16:58 |
|
En gang til er i bare så dygtig!
Elsker lige alle de flote detalje I har lavet. |
||
|
AKA: Cassiebsg
- "There are those who believe that life here began out there..." - "The Future? He can barely function in the present!" |
||
![]() |
||
Lars.Fink.Hansen
Bestyrelse
Kasserer Medlem siden: 03-Oktober-2010 Sted: Danmark Region: Sønderjylland Status: Offline Point: 3672 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 22-November-2010 kl. 17:03 |
|
|
|
||
|
Lars Fink Hansen
|
||
![]() |
||
Henrik.Hansen
Liftarm
Medlem siden: 01-April-2005 Sted: Denmark Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 2020 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 22-November-2010 kl. 17:09 |
|
|
Jeg er squ rørt til tårer igen over jeres værker, det er virkelig godt lavet og med mange gode detaljer på husene
|
||
|
Henrik Hansen
" Skal den spændetrøje virkelig stramme så meget !! " Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
||
![]() |
||
Lars.Mogensen
Panel
Medlem siden: 05-Januar-2010 Sted: Denmark Region: Nordsjælland Status: Offline Point: 1518 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 22-November-2010 kl. 18:18 |
|
|
Det er jo lige til en udstilling det der - meget flot!
Jeg kunne godt tænke mig at se nærmere på hvordan i har lavet vinduerne i hus 2 fra venstre, og gardinerne i hus 3 fra venstre - kan jeg lokke et nærbillede ud af jer? |
||
![]() |
||
C.Behrens
Dæk
Medlem siden: 29-April-2008 Sted: Denmark Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 5810 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 22-November-2010 kl. 18:48 |
|
|
Nøj hvor er i flittige - og dygtige! Det ser sindsyg godt ud.
Jeg gætter på at vinduerne i det sorte hus til venstre er miniitalia vinduer, er det ikke rigtigt?
Jeg glæder mig til at se dem på en udstilling og studere detaljerne,
|
||
![]() |
||
Carsten.Thomsen
Liftarm
Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 4842 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 23-November-2010 kl. 01:20 |
|
|
Det er MOC'eri med klasse!
At lade sig inspirere af virkeligheden er som oftest det, der resulterer i de allerflotteste modeller.
Fortsæt endelig det gode arbejde, Lasse og Anne Mette.
|
||
![]() |
||
C.Rasmussen
Panel
Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Midtjylland Status: Offline Point: 1628 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 23-November-2010 kl. 01:36 |
|
|
Meget flotte huse.
I princippet er jeg enig, men i dette tilfælde synes jeg dog at der er så mange hvide vandrette linier at det overordnede billeder bliver meget flimrende/uroligt. Redigeret af C.Rasmussen - 23-November-2010 kl. 01:36 |
||
|
At skabe er at leve...
Christian Lindblad Rasmussen |
||
![]() |
||
Gert.Hansen
Panel
Medlem siden: 05-Februar-2005 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1843 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 23-November-2010 kl. 03:51 |
|
|
Smukt. I mangler bare Jackie Chan der i traditionelle træsko prøver at stikke af fra en flok habitklædte ninjaer.
|
||
![]() |
||
Rasmus.Damgaard
Panel
Medlem siden: 31-Marts-2009 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1635 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 23-November-2010 kl. 11:00 |
|
|
Det er f..... utroligt, hvad i to får bikset sammen! Hatten af.
I har virkelig fået dem til at ligne, de rigtige huse i Amsterdam.
|
||
![]() |
||
Lasse.Vestergård
Liftarm
Medlem siden: 20-Juni-2010 Sted: Danmark Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 3533 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 23-November-2010 kl. 12:23 |
|
Nu har jeg været ned og tage et par nærbilleder:
![]() ![]() Vinduerne i det sorte hus er ikke Minitalia, men meget ældre.
Faktisk har jeg brugt den ældste type LEGO vinduer der findes:
Ingen klodser er for gamle til at blive brugt
På bagsiden har jeg dog brugt dem her, fordi jeg desværre ikke havde nok af de andre:
Ja næsten. Der er brugt en enkelt dark tan 1x2 plate oven over krogen.
|
||
![]() |
||
Trine.Jensen
Tagsten
Medlem siden: 14-November-2008 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 501 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 28-November-2010 kl. 16:41 |
|
|
Hej Anne Mette og Lasse
Det er bare et superflot byggeri. Det vil jeg glæde mig til at se i virkeligheden.
Det går over min forstand, hvordan I kan bygge så meget på så kort tid. Har I ikke arbejde og skole at passe?.
Kærlig hilsen Trine Redigeret af Trine.Jensen - 28-November-2010 kl. 16:42 |
||
|
Trine Dalsgaard Jensen
|
||
![]() |
||
Ulrik.Hansen
Dæk
Medlem siden: 04-Marts-2008 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7437 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 29-November-2010 kl. 10:37 |
|
|
Jeg kan vist ikke sige noget, som ikke er sagt allerede
Virkelig flot!
VH Ulrik |
||
|
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
|
||
![]() |
||
Jesper.Hansen
Liftarm
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 2419 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 29-November-2010 kl. 14:09 |
|
|
Jeg er enig i de rosende ord. Hvis man skulle komme med en lille kritik kunne det være at vinduerne i Amsterdamhuse som regel har store vinduer i stueetagen, lidt mindre på første sal og endnu mindre øverst.
Sådan husker jeg det ihvertfald. |
||
![]() |
||
Besvar
|
Side 12> |
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |