Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Tidsskrifsholder 1:1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tidsskrifsholder 1:1

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
 Rangering: Emne rangering: 1 Stemmer, Gennemsnit 5.00  Emne Søg Emne Søg  Emne funktioner Emne funktioner
Sandra.Almeida Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 28-September-2009
Sted: Denmark
Region: Vestjylland
Status: Offline
Point: 2317
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sandra.Almeida Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-Februar-2011 kl. 09:40
Til at vende den om, skal han bruge de op og ned pile knapper på tastaturet.
AKA: Cassiebsg

- "There are those who believe that life here began out there..."

- "The Future? He can barely function in the present!"
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 04-Marts-2008
Region: Hovedstadsområdet
Point: 7437
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-Februar-2011 kl. 09:42
Citat: A.M.Vestergaard A.M.Vestergaard skrev:

Vi har ikke brugt LDD før, men Lasse har vist fået den tegnet i LDD nu. Det kniber dog med at få den til at vende den ene bue på hovedet. Men det er måske øvelse? Og så skulle han lige finde ud af hvordan man linker til den...

Super! Det er jo jeres design og det er en god måde at komme lidt videre med LDD. Der er desværre nogle glitches i programmet med ting, som man ikke kan, men som man normalt kan i virkeligheden (jeg har en mindre liste med ting til TLG). Bl.a. gider den ikke forbinde elementer til en 1 x 1 technic brick med mindre der er en 1 x 1 plate imellem (ret træls), men i værste fald kan I måske lave den uden og så må man sjusse dig frem til resten.

Hvis der er nogle byggeplademedlemmer, som vil dele noget erfaring omkring LDD, må I gerne byde ind nu.

Redigeret af Ulrik.Hansen - 07-Februar-2011 kl. 09:43
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Lasse.Vestergård Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 20-Juni-2010
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Point: 3533
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Vestergård Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-Februar-2011 kl. 17:21
Nu har jeg endelig fundet en måde at linke til min LDD-fil:

Brickshelfmappen indeholder to LDD-filer:

Fil 1 er den version, hvor jeg ikke kan få den nederste bue til at sidde det rigtige sted. I den virkelige model er det to technic-akser der holder den fast. Men det kan jeg ikke gøre i LDD, så derfor har jeg ladet buen og de to technic-akser stå ved siden af tidsskriftsholderen.

Fil 2 er, hvor jeg har prøvet en anden løsning til at få buen til at sidde fast i LDD. Wink

Begge versioner mangler dog Sterling S'et. Unhappy

Redigeret af Lasse.Vestergård - 07-Februar-2011 kl. 17:26
Lasse Vestergård

"At bygge er at hygge"

Mine MOCs kan ses her
Til top
Sandra.Almeida Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 28-September-2009
Point: 2317
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sandra.Almeida Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-Februar-2011 kl. 18:26
Lasse, den ser super ud!
Desværre er LDD lidt "dumt" når der gælder alternativ måde at sætte klodser på.

Redigeret af Sandra.Almeida - 07-Februar-2011 kl. 18:28
AKA: Cassiebsg

- "There are those who believe that life here began out there..."

- "The Future? He can barely function in the present!"
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-Februar-2011 kl. 03:08
Jeg kan rigtig godt li' løsning nr. 2 Thumbs Up
Til top
Peter.Vingborg Se drop down
Dæk
Dæk
Byggebladets redaktør

Medlem siden: 29-Februar-2004
Sted: LEGO Fan Land
Point: 8661
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Vingborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-Februar-2011 kl. 13:36
Citat: Lasse.Vestergård Lasse.Vestergård skrev:

Den kan desværre ikke bygges i LDD, da dette element desværre ikke findes i LDD:
Desuden bruger vi næsten aldrig LDD. Det tager for lang til at sætte klodserne sammen i LDD, og rigtig mange klodser findes slet ikke i LDD. Derfor kan vi bedre lide at bygge med rigtige klodser.

Løsningen er at du får lært at bruge ML Cad. Det program kan alt, hvad du savner. Der er et linkt til programmet her på BP's forside: http://www.byggepladen.dk/links.asp 

Redigeret af Peter.Vingborg - 08-Februar-2011 kl. 13:41
Redaktør på Byggebladet
Layoutmanager:
LEGO dage, Frilandsmuseet Hjerl Hede 2014-?
MODUVERSE DANMARK, SFW 2022 og 2023
Byg & Leg, Svendborg Teater 2022-?
Klodsfest 2024, Hvalsø
Klodsfest 2025, Thisted
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-Februar-2011 kl. 13:53
Citat: Peter.Vingborg Peter.Vingborg skrev:

Løsningen er at du får lært at bruge ML Cad. Det program kan alt, hvad du savner. Der er et linkt til programmet her på BP's forside: http://www.byggepladen.dk/links.asp 

Fint nok med ML Cad, som alle I windooze-brugere kan hygge jer med Clap Wink Jeg ledte efter en Mac-pendant og endte med at installere Bricksmith (http://bricksmith.sourceforge.net/), som bruger ML Cad's objektbibiliotek (eller hvad man nu kalder det). Så på et tidspunkt skulle det kunne erstatte LDD, men ikke just i morgen.
Til top
Jesper.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 20-Juni-2007
Region: ikke oplyst
Point: 2419
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-Februar-2011 kl. 14:27
Det skal i hvert fald ikke være "Sterling" klodsen der klodser det hele. Den skal i min verden alligevel udskiftes med et Byggeblads "B".
Til top
Christian.Selnø Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 24-April-2006
Point: 303
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian.Selnø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-Februar-2011 kl. 12:07
Hej Lasse & Anne Mette

Den er super cool jeres tidsskrift holder, jeg så den til LEGO WORLD.Clap
Christian Selnø
Til top
 Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.063 sekunder.