Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

LUGBULK
LUGBULK afstemningen er i gang
Oprettet af: Jakob.Bindslet
Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Japansk Middelalderborg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Japansk Middelalderborg

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Lars.Mogensen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 05-Januar-2010
Sted: Denmark
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 1518
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Mogensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Japansk Middelalderborg
    Sendt: 30-Januar-2011 kl. 18:31
Jeg har læst at LEGO ærgrer og undrer sig over at salget går så sløvt i Japan. Men når man har besøgt deres middelalderborge og så ser de sørgelige efterligninger som LEGO har forsøgt at spise det Japanske marked af med, er det ikke så svært at forstå. Der skal nok mere en ”eksklusive item” som enten et Shinkanzen-tog eller en stor middelalderborg til før interessen er sået. Jeg har forsøgt mig med sidstnævnte og opfordringen er hermed videregivet:

Jeg har ikke forsøgt at modellere en specifik borg men har især fundet inspiration blandt borgene fra Matsumoto, Gifu, Hikone & Fukuyama:

Japanske middelalderborge har mange små detaljer og kan have mange krumme eller buede passager i vægge og tag. Så for at mine udgifter og tidsforbrug ikke skulle løbe helt løbsk, lavede jeg den regel at jeg skulle benytte LEGOs borgplatform som fundament, og deres skrå klodser til tag.

Japanske middelalderborge er interessante da de modsat mange af deres europæiske modstykker ikke kun skulle udstråle militær magt, men også økonomisk. Så de var faktisk mere paladser end kampplatforme og et nærmere eftersyn vil da også afsløre dem som veritable brandfæller, der ville kunne blive sat ud af spillet med en simpel pil med ild.

Lidt detaljer: 

Især de takkede undersider af de skrå klodser blev en udfordring at få til at ”forsvinde”:

Alle etager kan tages adskilles. Jeg har ikke gjort så meget ud af interiør men mon ikke at par pakker fra Ninjago serien hurtigt kunne lave om på det. Første sal:

Anden (et par ninja'er slås):

Tredje og fjerde:

Til top
Per.Langkilde Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 26-Januar-2004
Region: ikke oplyst
Point: 5932
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per.Langkilde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-Januar-2011 kl. 19:12
Det er bare i orden det der Clap
Super flot
Til top
ClausPedersen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 09-Marts-2009
Region: Vestjylland
Point: 2092
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausPedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31-Januar-2011 kl. 01:36
Respekt! Fyldt med flotte detaljer.Thumbs Up
Claus Pedersen

"Klodset" - jeg fatter ikke en brik?
Til top
Frank.Christensen Se drop down
Flise
Flise

Medlem siden: 17-Oktober-2010
Point: 43
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank.Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31-Januar-2011 kl. 02:02
Hmm.... Handshake Den er helt kanon.
Til top
Jesper.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 20-Juni-2007
Point: 2419
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31-Januar-2011 kl. 03:08
Meget imponerende byggeri og superfede detaljer.

Selvom grundpladen (baseplate raised) passer ifht. oplægget er jeg dog ikke så vild med den, men det er en mindre detalje.
Til top
Kenneth.N Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 22-Juli-2009
Region: Lolland-Falster
Point: 2224
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenneth.N Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31-Januar-2011 kl. 03:45
Som allerede skrevet, virkeligt flot Smile

Meget imponerende Clap
Kenneth Nielsen
Til top
Jesper.Thuesen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 29-Maj-2006
Point: 5515
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Thuesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31-Januar-2011 kl. 03:52
Også dyb respekt herfra. Clap

Den er virkelig gennemført - må have taget en del tid at nørkle sammen.
Jesper Konrad Thuesen
Forum-Moderator

"People don't stop playing because they are getting old, they get old because they stop playing!"
Oliver Wendell Holmes (1809 - 1894)

Til top
K.Gabriel Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 24-Juli-2008
Region: Hovedstadsområdet
Point: 948
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér K.Gabriel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31-Januar-2011 kl. 04:38
Meget flot. Hvor høj er den egentlig?
K.Gabriel
Til top
Gert.Hansen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 05-Februar-2005
Point: 1843
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gert.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31-Januar-2011 kl. 05:29
Habba habba!
Til top
Jannick.Møller Se drop down
Klods
Klods

Medlem siden: 17-Oktober-2010
Sted: Danmark
Point: 181
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jannick.Møller Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31-Januar-2011 kl. 06:07
flot siger jeg bare ClapThumbs UpCool

det kunne være en perfekt borg til de nye NINJAGO figure Wink
Til top
Tommy.Jensen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 06-Maj-2006
Point: 1106
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tommy.Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31-Januar-2011 kl. 08:23
Clap  Clap
Superfedt, og jeg er enig - der er NINJA tid!!!
Til top
Martin.Bruun Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 24-Januar-2004
Point: 5294
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Bruun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31-Januar-2011 kl. 09:27

Jeg tager også hatten af. Clap

Og fin idé at sætte dig nogle begræsninger. At du holder dig på en baseplate, gør at selvom det umiskendeligt er en MOC, så har den lidt et udtryk som et officielt sæt ... a lá hvad man kunne forestille sig hvis LEGO selv lavede et Ninja-Exclusive sæt.
Martin Bruun

"A man builds with his brain and not with his hands"

- Brickelangelo
Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Point: 7680
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31-Januar-2011 kl. 10:14
Citat: Jesper.Hansen Jesper.Hansen skrev:

Selvom grundpladen (baseplate raised) passer ifht. oplægget er jeg dog ikke så vild med den, men det er en mindre detalje.

Jeg vil vende det om og sige, at det er nok meget svært at få de der raised baseplates til at passe ind med noget som helst.....og her er det vist første gang, at jeg ser en raised baseplate implementeret i en fed MOC!! Så jeg synes, det er godt gået! Og jeg synes, det passer fint til lige netop den type borg - de er jo netop ofte bygget på små bakketoppe... Clap

Citat: Tommy.Jensen Tommy.Jensen skrev:

Clap  Clap
Superfedt, og jeg er enig - der er NINJA tid!!!

Nemlig!! Der er ALT for få ninjaer i Danmark!! (Selvom der faktisk var en i fjernsynet forleden... LOL )

Superfed MOC!! Thumbs Up
René Hoffmann

LEGO-holic by nature

Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Rasmus.Damgaard Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 31-Marts-2009
Point: 1635
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus.Damgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31-Januar-2011 kl. 10:21
Intet mindre end perfekt Lars!Clap

Super fed MOC med masser af detaljer! At du har bygget den på en raised baseplate, gør kun borgen endnu flottere! Det ville være mega fedt at se noget mere ninja-byggeri fra din side!Big smile

Keep up the good work!Wink
Til top
Sandra.Almeida Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 28-September-2009
Region: Vestjylland
Point: 2303
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sandra.Almeida Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31-Januar-2011 kl. 12:01
Super super flot Lars!
Synes du gjort rigtig godt med alle de der detalje, borgen ser ikke bare smuk men også imponerende.
AKA: Cassiebsg

- "There are those who believe that life here began out there..."

- "The Future? He can barely function in the present!"
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 04-Marts-2008
Point: 7428
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31-Januar-2011 kl. 12:22
Super flot Clap og inspirerende, ej at forglemme. Så har jeg alligevel ikke nok grå og sort til alt det jeg gerne vil lave Embarrassed

Jeg er forresten heller ikke så vild med raised baseplates, men tag dig ikke af det.
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Kim.Gammeltoft Se drop down
Plade
Plade

Medlem siden: 14-Maj-2009
Point: 75
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kim.Gammeltoft Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31-Januar-2011 kl. 13:04
Som Ju-Jitsu udøver bliver jeg helt rørt dybt ind i sjælen over dette fantastiske Lego byggeri.

så på japansk vis og med den japanske ærbødighed lyder det så herfra

"Domo Ari-gato Lars-San"

Kimosan Sensei San-Dan Goshin-Jitsu Ryu

Til top
Alex.Sandek Se drop down
Klods
Klods

Medlem siden: 11-September-2010
Sted: Danmark
Point: 136
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alex.Sandek Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31-Januar-2011 kl. 14:55
Fantastisk byggeri, med masser af lækre detaljer.
Du kan kun være stolt over det, stor applause herfra!
Til top
Frederik.Pedersen Se drop down
Klods
Klods

Medlem siden: 31-Oktober-2010
Point: 146
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frederik.Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31-Januar-2011 kl. 15:01

Der er vist ikke andet at sige end.... MEGA FLOT

Og som alle de andre siger, et super detalje fyldt byggeri
Mvh Frederik                                                                                                                                                                                                                           

Redigeret af Frederik.Pedersen - 31-Januar-2011 kl. 15:01
Til top
Morten.Øberg Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 20-November-2007
Point: 904
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Øberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31-Januar-2011 kl. 16:24
Super fedt byggeri Clap Tror ikke jeg har set et tempel før. Thumbs up!

Så må du også lave noget skov/bjerg udenom Big smile

Redigeret af Morten.Øberg - 31-Januar-2011 kl. 16:24
Morten Øberg
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.103 sekunder.