![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
WTC - Architecture Style |
Besvar
|
Side 12> |
| Forfatter | |
Ulrik.Hansen
Dæk
Medlem siden: 04-Marts-2008 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7437 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: WTC - Architecture StyleSendt: 14-Januar-2011 kl. 10:51 |
|
I forbindelse med Skærbæk, fik deltagerne et Empire State Building Architecture-sæt i gave. Da jeg kom hjem igen, fik jeg lyst til at bygge det, men da jeg ikke nænnede at volde emballagen på dette event-minde, byggede jeg den i stedet i LDD for at få lysten styret:
![]() Da det så var overstået, følte jeg mig inspireret til at lave noget lignende selv, og (nok lidt typisk mig) faldt valget på World Trade Center. For et par dage siden var jeg endelig færdig med den fysiske model: ![]() De light bluish gray'e klodser i tvillingetårnene mangler at blive erstattet med 2 x 2 klodser, og NEJ - der skal ikke være noget med terrorbegivenheden involveret ![]() |
|
|
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
|
|
![]() |
|
Jan.Sørensen
Panel
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 807 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 14-Januar-2011 kl. 11:46 |
|
Det er da ret godt ramt. ---
Jan
|
|
![]() |
|
Gert.Hansen
Panel
Medlem siden: 05-Februar-2005 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1843 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 14-Januar-2011 kl. 12:00 |
|
En lyssværdsklinge ned i den udkernede knop?
|
|
![]() |
|
Ulrik.Hansen
Dæk
Medlem siden: 04-Marts-2008 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7437 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 14-Januar-2011 kl. 12:36 |
|
Jan, jeg er helt enig! ![]() |
|
|
|
|
![]() |
|
Asger.Lindeblad
Panel
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 1774 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 14-Januar-2011 kl. 12:46 |
|
Redigeret af Asger.Lindeblad - 10-December-2024 kl. 08:09 |
|
![]() |
|
Sandra.Almeida
Liftarm
Medlem siden: 28-September-2009 Sted: Denmark Region: Vestjylland Status: Offline Point: 2317 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 14-Januar-2011 kl. 13:15 |
Rigtig godt Ulrik.
Glad antennen har en bedre losning. Mangler kun flise med "World Trade Center" på nu. ![]() Redigeret af Sandra.Almeida - 14-Januar-2011 kl. 13:15 |
|
|
AKA: Cassiebsg
- "There are those who believe that life here began out there..." - "The Future? He can barely function in the present!" |
|
![]() |
|
Svend.Erik.Saksun
Dæk
Medlem siden: 07-Oktober-2005 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 10156 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 14-Januar-2011 kl. 13:16 |
|
Den er klar til udgivelse
|
|
![]() |
|
Lisa.Astrup
Klods
Medlem siden: 10-Juli-2010 Sted: DK Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 182 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 14-Januar-2011 kl. 13:26 |
|
Rigtig flot byggeri.
|
|
![]() |
|
Jesper.Hansen
Liftarm
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 2419 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 14-Januar-2011 kl. 13:34 |
|
Bravo brormand
Asger kan have en pointe, men den er så nok på grænsen til at blive for "stor".
|
|
![]() |
|
Jakob.Hestbæk
Bestyrelse
Suppleant Medlem siden: 28-November-2010 Sted: Danmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 2845 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 14-Januar-2011 kl. 14:09 |
|
Ved at bygge tårnene i 4x4, tror jeg ikke den bliver for stor. "Falling Water" fylder da også en del, selv om det ikke er i højden.
|
|
![]() |
|
Frederik.Normann
Tagsten
Medlem siden: 14-Maj-2009 Sted: Denmark Region: Østjylland Status: Offline Point: 424 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 14-Januar-2011 kl. 17:34 |
|
Wauw! Det ser sku bare godt ud det der
Jeg syntes du har ramt rigtig godt, dog mangler jeg nok lidt nogle riller, som skulle illustrer alle de mange vinduer i bygningen, men på den anden side, kan jeg ikke lige se hvordan man skulle kunne sætte den klods ind i bygningen
Men i hvert fald, Den er dæl'me flot! |
|
|
Venligst
Frederik Ankjær Normann ankjrdesign.com Deltager i LEGO Master 2021! |
|
![]() |
|
Ulrik.Hansen
Dæk
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 14-Januar-2011 kl. 22:33 |
|
Fallingwater er vist en noget anden målstok. Jeg synes WTC overordnet er bedst i denne målstok i forhold til de mange andre mere detaljerede udgaver (med og uden røg etc.). Jeg prøvede at lave rillede tårnsider med Brick, Modified 2 x 1 with Grille (grill), men så kommer det kun på to af fire sider og det fik de to andre sider til at se lidt forvanskede ud - som om de var revnet hele vejen ned ![]() ![]() |
|
|
|
|
![]() |
|
Asger.Lindeblad
Panel
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 1774 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 15-Januar-2011 kl. 03:58 |
|
Redigeret af Asger.Lindeblad - 10-December-2024 kl. 08:08 |
|
![]() |
|
Kim.Thomsen
Panel
Medlem siden: 23-November-2004 Sted: Denmark Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 954 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 15-Januar-2011 kl. 04:17 |
|
Jo det er sandt Asger, men for det kommer jo også til at betyde at man indeni grills'ne kan se hvor der er en stud og hvor der ikke er.
Det kommer til at give en meget ujævn overflade indenunder grills'ne og det er ligeså slemt som at have 1x2 brick modified with grill.
|
|
![]() |
|
Svend.Erik.Saksun
Dæk
Medlem siden: 07-Oktober-2005 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 10156 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 15-Januar-2011 kl. 06:11 |
|
Når antennen på toppen er blever skiftet ud, så er den fantastisk!
Den er helt på højde med f.eks. Empire State Building i arkitekt serien!
Tro mig: Adam har jo også måttet gå på kompromis flere gange. Det vigtigste er at det ligner - og giver beskueren en association til the real thing. OG DET GØR DEN, Ulrik
Desværre er den jo nu kompromitteret, så du kan ikke få den udgivet som officielt set. Men hvad med at lægge den ind i "Design by Me"...?
|
|
![]() |
|
Ulrik.Hansen
Dæk
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 15-Januar-2011 kl. 10:10 |
|
Jeg har prøvet lidt af hvert for at understrege etage/vinduesparti-karakteristika, deriblandt at erstatte de lbg klodser på tvillingetårnene med 2 x 2 plates, men jeg synes det virker bedst at overordne det sådan som Empire States Building gør det.
Design by Me kunne være sjovt - og det ville i så fald være min debut med det fænomen
men det skal jo nok ikke være i ren tan som Architecture, vel? |
|
|
|
|
![]() |
|
Rasmus.Damgaard
Panel
Medlem siden: 31-Marts-2009 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1635 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 15-Januar-2011 kl. 10:13 |
|
Det er jo genialt Ulrik! Kanon flot udført, så snart antennen bliver skiftet ud, er den jo klar til udgivelse!
Fortsæt endelig med denne stil.
|
|
![]() |
|
Ulrik.Hansen
Dæk
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 17-Januar-2011 kl. 10:17 |
|
Og så kom den rigtige antenne på. Tak for kommentarerne
![]() ![]() |
|
|
|
|
![]() |
|
Martin.Nygaard
Liftarm
Medlem siden: 10-December-2009 Sted: Denmark Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 2578 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 17-Januar-2011 kl. 11:37 |
|
Hvis ikke jeg vidste du havde lavet den - og den stod ved siden af architech sættene var jeg da ikke et sekundt i tvivl om at den var med i serien
|
|
|
Martin "Technic" Nygaard Schacht ..
|
|
![]() |
|
Ulrik.Hansen
Dæk
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 17-Januar-2011 kl. 11:43 |
tak, Martin - det varmer sgu. Een stor forskel er der dog idet jeg med vilje ikke har lavet modellen i tan, som architech-sættene ellers er, men i mere naturalistiske omend forenklede farver.
|
|
|
|
|
![]() |
|
Besvar
|
Side 12> |
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |