Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - WTC - Architecture Style
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

WTC - Architecture Style

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7437
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: WTC - Architecture Style
    Sendt: 14-Januar-2011 kl. 10:51
I forbindelse med Skærbæk, fik deltagerne et Empire State Building Architecture-sæt i gave. Da jeg kom hjem igen, fik jeg lyst til at bygge det, men da jeg ikke nænnede at volde emballagen på dette event-minde, byggede jeg den i stedet i LDD for at få lysten styret:

Da det så var overstået, følte jeg mig inspireret til at lave noget lignende selv, og (nok lidt typisk mig) faldt valget på World Trade Center. For et par dage siden var jeg endelig færdig med den fysiske model:

De light bluish gray'e klodser i tvillingetårnene mangler at blive erstattet med 2 x 2 klodser, og NEJ - der skal ikke være noget med terrorbegivenheden involveret Smile
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Jan.Sørensen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 20-Juni-2007
Region: ikke oplyst
Point: 807
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jan.Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-Januar-2011 kl. 11:46

Det er da ret godt ramt. Clap Antennen ser dog lidt voldsom ud i forhold til resten af bygningerne, men jeg ved på den anden side ikke hvad man skulle erstatte den med.

---
Jan
Til top
Gert.Hansen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 05-Februar-2005
Point: 1843
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gert.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-Januar-2011 kl. 12:00
En lyssværdsklinge ned i den udkernede knop?
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-Januar-2011 kl. 12:36
Jan, jeg er helt enig!

Nemlig, Gert. Sådan har jeg også lavet den digitalt, men jeg har ikke lige fået bestilt en lyssværdsklinge i den rigtige farve endnu.

Til top
Asger.Lindeblad Se drop down
Panel
Panel

Region: Midtsjælland
Point: 1774
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Asger.Lindeblad Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-Januar-2011 kl. 12:46

Redigeret af Asger.Lindeblad - 10-December-2024 kl. 08:09
Til top
Sandra.Almeida Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 28-September-2009
Region: Vestjylland
Point: 2317
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sandra.Almeida Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-Januar-2011 kl. 13:15
Rigtig godt Ulrik.
Glad antennen har en bedre losning. Mangler kun flise med "World Trade Center" på nu.

Redigeret af Sandra.Almeida - 14-Januar-2011 kl. 13:15
AKA: Cassiebsg

- "There are those who believe that life here began out there..."

- "The Future? He can barely function in the present!"
Til top
Svend.Erik.Saksun Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 07-Oktober-2005
Point: 10156
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-Januar-2011 kl. 13:16
Den er klar til udgivelse Clap
Til top
Lisa.Astrup Se drop down
Klods
Klods

Medlem siden: 10-Juli-2010
Sted: DK
Point: 182
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lisa.Astrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-Januar-2011 kl. 13:26
Rigtig flot byggeri.
Til top
Jesper.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Point: 2419
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-Januar-2011 kl. 13:34
Bravo brormand Asger kan have en pointe, men den er så nok på grænsen til at blive for "stor".
Til top
Jakob.Hestbæk Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Suppleant

Medlem siden: 28-November-2010
Sted: Danmark
Point: 2845
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakob.Hestbæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-Januar-2011 kl. 14:09
Ved at bygge tårnene i 4x4, tror jeg ikke den bliver for stor. "Falling Water" fylder da også en del, selv om det ikke er i højden.
Til top
Frederik.Normann Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 14-Maj-2009
Region: Østjylland
Point: 424
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frederik.Normann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-Januar-2011 kl. 17:34
Wauw! Det ser sku bare godt ud det der

Jeg syntes du har ramt rigtig godt, dog mangler jeg nok lidt nogle riller, som skulle illustrer alle de mange vinduer i bygningen, men på den anden side, kan jeg ikke lige se hvordan man skulle kunne sætte den klods ind i bygningen
Men i hvert fald, Den er dæl'me flot!
Venligst
Frederik Ankjær Normann

ankjrdesign.com

Deltager i LEGO Master 2021!
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-Januar-2011 kl. 22:33
Fallingwater er vist en noget anden målstok. Jeg synes WTC overordnet er bedst i denne målstok i forhold til de mange andre mere detaljerede udgaver (med og uden røg etc.). 

Jeg prøvede at lave rillede tårnsider med Brick, Modified 2 x 1 with Grille (grill), men så kommer det kun på to af fire sider og det fik de to andre sider til at se lidt forvanskede ud - som om de var revnet hele vejen ned Confused

Til top
Asger.Lindeblad Se drop down
Panel
Panel

Region: Midtsjælland
Point: 1774
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Asger.Lindeblad Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Januar-2011 kl. 03:58

Redigeret af Asger.Lindeblad - 10-December-2024 kl. 08:08
Til top
Kim.Thomsen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 23-November-2004
Region: Trekantsområdet
Point: 954
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kim.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Januar-2011 kl. 04:17
Jo det er sandt Asger, men for det kommer jo også til at betyde at man indeni grills'ne kan se hvor der er en stud og hvor der ikke er.
Det kommer til at give en meget ujævn overflade indenunder grills'ne og det er ligeså slemt som at have 1x2 brick modified with grill.
Til top
Svend.Erik.Saksun Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 07-Oktober-2005
Point: 10156
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Januar-2011 kl. 06:11
Når antennen på toppen er blever skiftet ud, så er den fantastisk!
Den er helt på højde med f.eks. Empire State Building i arkitekt serien!

Tro mig: Adam har jo også måttet gå på kompromis flere gange. Det vigtigste er at det ligner - og giver beskueren en association til the real thing. OG DET GØR DEN, Ulrik ClapClapClapClapClapClap

Desværre er den jo nu kompromitteret, så du kan ikke få den udgivet som officielt set. Men hvad med at lægge den ind i "Design by Me"...?
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Januar-2011 kl. 10:10
Jeg har prøvet lidt af hvert for at understrege etage/vinduesparti-karakteristika, deriblandt at erstatte de lbg klodser på tvillingetårnene med 2 x 2 plates, men jeg synes det virker bedst at overordne det sådan som Empire States Building gør det.

Design by Me kunne være sjovt - og det ville i så fald være min debut med det fænomen Smile men det skal jo nok ikke være i ren tan som Architecture, vel?
Til top
Rasmus.Damgaard Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 31-Marts-2009
Point: 1635
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus.Damgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Januar-2011 kl. 10:13
Det er jo genialt Ulrik! Kanon flot udført, så snart antennen bliver skiftet ud, er den jo klar til udgivelse!Clap

Fortsæt endelig med denne stil.Wink
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Januar-2011 kl. 10:17
Og så kom den rigtige antenne på. Tak for kommentarerne Smile

Til top
Martin.Nygaard Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 10-December-2009
Region: Trekantsområdet
Point: 2578
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Nygaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Januar-2011 kl. 11:37
Hvis ikke jeg vidste du havde lavet den - og den stod ved siden af architech sættene var jeg da ikke et sekundt i tvivl om at den var med i serien
Martin "Technic" Nygaard Schacht ..

Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Januar-2011 kl. 11:43
Smile tak, Martin - det varmer sgu. Een stor forskel er der dog idet jeg med vilje ikke har lavet modellen i tan, som architech-sættene ellers er, men i mere naturalistiske omend forenklede farver.
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.074 sekunder.