![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Lim til Lego |
Besvar
|
| Forfatter | ||
NLK
Gæst
|
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: Lim til LegoSendt: 10-August-2010 kl. 10:53 |
|
|
Hej alle
jeg ville høre om i kan anbefale noget lim der er godt til at holde sammen på klodserne
har prøvet noget for nogen år siden den det kunne ikke holde dem sammen
har i nogen forslag til hvad der er godt
|
||
![]() |
||
C.Straaberg
Dæk
Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 6120 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 10-August-2010 kl. 11:33 |
|
|
Ny bryder vi os jo ikke om at lime.
![]() Men, et billigt og effektivt middel er acetone. Det smelter klodserne sammen. Ellers skal du have fat i det, som de anvender i LEGOLAND - jeg kan ikke huske, hvad det hedder, men det er mig bekendt ikke muligt at købe i fri handel, da det er ret giftigt. |
||
|
Carsten.
|
||
![]() |
||
Maja.Bang
Tagsten
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 304 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 10-August-2010 kl. 12:01 |
|
|
Super epoxy 2 component eller det der bliver brugt til samle sæt et det noget småt kan der også bruges Attack lim
|
||
|
Drage mor
|
||
![]() |
||
Ulrik.Hansen
Dæk
Medlem siden: 04-Marts-2008 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7450 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 12-August-2010 kl. 17:04 |
|
|
Var det kun mig, som troede denne tråd var en joke ??
![]() |
||
|
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
|
||
![]() |
||
Asger.Lindeblad
Panel
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 1774 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 12-August-2010 kl. 20:08 |
|
|
Redigeret af Asger.Lindeblad - 07-December-2024 kl. 17:00 |
||
![]() |
||
Svend.Erik.Saksun
Dæk
Medlem siden: 07-Oktober-2005 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 10156 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 12-August-2010 kl. 20:48 |
|
|
...ja og maler og saver og borer, så det bliver sværere og sværere at finde en ægte LEGO entusiast.
|
||
![]() |
||
G.Christensen
Tagsten
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 711 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 13-August-2010 kl. 08:15 |
|
|
||
![]() |
||
Svend.Erik.Saksun
Dæk
Medlem siden: 07-Oktober-2005 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 10156 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 13-August-2010 kl. 10:09 |
|
|
Lim er slemt...
Jeg er lige nu ved at skille frimærkemosaik ver. 1.0 ad, men da det var i Billund til reparation har de åbenbart brugt lim - og det er ikke skolelim! Plates sidder så fast at jeg ikke kan få dem af med en tang. Da det endelig lykkedes røg knopperne af baseplaten så der kom hul i den! Lim og LEGO passer ikke sammen! Period!
|
||
![]() |
||
Ronnie.Nielsen
Klods
Medlem siden: 09-Marts-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 128 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 14-August-2010 kl. 04:46 |
|
de ved åbenbart ikke at der er dødsstraf for at lime deres LEGO sammen.... eller i mildere tilfælde bare et blåt øje
|
||
![]() |
||
Ditte
Gæst
|
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 22-September-2010 kl. 05:10 |
|
|
Hej Alle ! Jeg går og drømmer om et sofa bord i Lego. jeg tænker en plade hvorpå jeg stiller en træklods der er tilpasset og så bygger et lag udenom i 2x4 lego klodser i blå rød sørt og hvid og så evt en glasplade på toppen. Og ja - alle siger at det ikke kan holde og er upraktisk osv, men når det nu er det man drømmer om. Mit spørgsmål er så om nogle herinde ved hvordan jeg billigst får fat på en hulens masse 2x4 klodser. Jeg har fundet denne pose på nettet http://shop.lego.com/Product/?p=3460 men den kan tilsyneladende ikke købes i dk, det var ellers mit mest økonomiske bud. Så vidt jeg har kunnet finde frem til koster klodserne i løssalg kr 1,40 pr stk. Yderligere hvis nogle ahr et bud på hvor mange klodser der skal bruges til et bord på ca. 40x40x40 hører jeg gerne fra jer. Det drejer sig altså om top og 4 sider i et 'hult' bord og jeg forestiller mig at væggen skal være lige så bred som en 2x4 klods er i længden. Ser frem til at høre fra jer hvis nogle har gode ideer !
|
||
![]() |
||
Ditte
Gæst
|
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 22-September-2010 kl. 05:15 |
|
|
Ups - det skulle ha været en ny tråd - beklager !
|
||
![]() |
||
Besvar
|
|
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan oprette nye emner i dette forum Du kan besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |