Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Regionaltog med automatiske skydedøre
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Regionaltog med automatiske skydedøre

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Esben.K Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 09-Februar-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 2097
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Esben.K Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Regionaltog med automatiske skydedøre
    Sendt: 04-Juni-2010 kl. 14:06
Hejsa,

Til Klodsfesten viste jeg mit Power Functions tog med automatiske døre. Allerede da legede jeg med en idé om en anderledes  og mere realistisk åbningsmekanisme der også ville gøre det muligt at lave interiør i toget. Her er resultatet:

Lagde i mærke til trappen der kørte ind og ud samt de blinkende lamper over døren?

Nedenfor følger en kort beskrivelse af toget. Jeg har skrevet et længere indlæg på Eurobricks (på engelsk) for de interesserede.

Alle billederne på Brickshelf (efter moderation). Her er der flere billeder af detaljer og konstruktion.

Forreste vogn er pakket med Power Functions til at styre følgende funktioner:

• Togets fart
  • Tre forlygter og lys inde i førerhuset
  • Lys i en af kabinerne
  • Automatiske døre, trapper og advarselslys.

Lys i mørket:

Og inde i kabinen:

Videoen herunder viser hvordan dørene virker:

Det hele drives af en 9V micro motor:

Hele toget:

Hvad siger I til det?

Esben

Redigeret af Esben.K - 04-Juni-2010 kl. 14:06
Til top
Lars.Kristensen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 10-Januar-2006
Region: Østjylland
Point: 2169
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Juni-2010 kl. 14:11
Efter den demo tør man jo ikke begive sig ud at bygge et tog! Utrolig flot og funktionelt udført.
Og så lige ønske om at du udgiver en byggevejledning så vi andre på et tidspunkt kan eftergøre dit vidunder - evt. som følgeton i medlemsbladet ;-)
Lars Kristensen
Til top
Kim.Hansen Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 30-December-2005
Region: Bornholm
Point: 697
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kim.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Juni-2010 kl. 14:13
Jeg interesserer mig generelt ikke for tog, men det der er ret sejt lavet Thumbs Up 
"By the POWER of LEGO!"
Til top
Sandra.Almeida Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 28-September-2009
Region: Vestjylland
Point: 2304
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sandra.Almeida Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Juni-2010 kl. 14:14
Genial!!!!
Nu mangler bare lyden til at advare om dør åbner/lukker og så er den 100% realistisk.
AKA: Cassiebsg

- "There are those who believe that life here began out there..."

- "The Future? He can barely function in the present!"
Til top
Knud.Thomsen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 26-Januar-2004
Region: Sydvestjylland
Point: 6028
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knud.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Juni-2010 kl. 14:45
Det er godt lavet!
Nu ved jeg da hvad du skal få tiden til at gå med til LW2011Wink
Knud Richard Thomsen
Til top
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Region: ikke oplyst
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Juni-2010 kl. 14:46
Jep, sådan et par Technic-dimsedutter hist og her kan sætte skub i knopklodsbyggerierne.
Det er et fint tog, du har SNOT'tet sammen dér, Esben Thumbs Up
Nu er jeg ikke liiiige så kyndig udi DB's allernyeste materiel, så hvilken Baureihe har været forbilledet her ?.
Til top
C.Behrens Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 29-April-2008
Region: Trekantsområdet
Point: 5809
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Behrens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Juni-2010 kl. 14:56
Det er da blær på allerhøjste plan det der. Extremt vellykket må man vist sige. Skide smart som du har fået trinnet til at køre ud. Den detalje har du sikkert måtte slås med længe, gætter jeg på. 
Har du bygget efter et forbillede, for jeg synes ikke at jeg kan genkende "snuden"
Til top
Martin.Nygaard Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 10-December-2009
Point: 2577
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Nygaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Juni-2010 kl. 15:26
Intet mindre end genialt, Esben! SÅ mange funktioner på SÅ lidt plads? Jeg troede det ikke var muligt, men så lærte jeg også noget i denne læseferie ..
Det er jo perfekt - noget af det bedste klodsbyggeri jeg har set her, det halve år jeg har været her, og det års tid hvor jeg fulgte med inden jeg blev medlem ! Bravo !
Martin "Technic" Nygaard Schacht ..

Til top
K.Gabriel Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 24-Juli-2008
Point: 948
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér K.Gabriel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Juni-2010 kl. 16:44
Det er ganske enkelt fantastisk. Just som man tror, at toppen er nået, overgår du dig selv igen. Men ikke bare fungerer dør, trin og advarselslamper, du har også - som altid - formået at skrue et tog sammen, der er særdeles behageligt at se på. Flot.
K.Gabriel
Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Point: 7680
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Juni-2010 kl. 17:13
Jeg gider SLET ikke begynde at kommentere på, hvor fedt det der er!! Totalt Storm P... LOL
René Hoffmann

LEGO-holic by nature

Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Anders.Reinhard Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 27-Oktober-2005
Point: 1283
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Reinhard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Juni-2010 kl. 04:24
Du er sgu ik` for børn, Esben!!! ClapClapClap 
Vildt godt lavet/fundet på... Thumbs Up
Til top
Kim.Thomsen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 23-November-2004
Point: 954
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kim.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Juni-2010 kl. 12:05
Hvor er det sindsygt fedt lavet - bare LEGO ville bruge sådanne ting i deres toge.
Esben du er alt for vild.

Til top
Henrik.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 01-April-2005
Region: Midtsjælland
Point: 2020
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Juni-2010 kl. 10:09
Det er skidegodt lavet Esben, har du fået sendt din jobansøgning afsted til LEGO ( hvis ikke, så er det på tide....husk at mærke ansøgningen " udvikling af toge " ) Big smile
Henrik Hansen

" Skal den spændetrøje virkelig stramme så meget !! "

Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Esben.K Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 09-Februar-2006
Point: 2097
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Esben.K Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Juni-2010 kl. 10:55
Hej allesammen,

Tusind tak for jeres kommentarer. Toget har nu også fundet vej til Brothers Brick (scroll lidt ned).

Citat: Lars.Kristensen Lars.Kristensen skrev:

Og så lige ønske om at du udgiver en byggevejledning så vi andre på et tidspunkt kan eftergøre dit vidunder - evt. som følgeton i medlemsbladet ;-)

Det kommer ikke til at ske Smile Jeg er aldrig kommet i gang med digitalt LEGO byggeri, jeg foretrækker at have klodserne i hånden for at kunne prøve alternative løsningsmetoder.

Citat: Sandra.Almeida Sandra.Almeida skrev:

Genial!!!!
Nu mangler bare lyden til at advare om dør åbner/lukker og så er den 100% realistisk.

Jeg overvejede at sætte en gammel 9V 2x2 lydbrik ("ba-bu") ind, men det ville vist ikke rigtig passe Smile

Citat: Knud.Thomsen Knud.Thomsen skrev:

Det er godt lavet!
Nu ved jeg da hvad du skal få tiden til at gå med til LW2011

Jeg er ikke helt med, Knud... hvad hentyder du til?

Citat: Carsten.Thomsen Carsten.Thomsen skrev:

Nu er jeg ikke liiiige så kyndig udi DB's allernyeste materiel, så hvilken Baureihe har været forbilledet her ?.

Citat: C.Behrens C.Behrens skrev:

Har du bygget efter et forbillede, for jeg synes ikke at jeg kan genkende "snuden"

Toget er ikke bygget efter noget forbillede. DBs farver er valgt fordi jeg synes de er flotte, fordi jeg aldrig har bygget i de farver før og fordi jeg ville prøve en "oste-teknik" til at få den røde stribe til at bugte sig ved førerhuset.

Citat: C.Behrens C.Behrens skrev:

Den detalje har du sikkert måtte slås med længe, gætter jeg på.

Yes, men da det så var på plads var det "bare" at bygge et tog rundt om teknikken Smile

Citat: Henrik.Hansen Henrik.Hansen skrev:

Har du fået sendt din jobansøgning afsted til LEGO ( hvis ikke, så er det på tide....husk at mærke ansøgningen " udvikling af toge " )

Jeg har godt set at de søger for tiden... men der står et sted i opslaget: "Udover din formelle uddannelse som designer, skal du også kunne..." og sådan en uddannelse har jeg ikke i bagagen. Men det kunne da være sjovt... jeg overvejer det da... Smile

Esben
Til top
C.Behrens Se drop down
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Behrens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Juni-2010 kl. 15:06
Citat : " We are currently looking for a number of designers with very different design profiles for
developing products for both DUPLO (preschoolers), System and Technic platforms -
so we encourage you to apply for a position! 

We are looking for concept and product designers with a design education or background that can add new creative ideas and
concept approaches to our different LEGO product lines. You will work with the
whole design process ranging from ideation and sketching of new play concepts to
creating product graphics and building models from existing elements."

Jeg forstår det som : du har en design uddannelse eller en baggrund der gør dig egnet. -Altså dygtig til at bygge/ kreativ.
Til top
ChristianGrønne Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 17-Oktober-2008
Point: 467
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianGrønne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Juni-2010 kl. 17:29
Citat: Esben.K Esben.K skrev:

Hejsa,

Lagde i mærke til trappen der kørte ind og ud samt de blinkende lamper over døren?
Lyset kunne jeg ikke rigtig se men trappen kunne jeg godt
Til top
C.Behrens Se drop down
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Behrens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Juni-2010 kl. 18:09
@Grønne : prøv at kigge på lyset når dørene lukker.

@Esben : Den fandt søreme også vej til http://www.railbricks.com/   Godt gået Clap
Til top
Knud.Thomsen Se drop down
Dæk
Dæk

Region: Sydvestjylland
Point: 6028
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knud.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-Juni-2010 kl. 03:24
Jamen Esben, du bliver da nødt til at stå og demonstrere den til LW....Wink
Knud Richard Thomsen
Til top
Rasmus.Damgaard Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 31-Marts-2009
Point: 1635
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus.Damgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-Juni-2010 kl. 11:35
Absolut fantastisk Esben, intet mindre.Clap

Måden du har fået trapperne til at køre ud er genialt lavet.Smile
Til top
C.Behrens Se drop down
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Behrens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-Juni-2010 kl. 19:08
Den fandt også vej til http://www.classic-town.net/     Så har den da vist snart været hele vejen rundt. Det kan man da vist kalde lidt af en succes. -Men den er altså også genialt lavet.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.062 sekunder.