![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Mercedes Container Lastbil |
Besvar
|
| Forfatter | |
Martin.Nygaard
Liftarm
Medlem siden: 10-December-2009 Sted: Denmark Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 2578 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: Mercedes Container LastbilSendt: 05-Marts-2010 kl. 18:33 |
|
Så er mit første MOC endelig klar til at blive lagt på forummet.
En Mercedes Container lastbil. Den kan tippe ladded og hive en container op med en wire.
Den er ikke så køn eftersom det er min allerførste MOC, hvor jeg har prøvet nogenlunde at få et design med, da jeg somregel bare vil bygge funktionerne. Jeg har eftersom at en tippefunktion og en wire (Begge PF) bliver lidt i sådan et forholdsvis stort kabinet, valgt at bygge semi fjernstyrring. Dvs. der både er "Hands of good" (som jeg har set Carsten kalder det) OG fjernstyrring. Der er altså et lille håndtag under lastbilen der kobler motorne til og fra. En ret unødig funktion, men hvis man keder sig, er der lidt mere teknik der skal laves.
Ladet bagtil er løftet af én linear aktuator. Jeg har dog tænkt på at sætte endnu en på aftersom jeg lige har fået 2 yderlige i købet af 8258. Bare for at forstærke, men dette kræver en mindre ombygning. Den ene er også stårk nok til at klare mosten med mindre der er meget vægt på.
Wiren er en snor fra far's køkken. Det er som man kan se 2 snore langs hinanden, viklet om en spole, og går derfra bare op til toppen af ladet og ned på containeren. Tag jer ikke af støven på modellen - den skal liiiiige rengøres en lille smugle, men det fik jegikke lige gjordt inden fotograferingen..
Klik hér for at komme til Brickshelf mappen, når billederne engang bliver godkendt derinde ..
|
|
|
Martin "Technic" Nygaard Schacht ..
|
|
![]() |
|
C.Straaberg
Dæk
Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 6120 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-Marts-2010 kl. 04:03 |
|
Fedt. Hvornår kan vi se den live?
Bygger du en container til den, så den kan demonstreres? For variationens skyld (og gøre fotografering nemmere), vil jeg anbefale, at du ikke bygger alt i sort, førerhuset kunne godt være hvidt eller rødt, f.eks. Men ellers en fremragende debut som MOC'er! Godt skuldret Martin, jeg glæder mig da til at se mere fra din hånd. |
|
|
Carsten.
|
|
![]() |
|
Rasmus.Damgaard
Panel
Medlem siden: 31-Marts-2009 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1635 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-Marts-2010 kl. 04:41 |
|
Sådan Martin, den er virkelig flot.
Vi glæder os til at se mere fra dig. |
|
![]() |
|
Jan.Sørensen
Panel
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 807 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-Marts-2010 kl. 04:47 |
|
Jeg kan kun tilslutte mig koret, den ser flot ud. Der må være noget med jer nordjyder og Technic
--- Jan |
|
![]() |
|
Martin.Nygaard
Liftarm
Medlem siden: 10-December-2009 Sted: Denmark Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 2578 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-Marts-2010 kl. 05:39 |
|
Tusind tak for de dejlige kommentare!
Jeg kan desværri ikke få min far til at køre til Skærbæk, så jeg kan ikke komme med den til KF 2010 ..
Den bedste mulighed for at se den "live" vil jo så nok være en film. Men jeg skal lige have opdateret styresystemet først. Jeg har bygget en lille flad "plade" der, kan bruges som container, men jeg vil bygge så snart jeg får lidt tid en der også er med i højden. Ang. at bygge det i andre farver i sort vil jeg prøve det næste gang - jeg synes også selv at den blev liiiige en kende for sort. Tak for rådet ..
|
|
|
|
|
![]() |
|
Jan.Sørensen
Panel
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 807 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-Marts-2010 kl. 08:24 |
|
Det hjælper næppe på din fars indstilling, men bare lige for en god ordens skyld vil jeg nævne, at Klodsfesten er i Taastrup og ikke i Skærbæk.
--- Jan |
|
![]() |
|
Martin.Nygaard
Liftarm
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-Marts-2010 kl. 08:56 |
|
nå ja - der er så mange nye byer man skal huske her ..
|
|
|
|
|
![]() |
|
Carsten.Thomsen
Liftarm
Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 4842 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 08-Marts-2010 kl. 04:18 |
|
Herligt at se at du bruger liftarms, Martin Fortsæt endelig det gode arbejde Jeg er igang med skrabe dele nok sammen til et letvægtslad til min kroghejsvogn - og det er vel at mærke knopdele (!) Ladet måler ca. 16 x 32 knopper, så det kunne måske også godt passe til din lastbil ? |
|
![]() |
|
Martin.Nygaard
Liftarm
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 08-Marts-2010 kl. 04:48 |
Jeg kan også bedst li' at bygge med liftarms ..
Jeg vil lige prøve at kigge på det når jeg kommer hjem - 16 knopper i breden kon nok godt ca passe. |
|
|
|
|
![]() |
|
Carsten.Thomsen
Liftarm
Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 4842 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-April-2010 kl. 09:26 |
|
Nåmmen, det tager sin tid at skrabe delene sammen til letvægtsladdet. Så jeg har i stedet lavet en virtuel udgave ved hjælp af LDD:
Grundopskriften er ommertrent den samme som ved dette lad:
... der er blot tilføjet hængslede sidefjæld.
Kan det mon bruges til din containerlastbil ?.
Du kan evt. hente LDD-filen i min Brickshelf-mappe, når billederne engang er blevet godkendt. Husk at du skal tilføje koden til åbning af LEGO Universe paletten til LDD's .ini-fil, for at kunne åbne filen. På Eurobricks kan du finde en beskrivelse af hvordan dette gøres. |
|
![]() |
|
Leif.Nicolaysen
Flise
Medlem siden: 10-Marts-2010 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 24 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 21-April-2010 kl. 11:33 |
|
riktig tøff lastebil |
|
![]() |
|
Martin.Nygaard
Liftarm
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 28-April-2010 kl. 03:32 |
Hvis jeg kan lave den lidt bredere, det vil gå ud over vægten, men så passer den - jeg tror jeg kom frem til 2 eller 4 knoppers forskel. Min lastbil er lidt breddere. Redigeret af Martin.Nygaard - 18-Maj-2010 kl. 17:16 |
|
|
|
|
![]() |
|
Besvar
|
|
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |