Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Kramer 1014
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kramer 1014

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Kramer 1014
    Sendt: 25-April-2009 kl. 18:28

Næste bidrag til Dieselund Maskinstations efterhånden noget blandede beholdning af landbrugsmaskineri er denne orange Kramer 1014.

Forakslen kan vippe om længdeaksen, der er 4-cylindret motor, PTO'en kan ind- og udkobles, og redskabsophænget er drevet af Pneumatic.

Førersædet kan vendes bagud og er magen til førersædet på min Mercedes MB Trac 1300 og Schlüter EuroTrac.

Der er lufttank bagved trinbrættet i højre side, og ligesom på forbilledet er der firehjulsstyring, hvor baghjulene kan være med- eller modstyrende - sidstnævnte også kendt som Dog-Walk eller krabbestyring.

Styringen fungerer på samme måde som på min Claas Xerion, bagakslen er omtrent magen til den på min første Claas Xerion, mens forakslen er en "almindelig" foraksel omtrent magen til den på 8284-traktoren, dog en smule forstærket.

Modellen bliver måske engang udstyret med en frontlift á la den der ses på forbilledet ovenfor.

Forbilledet findes i mange forskellige farver, bl.a. gul, grøn, mørkegrøn, orange og orangerød.

Alle grå dele er nygrå.

Totalvægten blev 840 gram.

Link til hele mappen her.

Link til hele køretøjsmappen her.

Til top
Heine.H.Olsen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 10-Oktober-2005
Point: 1851
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Heine.H.Olsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-April-2009 kl. 19:31

Jeg kan ikke fremhæve en af dine kreationer fremfor en anden, da jeg ganske enkelt er ved at miste overblikket i mængden

Samtidig er orange en af mine absolutte favoritfarver i LEGO sortimentet, så der er absolut thumbs up - endnu en gang - herfra  

Til top
Christian.Velin Se drop down
Klods
Klods

Medlem siden: 13-September-2008
Point: 212
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian.Velin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-April-2009 kl. 21:11

Ja, endnu engang har du ramt en tudegrim maskine lige på kornet

Christian Velin
Til top
Rasmus.Damgaard Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 31-Marts-2009
Point: 1635
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus.Damgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-April-2009 kl. 09:51
Igen super flot bygget Carsten, men giver dog Christian ret i at det er en ekstrem grim traktor.
Til top
Peter.Vingborg Se drop down
Dæk
Dæk
Byggebladets redaktør

Medlem siden: 29-Februar-2004
Sted: LEGO Fan Land
Region: Vestjylland
Point: 8419
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Vingborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-April-2009 kl. 13:19
Igen Thomsen - Vi glæder os til at se dine kreationer - udstillet på LEGO Fan Weekend i Skærbæk ved Rømø - den sidste weekend i september 2009. Håber virkeligt du kommer!
Redaktør på Byggebladet
Layoutmanager:
LEGO dage, Frilandsmuseet Hjerl Hede 2014-?
MODUVERSE DANMARK, SFW 2022 og 2023
Byg & Leg, Svendborg Teater 2022-?
Klodsfest 2024, Hvalsø
Klodsfest 2025, Thisted
Til top
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 26-Januar-2004
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-April-2009 kl. 17:35

Jep, sådan en Kramer Allrad er vist ikke for kjøn - farven er dog muligvis en formildende omstændighed  .

Citat: Heine.H.Olsen Heine.H.Olsen skrev:

Samtidig er orange en af mine absolutte favoritfarver i LEGO sortimentet...

Orange er også en af mine absolutte favoritfarver - sammen med Tan, Dark Turquoise, grøn, Lime, sandfarverne, de nye grå farver...

Citat: Peter.Vingborg Peter.Vingborg skrev:

Igen Thomsen - Vi glæder os til at se dine kreationer - udstillet på LEGO Fan Weekend i Skærbæk ved Rømø - den sidste weekend i september 2009. Håber virkeligt du kommer!

Jeg vil tænke over det. Men det kniber jo gevaldigt med transport af sagerne Frashawn-Skærbæk og retur  .

Til top
Peter.Vingborg Se drop down
Dæk
Dæk
Byggebladets redaktør

Medlem siden: 29-Februar-2004
Sted: LEGO Fan Land
Region: Vestjylland
Point: 8419
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Vingborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-April-2009 kl. 04:54
Citat: Carsten.Thomsen Carsten.Thomsen skrev:

Citat: Peter.Vingborg Peter.Vingborg skrev:

Jeg vil tænke over det. Men det kniber jo gevaldigt med transport af sagerne Frashawn-Skærbæk og retur  .
Der skal ganske enkelt findes en løsning! Sådan er det!
Redaktør på Byggebladet
Layoutmanager:
LEGO dage, Frilandsmuseet Hjerl Hede 2014-?
MODUVERSE DANMARK, SFW 2022 og 2023
Byg & Leg, Svendborg Teater 2022-?
Klodsfest 2024, Hvalsø
Klodsfest 2025, Thisted
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.086 sekunder.