![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
LUGBULK
LUGBULK afstemningen er i gang Oprettet af: Jakob.Bindslet
|
S-tog - den ultimative version! |
Besvar
|
| Forfatter | ||
Esben.K
Liftarm
Medlem siden: 09-Februar-2006 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 2097 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: S-tog - den ultimative version!Sendt: 28-Marts-2009 kl. 14:51 |
|
|
Hejsa,
I sidste nummer af Byggebladet (#4) præsenterede jeg en række af mine togmodeller, herunder to versioner af S-toget (Version 1, Version 2). Den seneste version var stadig ikke helt tilfredsstillende, så i forbindelse med fællesbestillingen tog jeg mig sammen og fik bestilt de røde, kurvede elementer jeg manglede. Resultatet præsenteres herunder, links i beskrivelsen linker til billeder på Brickshelf. Alle billeder på Brickshelf (efter moderation) Video 1 på YouTube Video 2 på YouTube ![]() Fronten er i det store hele genbrug fra den tidligere version, dog med nyt vindue, forlygter og overgang til taget. Billedet her viser konstruktionen af fronten. Helt nye er til gengæld togets sider som har fået den rigtige runding ved brug af de kurvede klodser. Billedet nedenfor viser togets profil. Bortset fra taget er der ikke en eneste klods på togets ydre der er "Studs On Top" .![]() Togets sider holdes på plads i den rigtige vinkel ved hjælp af en lille elastik, se billedet nedenfor. Da siderne ingenting bærer er vognene forstærket med liftarms, der giver en solid konstruktion. ![]() Som i den virkelige verden har hver vogn kun et hjulsæt, undtagen den forreste vogn hvor motoren er placeret. Vognene "hænger" så at sige på vognen foran vha. et sindrigt system der samtidig muliggør tæt kobling. Jeg glæder mig til at høre jeres kommentarer. Mange hilsner Esben |
||
![]() |
||
C.Rasmussen
Panel
Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Midtjylland Status: Offline Point: 1624 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 28-Marts-2009 kl. 14:58 |
|
|
Det ser bare super flot ud Esben!
|
||
|
At skabe er at leve...
Christian Lindblad Rasmussen |
||
![]() |
||
Anton.Wrisberg
Panel
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1671 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 28-Marts-2009 kl. 15:03 |
|
|
KÆFT HVOR ER DET BARE SYGT BYGGET! Hvor'n fa'n kan du have så mange geniale idéer?!?! Eneste forslag ville være at bygge den 2-4 knopper bredere for at få et mere realistisk højde-bredde-forhold... Men igen, for fedt bygget! |
||
![]() |
||
Christian.W.J
Bestyrelse
Næstformand Medlem siden: 02-Maj-2006 Sted: Denmark Region: Vendsyssel Status: Offline Point: 5002 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 28-Marts-2009 kl. 15:18 |
|
Så vil den ikke overholde standarden for toge til et layout, og så flot som det er ville det være en skam hvis det ikke ville være muligt at få til at køre på Klodsfest.
Godt gået Esben! |
||
![]() |
||
René.Hoffmann
Dæk
Facebook kaptajn Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7680 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 28-Marts-2009 kl. 16:44 |
|
|
Esben - jeg vil nøjes med at sige, at næste gang, Byggepladen skal levere designere til Lego - så ved jeg godt, hvem der får min stemme...
![]() Vinklerne er bare HELT rigtige!! Jeg håber, vi får den at se på et KF-layout en dag... ![]() |
||
|
René Hoffmann
LEGO-holic by nature Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
||
![]() |
||
Anders.Reinhard
Panel
Medlem siden: 27-Oktober-2005 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1283 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 29-Marts-2009 kl. 03:49 |
|
|
Det ser rigtig godt ud, Esben!!! Du kan alligevel godt nok nogle trix med de`hersens plastik-dimser.... |
||
![]() |
||
Tommy.Jensen
Panel
Medlem siden: 06-Maj-2006 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1106 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 29-Marts-2009 kl. 05:58 |
|
|
Det er saftsusende flot Hvordan sidder trinbrædderne fast? Er de bare stukket ind, eller sidder de rent faktisk på noget? |
||
![]() |
||
Esben.K
Liftarm
Medlem siden: 09-Februar-2006 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 2097 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 29-Marts-2009 kl. 06:21 |
|
Nej, de sidder skam fast på de røde 2x3 curves der jo har knopper på toppen (dvs. i det her tilfælde vender de nedad)
LEGO togvogne bliver som regel for smalle og alt for korte, ellers ville de brede sig ud over skinnerne og ikke være i stand til at komme rundt i kurverne. Med S-toget mangler der to sæt vinduer på hver vogn i forhold til originalen ( = 10 knopper). Dem har jeg bevidst fjernet for at vognene skulle fremstå helt korte og samtidigt gøre det muligt at nøjes med ét fastmonteret hjulsæt pr. vogn.
Tak for alle kommentarerne, nu er Brickshelf galleriet modificeret og begge YouTube videoer virker. |
||
![]() |
||
ChristianGrønne
Tagsten
Medlem siden: 17-Oktober-2008 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 467 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 29-Marts-2009 kl. 06:47 |
|
|
Esben mangler du ikke kun at bygge en station til togene
|
||
![]() |
||
Anton.Wrisberg
Panel
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1671 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 29-Marts-2009 kl. 06:49 |
|
Men til gengæld kan ALT lade sig gøre på film |
||
![]() |
||
Henrik.Hansen
Liftarm
Medlem siden: 01-April-2005 Sted: Denmark Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 2020 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 29-Marts-2009 kl. 09:33 |
|
|
Jeg kan jo kun sidde og græde glædeståre over din kreation Esben, det er smukt....
|
||
|
Henrik Hansen
" Skal den spændetrøje virkelig stramme så meget !! " Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
||
![]() |
||
Jesper.Hansen
Liftarm
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 2419 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 29-Marts-2009 kl. 09:37 |
|
|
Kan kun nikke anerkendende og tilslutte mig roserne - Esben det er eminent!
|
||
![]() |
||
Martin.Bruun
Dæk
Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 5294 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 29-Marts-2009 kl. 11:51 |
|
|
Nej det gør han ikke... Har er jo ikke til at skyde igennem.. http://www.byggepladen.dk/forum/forum_posts.asp?TID=6393& ;PN=2
Og ja.. Jeg tilslutter mig koret.
Det er et rigtigt flot S-tog med den rigtige karakteristiske form. |
||
|
Martin Bruun
"A man builds with his brain and not with his hands" - Brickelangelo |
||
![]() |
||
S.Hemmingsen
Panel
Medlem siden: 28-Marts-2006 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 917 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 29-Marts-2009 kl. 12:30 |
|
|
Virkeligt smukt arbejde, Esben
|
||
![]() |
||
H.Bidstrup
Panel
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: Vestjylland Status: Offline Point: 1395 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 29-Marts-2009 kl. 13:46 |
|
|
Super Esben
|
||
|
Henning Bidstrup
Vindmøller - skal de ikke lave strøm ell. ?????? - jeg tror jeg har et problem |
||
![]() |
||
Lasse.Deleuran
Liftarm
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: Sydvestjylland Status: Offline Point: 3754 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 29-Marts-2009 kl. 14:39 |
|
|
Ja det er nu dejligt at se hvordan du bruger teknikkerne til at få de helt rigtige former.
Er det muligt at modificere det til at indeholde PF-komponenter såsom lysdioder og det nye batteri? Det bliver ikke let at klemme ind. |
||
![]() |
||
NielsOttoHansen
Klods
Medlem siden: 23-Oktober-2008 Sted: Denmark Region: Midtjylland Status: Offline Point: 151 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 29-Marts-2009 kl. 15:39 |
|
|
Hej Esben.
Det er bare superflot
|
||
![]() |
||
Steen.Villumsen
Panel
Medlem siden: 07-August-2006 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1266 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 02-April-2009 kl. 16:28 |
|
|
Esben, du er også endt på Brothers-Brick, hvilken ære
|
||
![]() |
||
Rasmus.Damgaard
Panel
Medlem siden: 31-Marts-2009 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1635 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 03-April-2009 kl. 08:28 |
|
|
Super fed Esben. Den ligner de rigtige S-Tog på en prik.
|
||
![]() |
||
Morten.Øberg
Panel
Medlem siden: 20-November-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 904 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 04-April-2009 kl. 03:05 |
|
|
Kan kun sige, at det ser super ud
Well done! |
||
|
Morten Øberg
|
||
![]() |
||
Besvar
|
|
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |