![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
John Deere 2140 |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Christian.Selnø ![]() Tagsten ![]() ![]() Medlem siden: 24-April-2006 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 303 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-Februar-2009 kl. 06:21 |
Hej Carsten
![]() Det er også en flot model. ![]() Held lykke med dit påbegyndte traktor museum, til de kommende MOC udstillingerne. |
|
Christian Selnø
|
|
![]() |
|
Carsten.Thomsen ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 4842 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
I den forgangne weekend fik Dieselund Maskinstation sig en "lillebror" til JD 3650'eren - og således blev det den første MOC, som de "nye" gule hjul fra #8264 indgik i.
Som mine øvrige "moderne" traktorer, så er redskabsophænget trykluftdrevet, og der er PTO agterude, som kan ind-og udkobles. Der er styring via rotorblinket på taget, motoren måtte nøjes med 3 cylindre, og endvidere lykkedes det at klemme en tryklufttank ind under "bugen".
Jeg er ikke 100% tilfreds med udseendet, så måske bliver modellen ombygget engang med tiden. Endvidere skal jeg i den kommende tid have lavet decals til den ved hjælp af AutoCAD og CorelDRAW.
Forbilledet for modellen kan ses her:
Igen-igen-igen-igen-igen-igen-igen-igen-igen-igen-igen-igen manglede jeg en 3x5 zig-zag liftarm - her til at stabilisere agterenden med. Så jeg håber at LEGO vil lave noget lignende engang - eller en Bionicle-dimsedut, som kan saves til.
Endvidere manglede jeg diverse liftarms i grøn, så her måtte 9 stk. brugte og temmelig ridsede 1x15 liftarms omdannes til 4 stk. 1x11, 2 stk. 1x9, 2 stk. 1x7, 1 stk. 1x5 og 2 stk. 1x2. Af resterne blev der 2 stk. 1x13, 1 stk. 1x5 og 4 stk. 1x3 til kommende projekter. Det er altid surt at skulle save i sine liftarms, men der fås jo desværre ikke mange grønne liftarms, for det er jo desværre (alt for) sjældent at LEGO laver Technic-modeller i grøn.
Derudover indgår diverse andre herlige dimsedutter i modellen, blandt andet:
Modellen kunne meget vel blive fast trækkraft for min kommende Kuhn FC 353 GC kombislåmaskine, som er 99.9% færdig. Der mangler kun 2 runde Light Bluish Gray tiles - de skulle gerne komme med posten indenfor de nærmeste par dage. Jeg poster naturligvis billeder af den til den tid. (Edit: Kuhn FC 353 GC kombislåmaskinen kan ses her).
Alle grå dele er nygrå. Totalvægten blev 672 gram.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |