Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Mølle transport
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mølle transport

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
H.Bidstrup Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Vestjylland
Status: Offline
Point: 1396
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H.Bidstrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Mølle transport
    Sendt: 22-November-2008 kl. 14:16

Så er "HB Transport" læsset og klar til at køre ud i verden med et stk. Vestas mølle. Der mangles kun følge-bilerne, som er blevet forsinket på grund af det glatte føre.

Henning Bidstrup

Vindmøller - skal de ikke lave strøm ell. ?????? - jeg tror jeg har et problem

Til top
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 26-Januar-2004
Region: ikke oplyst
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-November-2008 kl. 14:34

Det er fine og vellignende sager, Henning

Med de nye politiske vinde, der blæser for Greentech-virksomheder i øjeblikket, så får HB Transport sikkert rigeligt at lave i fremtiden

Nogle af møllenavene til Vestas-møllerne støbes faktisk her i Frederikshavn - og dér er de ikke ligefrem hvide.

Det foregår hos MAN Diesel - som så til gengæld monterer Vestas varmevekslere (eller pladekølere ?) på deres egne skibsmotorer.

Måske kunne HB Transport også stå for transporten af rågods (måske i Reddish Brown eller måske ligefrem i Dark Orange) samt halvfabrikata til vindmølleindustrien ?. De fleste af disse dele kan transporteres på en almindelig 40 fods fladvogn.

Til top
Jesper.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Point: 2419
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-November-2008 kl. 15:04

De er sörme fine Henning. Husk at tilmelde dem den igangvärende konkurrence. (undskyld tegnsätningen, men jeg er lige en tur til ballet-premiere i Sverige (og keder mig lidt)).

Til top
ChristianGrønne Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 17-Oktober-2008
Point: 467
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianGrønne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-November-2008 kl. 15:50

Måske skulle du lave en mølle park

Til top
Lars.Kristensen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 10-Januar-2006
Region: Østjylland
Point: 2171
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-November-2008 kl. 10:27
3 vinger på en vogn - det ville være dejligt i virkeligheden og ikke som nu en hel konvoj! Men du skal vel også have en BMS krav til at rejse møllen? Den med selve møllerøret måler vel sine 80 - 85 cm?Fine forvogne!
Lars Kristensen
Til top
H.Bidstrup Se drop down
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H.Bidstrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-November-2008 kl. 12:03

Citat: Lars.Kristensen Lars.Kristensen skrev:

3 vinger på en vogn - det ville være dejligt i virkeligheden og ikke som nu en hel konvoj! Men du skal vel også have en BMS krav til at rejse møllen? Den med selve møllerøret måler vel sine 80 - 85 cm?Fine forvogne!

Man kører faktisk med 3 stk. 44m vinger her i danmark, blandt andet ned til Esbjerg havn, til udskibning. Ser det næsten hver dag, men kan alligevel ikke lade være med at stoppe op og  

Skal de transporteres ned i Europa, kører man kun med 1 vinge, da man må ikke køre med mere i Tyskland.

Jeg har bygget en kran til at rejse møllen

Den måler 81 cm. Så godt gættet

Tak for de pæne ord

Henning Bidstrup

Til top
Morten.Skov Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 04-September-2007
Region: Vestsjælland
Point: 1990
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Skov Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-November-2008 kl. 13:04

Jamen Henning, hvor er så billederne af kranen henne..

Hvis den er lige så flot som de 3 lastbiler du har bygget, så glæder jeg mig meget til at se den...

Morten

Morten Anker

Jeg er Klodset, men ikke mere end alle de andre i Byggepladen.:-)

Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-November-2008 kl. 14:27

Citat: Morten.Skov Morten.Skov skrev:

Jamen Henning, hvor er så billederne af kranen henne..

Mon ikke at det er den, der kan ses her ?.

Til top
Mads.Pedersen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 16-Januar-2008
Point: 887
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads.Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-November-2008 kl. 14:29
Plejer der ikke og sidde kæder imellem Bagvogn og forvogn, i tilfælde af at materialet falder af?
Mads Møller Pedersen
Til top
H.Bidstrup Se drop down
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H.Bidstrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-November-2008 kl. 15:15

Citat: Mads.Pedersen Mads.Pedersen skrev:

Plejer der ikke og sidde kæder imellem Bagvogn og forvogn, i tilfælde af at materialet falder af?

Det tror jeg ikke, jeg har aldrig set/lagt mærke til det, på de vogntog jeg har set.

Henning Bidstrup

Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-November-2008 kl. 15:44
Det med de tre vinger på en vogn var jeg ikke klar over, men længden tippede jeg udfra reolen. En hylde længde er typisk 80 cm.Wink
Lars Kristensen
Til top
Peter.Aasholm Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 05-September-2007
Region: Himmerland
Point: 771
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Aasholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-November-2008 kl. 11:09

De er rigtig flotte. Men kunne godt savne en ekstra aksel på trækkerne...

Men kan det lade sig gøre uden at det kommer til at se kavt ud?

Peter Aasholm
Til top
H.Bidstrup Se drop down
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H.Bidstrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-December-2008 kl. 15:44

Citat: Lars.Kristensen Lars.Kristensen skrev:

3 vinger på en vogn - det ville være dejligt i virkeligheden og ikke som nu en hel konvoj!

Faldt over dette billed.   Lars - her kan du se hvordan det ser ud når de kører med 3 stk. 44 m vinger.

Henning Bidstrup

Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-December-2008 kl. 15:50

Hold k**t, hvor er de vinger store!

Når de er monteret på møllen ser de da ikke så store ud.

Det skulle vel aldrig være vinger til en af de fire store forsøgsmøller på Frederikshavn Havn ?.

(Lidt off-topic: Som det kan ses her søges der om tilladelse til 6 mere).

Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Region: Hovedstadsområdet
Point: 7680
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-December-2008 kl. 18:56

WOW, mand!! Fedt billede!!

Og lidt tilbage on topic: Hvor bliver følgebilerne af, Henning? Nu kan der da ikke være glat føre mere?

René Hoffmann

LEGO-holic by nature

Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-December-2008 kl. 19:09

OK - sådan en transport har jeg aldrig oplevet, derfor min tvivl som nu er gjort l skamme - men voldsom stor ser det altså ud!

Har i øvrigt lige set VESTA sættet live ved et tilfælde. Huset er godt nok lille i forhold til bilen - så møllen er vel overdimesioneret til det bette sommerhus

LOL
Lars Kristensen
Til top
H.Bidstrup Se drop down
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H.Bidstrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-December-2008 kl. 12:49
Citat: René.Hoffmann René.Hoffmann skrev:

Og lidt tilbage on topic: Hvor bliver følgebilerne af, Henning? Nu kan der da ikke være glat føre mere?

Det fryser meget her i det mørke jylland

Henning Bidstrup

Til top
Verner.Petersen Se drop down
Panel
Panel

Region: Sydsjælland
Point: 1440
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Verner.Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-December-2008 kl. 17:24

Dem ser jeg rigtig mange gange de køre også fra lolland til jylland, jeg køre hver dag på motorvejen fra københavn til tappernøje, de holder gerne 3 stk på en rasteplads ved haslev og venter på følgebiler når jeg er på vej hjem fra job ved 5 tiden

Verner Petersen

VVS

9 volt tog styre

Medlem nr: 10

Til top
H.Bidstrup Se drop down
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H.Bidstrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-December-2008 kl. 14:52
Så er der kommet nogle følgebiler og vi er ved at være klar til at køre til LW 2009.
Henning Bidstrup

Til top
Peter.Vingborg Se drop down
Dæk
Dæk
Byggebladets redaktør

Medlem siden: 29-Februar-2004
Sted: LEGO Fan Land
Point: 8669
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Vingborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-December-2008 kl. 14:58

Må vi få lidt nærbilleder - af følgebilerne - fra flere vinkler?

Redaktør på Byggebladet
Layoutmanager:
LEGO dage, Frilandsmuseet Hjerl Hede 2014-?
MODUVERSE DANMARK, SFW 2022 og 2023
Byg & Leg, Svendborg Teater 2022-?
Klodsfest 2024, Hvalsø
Klodsfest 2025, Thisted
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.051 sekunder.