![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Mølle transport |
Besvar
|
Side 12> |
| Forfatter | |
H.Bidstrup
Panel
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: Vestjylland Status: Offline Point: 1396 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: Mølle transportSendt: 22-November-2008 kl. 14:16 |
|
Så er "HB Transport" læsset og klar til at køre ud i verden med et stk. Vestas mølle. Der mangles kun følge-bilerne, som er blevet forsinket på grund af det glatte føre.
|
|
|
Henning Bidstrup
Vindmøller - skal de ikke lave strøm ell. ?????? - jeg tror jeg har et problem |
|
![]() |
|
Carsten.Thomsen
Liftarm
Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 4842 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 22-November-2008 kl. 14:34 |
|
Det er fine og vellignende sager, Henning Med de nye politiske vinde, der blæser for Greentech-virksomheder i øjeblikket, så får HB Transport sikkert rigeligt at lave i fremtiden Nogle af møllenavene til Vestas-møllerne støbes faktisk her i Frederikshavn - og dér er de ikke ligefrem hvide. Det foregår hos MAN Diesel - som så til gengæld monterer Vestas varmevekslere (eller pladekølere ?) på deres egne skibsmotorer.
Måske kunne HB Transport også stå for transporten af rågods (måske i Reddish Brown eller måske ligefrem i Dark Orange) samt halvfabrikata til vindmølleindustrien ?. De fleste af disse dele kan transporteres på en almindelig 40 fods fladvogn. |
|
![]() |
|
Jesper.Hansen
Liftarm
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 2419 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 22-November-2008 kl. 15:04 |
|
De er sörme fine Henning. |
|
![]() |
|
ChristianGrønne
Tagsten
Medlem siden: 17-Oktober-2008 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 467 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 22-November-2008 kl. 15:50 |
|
Måske skulle du lave en mølle park |
|
![]() |
|
Lars.Kristensen
Liftarm
Medlem siden: 10-Januar-2006 Sted: Denmark Region: Østjylland Status: Offline Point: 2171 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 23-November-2008 kl. 10:27 |
|
3 vinger på en vogn - det ville være dejligt i virkeligheden og ikke som nu en hel konvoj! Men du skal vel også have en BMS krav til at rejse møllen? Den med selve møllerøret måler vel sine 80 - 85 cm?Fine forvogne!
|
|
|
Lars Kristensen
|
|
![]() |
|
H.Bidstrup
Panel
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: Vestjylland Status: Offline Point: 1396 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 23-November-2008 kl. 12:03 |
|
Man kører faktisk med 3 stk. 44m vinger her i danmark, blandt andet ned til Esbjerg havn, til udskibning. Ser det næsten hver dag, men kan alligevel ikke lade være med at stoppe op og Skal de transporteres ned i Europa, kører man kun med 1 vinge, da man må ikke køre med mere i Tyskland.
Jeg har bygget en kran til at rejse møllen
Den måler 81 cm. Så godt gættet
Tak for de pæne ord
|
|
|
Henning Bidstrup
Vindmøller - skal de ikke lave strøm ell. ?????? - jeg tror jeg har et problem |
|
![]() |
|
Morten.Skov
Panel
Medlem siden: 04-September-2007 Sted: Denmark Region: Vestsjælland Status: Offline Point: 1990 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 23-November-2008 kl. 13:04 |
|
Jamen Henning, hvor er så billederne af kranen henne.. Hvis den er lige så flot som de 3 lastbiler du har bygget, så glæder jeg mig meget til at se den...
Morten |
|
|
Morten Anker
Jeg er Klodset, men ikke mere end alle de andre i Byggepladen.:-) |
|
![]() |
|
Carsten.Thomsen
Liftarm
Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 4842 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 23-November-2008 kl. 14:27 |
|
Mon ikke at det er den, der kan ses her ?. |
|
![]() |
|
Mads.Pedersen
Panel
Medlem siden: 16-Januar-2008 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 887 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 23-November-2008 kl. 14:29 |
|
Plejer der ikke og sidde kæder imellem Bagvogn og forvogn, i tilfælde af at materialet falder af?
|
|
|
Mads Møller Pedersen
|
|
![]() |
|
H.Bidstrup
Panel
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 23-November-2008 kl. 15:15 |
|
Det tror jeg ikke, jeg har aldrig set/lagt mærke til det, på de vogntog jeg har set. |
|
|
Henning Bidstrup
|
![]() |
|
Lars.Kristensen
Liftarm
Medlem siden: 10-Januar-2006 Sted: Denmark Region: Østjylland Status: Offline Point: 2171 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 23-November-2008 kl. 15:44 |
|
Det med de tre vinger på en vogn var jeg ikke klar over, men længden tippede jeg udfra reolen. En hylde længde er typisk 80 cm.
|
|
|
Lars Kristensen
|
|
![]() |
|
Peter.Aasholm
Panel
Medlem siden: 05-September-2007 Sted: Denmark Region: Himmerland Status: Offline Point: 771 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 24-November-2008 kl. 11:09 |
|
De er rigtig flotte. Men kunne godt savne en ekstra aksel på trækkerne...
Men kan det lade sig gøre uden at det kommer til at se kavt ud? |
|
|
Peter Aasholm
|
|
![]() |
|
H.Bidstrup
Panel
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-December-2008 kl. 15:44 |
|
Faldt over dette billed. Lars - her kan du se hvordan det ser ud når de kører med 3 stk. 44 m vinger.
|
|
|
Henning Bidstrup
|
![]() |
|
Carsten.Thomsen
Liftarm
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-December-2008 kl. 15:50 |
|
Hold k**t, hvor er de vinger store! Når de er monteret på møllen ser de da ikke så store ud. Det skulle vel aldrig være vinger til en af de fire store forsøgsmøller på Frederikshavn Havn ?. (Lidt off-topic: Som det kan ses her søges der om tilladelse til 6 mere). |
|
![]() |
|
René.Hoffmann
Dæk
Facebook kaptajn Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7680 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-December-2008 kl. 18:56 |
|
WOW, mand!! Fedt billede!!
Og lidt tilbage on topic: Hvor bliver følgebilerne af, Henning? Nu kan der da ikke være glat føre mere? |
|
|
René Hoffmann
LEGO-holic by nature Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
|
![]() |
|
Lars.Kristensen
Liftarm
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-December-2008 kl. 19:09 |
|
OK - sådan en transport har jeg aldrig oplevet, derfor min tvivl som nu er gjort l skamme - men voldsom stor ser det altså ud! Har i øvrigt lige set VESTA sættet live ved et tilfælde. Huset er godt nok lille i forhold til bilen - så møllen er vel overdimesioneret til det bette sommerhus
|
|
|
Lars Kristensen
|
|
![]() |
|
H.Bidstrup
Panel
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 10-December-2008 kl. 12:49 |
Det fryser meget her i det mørke jylland |
|
|
Henning Bidstrup
|
![]() |
|
Verner.Petersen
Panel
Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Sydsjælland Status: Offline Point: 1440 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 13-December-2008 kl. 17:24 |
|
Dem ser jeg rigtig mange gange de køre også fra lolland til jylland, jeg køre hver dag på motorvejen fra københavn til tappernøje, de holder gerne 3 stk på en rasteplads ved haslev og venter på følgebiler når jeg er på vej hjem fra job ved 5 tiden
|
|
|
Verner Petersen
VVS 9 volt tog styre Medlem nr: 10 |
|
![]() |
|
H.Bidstrup
Panel
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 30-December-2008 kl. 14:52 |
|
Så er der kommet nogle følgebiler og vi er ved at være klar til at køre til LW 2009.
|
|
|
Henning Bidstrup
|
![]() |
|
Peter.Vingborg
Dæk
Byggebladets redaktør Medlem siden: 29-Februar-2004 Sted: LEGO Fan Land Region: Vestjylland Status: Offline Point: 8669 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 30-December-2008 kl. 14:58 |
|
Må vi få lidt nærbilleder - af følgebilerne - fra flere vinkler?
|
|
|
Redaktør på Byggebladet
Layoutmanager: LEGO dage, Frilandsmuseet Hjerl Hede 2014-? MODUVERSE DANMARK, SFW 2022 og 2023 Byg & Leg, Svendborg Teater 2022-? Klodsfest 2024, Hvalsø Klodsfest 2025, Thisted |
|
![]() |
|
Besvar
|
Side 12> |
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |