Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Stadion projekt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stadion projekt

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
C.Rasmussen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Midtjylland
Status: Offline
Point: 1628
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Oktober-2008 kl. 07:05
Husk at opbygge det i moduler.
At skabe er at leve...

Christian Lindblad Rasmussen
Til top
Kasper.Balle Se drop down
Flise
Flise

Medlem siden: 10-Oktober-2008
Region: ikke oplyst
Point: 26
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper.Balle Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-November-2008 kl. 07:32
nice projekt! jeg skal også snart selv til at bygge et stadion, så godt med lidt ideere
Til top
Morten.Øberg Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 20-November-2007
Point: 904
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Øberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-November-2008 kl. 06:02

Så er der nye billeder. Er kommer længere, men der er stadig lang vej endnu.

Nu med reklame

En del af badet

Salg af snacks.

Salg af billetter

Det er idéer som jeg skal arbejde videre på.  Mangler taget og en masse sæder. Bagefter skal der så indrettes og nusses for de små detaljer.

Morten Øberg
Til top
Christian.W.J Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Næstformand

Medlem siden: 02-Maj-2006
Region: Vendsyssel
Point: 5061
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian.W.J Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-November-2008 kl. 06:22

Hvad med trænerbænke?

Hold kæft hvor er det godt Morten! Hatten af for dig. at du også laver interiør er bare prikken over I'et! Glæder mig vildt til at se det færdige resultat!

Christian Wendelboe Jensen

http://www.Flickr.com/cwj93

Sine Ira Et Studio

(Destroyer Christian)
Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Region: Hovedstadsområdet
Point: 7680
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-November-2008 kl. 07:08

Blæret, Morten!! Jeg er vild med det!!

René Hoffmann

LEGO-holic by nature

Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
H.Bidstrup Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 20-Juni-2007
Region: Vestjylland
Point: 1396
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H.Bidstrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-November-2008 kl. 08:13
Flot Morten   Glæder mig til at se når der kommer liv på tilskuerpladserne og kampen er fløjtet i gang.
Henning Bidstrup

Vindmøller - skal de ikke lave strøm ell. ?????? - jeg tror jeg har et problem

Til top
Anton.Wrisberg Se drop down
Panel
Panel

Point: 1671
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anton.Wrisberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-November-2008 kl. 09:30

Det ser rigtig godt ud Morten. Totalt fedt...

Nu har jeg godt nok aldrig været på et rigtigt stadion. Men skulle det sædderne står på ikke "fortættes" lidt, sådan at man ikke kan se "ned igennem"?

P.S. Hvis du kommer til at mangle nogle reklamer nede foran publikummerne har jeg et forslag (kig nedenfor)

Til top
Ina.Nilsson Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 28-Januar-2006
Region: Trekantsområdet
Point: 2777
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ina.Nilsson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-November-2008 kl. 10:00

Sådan Morten...

Det ser super godt ud... Lækre detaljer både inde og ude... De forskellige farver på tilskuer-bænkene gi'r en rigtig god effekt og indretningen er jo helt i top...  Det glæder jeg mig rigtig meget til at se live....

Ina Hjorth Nilsson

Til top
Peter.Vingborg Se drop down
Dæk
Dæk
Byggebladets redaktør

Medlem siden: 29-Februar-2004
Sted: LEGO Fan Land
Region: Vestjylland
Point: 8669
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Vingborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-November-2008 kl. 12:19
Citat: Anton.Wrisberg Anton.Wrisberg skrev:

Nu har jeg godt nok aldrig været på et rigtigt stadion. Men skulle det sædderne står på ikke "fortættes" lidt, sådan at man ikke kan se "ned igennem"?

Anton er inde på noget der Du bør i hvert fald som minimum få lagt gulv oven på "græsset" under tilskuerrækkerne

Redaktør på Byggebladet
Layoutmanager:
LEGO dage, Frilandsmuseet Hjerl Hede 2014-?
MODUVERSE DANMARK, SFW 2022 og 2023
Byg & Leg, Svendborg Teater 2022-?
Klodsfest 2024, Hvalsø
Klodsfest 2025, Thisted
Til top
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Øberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-November-2008 kl. 13:22

Tak for positiv imput.

Men under tribunerne er der jo græs? Det skal jo være grønt?   Har lagt gulv i bygningerne, så man ikke kan se den grønne plade. Og når der kommer sæder over alt, så ser man ikke rigtigt mellemrummet. (hvis det var det i tænkte på)

Men ved ikke lige hvor jeg skal få plads til kommentatorboksen.

Morten Øberg
Til top
C.Maglekær Se drop down
Panel
Panel

Point: 869
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Maglekær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-November-2008 kl. 07:12
Citat: Morten.Øberg Morten.Øberg skrev:

Men ved ikke lige hvor jeg skal få plads til kommentatorboksen.

Du kunne lave kombineret lysmast og kommentatorboks i det ene hjørne.

Til top
Svend.Erik.Saksun Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 07-Oktober-2005
Point: 10156
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-November-2008 kl. 07:49

Det er flot, Morten  Mange lækre detaljer

Men normalt er der ikke 2 spillertunneller, så jeg ville sløjfe den på "nedre C"...

Og så foreslår jeg at du laver afløbsriste i brusekabinen.

Til top
Heine.H.Olsen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 10-Oktober-2005
Point: 1851
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Heine.H.Olsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-November-2008 kl. 08:05

Det er virkelig flot lavet, glæder mig til at se mere, efterhånden som arbejdet skrider frem  

Som Saksun er inde på, er en enkelt spillertunnel mere naturligt. Ved at fjerne den ene spillertunnel, kunne der blive plads til lidt flere siddepladser, og lidt længere oppe på tribunen, kunne du til gengæld fjerne nogle siddepladser, mod etablering af en presseloge

Til top
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Øberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-November-2008 kl. 14:07

Den med tårnet var måske en idé? Må lige lave et udkast en dag.

Der er skam riste på vej med posten. Det skal der jo være, ellers drukner de jo.

Men der er en indgang til spillerne og en til publikum! hvor skal de ellers komme ind henne?

Og tak for de pæne ord.

Morten Øberg
Til top
Svend.Erik.Saksun Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 07-Oktober-2005
Point: 10156
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-November-2008 kl. 17:23
Citat: Morten.Øberg Morten.Øberg skrev:

Men der er en indgang til spillerne og en til publikum! hvor skal de ellers komme ind henne?

Fra Østre Allé - da vel ikke fra fodboldbanen?

Til top
Joost.Haugmark Se drop down
Klods
Klods

Medlem siden: 17-December-2007
Point: 167
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Joost.Haugmark Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-November-2008 kl. 16:41

Hej Øberg.

Det bliver et rigtig flot projekt, men husk som sagt modulopbygning med teknikpins e.l. Jeg bruger den teknik til min kommende store brandstation.

Det med det flere små kasser er en god idé når man skal rode (og ryde op). Jeg kender godt det med kæresten, selvom min kan charmeres lidt med de fineste minifighuse (minder lidt om dukkehuse). Måske virker det også for dig

Jeg har iøvrigt nogle stole tilovers som jeg nok godt kan sælge dig nogle stykker af eller bytte til noget andet lego. Et overslag må være 40-50 stykker.

I de lidt større stadiums (f.eks. Parken) kommer publikum ind på midten af trappen, via en trappe ude ved kanten. Elementtrapper er gode til det.

Jeg håber du får plads til et par samaritter også så alle kommer godt hjem fra kampen. De gamle hospitalsfolk kan bruges. Inspiration kan evt. findes på http://www.samarit.dk/135-bbilleder.htm

Jeg glæder mig til at se flere billeder fra dit projekt.

Til top
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Øberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-November-2008 kl. 10:20

Hej Joost

Det er skam bygget op i moduler, og har også brugt tecknicpins

Vil meget gerne aftage dine sæder.  Hvilken farve, og er de nye?

Har lavet publikum indgangen om i dag.  Taget skulle komme i morgen, så der kommer nok billeder på i overmorgen.  Så kan du se den nye indgang!

Ved ikke helt hvad der kommer af læge og politi. Politi er vel ikke nødvendigt i Legoby? Læger skal der vel være, hvis de kommer galt afsted på banen.

God weekend til jer alle.

Morten Øberg
Til top
Christian.Velin Se drop down
Klods
Klods

Medlem siden: 13-September-2008
Point: 212
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian.Velin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-November-2008 kl. 10:41

Citér Politi er vel ikke nødvendigt i Legoby?

Jeg ved nu snart ikke. Man har da før set eksempler på fodboldbøller i Lego - derfor sæt 3314...

Christian Velin
Til top
Heine.H.Olsen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 10-Oktober-2005
Point: 1851
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Heine.H.Olsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-November-2008 kl. 03:41
Jeg - og mange andre - er også tidligere kommet frem til, at hvis man anskuer LEGO byens behov for politi ud fra den mængde politisæt LEGO har fremstillet til City/by, må kriminalitetsraten være uhyggelig høj  
Til top
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Øberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-November-2008 kl. 09:41

Så er der lidt nyt. Taget er kommet på, og indgangen til publikum er lavet om.

Der skulle meget gerne komme små 800 sæder i næste uge, og så kommer "Mr Liftarm" med de sidste 200

Så mangler jeg spotlys, kommentatorboks og indholdet i de 2 bygninger.  Og så selvfølgelig en masse småfinish.

Men nu begynder det at ligne noget

God jul til jer alle

Morten Øberg
Til top
 Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.055 sekunder.