Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - En anden form for skabning -med spørgsmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

En anden form for skabning -med spørgsmål

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Jesper.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 2419
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Oktober-2008 kl. 22:58
Godt skruet sammen Anton
Fin side og en sjov historie i filmen. Ingen hakker eller andet bøvl på min
Mac, men hvem kunne tro det.
Se nu at få lavet noget mere i en fart, og læg evt. nogle ældre film på også..
for dem har du vel/jo nogle af ... ikk
Til top
Anton.Wrisberg Se drop down
Panel
Panel

Point: 1671
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anton.Wrisberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Oktober-2008 kl. 07:48

Citat: Jesper.Hansen Jesper.Hansen skrev:

....for dem har du vel/jo nogle af ... ikk

INGEN KOMMENTARER!

Til top
Lasse.Deleuran Se drop down
Liftarm
Liftarm

Region: Sydvestjylland
Point: 3755
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Deleuran Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-Oktober-2008 kl. 13:48
Citat: Anton.Wrisberg Anton.Wrisberg skrev:

Hvad søren er det?!?

En liste over fejl hvis du stræber efter at have fejlfri HTML. Du spurgte jo selv   

Der bliver for eksempel klaget over manglende ALT-tags fordi der kan være tilfælde hvor billedet ikke kan ses. Her vil ALT-teksten skulle vises i stedet.

Din hjemmeside vises fint fordi browserne vælger at vise det så godt som muligt.

PS. Godt at du faktisk har holdt dig helt fri fra begynderfejl såsom "denne sides vises bedst i Internet Explorer", "bedst i 800x600", "venstreklik på..." osv.
Se mine byggevejledninger og del dine egne på BrickHub.org
Til top
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anton.Wrisberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-Oktober-2008 kl. 13:55
Citat: Lasse.Deleuran Lasse.Deleuran skrev:

Hvad søren er det?!?

En liste over fejl hvis du stræber efter at have fejlfri HTML. Du spurgte jo selv   

Nåh ja... Det er jeg vist selv ude om

Der bliver for eksempel klaget over manglende ALT-tags fordi der kan være tilfælde hvor billedet ikke kan ses. Her vil ALT-teksten skulle vises i stedet

Men det gør ikke noget, for der er to andre links på siden der peger til forsiden, desuden er det jo heller ikke et "direkte indlysende" link

PS. Godt at du faktisk har holdt dig helt fri fra begynderfejl såsom "denne sides vises bedst i Internet Explorer", "bedst i 800x600", "venstreklik på..." osv.

Nu er jeg så til gengæld ikke helt med igen....

P.S. Hvordan er det lige din underskrift er lavet, altså med at den sådan skifter billeder

Til top
Lasse.Deleuran Se drop down
Liftarm
Liftarm

Region: Sydvestjylland
Point: 3755
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Deleuran Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-Oktober-2008 kl. 16:36

Men det gør ikke noget, for der er to andre links på siden der peger til forsiden, desuden er det jo heller ikke et "direkte indlysende" link

Jojo, men hvis det skal være helt stringent, så skal der være en lille ALT-tekst.

Nu er jeg så til gengæld ikke helt med igen....

Det kommer du nok engang. Du vil, før eller siden, have kodet nok hjemmesider og mødt andre hjemmesider med den type beskeder, hvorefter det sjve vil stå lysende klart.

P.S. Hvordan er det lige din underskrift er lavet, altså med at den sådan skifter billeder

Jeg har ansat en abe til at skifte den hele tiden.
Lad os nu bare lære én ting ad gangen.
Til top
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anton.Wrisberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-Oktober-2008 kl. 10:29

Tja... Så er der vel ikke så meget andet at sige?Big smile

(Tryk på billedet)

En amerikansk Actionfilm

Som titlen angiver er dette en amerikansk actionfilm, det vil sige en film med masser af action men næsten ingen historie...

Til top
Jesper.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Point: 2419
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-Oktober-2008 kl. 10:48
Anton for h.....vede Du bliver til noget stort, den (filmen) er super fed.
Til top
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anton.Wrisberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-Oktober-2008 kl. 12:47

Tak Jesper

Tja nu jeg er igang kan jeg vel ligeså godt reklamere lidt mere:

ENGLISH

(Tryk på flaget)

Til top
Lars.Hauge Se drop down
Knop
Knop

Medlem siden: 24-Oktober-2008
Point: 2
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Hauge Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-Oktober-2008 kl. 07:14
Hej Anton
Hvor er det bare nogle topgode film! Også dit site. På vores mac går det
hele klart og flot igennem.
Jeg vil bare give dig et par rettelser - til den engelske version. ALTID en
meget god ide at checke engelsk igennem med en kyndig. Spørg din
engelsklærer.
contents: du mener nok contains
aviable: available
Thoose: skriv hellere this page (der er vel kun een 'home') - men da der
kommer flere snart , så kan du jo også bare skrive These
, you will allways could travel around: you can always find your way
around
Og hvis du har mulighed for at sætte ringen rundt om 'i' - når du
henviser til at man kan søge videre 'i i' - vil det være en fordel.
Det er lidt synd for dit site, at teksten bliver lila - prøv at holde dig til de
3 klassiske og så den sorte og hvide.
Du STYRER! Så de her kommentarer er bare småting
Til top
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anton.Wrisberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-Oktober-2008 kl. 08:06

Tak Lars

Så er fejlene rettet, og jeg tror ikke jeg udgiver flere sider på engelsk* før jeg har haft min engelsk lærer til at kigge på dem.

Og nu er i'et rettet til: (i)

Og i'et i toppen rettet til:i

Grunden til farverne kender jeg ikke. Men disse er vist nok standard:

Hyperlink: Blå

Det hyperlink man lige har trykket på: Rød

Besøgt hyperlink: Lilla

På min side har jeg så valgt at gøre alle farverne lysere fordi de forsvandt i den sorte baggrund. Men jeg overvejer om jeg også skal gøre de beøgte hyperlinks blå. EDIT: Dette er så lige blevet ændret

*= Vi skal have karakterer i næste uge, men fik de fleste oplyst i går. Og det var da også tydeligt at mit skriftlige engelske ikke var så godt (det vil sige et 7-tal). Så det skal forbedres.

Til top
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anton.Wrisberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-Oktober-2008 kl. 14:41

Prøv at skriv:

http://www.brickonbrick.dk/[et-eller-andet-i-selv-finder-på]

i jeres adresse felt

Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Region: Hovedstadsområdet
Point: 7680
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-November-2008 kl. 23:18

Hej Anton...

Så fik jeg endelig tid til at kigge forbi siden og se din nye film! Og hvor er den bare COOL!!!

Længder bedre end den gamle teknisk - bedre animationer, effekter og lyde... Masser af sjove indfald...

De her ting fik mig til at klukke:

-Ordvekslingen "Hvilken drage? - Nåh, dén drage..."

-Lyd-effekten, da dragen får hugget halen af... (En Wookie, hvis jeg ikke tager meget fejl?)

-"Viking-pedia" - dén var god...

De her animationer synes jeg var ret godt lavet:

-Vikingen, der sniger sig op ad muren...

-Politi-bilen, der bliver mast...

-"Muren", som de bliver teleporteret igennem...

-Hjelmen, der løfter sig på hovedet af vikingen...

-Tagstenen, der falder ned...

Og lige et spørgsmål: Hvordan har du animeret julemands-skægget? Er det noget computer-fusk?

Generelt var de her ting også gode:

-Lyd-effekterne...

-Gode rulle-tekster

-KANON-FED musik!! Helt ninja-agtig!!

Glæder mig til at se næste film...

René Hoffmann

LEGO-holic by nature

Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anton.Wrisberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-November-2008 kl. 09:22
Citat: René.Hoffmann René.Hoffmann skrev:

Hej Anton...

Så fik jeg endelig tid til at kigge forbi siden og se din nye film! Og hvor er den bare COOL!!!

Længder bedre end den gamle teknisk - bedre animationer, effekter og lyde... Masser af sjove indfald...

Tak!

De her animationer synes jeg var ret godt lavet:

-Politi-bilen, der bliver mast...

Det var også den scene der var sjovest at lave

Og lige et spørgsmål: Hvordan har du animeret julemands-skægget? Er det noget computer-fusk?

*HOST-HOST*

Generelt var de her ting også gode:

-Lyd-effekterne...

-Gode rulle-tekster

-KANON-FED musik!! Helt ninja-agtig!!

Tak igen, det med musikken siger jeg videre

Glæder mig til at se næste film...

Jeg afslører nogle ord, og hvert ord har en forbindelse til en filmidé. Hvilken af filmidéerne jeg vælger ved jeg ikke endnu:

• Western
  • Førstehjælp
  • Mobning
  • Jul
  • Tyveri
Til top
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anton.Wrisberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-November-2008 kl. 09:25

SPØRGSMÅL TIL ALLE:

Er der nogle ting der kan forbedres?

Hvad som helst... lyd, lys, animatoner, tekst, historie, etc...

Uddyb gerne præcis hvor det er gjort dårligt, og forbind det også gerne med et andet sted hvor det er godt (hvis der da er et andet sted).

Skriv enten jeres respons her i tråden eller i en mail til kontakt@brickonbrick.dk, vælger i sidstnævnte skriv da "Respons til film" i emnefeltet.

På forhånd tak

Til top
Christian.W.J Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Næstformand

Medlem siden: 02-Maj-2006
Region: Vendsyssel
Point: 5061
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian.W.J Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-November-2008 kl. 10:19
Jeg synes det er lidt irriterende at "informations-i-et" står og blinker oppe øverst... det irriterer mine øjne lidt, når jeg kigger rundt på siderne
Christian Wendelboe Jensen

http://www.Flickr.com/cwj93

Sine Ira Et Studio

(Destroyer Christian)
Til top
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anton.Wrisberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-November-2008 kl. 18:25

Citat: Christian.W.J Christian.W.J skrev:

Jeg synes det er lidt irriterende at "informations-i-et" står og blinker oppe øverst... det irriterer mine øjne lidt, når jeg kigger rundt på siderne

Bare rolig.

Det forsvinder så snart den engelske del af siden er færdiggjort (hvornår det nu bliver)

Til top
A.Engel Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 23-November-2006
Point: 964
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.Engel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-November-2008 kl. 18:42

Kan godt gå og blive irriteret over overgangen fra side til side. Der skal efter min mening gå et split sekund fra at man har klikket ude i menuen til at teksten kommer frem og er læselig.

Under historien kunne du måske godt gøre så man kunne klikke på hvert punkt og så kunne du skrive noget mere information om emnet.

Ellers et flot stykke arbejde.

Alexander Engel
Office manager - Skærbæk Fan Weekend
Til top
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anton.Wrisberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-November-2008 kl. 18:45
Citat: A.Engel A.Engel skrev:

Kan godt gå og blive irriteret over overgangen fra side til side. Der skal efter min mening gå et split sekund fra at man har klikket ude i menuen til at teksten kommer frem og er læselig.

Her er jeg uenig. Men som du skriver er det jo din mening, og den skal du have lov til at have.

Jeg synes personligt at det er grimt når siden skrifter "hakket", men jeg kan gøre overgangen hurtigere?

Under historien kunne du måske godt gøre så man kunne klikke på hvert punkt og så kunne du skrive noget mere information om emnet.

Det var en god idé. Den tygger jeg lige lidt på

Ellers et flot stykke arbejde.

Tak

Til top
A.Engel Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 23-November-2006
Point: 964
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.Engel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-November-2008 kl. 18:48

Her er jeg uenig. Men som du skriver er det jo din mening, og den skal du have lov til at have.

Jeg synes personligt at det er grimt når siden skrifter "hakket", men jeg kan gøre overgangen hurtigere?

Det ville nok være fint nok. Synes bare at der nu gør for lang tid fra man trykke, til det er læseligt.

Alexander Engel
Office manager - Skærbæk Fan Weekend
Til top
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anton.Wrisberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-November-2008 kl. 18:50

Det ville nok være fint nok. Synes bare at der nu gør for lang tid fra man trykke, til det er læseligt.

Mening taget til undertanke (eller hvad det nu hedder)

Til top
 Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.086 sekunder.