![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Målestoksforhold |
Besvar
|
| Forfatter | |
Jacob
Gæst
|
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: MålestoksforholdSendt: 18-Oktober-2008 kl. 11:40 |
|
Hej Jeg er ville gerne bygge en model af min gård, men det skulle helst være i samme målestoksforhold som LEGO CITY, da jeg gerne ville have at det passer sammen. Mit problem er bare at jeg ikke har kunne finde nogle steder hvor man kan se målestoksforholdet til LEGO City, håber der er nogen der kan hjælpe mig? Mvh Jacob |
|
![]() |
|
Jesper.Thuesen
Dæk
Medlem siden: 29-Maj-2006 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 5515 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 18-Oktober-2008 kl. 11:55 |
|
Vores medlem Gert Hansen skrev engang i 2006 således:
Ved ikke om du blev klogere. Et andet medlem, Peter Vingborg, har også engang beskrevet problemet ret nøjagtig, men det kan jeg ikke lige finde - måske han svarer selv lidt senere. |
|
|
Jesper Konrad Thuesen
Forum-Moderator "People don't stop playing because they are getting old, they get old because they stop playing!" Oliver Wendell Holmes (1809 - 1894) |
|
![]() |
|
K.Pedersen
Klods
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 287 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 18-Oktober-2008 kl. 14:56 |
|
Nu ved jeg ikke hvor avanceret du vil bygge, men efter som du nævner LEGO City, så formoder jeg, at du vil bruge alm. LEGO døre og vinduer (fremfor at bygge noget der ligner i klodser)?
Hvis jeg har ret, så foreslår jeg, at du tager udgangspunkt i disse døre og vinduer, og bygger herudfra. Hvis du vil bygge det hele i klodser, og dermed ikke er bundet af udbudet af vinduer og døre, så vil jeg foreslå at du bruger en minifigs højde som målestok, ligesom Jesper nævner. Og husk kun at bruge højden, da højde-bredde forholdet ikke er tilsvarende et alm. menneskes.
MVH Kristian |
|
![]() |
|
S.Eisenhardt
Tagsten
Medlem siden: 10-November-2006 Sted: Greenland Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 412 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 19-Oktober-2008 kl. 12:36 |
|
bogen:The Unofficial LEGO Builder's Guide by Allan Bedford. har et kapitel om emnet. de regner sig ved hjælp at tommer,fod mv. frem til et målestoksforhold på 1:48 se mere om bogen her: |
|
![]() |
|
Jacob.Neergaard
Tagsten
Medlem siden: 09-August-2008 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 387 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 22-Oktober-2008 kl. 13:06 |
![]() |
|
Besvar
|
|
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan oprette nye emner i dette forum Du kan besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |