Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Stadion projekt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stadion projekt

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Morten.Øberg Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 20-November-2007
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 904
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Øberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Stadion projekt
    Sendt: 12-Oktober-2008 kl. 10:10

Så er jeg endelig kommet igang med mit stadion projekt.  Det er desuden min første MOC siden "Dark Age"  Så det er jo vidunderligt og rode med Lego igen. (kæresten hader allerede lyden af, at man leder efter Lego i en plastikkasse) Rasle rasle rasle...

Men mangler meget endnu.  Men er ved at få en idé om størrelse, højde m.m. Skal jo bruge en masse grønne 32 x 32 base plates, så jeg glæder mig til fællesbestillingen kommer på plads

Og så mangler jeg bare lige resten og tilmelde mig LW, KF og Skærbæk.

Morten

Morten Øberg
Til top
C.Straaberg Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 24-Januar-2004
Region: Hovedstadsområdet
Point: 6120
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Straaberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Oktober-2008 kl. 12:33
Det ser da ganske ambitiøst ud! Bare klem på, det bliver fedt at se det færdigt, og kom bare emd et billede en gang i mellem, så vi kan se, hvordan processen er.

Hvor mange bliver der plads til? en 1.500 minifigs?
Carsten.

Til top
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Øberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Oktober-2008 kl. 12:43

Det er sku meget godt set  Har regnet mig frem til ca 1300 stk.

Så er det bare, om jeg har minifigs nok.  Tror der både kommer riddere og rummænd med til kampen...

Morten Øberg
Til top
Gert.Hansen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 05-Februar-2005
Point: 1843
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gert.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Oktober-2008 kl. 13:13
Citat: Morten.Øberg Morten.Øberg skrev:

(kæresten hader allerede lyden af, at man leder efter Lego i en plastikkasse) Rasle rasle rasle

Bare mind hende om at det ikke er lyden af ølflasker der vælter
Til top
Jesper.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 20-Juni-2007
Point: 2419
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Oktober-2008 kl. 13:51
Der ser rigtig godt, og ambitiøst, ud
Der skal vist købes nogle sæder på BrickLink
Målet kunne du måske nok eksperimentere lidt mere med. Der findes så vidt
jeg husker nogle stumper der kunne gøre det lidt mere realistisk. Prøv at
lede i sports (parts) kategorien på BL.
Til top
Peter.Vingborg Se drop down
Dæk
Dæk
Byggebladets redaktør

Medlem siden: 29-Februar-2004
Sted: LEGO Fan Land
Region: Vestjylland
Point: 8669
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Vingborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Oktober-2008 kl. 16:00

Fedt Morten!

Jeg er tom for bedre udtryk....

Redaktør på Byggebladet
Layoutmanager:
LEGO dage, Frilandsmuseet Hjerl Hede 2014-?
MODUVERSE DANMARK, SFW 2022 og 2023
Byg & Leg, Svendborg Teater 2022-?
Klodsfest 2024, Hvalsø
Klodsfest 2025, Thisted
Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Region: Hovedstadsområdet
Point: 7680
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Oktober-2008 kl. 18:58

Wow, Morten! Du lægger sgu hårdt ud!

Og så er det altså fedt (undskyld alle jer andre) at se noget andet end minifig-boliger...

Jeg elsker kreative ideer til let-genkendelige bygninger...

René Hoffmann

LEGO-holic by nature

Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Lone.Pihl Se drop down
Panel
Panel

Region: Bornholm
Point: 1007
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lone.Pihl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Oktober-2008 kl. 14:06

(kæresten hader allerede lyden af, at man leder efter Lego i en plastikkasse) Rasle rasle rasle...

Prøv at sortere klodserne i flere kasser, så rasler det ikke så meget og de er hurtigere at finde - 

Det bliver da et flot bidrag til bymiljøet.

Til top
Anton.Wrisberg Se drop down
Panel
Panel

Point: 1671
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anton.Wrisberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Oktober-2008 kl. 15:12

Det ser rigtig godt ud Morten.

God effekt med de forskellige farvede stole

Til top
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Øberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Oktober-2008 kl. 16:17

Jesper ->  Jeg har skam kigget derinde, men der er ikke rigtigt noget. Vandt en auktion på Qxl med en masse fodbold Lego, så jeg mangler ikke rigtigt noget nu.

Lone ->  Hvis jeg havde pladsen til det, ville det skam også være rigtigt fedt.  Men ligenu er der bare 7 store kasser fra Ikea med en farve i hver. Og så larmer det jo lidt, når man skal finde 10 1 x 1 plate.

Og til alle jer andre, tak for de rosende ord. Det giver jo en lyst til at klø på.

Morten Øberg
Til top
Chris.Paton Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 02-Juni-2004
Sted: Greenland
Point: 1321
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chris.Paton Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Oktober-2008 kl. 17:40

Imponerende!   Den vil passe rigtig godt ind i en klodsfest layout.  Tror ikke vi har haft sådan noget før.

Jeg ser frem til at se mere.

Til top
Anton.Wrisberg Se drop down
Panel
Panel

Point: 1671
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anton.Wrisberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Oktober-2008 kl. 18:16

Forresten kom jeg ti at tænke på en detalje du skalhuske når du laver omkædningsrummene:

Hjemmeholdets omklædningsrum er som regel en del mere prængende end ude holdets

Har en del klasse kammeraterder interreserer sig for den slags og de snakkede om det en dag...

Til top
Svend.Erik.Saksun Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 07-Oktober-2005
Point: 10156
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-Oktober-2008 kl. 07:13

Det ser rigtig godt ud, Morten  Stor applaus herfra

En enkelt kommentar til sæderne: I den rigtige verden er der ikke afstand mellem sæderne. De står "skulder mod skulder". Og i øvrigt var der "tonsvis" af sæder (hvide ganske vist) på pallesalget (til 80 kroner kiloet ).

Til top
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Øberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-Oktober-2008 kl. 07:40

Men står de skulde mod skulder, så kan der jo kun sidde minifigs på hvert andet sæde.

Er jo lidt ny i alt det her. Har desværre fundet ud af, hvordan Bricklink virker

Og skal da også være på den dér fællesbestilling der snart kommer. Men har ikke helt fundet ud af, hvad pallesalg er. (kan jo næsten regne ud, at det er salg af Lego fra paller)

Men 80 kr/kg er ellers billigt....

Morten Øberg
Til top
Lasse.Deleuran Se drop down
Liftarm
Liftarm

Region: Sydvestjylland
Point: 3755
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Deleuran Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-Oktober-2008 kl. 13:05
Ja det må vel nok siges at være ambitiøst rent klodsantalsmæssigt. Kommer der så også et afrundet eller forskydende tag? Eller måske lidt bølge-sjov gennem rækkerne?

Citat: René.Hoffmann René.Hoffmann skrev:

Og så er det altså fedt (undskyld alle jer andre) at se noget andet end minifig-boliger...

Kritiken er taget til efterretning
Se mine byggevejledninger og del dine egne på BrickHub.org
Til top
Svend.Erik.Saksun Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 07-Oktober-2005
Point: 10156
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-Oktober-2008 kl. 13:46

Men står de skulde mod skulder, så kan der jo kun side minifigs på hvert andet sæde.

Det har du nok ret i, men kan man så ikke bruge jumpers, så mellemrummene ikke bliver så store???

Til top
Peter.Vingborg Se drop down
Dæk
Dæk
Byggebladets redaktør

Medlem siden: 29-Februar-2004
Sted: LEGO Fan Land
Region: Vestjylland
Point: 8669
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Vingborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-Oktober-2008 kl. 15:16
Citat: Svend.E.Saksun Svend.E.Saksun skrev:

Men står de skulde mod skulder, så kan der jo kun side minifigs på hvert andet sæde.

Det har du nok ret i, men kan man så ikke bruge jumpers, så mellemrummene ikke bliver så store???

Problemet er er at skulder ved skulder i LEGO minifig-terminologi ikke kan blive tættere end med en knops afstand

En arm med hånd fylder en halv knop. Derfor er en LEGO minifig reelt tre knopper bred

Redaktør på Byggebladet
Layoutmanager:
LEGO dage, Frilandsmuseet Hjerl Hede 2014-?
MODUVERSE DANMARK, SFW 2022 og 2023
Byg & Leg, Svendborg Teater 2022-?
Klodsfest 2024, Hvalsø
Klodsfest 2025, Thisted
Til top
C.Rasmussen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 26-Januar-2004
Region: Midtjylland
Point: 1628
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-Oktober-2008 kl. 15:17
Rigtigt flot projekt!

Input:
 - kommentatorbokse
 - VIP-lounge
 - Skriv noget med sæderne, fx "KIF" hvis hjemmeholdet er Klodsby IF
At skabe er at leve...

Christian Lindblad Rasmussen
Til top
Tommy.Jensen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 06-Maj-2006
Point: 1106
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tommy.Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Oktober-2008 kl. 05:53
Ser godt ud! Det kan lige nå at blive færdig til Legoworld
Til top
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Øberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Oktober-2008 kl. 05:58

Citat: C.Rasmussen C.Rasmussen skrev:

Rigtigt flot projekt!

Input:
 - kommentatorbokse
 - VIP-lounge
 - Skriv noget med sæderne, fx "KIF" hvis hjemmeholdet er Klodsby IF

Kommentatorboks er under udtænkning

VIP er der tænkt på.

Sæderne er der også planer med

Skal også ha' et scoreboard og spotlys. Tænke tænke....

Morten Øberg
Til top
 Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.070 sekunder.