Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Yellow Brick Road
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yellow Brick Road

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Svend.Erik.Saksun Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 07-Oktober-2005
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 10156
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Yellow Brick Road
    Sendt: 11-September-2008 kl. 18:31

Gadens navn giver vel sig selv, når man ser billederne...

Men den kunne også havde heddet "Gelbsteinstrasse"

Ikke mindst fordi beboerne er af tysk afstamning.

På det første billede ses 3 af husene - og beboerne er (fra venstre mod højre):

Baron Otto von Elfenbein

Frau verwitwete Johanna Apfelblüte

Fräulein Amalie Kirschbaum

Flere huse er under opførelse - bl.a. et rådhus, som baronen har doneret midler til... De kan forhåbentlig ses i Skærbæk 2008.

Baron Otto von Elfenbein tilbragte mange år i Togo i Afrika, hvor han tjente sine penge på slaver, guld og elfenben. Senere etablerede han sig som kakao- og kaffefarmer inden han vendte tilbage til Das Reich.

På det næste billede ser vi baronen (foran sin forretning) tage imod et par æventyrere og krybskytter...

Baronen har en særpræget sans for humor, hvilket bl.a. fremgår af udsmykningen over garagen... Her har han placeret det skelet som han fik i gave af en Watutsi-høvding under et af sine mange plyndringstogter ind i det mørke Afrika. 

På det sidste billede, jeg har valgt at vise her, ser vi den tilbygning, som baronen byggede til enkefrue Apfelblüte (efter at hendes mand døde af en overdosis af sin hjemmebryggede æblesnaps). Man ser tydelige spor af baronens trofæer fra Afrika - især vingerne fra de sjældne afrikanske drageantiloper.

Der er flere billeder på Carstens MocShow.

Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Point: 7680
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 21:47

Ja, jeg fik jo et smugkig i søndags, Saksun - men lad mig da bare gentage: Eminent med mange gode detaljer!

Og så er det jo altid sjovt med historierne...

René Hoffmann

LEGO-holic by nature

Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Ina.Nilsson Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 28-Januar-2006
Region: Trekantsområdet
Point: 2777
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ina.Nilsson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-September-2008 kl. 05:45

Flot og spændende ser det ud... Jeg glæder mig til at se nærmenre på det i Skærbæk... Især dit drage-vinge-tag ser rigtig interessant ud... 

Jeg nyder også dine fine historier med sjove ordspil ...

Ina Hjorth Nilsson

Til top
Allan.Johansen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 14-Juli-2005
Point: 2344
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan.Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-September-2008 kl. 07:28

Rigtigt godt lavet.

Er jeg den eneste som tænker på Elton John nu?

Citat: Ina.Nilsson Ina.Nilsson skrev:

Især dit drage-vinge-tag ser rigtig interessant ud... 

Helt enig. Man kunne vel ikke se et par billeder af det tag med vingerne af? Jeg kan ikke rigtig se konstruktionen for mit indre blik...

Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-September-2008 kl. 09:31
Citat: Allan.Johansen Allan.Johansen skrev:

Især dit drage-vinge-tag ser rigtig interessant ud... 

Helt enig. Man kunne vel ikke se et par billeder af det tag med vingerne af? Jeg kan ikke rigtig se konstruktionen for mit indre blik...

Der er ikke taget billeder undervejs af byggeriet, men du kan se det i Skærbæk... 

Til gengæld så har jeg via mine tyske forbindelser fået fat i et billede fra baronens besøg hos Watutsi-høvdingen Ban' Tam  Samtidig fik jeg at vide, at skelettet som baronen fik i gave, var skelettet af en af høvdingens 25 hustruer (som havde nægtet at opfylde sine ægteskabelige forpligtelser ) Men nok om det. Her er billedet:

Til top
Jesper.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 20-Juni-2007
Point: 2419
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-September-2008 kl. 10:18
Meget spændende og flot - der lever et stort talent i dem Hr Saksun
Til top
H.Mikkelsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Region: Nordvestjylland
Point: 2341
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H.Mikkelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-September-2008 kl. 10:22

Dit ur er foran Jesper, hi hi.

Og tænk engang, at blive skelleteret, for ikke at ville tage opvasken

Glæder mig til at se alle detaljerne på klods hold

Mange hilsner Henning M.

Til top
Jesper.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Point: 2419
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-September-2008 kl. 12:23
Hov hov hr. Mikkelsen - talent har ingen alder - håber jeg allerede
Til top
Anton.Wrisberg Se drop down
Panel
Panel

Point: 1671
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anton.Wrisberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-September-2008 kl. 12:48

Rigtig flot Byggeri Svend

Jeg undrer mig som sædvanlig over hvordan du kan probbe så mange detaljer ind på sp lidt plads!!!!

Til top
Jesper.Thuesen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 29-Maj-2006
Point: 5515
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Thuesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-September-2008 kl. 13:20

Haha - ingen MOC uden bizar historie.

Du er for god, Hr. Ambassadør.

Jeg er (igen) imponeret.

Jesper Konrad Thuesen
Forum-Moderator

"People don't stop playing because they are getting old, they get old because they stop playing!"
Oliver Wendell Holmes (1809 - 1894)

Til top
Henrik.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 01-April-2005
Region: Midtsjælland
Point: 2020
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-September-2008 kl. 18:46

Det er dælme for griner at læse dine små historier til dine MOC's

Og igen nogle flotte detaljeret bygninger.....We Like It

Henrik Hansen

" Skal den spændetrøje virkelig stramme så meget !! "

Til top
C.Straaberg Se drop down
Dæk
Dæk

Point: 6120
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Straaberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-September-2008 kl. 03:35
Det er nogle morbide og bizarre historier, du disker op med. Men absolut underholdende og meget detaljerede bygninger.

Har du selv lavet denne bil, eller er det én af Indy-bilerne? Hvis det er din, kunne jeg vældig godt tænke mig lidt flere billeder

Carsten.

Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-September-2008 kl. 18:46

Skarpsindigt observeret, Carsten

Desværre har jeg ikke haft tid og kræfter til i denne omgang at kreere min egen bil, men lånt fra Indy. Jeg har blot fjernet det skarpladte våben og fyldt ladet op med elfenben - men det er vel OK?

Til top
Kim.Andersen Se drop down
Panel
Panel

Region: Himmerland
Point: 1432
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kim.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-September-2008 kl. 19:26

Rigtig flot. Og når nu jeg kigger næremere på billedet ovenover, så ved jeg hvad jeg skal bruge alle de sølv piske til, som jeg købte til pallesalget.. Hvis man må stjæle din ide... Rigtig godt lavet..

Kim Andersen
"Hvis plan A ikke virker, så husk, at alfabetet har 28 bogstaver."
Til top
C.Straaberg Se drop down
Dæk
Dæk

Point: 6120
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Straaberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-September-2008 kl. 04:06
Citat: Svend.E.Saksun Svend.E.Saksun skrev:

Skarpsindigt observeret, Carsten

Desværre har jeg ikke haft tid og kræfter til i denne omgang at kreere min egen bil, men lånt fra Indy. Jeg har blot fjernet det skarpladte våben og fyldt ladet op med elfenben - men det er vel OK?

Selvfølgelig er det OK, jeg var bare nysgerrig

Carsten.

Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-September-2008 kl. 05:55
Citat: Kim.Andersen Kim.Andersen skrev:

Rigtig flot. Og når nu jeg kigger næremere på billedet ovenover, så ved jeg hvad jeg skal bruge alle de sølv piske til, som jeg købte til pallesalget.. Hvis man må stjæle din ide... Rigtig godt lavet..

Det var også efter pallesalget, at jeg begyndte at finde alternative måder at bruge de sølvfarvede piske til... Der er flere idéer undervejs

Ja, selvfølgelig må du stjæle med arme og ben når det gælder andres idéer - det er helt almindeligt blandt kunstnere

Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Facebook kaptajn

Point: 7680
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-September-2008 kl. 15:49

Rigtig flot. Og når nu jeg kigger næremere på billedet ovenover, så ved jeg hvad jeg skal bruge alle de sølv piske til, som jeg købte til pallesalget..

Nu har jeg jo set byggeriet live... Og for dem med skarpe øjne, så er der endnu en smart idé til brug af piske på Saksuns billeder...

René Hoffmann

LEGO-holic by nature

Til top
Kim.Andersen Se drop down
Panel
Panel

Region: Himmerland
Point: 1432
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kim.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-September-2008 kl. 16:01
Citat: René.Hoffmann René.Hoffmann skrev:

Rigtig flot. Og når nu jeg kigger næremere på billedet ovenover, så ved jeg hvad jeg skal bruge alle de sølv piske til, som jeg købte til pallesalget..

Nu har jeg jo set byggeriet live... Og for dem med skarpe øjne, så er der endnu en smart idé til brug af piske på Saksuns billeder...

Det må vel være "Viften" oven på butikken...

Kim Andersen
"Hvis plan A ikke virker, så husk, at alfabetet har 28 bogstaver."
Til top
Ina.Nilsson Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 28-Januar-2006
Region: Trekantsområdet
Point: 2777
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ina.Nilsson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-September-2008 kl. 16:02
Nej mon ikke det er træstammen på det flotte blomstrende træ...
Ina Hjorth Nilsson

Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-September-2008 kl. 16:25

Nej mon ikke det er træstammen på det flotte blomstrende træ...

BINGO!

Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.066 sekunder.