Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Rødt bindings-værks-hus
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Rødt bindings-værks-hus

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
F.Thomsen Se drop down
Klods
Klods

Medlem siden: 04-August-2005
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 168
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér F.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-Juli-2007 kl. 16:22
Mangler der ikke en storkerede på et sådan gammelt bindingsværkshus??? Og måske en brønd in gården.
Til top
Anton.Wrisberg Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 20-Juni-2007
Point: 1671
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anton.Wrisberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-Juli-2008 kl. 12:37

Nu har huset ændret sig til:

Og snart kommer der endnu en ændring. Men den får sin egen tråd...

Til top
Svend.Erik.Saksun Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 07-Oktober-2005
Point: 10156
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-Juli-2008 kl. 14:08
Flot stokrose
Til top
Esben.K Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 09-Februar-2006
Region: Hovedstadsområdet
Point: 2108
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Esben.K Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Juli-2008 kl. 04:35
Hej Anton,

Huset er blevet rigtig godt med det nye tag og hvælvingen over kvisten er lige i øjet. Har du overvejet at gøre resten af taget "ujævnt" som Lasse tidligere har foreslået?

Jeg byggede en lignende model i minilandskala for nogle år siden, du kan se hvordan taget er lavet her

Hvad med skråt bindingsværk enkelte steder? Eller forskellige nuancer af 1x1 eller 1x2 grå klodser i fundamentet så det minder om store kampesten?

Esben
Til top
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anton.Wrisberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Juli-2008 kl. 09:21

Citat: Esben.Kolind Esben.Kolind skrev:

Hej Anton,

Huset er blevet rigtig godt med det nye tag og hvælvingen over kvisten er lige i øjet. Har du overvejet at gøre resten af taget "ujævnt" som Lasse tidligere har foreslået?

Jeg byggede en lignende model i minilandskala for nogle år siden, du kan se hvordan taget er lavet her

Hvad med skråt bindingsværk enkelte steder? Eller forskellige nuancer af 1x1 eller 1x2 grå klodser i fundamentet så det minder om store kampesten?

Esben

Det vil jeg huske til den næste udgave. Og jeg vil godt love at du bliver overrasket

Til top
Martin.Bruun Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 24-Januar-2004
Region: Hovedstadsområdet
Point: 5296
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Bruun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Juli-2008 kl. 14:42

Skråt bindingsværk ser flot ud.

I al ydmyghed har jeg selv eksperimenteret lidt med SNOT-bygget skråt bindingsværk. Resultatet blev faktisk helt hæderligt og mit lille bondehus kunne beskues på Klodsfesten 2006.

Huset lever iøvrigt endnu... i en eller anden kasse.. et eller andet sted..

Martin Bruun

"A man builds with his brain and not with his hands"

- Brickelangelo
Til top
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anton.Wrisberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Juli-2008 kl. 18:00
Det er et flot hus Martin. Desværre kan den metode ikke benyttes i min næste udgave
Til top
 Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.047 sekunder.