![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Rødt bindings-værks-hus |
Besvar
|
Side <12 |
| Forfatter | |
F.Thomsen
Klods
Medlem siden: 04-August-2005 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 168 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 30-Juli-2007 kl. 16:22 |
|
Mangler der ikke en storkerede på et sådan gammelt bindingsværkshus??? Og måske en brønd in gården.
|
|
![]() |
|
Anton.Wrisberg
Panel
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1671 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 11-Juli-2008 kl. 12:37 |
|
Nu har huset ændret sig til:
Og snart kommer der endnu en ændring. Men den får sin egen tråd... |
|
![]() |
|
Svend.Erik.Saksun
Dæk
Medlem siden: 07-Oktober-2005 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 10156 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 11-Juli-2008 kl. 14:08 |
|
Flot stokrose
|
|
![]() |
|
Esben.K
Liftarm
Medlem siden: 09-Februar-2006 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 2103 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 12-Juli-2008 kl. 04:35 |
|
Hej Anton,
Huset er blevet rigtig godt med det nye tag og hvælvingen over kvisten er lige i øjet. Har du overvejet at gøre resten af taget "ujævnt" som Lasse tidligere har foreslået? Jeg byggede en lignende model i minilandskala for nogle år siden, du kan se hvordan taget er lavet her Hvad med skråt bindingsværk enkelte steder? Eller forskellige nuancer af 1x1 eller 1x2 grå klodser i fundamentet så det minder om store kampesten? Esben |
|
![]() |
|
Anton.Wrisberg
Panel
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1671 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 12-Juli-2008 kl. 09:21 |
|
Det vil jeg huske til den næste udgave. Og jeg vil godt love at du bliver overrasket |
|
![]() |
|
Martin.Bruun
Dæk
Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 5296 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 12-Juli-2008 kl. 14:42 |
|
Skråt bindingsværk ser flot ud.
I al ydmyghed har jeg selv eksperimenteret lidt med SNOT-bygget skråt bindingsværk. Resultatet blev faktisk helt hæderligt og mit lille bondehus kunne beskues på Klodsfesten 2006.
Huset lever iøvrigt endnu... i en eller anden kasse.. et eller andet sted.. |
|
|
Martin Bruun
"A man builds with his brain and not with his hands" - Brickelangelo |
|
![]() |
|
Anton.Wrisberg
Panel
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 12-Juli-2008 kl. 18:00 |
|
Det er et flot hus Martin. Desværre kan den metode ikke benyttes i min næste udgave
|
|
![]() |
|
Besvar
|
Side <12 |
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |