Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Redskaber til Technic Traktorer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Redskaber til Technic Traktorer

Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Januar-2008 kl. 13:34

Næste redskab i rækken er en lille vandtankvogn, som Gårdmand Thomsen kan bruge til at trille ud i marken med en tår vand til kreaturerne.

Ikke alle enge er begunstiget med vandløb eller søer, eller udstyret med en brønd med en vinddrevet pumpe, så derfor denne lille simple vandtankvogn.

Den ses her på slæb efter min nye Bukh Jupiter, som jeg vil vende tilbage til senere.

(Edit: Bukh'en kan ses her).

Vandtankvogne af denne størrelse/type bruges også ved regioner og kommuner, blandt andet her i staden, til at bringe vand ud til blomsterkrukkerne, som indeholder diverse nydelige botaniske gevækster, der har det med at tørste i sommervarmen (vistnok ikke så meget i "sommeren" 2007... ).

Under tanken sidder et par runde blå og grå klodser, der skal illudere en elektrisk drevet pumpe til fyldning og tømning af tanken.

Det varede ikke mange minutter at flikke vandtankvognen sammen - det er straks værre med den gyllenedfælder, som jeg har på tegnebrættet. Det trækker lidt ud - fordi det at lave en tank med en diameter på over 8 knopper åbenbart ikke er så ligetil (?)

Alle grå dele er nygrå - undtagen endebundene, som er gammelgrå (og som derfor ser gullige ud på billedet).

Jeg søger nogen i Light Bluish Gray (jvf. denne tråd) - men de er ikke så ligetil at finde.

Totalvægten er 279 gram.

Link til hele mappen her.

Link til hele redskabsmappen her.

Link til hele køretøjsmappen her.

Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Januar-2008 kl. 19:46

Så ankom endelig de længe ventede nye savklinger (som omtalt her), som kunne sætte prikken over i'et på min Grimme Stenstrengslægger, der har været færdig i et stykke tid.

Den har været undervejs siden efteråret og har taget lidt tid at lave - ikke mindst fordi der er gået 6 prototyper forud for denne 7. og "endelige" udgave.

Alene dét at lave alle de skrå vinkler har til tider budt på veritabelt hovedbrud

Apparatet ses her på slæb efter min New Holland Ford 8670, som også leverer trykluft til demo af tømning af stenbeholderen.

At kalde den en stenstrengslægger er nok ikke helt korrekt, eftersom at den mangler udlæggerbåndet agterude - så det er nok snarere en stensamler.

Men Grimme's unikke opsamlersystem, stjernevalser og rensekæde er det samme på begge udgaver - og jeg har forsøgt at eftergøre det så nogenlunde.

Stjernevalserne måtte gerne have været lavet af #41530 propellere...

...men de er ikke helt billige, og kan heller ikke fås i gul (endnu). 

Som det kan ses indgår bl.a.:

... som måske er brugt på en lidt "alternativ" måde. 

Skidtet snurrer fint rundt og ligner måske til forveksling forbilledets mekanik, meeeeeen den skal altså ikke en tur ud i haven (ligesom visse andre) for at se om maskineriet funker rigtigt!  

I stenstrengslæggerudgaven bruges forbilledet i forbindelse med bl.a. kartoffeldyrkning (muligvis også gulerødder ?).

Først køres med en speciel opfuringsplov, der laver de kamme, som kartoflerne lægges i.

Bagefter køres med stenstrengslæggeren, der graver kammen op, renser sten og jordknolde fra og lægger jorden pænt på plads bagved sig, også som en kam.

Undervejs lægges de frasorterede sten og jordknolde i furen ved siden af.

Så når næste kam renses, trykker traktorens hjul, som kører i furen, de frasorterede sten ned i jorden, sådan at de ikke kommer med op, når kartoffeloptageren engang tager kartoflerne op.

Kartoffeloptageren graver nemlig hele kammen op og sorterer toppe og kartofler fra, og så er det naturligvis en fordel at der kommer så få sten med op som muligt.

Stenstrengslæggerudgaven:

I stensamlerudgaven bruges den til at fjerne stenene helt med, istedet for bare at lægge dem tilbage på marken igen, så de bliver pløjet ned til efteråret og skal separeres fra igen næste gang, der skal dyrkes kartofler på marken, osv.

De bruges også i forbindelse med anlæg af golfbaner, bl.a. 

Stensamlerudgaven:

Hvis I synes at det er et grimt apparat, så skulle I næsten se Grimme's eller Dewulf's selvkørende kartoffeloptagere. De er måske ikke så kjønne, men sikkert yderst funktionelle  .

Sådan et bæst skal jeg sikkert også have bygget på et tidspunkt (men først skal min mejetærsker være færdig - det er en hård fødsel, idet den har været undervejs siden sommerferien og har "drillet" lidt).

Som det kan ses, så består apparatet af en herlig gang liftarmsfræs, og den blev rimeligt solid - og lidt vægtig, selvom jeg også her havde "simplicity" for øje.

Jeg er ikke helt tilfreds med geardrevet på siden af den, så det bliver muligvis lavet om på et tidspunkt. Det funker glimrende, men er ikke så kjønt at se på.

Alle grå dele er nygrå.

Totalvægten blev 877 gram.

Link til mappen her.

Redigeret af Carsten.Thomsen - 11-September-2011 kl. 11:08
Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Region: Hovedstadsområdet
Point: 7680
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-Januar-2008 kl. 10:08

Den er imponerende, Carsten! En af mine favoritter!

René Hoffmann

LEGO-holic by nature

Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Mads.Pedersen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 16-Januar-2008
Point: 887
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads.Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-Januar-2008 kl. 16:26
hvordan er det du har bygget den der tank på din tankvogn
Mads Møller Pedersen
Til top
Peter.Vingborg Se drop down
Dæk
Dæk
Byggebladets redaktør

Medlem siden: 29-Februar-2004
Sted: LEGO Fan Land
Region: Vestjylland
Point: 8417
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Vingborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-Januar-2008 kl. 17:40

Ærede hr. Carsten Liftarm Thomsen - hvad med et billede af Dieselund Maskinstations samlede maskin- og redskabspark?

Redaktør på Byggebladet
Layoutmanager:
LEGO dage, Frilandsmuseet Hjerl Hede 2014-?
MODUVERSE DANMARK, SFW 2022 og 2023
Byg & Leg, Svendborg Teater 2022-?
Klodsfest 2024, Hvalsø
Klodsfest 2025, Thisted
Til top
Heine.H.Olsen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 10-Oktober-2005
Point: 1851
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Heine.H.Olsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-Januar-2008 kl. 17:44

Hold da op, du får godt nok nogle MOCs for hånden

Jeg synes vandtankvognen er særdeles vellykket, men stenstrengslæggeren er også lækker og brutal

Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-Januar-2008 kl. 18:03

Citat: Mads.Pedersen Mads.Pedersen skrev:

hvordan er det du har bygget den der tank på din tankvogn

Akke ja - her var jeg jo nødt til at ty til lidt "stable-klods-byggeri"  .

Du kan finde dimsedutterne i BrickLinks katalog.

Citat: Peter.Vingborg Peter.Vingborg skrev:

Ærede hr. Carsten Liftarm Thomsen - hvad med et billede af Dieselund Maskinstations samlede maskin- og redskabspark?

I starten kunne det være på ét billede altsammen - men det er ikke ladesiggørligt længere. Jeg har ikke plads til at stille alt op til futtegrafering på én gang - mit ledige gulvplads er i mellemtiden blevet optaget af et dejligt klaver og alt muligt andet halløj.

Citat: Heine.O Heine.O skrev:

Jep. Jeg har nemlig ferie p.t., frem til 4. februar. Så jeg skal lige have afløb for alle idéerne, der har hobet sig op i løbet af semesteret  .

Snart følger en Schlüter traktor - den er sq grim, men har alligevel sin egen charme  . Og dertil lidt andet landligt isenkram.

Til top
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Heine.H.Olsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-Januar-2008 kl. 18:55
Citat: Carsten.Thomsen Carsten.Thomsen skrev:

Jep. Jeg har nemlig ferie p.t., frem til 4. februar. Så jeg skal lige have afløb for alle idéerne, der har hobet sig op i løbet af semesteret  .

Snart følger en Schlüter traktor - den er sq grim, men har alligevel sin egen charme  . Og dertil lidt andet landligt isenkram.

Glæder mig til at se endnu mere. Men den der ferie - var der ikke noget med, at det var en læseferie, og ikke en LEGOferie?

Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-Januar-2008 kl. 05:16

Men den der ferie - var der ikke noget med, at det var en læseferie, og ikke en LEGOferie?

Jeg var til den sidste eksamen sidste onsdag, så nu er der "rigtig" ferie frem til semestestart på næste mandag (4. februar). Så nu skal traktorerne have noget gas!

Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-Marts-2008 kl. 15:56

Så har Dieselund Maskinstation fået et nyt stykke isenkram at lege med her i den tilstundende forårssæson.

Denne gang blev det til en bugseret spaderulleharve med forbillede i en Hankmo spaderulleharve med rørpakkevalse.

Jeg var som nævnt tidligere i tråden (det forsvandt ved servernedbruddet) helt fra starten ikke tilfreds med den første spaderulleharve.

I stedet for at bygge den om, gik jeg i gang med at bygge en ny, der forhåbentlig gerne skulle ligne forbilledet lidt bedre.

Da jeg skulle bruge en del af dimsedutterne fra den første spaderulleharve, så måtte den desværre lade livet (jeg gennemfotograferede den godt&grundigt inden).

Det gik vistnok lidt bedre denne her gang, for i mellemtiden er der jo kommet nye daaaaaajlige Technic-dimsedutter at gøre godt med - blandt andet denne nyttige dims:

... som jeg udover i den nye spaderulleharve også har brugt til min Unimog bjergningsvogn, som der kommer billeder af i den nærmeste fremtid, i selskab med en 3-akslet Kel-Berg blokvogn. Denne blokvogn kan også tilkobles traktorerne, og den kan snildt bære den Claas Lexion mejetærsker, som også er på vej (og som vejer ca. 2 kg!).

Den nye spaderulleharve blev dejligt solid, hvilket også er et "must", når den skal kunne holde til at blive pakket ned i en flyttekasse sammen med al muligt andet landbrugs-isenkram.

Til spaderullerne har jeg brugt en pæn dynge:

sammen med

...som sidder på 32L aksler, som jeg desværre måtte afkorte til 28L

Desuden indgår der:

, og  som er afkortet til 4L og en enkelt 5L, alle m. stop.

Dertil kommer en halv meter original LEGO-snor til wireopklappet.

Spaderulleharven har som nævnt wireopklap, hvilket dog ikke er helt realistisk ved et redskab af denne størrelse.

Til gengæld skulle hæve/sænke-funktionen gerne ligne forbilledet lidt bedre mht. realisme.

Én cylinder kan rigeligt magte at løfte spaderulleharven, da den ikke bærer vægten.

I løftet position (transportstilling) låses kærrehjulene ved hjælp af stop-pins, sådan at spaderulleharven ikke sænkes igen, når den frakobles traktoren, så trykket forsvinder.

Ved hjælp af et stangsystem hæves og sænkes tilkoblingen samtidigt med hjulene, sådan at spaderulleharven hæves og sænkes lodret, hvorved spaderulleharven altid er vandret.

Når det går løs med stubharvningen ude i marken svæver hjulene "over vandene" ligesom på forbilledet.

Formålet med stubharvning er at fremme den biologiske omsætning af stubbene, rodnettet og eventuel resthalm efter høsten, og at få eventuelle ukrudtsfrø og spildkorn til at spire bedre, sådan at de også kan blive omsat biologisk.

Spirerne får senere en gang Round-Up eller - ved økologisk landbrug - en omgang eller to med striglen, der river dem op med rod, sådan at de ikke kommer for godt igang.

Stubharvning kan indgå som en del af reduceret jordbearbejdning (pløjefri dyrkning). Denne dyrkningsmetode er mere skånsom overfor jordens fauna end pløjning. Især orme, bænkebidere, skolopendere o.l., som jo fremmer den biologiske omsætning, overlever bedre den gang "roden" i jordoverfladen, som stubharven står for, end at den øverste halve meter jord bliver vendt på hovedet - og hvor mågerne er klar til at guffe i sig af jordens nyttedyr.

Pløjningens hovedformål - at begrave ukrudtsfrø og spildkorn til omsætning nede i jorden istedet for på overfladen - løses istedet ved som nævnt at lade dem spire og derefter rive dem op med rode med striglen, inden de når at sætte frø, og inden afgrøden når at sætte for mange blade, og på den måde tørrer de ud og bliver omsat biologisk.

Her kan forbilledet ses hos Præstbro Maskiner A/S i Dronninglund her i Vendsyssel:

... og her ses en lignende spaderulleharve (med fire spaderuller, istedet for tre spaderuller + rørpakkevalse, samt fire hjul) i aktion i stubben:

Alle grå dele er nygrå.

Totalvægten blev 659 gram.

Link til mappen her.

Til top
Asger.Lindeblad Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 20-Juni-2007
Region: Midtsjælland
Point: 1774
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Asger.Lindeblad Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-Marts-2008 kl. 17:58

Det er f..... bondehobby på højt plan.......

Hatten af for Carsten

Til top
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Heine.H.Olsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-Marts-2008 kl. 20:52
Ja, den er godt nok flot Carsten - endnu en meget flot kreation  
Til top
Per.Langkilde Se drop down
Dæk
Dæk

Point: 5932
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per.Langkilde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-Marts-2008 kl. 21:07

Du opfinder hele tiden nye ord Carsten

spaderulleharve - kærreplov - Stenstrengslægger

Eller eksistere de virkeligt

Morten Korch brugte da kun en hestetrukken plov og harve.

Fantastisk insider viden i den agrokulturelle verden

Læser du konstant, "Min nyeste landbrugsmaskine" eller "Mig og maskinerne på landet" eller "Playboy i halmen" eller "Ugens Rapport fra det mørke Jylland" ??

Fantastiske kreationer  Liftarms eller ej - Hvis LEGO har brug for en med styr på liftarms - Så ring til Carsten - Det er kræs for kendere

P.S. Hvor mange kilo har du i hvor mange flyttekasser efterhånden?

Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Marts-2008 kl. 06:38

Tak for roserne, gutter

Citat: Per19gryn Mogens Sniffer von Langkildebakke<!-- Signature --> Per19gryn Mogens Sniffer von Langkildebakke skrev:

Læser du konstant, "Min nyeste landbrugsmaskine" eller "Mig og maskinerne på landet" eller "Playboy i halmen" eller "Ugens Rapport fra det mørke Jylland" ??

Min "bibel" er især Markens Maskiner, hvor jeg igennem knapt et år har nærlæst det lokale biblioteks (Sæby Bibliotek) eksemplar godt&grundigt. Nu har jeg selv købt et spritnyt eksemplar på www.Pensum.dk for 100 kr. Jubii!

Denne bog bruges på landbrugsuddannelserne, og den er super inspirerende.

Desuden har Knud lovet at gemme landbrugsaviser o.l. til mig, for også her er der meget inspiration at hente.

Endelig bruger jeg også Internettet rigtig meget. Både maskinstationer, fabrikanterne og mange af maskinhandlerne rundt omkring i Europa har nogle meget flotte hjemmesider med en masse inspirerende billeder.

Alle steder kan man støde på alle de spøjse betegnelser, og samtidig se hvad betegnelserne dækker over.

Citat: Per19gryn Mogens Sniffer von Langkildebakke<!-- Signature --> Per19gryn Mogens Sniffer von Langkildebakke skrev:

P.S. Hvor mange kilo har du i hvor mange flyttekasser efterhånden?

Sammenlagt cirka 20 tætpakkede flyttekasser med færdigbyggede modeller, plus "det løse", dvs. projekter/halvfærdige modeller.

Ud af de 20 kasser fylder landbrugsisenkrammet 8 tætpakkede flyttekasser.

Indenfor de næste par uger bliver jeg forhåbentlig færdig med de næste projekter, blandt andet den førnævnte Unimog bjærgningsvogn med Kel-Berg blokvogn, min Claas Lexion 420 (skulle have været en 480, men skalaen passer bedst til den mindste model 405 til 430) og som jeg selv synes er lidt fed  , samt en Mercedes MB Trac 700 Turbo, som jeg selv synes blev ret "nuttet".

Jeg kæmper også med at lave en klassisk grå Massey Ferguson, som vistnok var med i nogle Morten Korch film.

Men det er sørme svært at lave en så lille traktor, hvis motoren stadig skal have mindst 3 cylindre (dvs. dieseludgaven).

Den bliver sandsynligvis gammelgrå, da den farve tilsyneladende ligner Ferguson-grå bedst.

Desuden pusler jeg med tanken om at begynde at lave Technic-lastbiler i samme skala som traktorerne, blandt andet en mælketankvogn.

Her ligger begrænsningen i, at det kun er hjulene fra 5571, der passer i skalaen. Så som nævnt i denne tråd håber jeg derfor (ligesom Asger) inderligt at den nye Folkevogn Boble bliver udstyret med disse hjul, da skalaen ser ud til at passe bedre til boblen end de mindre 32020-hjul (?).

Nåmmen, af nye redskaber venter i nærmeste fremtid en foderhæk, en Fransgård RV venderive og en UM (= Uggerby Maskinfabrik her i Vendsyssel) 15000 gyllenedfælder som kan udstyres med enten spredebom eller skivenedfælder eller muligvis også med en sortjordsnedfælder.

Jeg har i denne tråd efterlyst en måde at lave en Ø16 tank til sådan et bæst, og som helst ikke bliver alt for tung, og jeg har nu endelig fundet en (godtnok lidt dyr) metode - jubii! Den er udstyret med bogie med medstyrende bagaksel - samme type bogie vil jeg bruge til Pöttinger snittevognen, som også er på bedding.

En opdateret status-liste over traktorer, redskaber - og lastbiler - kan ses her 

Til top
Dæk
Dæk
Facebook kaptajn

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Marts-2008 kl. 07:11
Citat: Carsten.Thomsen Carsten.Thomsen skrev:

min Claas Lexion 420 (skulle have været en 480, men skalaen passer bedst til den mindste model 405 til 430) og som jeg selv synes er lidt fed  , samt en Mercedes MB Trac 700 Turbo, som jeg selv synes blev ret "nuttet".

Med fare for at blive lynchet... En fed traktor??? En nuttet traktor??? En traktor er sgu da bare en traktor...  

Men ellers som sædvanligt nogle fede maskiner, du får flikket sammen, Liftarm...

René Hoffmann

LEGO-holic by nature

Til top
Peter.Vingborg Se drop down
Dæk
Dæk
Byggebladets redaktør

Medlem siden: 29-Februar-2004
Sted: LEGO Fan Land
Region: Vestjylland
Point: 8417
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Vingborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Marts-2008 kl. 07:41
Citat: Sjafutten Sjafutten skrev:

En traktor er sgu da bare en traktor...  

Har du det på samme måde med taxaer, hva' René?

Redaktør på Byggebladet
Layoutmanager:
LEGO dage, Frilandsmuseet Hjerl Hede 2014-?
MODUVERSE DANMARK, SFW 2022 og 2023
Byg & Leg, Svendborg Teater 2022-?
Klodsfest 2024, Hvalsø
Klodsfest 2025, Thisted
Til top
Dæk
Dæk
Facebook kaptajn

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Marts-2008 kl. 19:45

De to ting kan SLET ikke sammenlignes...  

René Hoffmann

LEGO-holic by nature

Til top
C.Straaberg Se drop down
Dæk
Dæk

Point: 6117
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Straaberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-Marts-2008 kl. 06:12
Citat: René.Hoffmann René.Hoffmann skrev:

4 hjul, kører som sindsyg, og en bonderøv bag rattet - jeg kan ikke se forskel - nåh, men mon ikke Thomsen skal have sin tråd tilbage...
Carsten.

Til top
Mads.Pedersen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 16-Januar-2008
Point: 887
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads.Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-Marts-2008 kl. 10:28

Rene der er jo forskel på om man kører skoda eller mercedes 

det samme er der med traktorer 

Mads Møller Pedersen
Til top
S.Eisenhardt Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 10-November-2006
Sted: Greenland
Point: 412
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér S.Eisenhardt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-Marts-2008 kl. 14:58
Citat: René.Hoffmann René.Hoffmann skrev:

Det kan de sagtens: Mens jeg var i The dark Ages passede jeg som aftenarbejde telefonerne i en taxi-central.

Når chaufførerne holdt pause, havde jeg rig lejlighed til at høre deres samtaler.

Passagerer blev konsekvent omtalt som: "læs" og de enkelte enheder i "læsset" blev normalt omtalt i agriculture termer. (mest fra dyreriget).

Til top
 Besvar Besvar Side  <1234 7>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.086 sekunder.