![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Nye "Exclusives" afsløret |
Besvar ![]() |
Side <1 23456 9> |
Forfatter | ||
Jesper.Thuesen ![]() Dæk ![]() Medlem siden: 29-Maj-2006 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 5515 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Wuauw.
Edit: Jeg tabte s.. mælet. Mon den vil kunne fås i alle 3 farve-varianter? Det er ikke første gang, de præsenterer alle tre på et billede.
Edit 2: Kom i tanke om tråden om, hvilken bil, LEGO skal udgive som sæt, startet af vores ærede Ambassadør Jakob Bindslet, fra 2006.
Det kunne da være sjovt, hvis der kom 3 forskellige. ![]() |
||
Jesper Konrad Thuesen
Forum-Moderator "People don't stop playing because they are getting old, they get old because they stop playing!" Oliver Wendell Holmes (1809 - 1894) |
||
![]() |
||
A.Engel ![]() Panel ![]() ![]() Medlem siden: 23-November-2006 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 964 |
|
Noget jeg har gået og tænkt på er dette billed.
Hvorfor mon der er lavet 3 biler? |
||
Alexander Engel
Office manager - Skærbæk Fan Weekend |
||
![]() |
||
René.Hoffmann ![]() Dæk ![]() ![]() Facebook kaptajn Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7680 |
|
Når man ser på kroppen, så er der godt nok mange plader... Der er stadig lang vej til 5.000 klodser, men jeg tror, vi når op på mange... |
||
René Hoffmann
LEGO-holic by nature Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
||
![]() |
||
Jan.Sørensen ![]() Panel ![]() ![]() Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 807 |
|
Jeg kan selvfølgelig ikke huske længere hvor jeg så det...måske var det en planche på Brickshelf fra Frechen, hvor jeg synes jeg med småt kunne læse, at den "kun" bestod af 1000 klodser...vurderet ud fra billederne synes jeg også det lyder mere rimeligt end 5000.
--- Jan |
||
![]() |
||
Carsten.Thomsen ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 4842 |
|
Lur mig om ikke nogle af de første MOD-MOC's, vi vil se på Brickshelf, er nogle, som er blevet udstyret med styretøj. Det ville ellers ikke koste mange basseører for LEGO (eller rettere, for os forbrugere) at den var forsynet med dét. |
||
![]() |
||
C.Rasmussen ![]() Panel ![]() ![]() Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Midtjylland Status: Offline Point: 1624 |
|
Den grå til venstre har: - anderledes navkapsler - en mere lige kofanger - små røde blinklys(?) i stedet for store gule lygter - ikke vinduesviskere - ikke den samme stribe ned over midten af bagagerumsklappen foran (husk at boblen har hækmotor!) Der er sikkert flere, men pointen er at den ikke er magen til de andre. De andre ser formmæssigt ens ud. Jeg kan i hvert fald ikke se nogen forskel. Her er rød og sort blot brugt som "stand-in" i stedet for de blå farver (noget jeg faktisk også ofte gør når jeg bygger). Designeren er løbet tør for de rigtige farver eller også har de ikke været støbt endnu, fx ser det ud som de 2 gange 2 røde striber forrest på dørene er disse: ![]() |
||
At skabe er at leve...
Christian Lindblad Rasmussen |
||
![]() |
||
Asger.Lindeblad ![]() Panel ![]() Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 1774 |
|
Nu er boblen jo udviklet af en hr. Porsche på bestilling af en hr. Hitler. Den blev godt nok solgt som en bil til det tyske folk (deraf navnet), men der blev faktisk lavet en del til militært brug i de velkendte grøngrå farver. Det kan forklare modellen til venstre på billedet, der således er militærversionen af boblen, og som det tyske forsvar havde mange af efter krigen. Den var desuden 'barberet' for pyntelister, hjulkapsler o.lign. Den i midten minder om den model, min egen far havde - den havde kludetag, dvs. at taget kunne åbnes og skubbes tilbage. Det er således i min optik sandsynligt, at de tre modeller på billedet er baseret på de tre varianter, som måske har været mest produceret i 1960 i Tyskland. |
||
![]() |
||
Asger.Lindeblad ![]() Panel ![]() Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 1774 |
|
![]() |
||
Carsten.Thomsen ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 4842 |
|
Det kunne da godt ligne. For på en #32020-fælg fylder en 4x4 dish fælgen helt ud. |
||
![]() |
||
Martin.Alsø ![]() Tagsten ![]() ![]() Medlem siden: 07-September-2005 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 461 |
|
Nej hvor er den fed ! - Mange af dem !
![]() |
||
Martin Alsø - The Chokomann
Der er ingenting, der er så godt, at det ikke kan laves bedre. GKC |
||
![]() |
||
Jesper.Thuesen ![]() Dæk ![]() Medlem siden: 29-Maj-2006 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 5515 |
|
Jesper Konrad Thuesen
Forum-Moderator "People don't stop playing because they are getting old, they get old because they stop playing!" Oliver Wendell Holmes (1809 - 1894) |
||
![]() |
||
|
Ellers vil de også kunne ses her. |
||
![]() |
||
|
Så er det lykkes Kanal-K1 fra Eurobricks, at finde et par billeder af
10185 Green Grocer
Der skal ihvertfald én her hjem. Tilsyneladende et august-sæt, da kilden mener at vide, at de snart skal til at starte produktionen af sættet. |
||
Jesper Konrad Thuesen
||
![]() |
||
Ina.Nilsson ![]() Liftarm ![]() Medlem siden: 28-Januar-2006 Sted: Denmark Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 2777 |
|
Wauw se det var da et sæt som er værd at gå langt efter... Et helt 100 % 'must have'....
![]() |
||
Ina Hjorth Nilsson
|
||
![]() |
||
|
Fiiiiine sager til minifig-folket LEGO har vel fundet ud af at der også er penge at tjene i andet end politi- og brandstationer |
||
![]() |
||
René.Hoffmann ![]() Dæk ![]() ![]() Facebook kaptajn Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7680 |
|
Wow - det sæt ser da om muligt endnu bedre ud end Café Corner... |
||
René Hoffmann
LEGO-holic by nature Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
||
![]() |
||
Svend.Erik.Saksun ![]() Dæk ![]() Medlem siden: 07-Oktober-2005 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 10156 |
|
Smukt Bare LEGO ville lave Castle på samme gedigne måde |
||
![]() |
||
Jan.Rosgaard ![]() Tagsten ![]() Medlem siden: 21-Januar-2005 Sted: Denmark Region: Østjylland Status: Offline Point: 365 |
|
10185 Green Grocer bliver et august produkt.. Ringer man til kunde service, kan man være heldig at få sådan nogle ting at vide
![]() |
||
Jan Rosgaard
|
||
![]() |
||
A.Engel ![]() Panel ![]() ![]() Medlem siden: 23-November-2006 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 964 |
|
Den ser bare fed ud.
Gad vide hvor lang tid vi skal vente før man kan samle en hel karré af dem, altså Cafe Corner, Market Street, Green Grocer osv.? |
||
Alexander Engel
Office manager - Skærbæk Fan Weekend |
||
![]() |
||
|
Du når såmænd nok at blive AFOL inden
Er det træer, der er i gården? - og tag-terrasse/-have? - og brandtrappe? |
||
Jesper Konrad Thuesen
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 23456 9> |
Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |