Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Sidste nyt
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Nye "Exclusives" afsløret
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nye "Exclusives" afsløret

Besvar Besvar Side  <12345 9>
Forfatter
Besked
Per.Langkilde Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 5932
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per.Langkilde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-December-2007 kl. 15:15

Hvis en 5000 klodsers boble skal koste 750,- så føler jeg seksdobbelt snydt når jeg tænker på min Millinium Falken

Til top
Steen.Villumsen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 07-August-2006
Point: 1266
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen.Villumsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-December-2007 kl. 15:46
Jeg er jo absolut ikke den mest erfarne på dette område, men er det ikke
rimeligt utænkteligt at der er 5000 klodser i det sæt der er afbilledet
længere oppe i tråden? Jeg mener modellen er jo ikke i nærheden af en
størrelse der kan rumme så mange klodser... med mindre alting er bygget af
1x2 plader...
Til top
Jesper.Thuesen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 29-Maj-2006
Point: 5515
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Thuesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-December-2007 kl. 17:00

På 1000steine.de, citeres AUTO BILD (den trykte udgave 51/52 side 38) for bl.a. følgende facts:

Skal købes over internettet (mon ikke, der her tænkes på S@H)

Skal koste € 120 for 1000 klodser

Det lyder langt mere sandsynligt.

Jesper Konrad Thuesen
Forum-Moderator

"People don't stop playing because they are getting old, they get old because they stop playing!"
Oliver Wendell Holmes (1809 - 1894)

Til top
A.Engel Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 23-November-2006
Region: Hovedstadsområdet
Point: 964
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.Engel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-December-2007 kl. 11:51

Så er 10184 Town Plan kommet på den amerikanske del af S@H til $ 149.99. Med den nyværende dollars kurs ca. 760 kr.

Celebrate 50 years of LEGO bricks!

Celebrate the 50th anniversary of the modern LEGO brick with this special-edition update of the classic Town Plan set! Completely redesigned with the best of modern bricks, details and design, the all-new Town Plan features a 1950s-style gas station with pumps, carwash and garage, a town hall with a newly-married couple, a movie theater with ticket booth, seats and posters, 2 automobiles, 8 minifigures, rare LEGO colors and elements, and more.

• Includes a letter from company owner Kjeld Kirk Kristiansen, who appeared as a kid on the original Town Plan box and returns on this one!
  • Includes 3 gold bricks to celebrate the 50th anniversary of the LEGO brick!
Alexander Engel
Office manager - Skærbæk Fan Weekend
Til top
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-December-2007 kl. 13:55
Citat: A.Engel A.Engel skrev:

Så er 10184 Town Plan kommet på den amerikanske del af S@H til $ 149.99. Med den nyværende dollars kurs ca. 760 kr.

$150 svarer nok snarere til en pris på ca. 1300,- til 1500,- kr. her i DK  

(For LEGO er 1 US$ = ca. 10 DKK. For alle os andre er den p.t. kun ca. det halve (5.27) )

Til top
A.Engel Se drop down
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.Engel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-December-2007 kl. 15:17
Citat: Carsten.Thomsen Carsten.Thomsen skrev:

(For LEGO er 1 US$ = ca. 10 DKK. For alle os andre er den p.t. kun ca. det halve (5.27) )

Ved godt at det vil koste så meget for os regnede det bare over så man hurtigt kunne se hvad det ca. var med dagens dollars kurs.

Alexander Engel
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Thuesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-December-2007 kl. 15:34

Ved godt at det vil koste så meget for os regnede det bare over så man hurtigt kunne se hvad det ca. var med dagens dollars kurs.

Det er vel ikke overraskende, med lidt < 2000 klodser.

Jesper Konrad Thuesen
Forum-Moderator

"People don't stop playing because they are getting old, they get old because they stop playing!"

Til top
A.Engel Se drop down
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.Engel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Januar-2008 kl. 16:40

Så kan 10184 Town Plan købes på S@H, til en pris på 1199,-

Synes sættet ser fedt ud så jeg har bestilt et og så er det da også en rimelig pris.

Alexander Engel
Til top
Jan.Sørensen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 20-Juni-2007
Point: 807
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jan.Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Januar-2008 kl. 16:58

Jeg synes også det ser flot ud, men jeg i tvivl om jeg synes det er de 1199 værd. Bevares hvis man lader det ligge i kassen og gemmer den et par år, så er den sikkert, men sammenlignet med fx Cafe Corner som er i samme prisniveau, så vil jeg hellere have sidstnævnte. Jeg synes det ser ud som om en forholdsvis stor del af de næsten 2000 elementer er blomster og andet småtteri...men jeg håber en eller anden, der køber sættet vil smide en kommentar/anmeldelse af det.

---

Jan

Til top
Heine.H.Olsen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 10-Oktober-2005
Point: 1851
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Heine.H.Olsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Januar-2008 kl. 05:34

Jeg har bygget Town Plan  og vil da gerne lige give den et par ord med på vejen. Jeg synes godt om den. Jeg har også selv holdt den op mod Café Corner, da prisen er den samme, og den falder i en slags "bykategori" i minifigskala.

Jeg har efter nogen overvejelse besluttet, jeg synes en smule bedre om den end CC.

Sættet er meget gennemført, og der er faktisk ikke noget jeg lige kan pege på jeg savner (hvor CC f.eks. mangler møblering indvendig). Der er lidt færre "aha-oplevelser" med interessante byggeteknikker end i CC, men selve byggeriet er noget sjovere end CC, da den er mere varieret og man ikke skal lægge fortove med 1x1 tiles de første 20 minutter  

Der er også lækre tekniske detaljer - f.eks. det buede hjørne og skiltet på benzinstationen, og muligheden for at klappe værkstedet på benzinstationen frem og tilbage. Også indretningen i bygningerne er med til at gøre sættet usædvanlig gennemført.

På nedturssiden er, at brevet fra Keld Kirk Kristiansen forefindes på hele seks sprog, bare ikke dansk, men ok, det er vi jo vant til. Samtidig er det et rent klistermærkehelvede, og det er også et irritationsmoment, at når LEGO har brugt 1x2 klodser med rille til rulleportene i sættet, bruger de udelukkende 1x2 klodser med rille, også der hvor slidsen ikke har nogen funktion. Alle 1x2 klodser på benzinstationen er således med rille, og det generer mit øje en smule.

Men legeværdien er adskillige gange større end CC. Det er tydeligt, at Town Plan er til en helt anden målgruppe, og den er langt mere velegnet som en tilføjelse til ungernes lille bymiljø, da der er langt mere at lege med.

Samlet vil jeg give den omkring 95%, hvor sæt som CC og Market Street ligger omkring 92-94% i min karakterbog

Til top
Henrik.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 01-April-2005
Region: Midtsjælland
Point: 2020
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Januar-2008 kl. 10:59
super god anmeldelse Heine . Det lyder som et rigtig spændende sæt, så nu må vi se om det finder vej til indkøbskurven  
Henrik Hansen

" Skal den spændetrøje virkelig stramme så meget !! "

Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Martin.Alsø Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 07-September-2005
Point: 461
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Alsø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Januar-2008 kl. 16:33

Heine, tak for indput - Den er nu i ordre

Martin Alsø - The Chokomann

Der er ingenting, der er så godt, at det ikke kan laves bedre. GKC
Til top
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Heine.H.Olsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Januar-2008 kl. 19:50

Glædeligt at I kan bruge det til noget. Jeg har lavet en lidt mere fuldstændig anmeldelse af sættet her:

http://www.byggepladen.dk/forum/forum_posts.asp?TID=4446& ; ;PN=1&TPN=1

Til top
Lars.Lange Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 24-Januar-2004
Point: 1127
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Lange Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Januar-2008 kl. 20:42

Når man sammenligner de nordamerikanske priser på s@h skal man huske der skal ligges salgsmoms til. Og den svinger en del alt efter hvor i landet man befinder sig. Jeg ved at i Toronto er den totale* salgsmoms 14%. Jeg ved godt det ikke for prisen op på det Europæiske pris-niveau. Men det er da en del af vejen.

* Der er nemlig hele 2! moms takster. Den første er den føderale som - vist nok - er 8% så kommer den lokale "stats" moms som er 6%. 
/Lars Lange

"Growing old is mandatory; growing up is optional!"

Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Januar-2008 kl. 14:44
Citat: Jesper.Thuesen Jesper.Thuesen skrev:

Så er der nyt ang. 10187 Volkswagen Beetle

Læs LEGOs presse-meddelelse (billede er link)

Glæder mig til maj.

Hvad mon sådan en skal koste? Snakker vi 13-1400?

I Frechen kunne denne model sørme ses:

Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Thuesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Januar-2008 kl. 15:00

Jeg glæder mig som et lille barn til at få fingre i den.

Min far skal have den første, som jeg kan skaffe - han lærte mig at voksne kan være vilde med LEGO, og så er han totalt VW-fan. Kan ikke vente til jeg ser hans ansigt og tingene går op i en højere enhed.

Jesper Konrad Thuesen
Forum-Moderator

Til top
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Heine.H.Olsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-Januar-2008 kl. 08:00

Der ligger en meget sjov lille film om LEGO VW Beetle, som jeg ikke tidligere er stødt på, her: http://player26.narrowstep.tv/nsp.aspx?player=Autobild&i dxtab=33293&void=132287

I indslaget bliver der bl.a. sagt noget om 5.000 klodser igen, hvilket dog fortsat synes overdrevet?

Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Thuesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-Januar-2008 kl. 09:38

Citat: Heine.O Heine.O skrev:

Der ligger en meget sjov lille film om LEGO VW Beetle, som jeg ikke tidligere er stødt på?

Nå for søren da, Heine.

Vi andre diskuterede den på side 3 i denne tråd (fra 9. post).

Jesper Konrad Thuesen
Forum-Moderator

Til top
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Heine.H.Olsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-Januar-2008 kl. 10:37
Citat: Jesper.Thuesen Jesper.Thuesen skrev:

Citat: Heine.O Heine.O skrev:

Der ligger en meget sjov lille film om LEGO VW Beetle, som jeg ikke tidligere er stødt på?

Nå for søren da, Heine.

Vi andre diskuterede den på side 3 i denne tråd (fra 9. post).

Nå ja, det vidste jeg godt

Nej, jeg beklager. Jeg havde helt overset videoen tidligere, og det giver mig samtidig svar på, hvor oplysningen om 5.000 klodser stammede fra, som jeg erindrede at have læst

Til top
A.Engel Se drop down
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.Engel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-Januar-2008 kl. 17:37

Så er der komemt nogen detaljeret billeder af The Volkswagen Beetle Set 10187(taget fra Euro Bricks)
IPB Image

IPB Image

I guess this picture shows how they went from the prototype to the final model

IPB Image

IPB Image

the engine

IPB Image

front view

IPB Image

the back

IPB Image

inside

IPB Image

run baby run!!

IPB Image

Alexander Engel
Til top
 Besvar Besvar Side  <12345 9>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.102 sekunder.