![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Nye "Exclusives" afsløret |
Besvar ![]() |
Side <12345 9> |
Forfatter | |||
Per.Langkilde ![]() Dæk ![]() ![]() Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 5932 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Hvis en 5000 klodsers boble skal koste 750,- så føler jeg seksdobbelt snydt når jeg tænker på min Millinium Falken |
|||
![]() |
|||
Steen.Villumsen ![]() Panel ![]() ![]() Medlem siden: 07-August-2006 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1266 |
||
Jeg er jo absolut ikke den mest erfarne på dette område, men er det ikke
rimeligt utænkteligt at der er 5000 klodser i det sæt der er afbilledet længere oppe i tråden? Jeg mener modellen er jo ikke i nærheden af en størrelse der kan rumme så mange klodser... med mindre alting er bygget af 1x2 plader... ![]() |
|||
![]() |
|||
Jesper.Thuesen ![]() Dæk ![]() Medlem siden: 29-Maj-2006 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 5515 |
||
På 1000steine.de, citeres AUTO BILD (den trykte udgave 51/52 side 38) for bl.a. følgende facts:
Skal købes over internettet (mon ikke, der her tænkes på S@H)
Skal koste € 120 for 1000 klodser
Det lyder langt mere sandsynligt.
|
|||
Jesper Konrad Thuesen
Forum-Moderator "People don't stop playing because they are getting old, they get old because they stop playing!" Oliver Wendell Holmes (1809 - 1894) |
|||
![]() |
|||
A.Engel ![]() Panel ![]() ![]() Medlem siden: 23-November-2006 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 964 |
||
Så er 10184 Town Plan kommet på den amerikanske del af S@H til $ 149.99. Med den nyværende dollars kurs ca. 760 kr.
Celebrate 50 years of LEGO bricks! Celebrate the 50th anniversary of the modern LEGO brick with this special-edition update of the classic Town Plan set! Completely redesigned with the best of modern bricks, details and design, the all-new Town Plan features a 1950s-style gas station with pumps, carwash and garage, a town hall with a newly-married couple, a movie theater with ticket booth, seats and posters, 2 automobiles, 8 minifigures, rare LEGO colors and elements, and more. |
|||
Alexander Engel
Office manager - Skærbæk Fan Weekend |
|||
![]() |
|||
Carsten.Thomsen ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 4842 |
||
$150 svarer nok snarere til en pris på ca. 1300,- til 1500,- kr. her i DK (For LEGO er 1 US$ = ca. 10 DKK. For alle os andre er den p.t. kun ca. det halve (5.27) ) |
|||
![]() |
|||
A.Engel ![]() Panel ![]() ![]() Medlem siden: 23-November-2006 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 964 |
||
Ved godt at det vil koste så meget for os regnede det bare over så man hurtigt kunne se hvad det ca. var med dagens dollars kurs. |
|||
Alexander Engel
|||
![]() |
|||
Jesper.Thuesen ![]() Dæk ![]() Medlem siden: 29-Maj-2006 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 5515 |
||
Det er vel ikke overraskende, med lidt < 2000 klodser. |
|||
Jesper Konrad Thuesen
Forum-Moderator "People don't stop playing because they are getting old, they get old because they stop playing!" Oliver Wendell Holmes (1809 - 1894) |
|||
![]() |
|||
||
Så kan 10184 Town Plan købes på S@H, til en pris på 1199,-
Synes sættet ser fedt ud så jeg har bestilt et og så er det da også en rimelig pris. |
|||
Alexander Engel
|||
![]() |
|||
Jan.Sørensen ![]() Panel ![]() ![]() Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 807 |
||
Jeg synes også det ser flot ud, men jeg i tvivl om jeg synes det er de 1199 værd. Bevares hvis man lader det ligge i kassen og gemmer den et par år, så er den sikkert, men sammenlignet med fx Cafe Corner som er i samme prisniveau, så vil jeg hellere have sidstnævnte. Jeg synes det ser ud som om en forholdsvis stor del af de næsten 2000 elementer er blomster og andet småtteri...men jeg håber en eller anden, der køber sættet vil smide en kommentar/anmeldelse af det.
--- Jan |
|||
![]() |
|||
Heine.H.Olsen ![]() Panel ![]() ![]() Medlem siden: 10-Oktober-2005 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1851 |
||
Jeg har bygget Town Plan Jeg har efter nogen overvejelse besluttet, jeg synes en smule bedre om den end CC. Sættet er meget gennemført, og der er faktisk ikke noget jeg lige kan pege på jeg savner (hvor CC f.eks. mangler møblering indvendig). Der er lidt færre "aha-oplevelser" med interessante byggeteknikker end i CC, men selve byggeriet er noget sjovere end CC, da den er mere varieret og man ikke skal lægge fortove med 1x1 tiles de første 20 minutter Der er også lækre tekniske detaljer - f.eks. det buede hjørne og skiltet på benzinstationen, og muligheden for at klappe værkstedet på benzinstationen frem og tilbage. Også indretningen i bygningerne er med til at gøre sættet usædvanlig gennemført. På nedturssiden er, at brevet fra Keld Kirk Kristiansen forefindes på hele seks sprog, bare ikke dansk, men ok, det er vi jo vant til. Samtidig er det et rent klistermærkehelvede, og det er også et irritationsmoment, at når LEGO har brugt 1x2 klodser med rille til rulleportene i sættet, bruger de udelukkende 1x2 klodser med rille, også der hvor slidsen ikke har nogen funktion. Alle 1x2 klodser på benzinstationen er således med rille, og det generer mit øje en smule. Men legeværdien er adskillige gange større end CC. Det er tydeligt, at Town Plan er til en helt anden målgruppe, og den er langt mere velegnet som en tilføjelse til ungernes lille bymiljø, da der er langt mere at lege med. Samlet vil jeg give den omkring 95%, hvor sæt som CC og Market Street ligger omkring 92-94% i min karakterbog |
|||
![]() |
|||
Henrik.Hansen ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 01-April-2005 Sted: Denmark Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 2020 |
||
super god anmeldelse Heine
![]() ![]() |
|||
Henrik Hansen
" Skal den spændetrøje virkelig stramme så meget !! " Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
|||
![]() |
|||
Martin.Alsø ![]() Tagsten ![]() ![]() Medlem siden: 07-September-2005 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 461 |
||
Heine, tak for indput - Den er nu i ordre |
|||
Martin Alsø - The Chokomann
Der er ingenting, der er så godt, at det ikke kan laves bedre. GKC |
|||
![]() |
|||
Heine.H.Olsen ![]() Panel ![]() ![]() Medlem siden: 10-Oktober-2005 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1851 |
||
Glædeligt at I kan bruge det til noget. Jeg har lavet en lidt mere fuldstændig anmeldelse af sættet her: http://www.byggepladen.dk/forum/forum_posts.asp?TID=4446& ; ;PN=1&TPN=1 |
|||
![]() |
|||
Lars.Lange ![]() Panel ![]() ![]() Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 1127 |
||
* Der er nemlig hele 2! moms takster. Den første er den føderale som - vist nok - er 8% så kommer den lokale "stats" moms som er 6%. |
|||
/Lars Lange
"Growing old is mandatory; growing up is optional!" Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
|||
![]() |
|||
Carsten.Thomsen ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 4842 |
||
I Frechen kunne denne model sørme ses: |
|||
![]() |
|||
||
Jeg glæder mig som et lille barn til at få fingre i den. Min far skal have den første, som jeg kan skaffe - han lærte mig at voksne kan være vilde med LEGO, og så er han totalt VW-fan. Kan ikke vente til jeg ser hans ansigt og tingene går op i en højere enhed. |
|||
Jesper Konrad Thuesen
|||
![]() |
|||
||
Der ligger en meget sjov lille film om LEGO VW Beetle, som jeg ikke tidligere er stødt på, her: http://player26.narrowstep.tv/nsp.aspx?player=Autobild&i dxtab=33293&void=132287 I indslaget bliver der bl.a. sagt noget om 5.000 klodser igen, hvilket dog fortsat synes overdrevet? |
|||
![]() |
|||
||
Nå for søren da, Heine. Vi andre diskuterede den på side 3 i denne tråd (fra 9. post). |
|||
Jesper Konrad Thuesen
|||
![]() |
|||
||
Nå ja, det vidste jeg godt Nej, jeg beklager. Jeg havde helt overset videoen tidligere, og det giver mig samtidig svar på, hvor oplysningen om 5.000 klodser stammede fra, som jeg erindrede at have læst |
|||
![]() |
|||
||
Så er der komemt nogen detaljeret billeder af The Volkswagen Beetle Set 10187(taget fra Euro Bricks) I guess this picture shows how they went from the prototype to the final model |
|||
Alexander Engel
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 9> |
Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |